Železničná trať / Railway line
Devínska Nová Ves - Skalica na Slovensku
Devínska Nová Ves - Holíč nad Moravou: napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
Holíč nad Moravou - Skalica na Slovensku: neelektrifikovaná trať/Without Power supply

Zoznam staníc / Station list

27. X. 1891 sprevádzkovanie trate / line opening

( Zdroj/Source: 33 , 257/75)

1921 - ukončenie rekonštrukcie trate Devínska Nová Ves - Břeclav

( Zdroj/Source: ? 24/16)

7. 11. 1967- spustenie skúšobnej elektrickej prevádzky trate Bratislava hl. st. - Kúty

( Zdroj/Source: 257/3 = 56/____67)

Prevádzková dĺžka Bratislava (? hl. st.) - Kúty 63, 720 km

( Zdroj/Source: 27/25/603 )

Prevádzková dĺžka Břeclav exkl. - Bratislava hl. st. - Helemba gr. 229, 907 km

( Zdroj/Source: 27/31/2/594 )

Prevádzková dĺžka trate Veselí n/Mor. - Kúty exkl.: 42, 639 km

( Zdroj/Source: 27/31/2/593 )

Niekde už vlaky premávajú, pribudli však ďalšie obmedzenia (19. 11. 2004)

Preprava vlakmi ... je odstavená (19. 11. 2004)

Železničná doprava na viacerých úsekoch vylúčená (19. 11. 2004)

Železničná doprava ... je zastavená (19. 11. 2004)

Naskakovanie do vlaku sa vypomstilo 55-ročnému mužovi z Vištuku
TASRBratislava 4. 8.2004 - Naskakovanie do pohýnajúceho sa osobného vlaku sa v utorok 3. augusta vypomstilo 55-ročnému mužovi z Vištuku v okrese Pezinok.
Riskantný manéver nezvládol na stanici v Závode a asi po 400 metroch spadol medzi prvú a druhú dopravnú koľaj na trati smerom do Veľkých Levár. Pri páde utrpel otras mozgu, poranenie hlavy, zlomeninu ramennej kosti a početné odreniny po celom tele. Muž pred odchodom vlaku sedel v pohostinstve na železničnej stanici v Závode, kde vypil dve pivá a poldeci pálenky. Na vlak naskakoval z opačnej strany, pričom podľa svedka udalosti viditeľne strácal rovnováhu. Predtým sa mu cez otvorené okno ešte podarilo hodiť do vlaku tašku. Stihol naskočiť na schodíky posledného vozňa a chytiť sa držadla.
Svedok bol zvedavý, ako jeho čin dopadol a tak sa išiel pozrieť. Vlak bol však už ďaleko a na trati nikoho nezbadal. Zraneného muža spozoroval vedľa koľaje až rušňovodič prechádzajúceho rýchlika R 277, ktorý o ňom vyrozumel výpravcu vo Veľkých Levároch.
Prípad začali riešiť príslušníci Železničnej polície (ŽP) v Kútoch. Taška poškodeného z vlaku skončila na oddelení ŽP na bratislavskej Hlavnej stanici.
Informáciu dnes TASR poskytol hovorca ŽP Jozef Búranský.

Pre rekonštrukciu tratí meškajú niektoré vlaky
SITABRATISLAVA 3. 8.2004 - Pre rozsiahle rekonštrukčné práce na železničných tratiach meškajú niektoré vlaky, ZSSK preto prosí verejnosť o pochopenie. Jazdy vlakov len po jednej traťovej koľaji v úseku Zohor – Malacky a zároveň znížená rýchlosť na 30 km/hod. v mieste rekonštrukčných prác zapríčiňujú meškania EC a IC vlakov v rozmedzí 7 - 9 min.
Hovorca ZSSK Miloš Čikovský ďalej agentúru SITA informoval, že od začiatku roka plní ZSSK grafikon vlakovej dopravy na 97,65 %. V posledných štyroch dňoch je to plnenie na 96,08%, 96,45 %, 98,23 % a 96,05 %, z čoho je možné podľa Čikovského usudzovať, že nejde o meškania vlakov vo veľkom rozsahu. (krátené)

Železničná polícia od začiatku roku zaznamenala 16 lúpeží v obvode dráh
TASRBratislava 28. 6. 2004 - Železničná polícia od začiatku roku zaznamenala 16 trestných činov lúpeže v obvode železničných dráh, z toho 14 sa doteraz podarilo objasniť.
Posledná lúpež sa stala koncom minulého týždňa v osobnom vlaku na úseku Malacky – Plavecký Štvrtok . Dvojica mužov vo veku 19 a 31 rokov z Plaveckého Štvrtka prepadla 50-ročného cestujúceho, ktorý sedel v kupé sám. Jeden z podozrivých násilím podržal ramená obete, pričom druhý ho prehľadal a z vrecka nohavíc mu zobral 4400 korún. Obaja páchatelia v Plaveckom Štvrtku z vlaku vystúpili.
Okradnutý muž cestoval až do Bratislavy, kde na Hlavnej stanici prípad oznámil príslušníkom Železničnej polície. Tí na základe popisu oboch mužov v Plaveckom Štvrtku zadržali a odovzdali justičnej a kriminálnej polícii v Bratislave. Vo veci bolo začaté trestné stíhanie pre trestný čin lúpeže.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef Búranský.

Štátna ZSSK a župou ovládaná BRKS vedú spor o prevádzku dvoch železničných tratí
TASRBratislava 7. 12.2003 - ZSSK , a. s., rovnako ako Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť ( BRKS ), a. s., majú záujem v budúcom roku prevádzkovať železničnú dopravu na tratiach Bratislava hlavná stanica - Kúty a Bratislava-Nové Mesto - Dunajská Streda. Obe konkurenčné spoločnosti tvrdia, že dopravu dokážu zabezpečiť pri nižšej dotácii, teda pre štát výhodnejšie.
Kým štátna a. s. ZSSK je v súčasnosti jediným osobným dopravcom na uvedených tratiach, BRKS, v ktorej majoritu vlastní župa, sa dnes snaží o prienik na ne prostredníctvom pozmeňovacieho návrhu k zákonu o štátnom rozpočte SR na rok 2004 z dielne poslanca za ANO Jirka Malchárka.
Člen parlamentu totiž tvrdí, že hlavnou výhodou tejto zmeny by bola výrazne nižšia cena za vlakový kilometer, čím by štát ušetril na dotácii 22,05 milióna Sk. Keďže osobnú prepravu po železničnej sieti vykonáva ZSSK na základe zmluvy so štátom o ním objednaných výkonoch vo verejnom záujme, prináleží jej z tohto titulu aj štátna dotácia na vykrytie vzniknutých strát.
J. Malchárek tvrdí, že BRKS je schopná prevádzkovať trate pri dotácii približne 75 Sk na 1 vlakový kilometer, a upozorňuje, že dotácia na 1 vlakový kilometer u ZSSK predstavuje 153 Sk.
Hovorca ZSSK Miloš Čikovský ho opravil s tým, že dotácia je 142 Sk, ale ide o celoslovenský priemer. Znamená to, že každá trať je špecifická, sú také, ktoré vykazujú vyššiu ale aj nižšiu stratu, a teda potrebujú aj vyššiu respektíve nižšiu prevádzkovú dotáciu. Slová J. Malchárka preto považuje za zavádzajúce a vytrhnuté z kontextu.
"Dotácia na dva spomínané úseky je len 60 Sk, nakoľko ide o prevádzkovo pomerne silné trate, ktoré si na seba dokážu z veľkej časti zarobiť," povedal M. Čikovský. Poslanec za ANO oponoval tým, že prepočty železníc nie sú založené na podrobných rozboroch.
Hovorca ZSSK navyše tvrdí, že z listu, ktorý BRKS adresovala predsedovi výboru NR SR, je zrejmé, že spoločnosť by neprevzala na uvedených tratiach celú prevádzku, ale len niektoré najvyťaženejšie spoje, ktoré označil za hrozienka z koláča. "Potom je úplne normálne, že budú od štátu žiadať menej, ale tento ich prístup dostupnosť územia v tak širokej časovej škále dňa, ako ponúkame my, nezabezpečí," uviedol M. Čikovský.
Pokiaľ chce štát usporiť finančné prostriedky v oblasti verejnej dopravy, musí podľa hovorcu vypracovať zásady štátnej dopravnej politiky, ktoré by zamedzili duplicitným autobusovým a vlakovým spojom, a tým aj duplicitným dotáciám. Zároveň navrhuje decentralizovať prideľovanie prostriedkov zo štátneho rozpočtu tak, aby v prípade diaľkovej dopravy uzatváral s dopravcami zmluvy štát a pri osobnej doprave jednotlivé samosprávne kraje.
V budúcom roku by mala ZSSK dostať od štátu na výkony vo verejnom záujme 4,33 miliardy Sk, ktoré zodpovedajú objednaným 30,5 miliónom vlakových kilometrov. Na trate z Bratislavy do Kútov a Dunajskej Stredy pripadá podľa neho takmer 445 000 vlakových kilometrov.
BRKS prevádzkuje dopravu na tratiach Zohor - Rohožník a Bratislava - Zohor. Okrem bratislavskej župy sú akcionármi BRKS spoločnosti ŽOS Vrútky s 20 %, Wagon Service Travel s 12 %, obce Záhorská Ves, Vysoká pri Morave, Rohožník a Lozorno (4 %). Strategickým zahraničným partnerom sa stal Connex Transport AB so sídlom v Štokholme, ktorý vlastní 13 %.

Obnovenie regionálnej dopravy odštartuje turistický vlak
SmeBRATISLAVA 23.08.2003, Martinková Jana - Vypravením príležitostného turistického vlaku z Bratislavy do Rohožníka 24.8. avizuje Bratislavský samosprávny kraj obnovu zrušenej koľajovej dopravy na regionálnych tratiach v kraji.
Riadna prevádzka osobnej železničnej dopravy z Rohožníka a zo Záhorskej Vsi by mala začať v utorok 2.9.
Ako povedal predseda dopravnej komisie kraja Roman Filistein, doprava z Rohožníka a zo Záhorskej Vsi bude predĺžená až do Bratislavy.
Z oboch obcí bude denne premávať motorový vozeň s jedným prívesným vozňom, v ktorých je spolu 110 miest na sedenie a zhruba rovnaký počet miest na státie. Obe súpravy sa v Zohore spoja a spoločne prídu na hlavnú stanicu v Bratislave .
Podľa cestovného poriadku na trati z Rohožníka a zo Záhorskej Vsi budú ráno premávať tri spoje smerom do Bratislavy a jeden z Bratislavy smerom na Záhorie. "Časy sme sa snažili stanoviť tak, aby ľudia stíhali prísť s vlakmi na rannú i popoludňajšiu smenu doVolkswagenu v Lozorne a mohli sa z oboch smien dostať domov," povedal Filistein.
V smere do Bratislavy budú na trati po Zohor zastávky v Rohožníku, v Perneku, v Jabloňovom, v Lozorne, v Zohore. Medzi Zohorom a Bratislavou hlavnou stanicou bude vlak mierne zrýchlený - nebude stáť v staniciach Devínske Jazero , Bratislava-Lamač ani na Železnej studienke , len v Devínskej Novej Vsi .
Ako povedal Roman Filistein, k zjednodušeniu cestovania v kraji by malo prispieť aj to, že tie isté čipové karty, aké od septembra začnú platiť v bratislavskej MHD, budú akceptovať aj vo vlakoch Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti.
Vzhľadom na to, že kraj ani jeho koľajová spoločnosť nemajú v roku 2003 na prevádzku osobnej dopravy na regionálnych tratiach žiadne dotácie, vlaky budú zatiaľ premávať len v pracovných dňoch.

Prácu nezastavilo ani sychravé počasie
PRÁCE NA IV. KORIDORE POKRAČUJÚ V ÚSEKU ZOHOR - PLAVECKÝ ŠTVRTOK
Ľubomír MITAS

Hlavným nedostatkom terajšej žel. infraštruktúry je nízka úroveň rýchlostí dosahovaná na tratiach ŽSR. Jej zvýšenie na úroveň vyspelých európskych železníc nutne predpokladá modernizáciu tratí minimálne na rozhodujúcich úsekoch súčasnej siete ŽSR.

(úplné znenie článku sa nachádza v č. 22/2002 časopisu Ž-Semafor z 20. XI. 2002)

Už po nových koľajach
HOTOVO NA VÝLUKE V ÚSEKU DEVÍNSKE JAZERO - ZOHOR ZAHLÁSILI 17. MÁJA
Vladimír SALZER

Po minuloročnej výluke na trati Devínske Jazero - Zohor nasledovali prípravy na ďalšiu rekonštrukciu na rovnakom úseku, tentoraz na koľaji č. 1. Po dobrých skúsenostiach sa stala dodávateľom celej stavby firma Železničné stavebníctvo, a. s., Bratislava. Aj vďaka výdatnému pomocníkovi, pracovnému stroju AHM 800 - R, sa plánovaný postup prácpodarilo splniť bez problémov.

(úplné znenie článku sa nachádza v č. 11/2002 časopisu Ž-Semafor z 29. V. 2002)

Buďte rušňovodičom na trati Kúty - Bratislava
TABLET.TV vďaka spolupráci s ZSSK prináša našim čitateľom zážitok, inšpirovaný hitom severských televízií. Projekt umožňuje precestovať reálnu vlakovú trať Kúty - Bratislava hlavná stanica v roli rušňovodiča!
(Teraz.sk/TABLET.TV) - TABLET.TV vám vďaka spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK) predstavuje videoexperiment, aký na takejto úrovni na Slovensku ešte nikto nerealizoval. Podobné projekty sú však hitom mnohých zahraničných, najmä severských televízií.
Na rozdiel od neho však budete mať výhodu infografiky, ktorá vám v priebehu cesty opíše, čo sa v danom okamihu okolo vás nachádza. Ďalšie informácie o projekte nájdete pod videooknom, ktoré znamená prechod do vlakovej reality. Príjemnú cestu!


480 x 270

Fotografie/Photos:

Zohor
Addams 22. I. 2003-14:43:12 hod.)
Zohor
Addams 22. I. 2003-14:43:26 hod.)
Zohor
Addams 22. I. 2003-14:55 hod.)
Zohor
Addams 22. I. 2003-14:57 hod.)
Plavecký Štvrtok
Addams 14. II. 2003-10:49 hod.)
Sekule
Addams 14. II. 2003-11:08 hod.)
             
Skalica na Slovensku
Addams 20. III. 2003-13:24:04 hod.)
Skalica na Slovensku
Addams 20. III. 2003-13:24:16 hod.)
Skalica na Slovensku
Addams 20. III. 2003-13:26 hod.)
Skalica na Slovensku
Addams 20. III. 2003-13:27 hod.)
Skalica na Slovensku
Addams 20. III. 2003-13:29 hod.)
Skalica na Slovensku
Addams 20. III. 2003-13:30 hod.)
Skalica na Slovensku
810584-3 + 011084-1 + 011895-0 + 810660-1
Addams 20. III. 2003-13:32 hod.)

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

Kilometrická
poloha podľa
hekto-
metrovníkov ¤
Kilometer position
due to Hectometer
stones ¤

štatistické
číslo
Statistic No.

umiestnenie budovy
Building position

názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
_0 _0, 000 131367 oo xx (Bratislava-) Devínska Nová Ves [ 110-2, 100 , 407 ] (110-3) Theben Neudorf, Devény Újfalu, Dévényujfalu

xx

1, 5 / 40, 1

xxxxxx

xx

xo

súbeh tratí / connection of lines 110-3 / 100  

xx

__, ___

xxxxxx

xx

xo

súbeh tratí / connection of lines 110-3 / 408  
_4 _3, 778 131466 xx oo odbočka (Bratislava-) Devínske Jazero (z) [ 306 , 408 ] (110-3) Dévénytó

xx

__, ___

xxxxxx

xo

xx

súbeh tratí / connection of lines 110-3 / 306  
13 12, 610 / 12, 5 +++) 130963 xx oo Zohor [ 112 , 113 ] (110-3)  
18 17, 993 +++) 131060 xx xo Plavecký Štvrtok (z) (110-3) Detreköcsütörtök
25 24, 682 / 24, 74 130864 xx oo Malacky [ 416 ] (110-3) Malaczka

xx

24, 95

xxxxxx

xo

xx

súbeh tratí / connection of lines 110-3 / 416  
xx 32, 16_ xxxxxx xx xx most/bridge (110-3)  
34 33, 180 130666 xx oo Veľké Leváre [ 417 ] (110-3) Veľké Leváry, Nagylenárd
37 36, 666 / 36, 62 130765 xx xo Závod (z) (110-3)  
__ ? / 38, 9 ______ xx xx (Závod-Dúbrava) [ 418 ] (110-3)  
43 42, 118 / 42, 17 ++++) 130567 xx xo Moravský Svätý Ján (z) (110-3) Svaté Jany, Morvaszentjános
45 44, 540 130468 xx oo Sekule (110-3) Moravský Ján*, Sekule B. Sv. Jur, Székelyfalva
xx 48, 16_ xxxxxx xx xx most/bridge (110-3)  
xx 48, 28_ xxxxxx xx xx most/bridge (110-3)  

xx

50, 02 / 67, 4

xxxxxx

xo

xx

súbeh tratí / connection of lines 110-3 / 116  
51 50, 898 / 50, 84 +)_
67, 463 ++)
130161 xx oo Kúty [ 110-4 , 116 ] ( 110-3, 110-4 , 114-1 ŽSR , 250 ČD ) Jókút

xx

51, 6 / 68, 2

xxxxxx

xx

xo

súbeh tratí / connection of lines 110-4 , 250 ČD / 114-1  
57 56, 839 / 56, 85_ 143164 oo xx Gbely zastávka [ 419 ] (114-1)  
59 58, 433 143065 oo xx Gbely (114-1) Egbel
65 64, 225 / 64, 25_ 143362 xx xo Kopčany z. (114-1) Kopcsány mh.
70 69, 466 / 69, 5__ 143263 oo xx Holíč nad Moravou [ 115 ] (114-1) Holič; Holics

xx

69, 466 / 69, 5__

xxxxxx

xx

xo

súbeh tratí / connection of lines 114-1 / 115  
73 72, 120 / 72, 1__ 143461 xo xx Kátov (114-1)  
77 76, 100 / 76, 3__ 143669 oo xx Skalica na Slovensku [ 114-2 ] (114-1) Skalica ; Szakolca


+) zo žst. / from Devínska Nová Ves
++) zo žst. / from Trnava
+++) v úseku Zohor - Plavecký Štvrtok nie sú (október 2003) hektometrovníky na ľavej strane - pravdepodobne boli odstránené počas rekonštrukcie trate na rýchlosť 160 km/h cca v roku 2002
++++) 2. koľaj: km 41, 9
¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building
*) do 10. XII. 2011

Odkazy/Links:

  • Holíč - neoficiálne stránky mesta
  • Skalicko - Regionálne informácie mesta Skalica
  • Úzkorozchodné trate v okolí Malaciek (21,2 kB)
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Vlaky_net / Railway discussion at server Vlaky_net (Trains) in Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava / Railway discussion at server Mestská doprava in Bratislava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report Railways in Slovakia - discussion Ostrava's magazine K-Report
  • Železničné koridory/Railway Corridors
  • BRKS - Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť, a. s.

  • Železničná trať
    Kúty - Břeclav
    napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz

    8. IX. 1900 sprevádzkovanie trate / line opening

    ( Zdroj/Source: 33 , 23 , 27/27/946 )

    Zoznam staníc / Station list

    Prevádzková dĺžka Břeclav exkl. - Bratislava hl. st. - Helemba gr. 229, 907 km

    ( 27/31/2/594 )

    Prevádzková dĺžka Břeclav - Kúty exkl. 17, 121 km

    ( 27/25/602 )

    1921 - ukončenie rekonštrukcie trate Devínska Nová Ves - Břeclav

    ( ? 24/16)

    Vítr komplikuje železniční dopravu, nejezdí vlaky na Slovensko
    Česká tisková kancelářPRAHA 19. 11. 2004 - Dnešní silný vítr s deštěm ztížil dopravu na železnici. Spadlé stromy zablokovaly trať mezi Českem a Slovenskem v úseku Břeclav - Kúty . Čekají zde dva mezinárodní rychlíky. Problémy s počasím zřejmě komplikují dopravu i v Německu. Vlaky, které přijíždějí do ČR, mají velké zpoždění, sdělil ČTK mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
    "Na slovenském území stojí rychlík jedoucí na trati Budapešť - Berlín. Navíc ještě v Břeclavi stojí rychlík směřující z Polska do Maďarska," řekl Pavel Surý z Obchodně-provozního ředitelství ČD v Brně. Provoz na trati Břeclav - Kúty , která je hlavní železniční spojnicí mezi ČR a Slovenskem, se zatím podle Šťáhlavského podařilo obnovit jen částečně. Po jedné koleji mohou projíždět vlaky, ovšem pouze motorové.
    Čeští železničáři proto zřejmě nabídnou slovenským kolegům, aby oba rychlíky využily objížďky přes slovenský Holíč a Hodonín. Rychlík z Budapešti by ale ještě předtím musel couvnout do Bratislavy a polský vlak od česko-slovenských hranic zpět do Břeclavi .
    Od rána do 13:00 museli železničáři z kolejí odklízet popadané stromy a větve v 16 případech. Do napadaných překážek již najely tři vlaky. Nehoda se stala u Loučovic na Vyšebrodsku, na trati mezi Blatnou a Nepomukem a na trati Milovice - Lysá nad Labem. Při srážkách se naštěstí nikdo nezranil a vznikly jen nepatrné škody.
    Padající větve a stromy komplikují provoz i na několika hlavních tratích, například na železnici mezi Prahou a Táborem, konkrétně v úseku Benešov u Prahy - Čerčany. Podobné to je podle Štáhlavského mezi Ústím nad Labem a Lysou nad Labem v úseku stanic Mělník a Všetatky či na trati Český Těšín - Čadca .
    "Naštěstí je na těchto dvoukolejných elektrifikovaných tratích zablokována jen jedna kolej, a tak vlaky mohou jezdit po druhé volné koleji," podotkl mluvčí drah. Zpoždění vlaků mohou prý být nejvýše několikaminutová. Popadané větve a stromy ale způsobují výluky na mnoha jednokolejných tratích. Na mnoha místech tak mají vlaky více než hodinové zpoždění.

    Niekde už vlaky premávajú, pribudli však ďalšie obmedzenia
    SITABRATISLAVA 19. 11. 2004 - Po vyše dvojhodinovej výluke dopravy v dôsledku silného vetra a popadaných stromov na trate už na niektorých úsekoch ŽSR opäť obnovili premávku. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa železníc Nela Blašková, vlaky opäť premávajú na úsekoch Kúty – Lanžhot a Kúty – Sekule . Naďalej je však vylúčená železničná doprava na úseku Skalité – Čierne , kde je zabezpečená autobusová doprava a Trstená - Tvrdošín .
    V oblasti Tatier je podľa Blaškovej odstavená doprava na Tatranskej elektrickej železnici - Poprad , Starý Smokovec , Štrbské Pleso a Tatranská Lomnica , kde je zároveň vyhlásený aj druhý stupeň zimných opatrení pre čerstvo napadaný sneh. Ďalšie obmedzenia dopravy nastali na úsekoch Kráľova Lehota – Východná a Heľpa – Červená Skala . Na väčšine zo spomenutých tratí vlaky nepremávajú pre popadané stromy.
    Pre silný vietor chodia vlaky obmedzenou rýchlosťou na úsekoch Piešťany – Veľké Kostoľany a PrešovPlaveč .

    Preprava vlakmi na tatranských elektrických železniciach je odstavená
    TASRBratislava/Poprad 19. 11. 2004 - Kvôli silnému vetru a z toho vyplývajúcich komplikácií je železničná doprava na tatranských elektrických železniciach a viacerých úsekoch na Slovensku obmedzená.
    "Doprava v oblasti Tatier je úplne zastavená. Týka sa to miest Poprad , Starý Smokovec , Štrbské Pleso a Tatranská Lomnica . Na tomto území bol zároveň vyhlásený druhý stupeň zimných opatrení z dôvodu napadnutého snehu," povedala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková.
    Popadané stromy poškodili vedenie na viacerých úsekoch. Na hraničnom priechode Kúty – Lanžhot a úseku Kúty – Sekule bola však premávka vlakov už obnovená. Naďalej je odstavená trať Trstená - Tvrdošín , kde zasiahol idúci osobný vlak padajúci strom. Cestujúci neboli zranení, došlo len k materiálnej škode. Vylúčená je aj premávka na úseku Skalité – Čierne . Do 20.00 h by toto spojenie malo opäť fungovať, zatiaľ je zabezpečená náhradná preprava autobusmi. Popadané stromy pozastavili dopravu aj na tratiach Kráľova Lehota – Východná a Heľpa – Červená Skala .
    Kvôli silnému nárazovému vetru je chod vlakov limitovaný na 50 kilometrov za hodinu v oblasti Piešťany – Veľké Kostoľany . Len o desať kilometrov rýchlejšie môžu ísť vlaky na trati PrešovPlaveč . "Na všetkých úsekoch sú naši zamestnanci a odstraňujú prekážky z tratí. Budeme sa snažiť spojazdniť tieto trate čo najskôr," dodala Blašková.

    Železničná doprava na viacerých úsekoch vylúčená
    SITABRATISLAVA 19. 11. 2004 - Pre silný vietor a popadané stromy na trati vylúčili ŽSR vlakovú dopravu. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa železníc Nela Blašková, úplne vylúčená doprava je na úseku Kúty – Lanžhot, Skalité – Čierne , Kúty – Sekule , Trstená - Tvrdošín , Štrbské Pleso – Starý Smokovec a Štrbské Pleso – Štrba . Na väčšine z týchto úsekov padol na trať strom a poškodil trakčné vedenie. Hrozivejšie vyzerala situácia na úseku Trstená – Tvrdošín, kde strom padol na osobný vlak. Našťastie sa však nikomu nič nestalo, dodala Blašková. Podľa hovorkyne bude na týchto úsekoch doprava vylúčená ešte aspoň šesť hodín.
    K obmedzeniu vlakovej dopravy došlo aj na úseku Piešťany – Veľké Kostoľany , kde pre silný vietor premávajú vlaky spomalenou rýchlosťou 50 km/hod.

    Železničná doprava na hraničnom priechode Kúty – Lanžhot je zastavená
    TASRBratislava/Kúty 19. 11. 2004 - Železničná doprava na Slovensku je kvôli silnému vetru a z toho vyplývajúcich komplikácií na viacerých úsekoch zastavená.
    Spadnutý strom poškodil trakčné vedenie na obidvoch koľajach umožňujúcich spojenie na hraničnom priechode Kúty – Lanžhot. Problémom kvôli víchrici sa nevyhla ani vnútroštátna preprava. "Prvé prerušenia sa objavili po dvanástej hodine. Dôvodom sú väčšinou popadané stromy či prekážky na trati," uviedla hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Padajúci strom zasiahol aj idúci osobný vlak na trati Trstená - Tvrdošín . Cestujúci neboli zranení, došlo len k materiálnej škode. Ďalšie obmedzenia vo vnútroštátnej preprave sa týkajú tratí Kúty – Sekule , Štrbské Pleso – Starý Smokovec a Štrbské Pleso – Štrba . Doprava je prerušená aj na trati Skalité – Čierne , kde však bola zabezpečená náhradná preprava autobusmi. Do 20.00 h by toto spojenie malo opäť fungovať.
    Posledným úsekom, na ktorom zatiaľ spôsobila víchrica problémy, je trať Piešťany – Veľké Kostoľany . Kvôli silnému nárazovému vetru je tu chod vlakov obmedzený na 50 kilometrov za hodinu. "Na všetkých úsekoch sú naši zamestnanci a odstraňujú prekážky z tratí. Budeme sa snažiť spojazdniť tieto trate čo najskôr," dodala Blašková.

    Fotografie/Photos:

    Zoznam staníc / Station list:

    km podľa
    knižného
    cestovného
    poriadku
    km due to
    bookish
    Timetable

    Kilometrická
    poloha podľa
    hekto-
    metrovníkov ¤
    Kilometer position
    due to Hectometer
    stones ¤

    štatistické
    číslo
    Statistic No.

    umiestnenie budovy
    Building position

    názov stanice / zastávky
    Station / Stop name
    Alternatívne názvy
    Alternative names
    _0 50, 898 / 50, 84 +)
    67, 463 ++)
    130161 xx oo Kúty [ 110-3 , 114 , 116 ] ( 110-4 ŽSR , 250 ČD ) Jókút

    xx

    68, 2 / 51, 6

    xxxxxx

    xo

    xx

    súbeh tratí / connection of lines 110-4 ŽSR , 250 ČD / 114  
    _4 71, 717 130260 xx xo Brodské (z) ( 110-4 ŽSR , 250 ČD ) Brocké, Gázlós
    __ 73, 22_ ______ xx xx most/bridge ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  
    __ 73, 47_ ______ xx xx most/bridge ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  
    xx 74, 050 xxxxxx xx xx neutrálne pole meracieho miesta ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  
    _7 74, 386 +)__
    11, 475 +++)
    101469 /
    ___890_
    xx xx (Kúty št. hr./State Border - Lanžhotský most/bridge) ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  
    xx 11, 05_____ ______ xo xx hradlo ? (zrušené) ( ČD ) ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  
    __ 11, 02_____ ______ xx xx most/bridge ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  
    __ _9, 65_____ ______ xx xx most/bridge ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  
    10 _7, 806 / 7, 86 346957 xx oo Lanžhot ( ČD ) ( 110-4 ŽSR , 250 ČD ) Landshut
    __ _1, 66_____ ______ xx xx most/bridge ( 110-4 ŽSR , 250 ČD )  

    xx

    _0, 9 _____
    _182, 3 __++++)

    xxxxxx

    xx xo súbeh tratí / connection of lines ( 110-4 ŽSR , 250 ČD ) / 930 ( ÖBB ), 246 ( ČD )  
    xx _0, 8 _____ xxxxxx xx xx most/bridge ( 110-4 ŽSR , 246 , 250 ČD , 930 ÖBB )  
    18 _0, 000___
    _183, 131 ++++)
    334250 xx oo Břeclav ( ČD ) ( 110-4 ŽSR , 246, 250, 330 ČD , 930 ÖBB ) Břečlava, Lundenburg

    +) zo žst. / from Devínska Nová Ves
    ++) zo žst. / from Trnava
    +++) zo žst. / from Břeclav
    ++++) z Viedne / from Vienna
    ¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building

    Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Vlaky_net / Railway discussion at server Vlaky_net (Trains) in Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava / Railway discussion at server Mestská doprava in Bratislava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report Railways in Slovakia - discussion Ostrava's magazine K-Report
  • Železničné koridory/Railway Corridors

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 30-I-1999
    Posledná aktualizácia / Last update : 25-12-2015
    ( h110-3.htm )