Železničná trať / Railway line
Žilina - Zlatovce
Žilina - Púchov : napäťová sústava/Power
supply: = 3 kV
Púchov , km 156, 2 -
Zlatovce : napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz
1. XI. 1883 sprevádzkovanie trate - správny údaj / line opening pure date
2. X. 1960 - el. sprevádzkovanie Žilina - Púchov / line electrified operate opening
( zdroj/Source: ?)
1. XI. 1883 sprevádzkovanie trate Žilina - Trenčín - nesprávny údaj / line opening bad date
( Zdroje/Sources : 1 , 33/120, 76/1/93 , 89/20/1971, 89/26/1971 )
1. V. 1878 sprevádzkovanie trate Trenčín - Nové Mesto nad Váhom - nesprávny
údaj / line opening bad date
- stavba trate Žilina - Trenčín zhotovená za 8 mesiacov
( Zdroj /Source : 33/120, 153, 198, 200 )
14. II. 1883 RV SŠŽ zadala výstavbu trate Žilina - Trenčín firme Hügel, Sager a
spol.
1904 - sprevádzkovanie
2. koľaje Galanta - Leopoldov - Žilina
( Zdroj : 1 )
1862 - vydanie koncesie na stavbu trate Hranice na Mor. - Púchov - Poprad - Košice
( Zdroj /Source : 33/99 )
prev. dĺžka Galanta - Žilina (exkl.) 169,344 km.
( Zdroj : 27/1925/604 )
V roku 1879 sa ukončila výstavba železnice medzi Zlatovcami a Trenčínom. Premávka sa začala 29. apríla 1879. Vtedy bola odovzdaná do užívania aj železničná stanica s pôvodným oficiálnym názvom Trenčín a neskôr Istebník. Zápisnice obecného zastupiteľstva z tridsiatych rokov 20. storočia a neskôr po roku 1945 svedčia o tom, že Zlatovčania sa opakovanie dožadovali premenovanie stanice, ktorá leží na katastrálnom území Zlatoviec. Stalo sa tak až v sedemdesiatych rokoch 20. storočia.
( Zdroj : Zlatovce )
Medzinárodné železničné koridory potrebujú efektívnejšiu prestavbu (18. 11. 2004)
Pri železničnej trati našli mŕtveho 16-ročného chlapca z Ivanoviec (25. 10.2004)
Na trati Ilava – Dubnica nad Váhom došlo k
zrážke vlaku s osobným autom
Bratislava 29.
08.2004- Na železničnom priecestí v úseku trate Ilava –
Dubnica nad Váhom došlo dnes o 9.25 k zrážke vlaku IC 402
Gerlach idúceho do Viedne s osobným motorovým vozidlom značky
Škoda Octavia.
V aute bol s najväčšou pravdepodobnosťou iba vodič, ktorého
previezli do Nemocnice s poliklinikou v Ilave. Rozsah zranení
nie je známy. Prípad je v štádiu vyšetrovania.
TASR informácie poskytli z operačného stredisko Železničnej
polície.
V Dubnici nad Váhom dnes vlak zrazil 17-ročné dievča
Bratislava
10. 4.2004 - Na volkmen na ušiach dnes popoludní doplatilo
životom 17-ročné dievča z Dubnice nad Váhom . Tragédia
sa odohrala neďaleko železničného priecestia. Dievča, ktoré
prechádzalo cez železničnú trať s volkmenom na ušiach
pravdepodobne nespozorovalo prichádzajúci nákladný vlak.
Zrážke nezabránil ani výstražný signál a zatiahnutá
rýchlobrzda. Dievča ťažkým zraneniam podľahlo. Prípadom sa
zaoberá Železničná polícia v Púchove.
TASR o prípade informoval hovorca železničnej polície Jozef
Búranský.
Žilinskí železniční policajti
vypátrali mladíka, ktorý odcudzil
hliníkové plechy
Bratislava 26.
1.2004 - Z krádeže hliníkových plechov za približne
päťtisíc korún je podozrivý 18-ročný mladík zo Žiliny,
ktorého počas víkendu vypátrali príslušníci operatívnej
služby tamojšieho odboru Železničnej polície.
Mladík v presne nezistenom čase v uplynulých dňoch v zriaďovacej stanici Žilina-Stará Harfa
pomocou lešenárskej rúry odtrhol šesť hliníkových plechov
zo zadnej steny skladu patriaceho ďalšiemu mužovi zo Žiliny.
Odcudzené plechy predal v miestnej výkupni za 1000 korún,
ktoré už minul. Prípad vyšetruje oddelenie ŽP Žilina.
TASR o tom dnes informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.
Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
BRATISLAVA 4.
09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice
Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to
relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový
generálny riaditeľ ŽSR Roman
Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru
č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA.
Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie
riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce
zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na
železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v
rámci realizácie projektu Šenkvice -
Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil.
eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva
projekty. Ide o pokračovanie úseku
Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady
projektu trate Trnava - Piešťany
odhadujú železnice rovnako na 150 mil. eur. Podľa Veselku
železnice výsledky tendra ohlásia v prvom štvrťroku 2004. V
budúcom roku ŽSR
vypracujú projekt modernizácie úseku
Piešťany - Nové Mesto nad Váhom , v roku 2005 to bude
projekt trate Nové Mesto nad Váhom
- Púchov , pričom náklady
každého z nich odhaduje Veselka na 100 mil. eur. Výška
finančných prostriedkov potrebných na realizáciu projektov by
bola 15 %, keďže až 85 % prostriedkov plánujú železnice
čerpať z kohéznych a štrukturálnych fondov EÚ. Na začiatku
roku 2005 začne aj elektrifikácia úseku
Zvolen - Banská Bystrica s odhadovanými nákladmi 40 mil.
eur. Plánovaná modernizácia nástupíšť staníc Prešov a Poprad by podľa projektu mala
stáť spolu 50 mil. eur. Železnice vykázali v prvom polroku
stratu vo výške 1,276 mld. Sk, čo je v medziročnom porovnaní
o 212 mil. Sk menej. Celkové náklady sa pohybovali na úrovni
7,386 mld. Sk. Na konci roka očakávajú železnice stratu vo
výške 2,277 mld. Sk.
ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
Bratislava 4.
09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy
Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4
miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy
Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne,
ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť
predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných
výkazov tak ŽSR
napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý
spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale
čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné
plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609
miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je
nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886
miliardy Sk. ŽSR
dosiahli za prvých 7 mesiacov tohto roka výnosy 8,6 miliardy Sk
a náklady 9,865 miliardy Sk. Najväčšiu časť výnosov
tvorili tržby z prevádzkovania železničnej dopravnej cesty v
sume 4,2 miliardy Sk. Zvyšok výnosov tvorili tržby
nesúvisiace priamo s hlavnou činnosťou v sume 1,76 miliardy Sk
a iné príjmy vo výške 919 miliónov Sk. Celkové záväzky ŽSR dosiahli na konci júla 47,96 miliardy
Sk, pričom od začiatku roka klesli už o 2,74 miliardy Sk. ŽSR pritom očakávajú, že od 1. januára
2004 prevezme štát záväzky vo výške 13 miliárd Sk. Štát
za prvých 7 mesiacov tohto roka železniciam zatiaľ uhradil
výkony vo verejnom záujme v sume 1,72 miliardy Sk a do konca
roka by mal prefinancovať ešte výkony za 0,57 miliardy Sk.
Pohľadávky firmy dosiahli na konci sledovaného obdobia 12,96
miliardy Sk. Z hľadiska investícií realizujú ŽSR v tomto roku väčšinu projektov
financovaných cez zdroje EÚ. Na konci júla zostalo
spoločnosti pre tento rok viazaná dotácia 644,45 milióna Sk z
fondu ISPA. Ďalšie viazané dotácie v sume 355 miliónov Sk
zostávali ŽSR na
čerpanie ešte zo zdrojov štátu. Dominantným projektom pre
železnice je modernizácia trate z Bratislavy smerom na Žilinu.
ŽSR , respektíve štát, sa na financovaní týchto
projektov podieľajú 15 % a zvyšných 85 % zdrojov je možné
čerpať z európskych fondov. Modernizácia trate zo Šenkvíc do Cífera
je rozpočtovaná na 150 miliónov EUR a podobná suma by mala
byť v budúcom roku preinvestovaná aj na trati
z Trnavy do Piešťan . V roku 2004 by sa tiež mala
zrealizovať rekonštrukcia trate z
Piešťan do Nového Mesta nad Váhom za 100 miliónov EUR.
Následne v roku 2005 sa vykoná modernizácia trate na úseku do
Púchova . V roku 2005 plánujú ŽSR vďaka čerpaniu zdrojov z fondov EÚ
začať práce na elektrifikácii trate zo
Zvolena do Banskej Bystrice z odhadovaným rozpočtom 40
miliónov EUR. Na projekt modernizácie nástupíšť na
staniciach Prešov a Košice by malo ísť ďalších
zhruba 50 miliónov EUR.
Pod nákladným vlakom ukončil dnes svoj život
42-ročný muž z Trenčína
Uverejnené 08.08.2003 v Novom dni
Bratislava 7.
08.2003 - Nákladný vlak dnes krátko po polnoci usmrtil
42-ročného muža z Trenčína. Smrteľná nehoda sa stala na
železničnom priecestí so závorami v úseku trate Dubnica nad
Váhom – Trenčianska Teplá .
Podľa rušňovodiča po prechode vlaku železničnou stanicou v
Dubnici nad Váhom spozoroval na priecestí zo vzdialenosti asi
sto metrov osobu, ktorá stála čelom k prichádzajúcemu vlaku.
Použil preto zvukové znamenie a rýchlobrzdu, ale zrážke už
nezabránil.
Privolaný lekár z Ilavy konštatoval smrť následkom
početných poranení celého tela, hlavy a ľavej nohy.
Železničná polícia (ŽP) nezistila u rušňovodiča požitie
alkoholu. Prípad vyšetruje oddelenie ŽP z Púchova.
TASR o tom dnes informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.
Pri hre na koľajniciach zasiahol elektrický prúd
13-ročného chlapca
Bratislava 7.
júla 2003 - Elektrický prúd zasiahol v nedeľu večer
13-ročného chlapca pri hre v blízkosti odstavených
železničných vozňov na manipulačnej koľaji na železničnej stanici v Beluši .
Maloletý Považskobystričan si krátil čas na koľajniciach
spolu s ďalšími dvoma chlapcami vo veku 11 a 12 rokov.
Železničná polícia z Púchova šetrením na mieste ako aj z
výpovedí dvoch mladších chlapcov zistila, že ich rovesník
vyšiel po rebríku na vozeň, kde ho krátko pred devätnástou
hodinou zasiahol prúd trolejového vedenia. Zraneného previezli
do nemocnice, kde konštatovali ťažké popáleniny na zhruba 40
percentách tela s dĺžkou liečenia šesť mesiacov. Prípad
vyšetruje oddelenie Železničnej polície (ŽP) z Púchova.
TASR informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.
V noci dve vážne nehody v Trenčianskom kraji
BRATISLAVA /
TRENČÍN 2. júna 2003 - Závažná nehoda medzi rýchlikom a
nákladným vozidlom sa stala v nedeľu o 22:20 na železničnom
prejazde v Trenčíne na Hlavnej ulici . Cez železničné
priecestie prechádzal vodič s nákladným vozidlom Mercedes a z
doposiaľ nezistených príčin sa od vozidla odpojil ťahač,
ktorý ostal stáť na koľajniciach. Následne do neho narazil
medzinárodný rýchlik Báthory, ktorý išiel v smere na
Žilinu. Po zrážke bola železničná doprava v danom úseku
uzatvorená na štyri hodiny. Pri nehode nebol nikto zranený a u
vodičov nebolo zistené požitie alkoholu. Materiálna škoda
bola vyčíslená na tri milióny korún. Agentúru SITA o tom
informovala trenčianska policajná hovorkyňa Lenka Bušová.
(krátené)
Konzorcium Doprastav, ŽS
Bratislava a ŽS Brno víťazom tendra na obnovu tratí ŽSR
6.3.2002 ,
Bratislava - Konzorcium bratislavských firiem Doprastav,
Železnicné stavebníctvo (ŽS) a spolocnosti ŽS Brno sa stalo
vítazom verejnej sútaže na dodávku stavebných prác pre
modernizáciu železnicnej trate Šenkvice
- Bratislava-Rača . TASR o tom informoval generálny
riaditel zadávatela objednávky Železníc SR ( ŽSR ) Ladislav Saxa.
Medzi dalšími uchádzacmi o predmetnú dodávku sa spomínali
aj firmy ZIPP, s. r. o., Bratislava, IPS Skanska, a. s., Praha ci
Stavba silnic a železnic, a. s., Hradec Králové. Konecné
rozhodnutie 7-clennej výberovej komisie o vítazovi tendra
potvrdila aj Európska komisia (EK), nakolko zo štrukturálneho
fondu Európskej únie ( EÚ ) ISPA budú na modernizáciu
predmetnej trate cerpat železnice financné prostriedky v objeme
38 miliónov EUR. Na úcet ŽSR by mali byt podla L. Saxu
poukázané ešte tento mesiac. V marci sa predpokladá aj
zaciatok stavebných prác.
Dosial nekonkretizovaný financný príspevok schválila EK z
ISPA aj na železnicnú trat Nové Mesto na
Váhom - Trnava . V súcasnosti prebieha projektová
príprava stavebných prác na úsek Púchov - Zlatovce - Nové Mesto nad Váhom . O
prostriedky ISPA sa bude uchádzat aj úsek
Cífer - Svätý Jur .
Modernizáciu tratí na rýchlost 160 km/h predpisujú
železniciam dohody AGC (Európska dohoda o medzinárodných
železnicných magistrálach) a AGTC (Európska dohoda o
najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy
a súvisiacich objektoch). (krátené)
Zoznam staníc / Station list:
km
podľa |
Kilometrická |
štatistické číslo Statistic No. |
umiestnenie budovy Building position |
názov
stanice / zastávky Station / Stop name |
Alternatívne
názvy Alternative names |
|
_0 | 337,627 | 179150 | xx | oo | Žilina [ 126 , 127 , 180 ] | Zsolna |
xx | 201,7 / 250,1 [ 127 ] | xxxxxx | ox | xx | súbeh tratí / connection of lines 120 / 127 | |
xx | 201,5 | xxxxxx | ox | xx | súbeh tratí / connection of lines 120 / 319 | |
xx | 201,480 / 201,45 | ______ | xx | oo | Žilina zriaďovacia stanica [ 319 ] | |
_7 | 195,042 / 195, 0 | 174151 | ox | xx | Horný Hričov | |
_9 | 193,073 / 192,9 | 174052 | oo | xx | Dolný Hričov | Ricsó |
13 | 189,181 / 189,05 | 173955 | ox | xx | Kotešová | Trencsénkut. mh. |
17 | 185,275 / 184,95 | 173658 | xx | oo | Bytča | Veľká Bytča Predmier; Nagybicscse Per. |
19 | 183,620 / 183,5 | 173757 | ox | xx | Predmier | |
23 | 179,226 / 179,3 | 173856 | ox | xx | Plevník-Drienové | Plevník z.; Pelyvas mh. |
27 | 175,020 / 174,6 | 177154 | oo | xx | Považská Teplá | Teplá-Podhradie; Vághéve-Váralja |
31 | 170,537 / 170,5 | 176958 | xx | oo | Považská Bystrica | Vágbesztercze |
38 | 165,100 | 177055 | xx | xo | Milochov | Milohó |
42 | 161,174 | 177352 | ox | xx | Nosice | |
45 | 158, 326 / 158, 314 | 177253 | xx | oo | Púchov [ 125 ] | Púchov Kočkovce; Puhókocskócz |
xx | 157,5 / 0,7 [ 125 ] | xxxxxx | xo | xx | súbeh tratí / connection of lines120 / 125 | |
xx | 156, 200 | xxxxxx | xxxxx | delenie trakčného vedenia / traction systems border ~ / = | ||
48 | 155, 152 | 170654 | xx | ox | Dolné Kočkovce z. | Alsó Kocskócz mh. |
52 | 151, 522 | 170555 | xx | oo | Beluša | |
55 | 148, 552 | 170456 | oo | xx | Ladce [ 462 ] | Lédecz |
58 | 145, 180 | 170357 | xx | ox | Košeca | |
60 | 143, 108 | 170258 | xx | oo | Ilava [ 461 ] | Illava |
xx | 140, 2__ | xxxxxx | xo | xx | ? | |
67 | 136, 740 | 170159 | xx | oo | Dubnica nad Váhom | Dubnica; Máriatölgyes mh. |
xx | 133, 1 / 1, 6 ( 123, 124 ) | xxxxxx | xo | xx | súbeh tratí / connection of lines120 / 123, 124 | |
72 | 131, 484 | 138867 | xx | oo | Trenčianska Teplá [ 122 , 123, 124 ] | Teplá-Trenčianske Teplice; Mölak Trencsénteplicz; Hölak Trencsénteplicz |
76 | 127, 800 | 138966 | ox | xx | Opatová nad Váhom (hradlo) | |
80 | 124, 036 | 138669 | xx | oo | Trenčín [ 143 ] | Trencsén |
xx | ? / 50, 85 ( 143 ) | xxxxxx | xx | ox | súbeh tratí / connection of lines120 / 143 | |
xx | ___, ___ | xxxxxx | xx xx | most/bridge | ||
82 | 121, 755 | 138461 | xx | oo | Zlatovce [ 120-11 ] | Istebník pri Trenčíne; Trencsén Vághid. |
¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building
Odkazy/Links: