Železničná trať / Railway line
Kysak - Spišská Nová Ves

18. III. 1872 sprevádzkovanie trate Kysak - Košické Hámre - Spišská Nová Ves / line opening

( Zdroj / Source : 33 )

Zoznam staníc / Station list

1862 - vydanie koncesie na stavbu trate Hranice na Mor. - Púchov - Poprad - Košice

( Zdroj /Source : 33/99 )

- prev. dĺžka trate Čadca - Žilina - Košice: 279, 624 km.

( Zdroj/Source : 27/1931/2/605 )

Pri kolízii s vlakom zahynuli v uplynulých dňoch dva jelene
TASRBratislava 14. 10.2004 - Dva jelene zahynuli v uplynulých dňoch pri kolízii s vlakom. Jeden z prípadov sa stal v utorok v noci na úseku trate Spišské Vlachy – Krompachy, kde IC vlak Gerlach zrazil a zabil 150-kilogramového jeleňa.
Jeleň vbehol na koľaj tesne pred vlak, takže rušňovodič už nemal šancu kolízii predísť. Pri zrážke došlo na rušni k poškodeniu vzduchového potrubia, ohnutiu dvoch schodíkov a predného pluhu, informoval TASR hovorca Železničnej polície Jozef Búranský. Škoda, ktorá vznikla na vlaku, bude vyčíslená dodatočne.
K zraneniu osôb v IC nedošlo. Hospodár Poľovníckeho združenia v Krompachoch ocenil uhynutého jeleňa na šesť tisíc korún. Kolízia spôsobila dvojhodinové meškanie vlaku.
Podobný prípad sa stal aj v stredu večer. V úseku trate Nálepkovo – Nálepkovo-Peklisko zrazil a usmrtil jeleňa motorový osobný vlak.

Žena podľahla zraneniam po zrážke s vlakom
TASRKrompachy 16. 09.2004 - Po zrážke s doposiaľ nezisteným vlakom zahynula v stredu večer 41-ročná žena zo Spišskej Novej Vsi. Príčinou jej smrti bola trieštivá zlomenina lebečnej kosti.
Udalosť sa stala medzi 18.00 a 19.50 h na 2. dopravnej koľaji v úseku trate Krompachy – Spišské Vlachy. Železničná polícia preverila rušňovodičov všetkých vlakov, ktoré v tomto čase prechádzali spomenutým úsekom trate, avšak nezistila žiadne stopy po zrazení osoby.
Dopravu na uvedenej koľaji zastavili v čase od 19.46 do 22.40 h. Výluka dopravy si vyžiadala meškanie dvoch rýchlikov a troch osobných vlakov.
Prípad prešetruje oddelenie trestno-správneho konania odboru Železničnej polície (ŽP) v Prešove.
Informácie pre TASR uviedol hovorca ŽP Jozef Búranský.

Krádežou súčiastok zo stožiarov spôsobil Železniciam SR škodu 54 tisíc korún
TASRBratislava 4. 05.2004 - Krádežou súčiastok zo stožiarov trakčného vedenia spôsobil 23-ročný mladík z Richnavy v okrese Gelnica ŽSR škodu 54 tisíc korún.
Mladík sa v pondelok železničným policajtom priznal, že zo stožiarov trakčného vedenia v úseku trate Richnava - Margecany ukradol 216 kusov súčiastok, ktoré za 500 korún odpredal v zberni druhotných surovín v Krompachoch a peniaze minul. Polícia začala vo veci trestné stíhanie a voči mladíkovi vzniesla obvinenie pre trestný čin krádeže.
TASR o tom dnes informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.

Železnice postavia vlastnú GSM sieť
Sme 04.09.2003, Tomáš Bella - Na Slovensku sa začína v týchto mesiacoch stavať tretia GSM sieť. Pokrývať však bude len hlavné koridory okolo železničných tratí a využívať ju budú len zamestnanci ŽSR . Priniesť by mala zvýšenie bezpečnosti vlakovej dopravy a zhustenie frekvencie vlakov na najvyťaženejších úsekoch. Hlavným dôvodom na zavedenie novej siete GSM-R určenej najmä pre komunikáciu rušňovodičov s centrami riadiacimi vlakovú dopravu je zjednotenie komunikačných štandardov pre celú Európu. “Pri ceste vlaku po Európe totiž treba dnes často vymieňať rušeň len preto, lebo v rôznych krajinách sa používajú na komunikáciu rôzne štandardy,“ hovorí Johann Garstenauer, viceprezident pre predaj GSM-R spoločnosti Siemens, ktorá je jedným z dvoch veľkých dodávateľov GSM-R systémov. Špeciálne železničné GSM-R siete sa od bežných odlišujú využitou frekvenciou, takže na komunikáciu nemožno využiť tradičné mobilné telefóny. Naproti tomu majú niekoľko špeciálnych funkcií: umožňujú komunikáciu pri rýchlosti až 500 kilometrov za hodinu, veľmi rýchle nadviazanie spojenia (okolo dvoch sekúnd) aj stanovenie priorít rôznych volaní. Znamená to, že ak rušňovodič vyšle pri probléme na trati núdzový signál, spojenie s operátorom dostane okamžite, na úkor iných hovorov s nižšou prioritou. Sieť nebude slúžiť len na prenos hlasu, ale aj dát, napríklad údajov o polohe vlaku. To umožní pri zachovaní bezpečnosti skrátiť časové intervaly medzi prejazdom vlakov na tej istej trati – ich poloha sa totiž bude monitorovať neustále, nielen po určitých úsekoch ako v súčasnosti. Prostredníctvom GSM bude možné aj na diaľku zastaviť vlak a v budúcnosti sa počíta s tým, že koncovými zariadeniami by mali byť vybavené nielen kabíny rušňov, ale napríklad aj robotníci pracujúci na trati. K vybudovaniu siete GSM-R sa ŽSR zaviazali medzinárodným dohovorom a diskutuje sa tak už len o termíne, kedy bude postavená. Podľa hovorcu ŽSR Jána Keresteša sa na pilotnom úseku v Bratislave a na trati Bratislava – Nové Zámky v minulom štvrťroku začala obhliadka terénu. Podľa oficiálneho plánu by mala byť výstavba celej siete ukončená v roku 2007, Železnice však už dnes predpokladajú, že pre finančné problémy sa plán nepodarí splniť. Ďalším problémom je, že ŽSR si pred niekoľkými rokmi objednali vo firme Kapsch výstavbu úplne iného, analógového systému na hlasovú komunikáciu (vysielačky), ktorý už v európskych krajinách vytláča nový štandard GSM-R. Na Slovensku však stále prebieha aj výstavba zastaraného systému, tento rok bol dokončený napríklad úsek Žilina – Čadca a ako ďalšia sa bude vysielačmi vybavovať trať ŽilinaKošiceČierna n/T. . Zároveň sa však na rovnakých tratiach už v druhej etape výstavby počíta aj s GSM-R. Starší systém sa tak podľa plánu má stať prebytočným už krátko po jeho odovzdaní do prevádzky, aj keď určitý čas budú musieť oba fungovať paralelne.
Železnice navyše ani nevypísali výberové konanie na GSM-R a zákazku zverili priamo firme Kapsch. S ňou sa v súčasnosti snažia dohodnúť na zmene kontraktu tak, aby zohľadňoval horšiu finančnú situáciu podniku. Podľa J. Keresteša je totiž “už dnes jasné, že nie je v možnostiach ŽSR finančne pokryť objem podpísaných zmlúv“. Len cena za realizáciu prvej z piatich etáp výstavby GSM-R na trati Kúty - Bratislava – Nové Zámky by mala byť okolo pol miliardy korún.

Teplo ešte pár dní potrvá, klimatizácie idú na odbyt
Sme 08.08.2003, Richard Filipko - Horúčavy, ktoré toto leto s krátkou prestávkou trápia už dosť dlho, zvyšujú tržby v obchodoch s elektronikou a klimatizáciami a o prácu majú postarané aj opravári chladničiek a klimatizácií. Na niektorých treba čakať aj dva týždne, nestíhajú opravovať.
Železnice vyhlásili aj „teplotnú pomalú jazdu“
„Ráno je dobre, ale popoludní strašne. Kabínka je malá, má veľké presklené plochy, opláštenie rušňa je len bakelit. Klimatizáciu tu nemáme. Montovali zopár klimatizácií do tých modrých hranatých rušňov, ale či im fungujú, to neviem,“ hovorí rušňovodič.
Na piatich úsekoch železnice vyhlásili tzv. teplotnú pomalú jazdu a vlaky tam jazdia 50 kilometrov za hodinu. Spolu ide o 11,6 kilometra tratí. „Keď je koľaj po opravných prácach a ešte nesadla, v takýchto horúčavách radšej vyhlasujeme pomalú jazdu. Teraz platí na staničných koľajach v Spišských Vlachoch a Púchove a na medzistaničných úsekoch Matejovce nad Hornádom - Spišské Vlachy – Krompachy , Šurany – Úľany nad Žitavou . Pomalá jazda je tam od 10.00 do 18.00,“ povedal hovorca železníc Ján Keresteš. Železničná spoločnosť, ktorá prevádzkuje rušne a vagóny, technické problémy nemá. „Poruchovosť je ako v inom období. Ale teplota robí problémy ľuďom, horúco je najmä v rušňoch,“ povedal hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský. (krátené)

Buďte rušňovodičom na trati Spišská Nová Ves - Košice
TABLET.TV vďaka spolupráci s ZSSK prináša našim čitateľom zážitok, inšpirovaný hitom severských televízií. Projekt umožňuje precestovať reálnu vlakovú trať Spišská Nová Ves - Košice v roli rušňovodiča!
Bratislava 11. apríla 2015 (Teraz.sk/TABLET.TV) - TABLET.TV vám vďaka spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK) predstavuje videoexperiment, aký na takejto úrovni na Slovensku ešte nikto nerealizoval. Podobné projekty sú však hitom mnohých zahraničných, najmä severských televízií.
Na rozdiel od neho však budete mať výhodu infografiky, ktorá vám v priebehu cesty opíše, čo sa v danom okamihu okolo vás nachádza. Ďalšie informácie o projekte nájdete pod videooknom, ktoré znamená prechod do vlakovej reality. Príjemnú cestu!


Spišská Nová Ves - Košice , 480 x 270
 

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

kilometrická
poloha podľa
hekto-
metrovníkov ¤
Kilometer position
due to Hectometer
stones ¤

štatistické
číslo
Statistic
No.
umiestnenie
budovy
Building
position
názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
_0 114, 434 / 113, 9 + 135608 oo xx Kysak [ 180-4 , 188 ] Kysag Obišovce; Obyšovce; Abos
xx 114, 8__ xxxxxx xo xx súbeh tratí / connection of lines 180 / 188  
xx 115, 750 / 115, 9 xxxxxx xo xx výhybky č. 35/36 ( súbeh tratí / connection of lines 180 / 264 )  
xx 117, 4__ xxxxxx xx xx most/bridge  
xx 118, 0__ xxxxxx xx xx most/bridge  
_7 121, 080 135509 xx xo Veľká Lodina z [ 264 ] Nagyladna mh.
10 123, 695 / 123, 9 135301 oo xx Malá Lodina [ 525 ] Kisladna
xx 125, 8 xxxxxx xx xx most/bridge  
12 125, 800 / 125, 85 135400 xo xx Ružín [ 525 ] Oružin z.; Óruzsin mh.
__ 126, 406 ______ __ __ Ružín výhybňa [ 525 ]  
xx 126, 65 - 126, 77 xxxxxx xx xx ( Ružínsky tunel )  
xx 127, 17 - 130, 58 xxxxxx xx xx ( Bujanovský tunel )  
17 131, 294 135004 xx xo Margecany zastávka [ 327 , 525 ] Rolová Huta z.; Fönikszhuta mh.
xx 132, 6__ xxxxxx xx xo súbeh tratí / connection of lines 180 / 327  
xx 133, 2__ xxxxxx xx xo súbeh tratí / connection of lines 180 / 173  
19 133, 402 134908 xx oo Margecany [ 173 ] Margican, Margitfalva
xx 135, 3__ xxxxxx xx xx most/bridge  
__ 136, 790 / 137, 4 ______ xx xo hlásnica Rybárske  
__ 138, 085 ______ __ __ ? hlásnica Rybárske  
24 138, 896 / 138, 94 134809 xx xo Kluknava z Kluknó mh.
__ 139, 202 ______ __ __ ? hlásnica Hornád  
__ 140, 430 ______ __ __ ? hlásnica Hornád  
__ 140, 530 ______ __ __ ? hlásnica Hornád  
26 141, 020 134700 xo xx Richnava z  
__ 141, 915 ______ __ __ ? hlásnica Hornád  
29 144, 068 / 144, 2 134601 xx oo Krompachy Krompach; Korompa
xx 145, 25_ xxxxxx xx xx most/bridge  
__ 148, 0__ ______ xx xo hr./hl. ? Hlinkovce  
37 151, 2__ 134205 oo xx Spišské Vlachy [ 187 ] Vlachy; Szepes Olaszi
41 155, 4__ 134502 xx xo Olcnava Detrefalva mh.
43 158, 04_ 134403 xo xx Vítkovce  
44 159, 22_ 13410_ xo xx Chrasť nad Hornádom Chrasť na Slovensku z.; Haraszt mh.
xx 160, 6__ xxxxxx xx xx most/bridge  
47 161, 8__ 134007 xx oo Matejovce nad Hornádom  
50 164, 53_ 133900 oo xx Markušovce [ 513 , 514 , 515 ] rkusfalu; Márkusfalva
__ 168, 35_ ______ xx xo hlásnica Lieskovany  
54 168, 44_ 133702 xx xo Teplička nad Hornádom [ 511 ]  
xx 170, 23_ xxxxxx xx xx most/bridge  
xx ___, ___ xxxxxx xo xx súbeh tratí / connection of lines 180 / 186  
59 173, 290 / 173, 15 133603 xx oo Spišská Nová Ves [ 180-2 , 186 , 616 ] Igló
¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building
+ z bodu/ from point Čop Gr./št. hr./State Border

Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • Železnice v regionu Krompachy
  • Železničné koridory

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 05-V-1999
    Posledná aktualizácia / Last update : 25-12-2015
    ( h180-3.htm )