259 ZÁKON zo 14. júna 2001 o Železničnej spoločnosti, a. s., a o zmene a doplnení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 258/1993 Z. z. o Železniciach Slovenskej republiky v znení zákona č. 152/1997 Z. z. Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone: Čl. I § 1 Predmet a účel zákona Tento zákon ustanovuje podmienky na transformáciu a reštrukturalizáciu Železníc Slovenskej republiky1) (-alej len „železnice“). Na tento účel upravuje spôsob založenia, vznik, postavenie a právne pomery obchodnej spoločnosti Železničná spoločnos4, a. s., (-alej len „železničná spoločnos4“) založenej na vykonávanie dopravných a obchodných činností. Založenie a vznik železničnej spoločnosti § 2 Spôsob založenia (1) Zakladate7om železničnej spoločnosti je štát. V jeho mene koná Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky (-alej len „ministerstvo“). Zakladate7skú listinu a stanovy železničnej spoločnosti schva7uje vláda Slovenskej republiky na návrh ministerstva. (2) Založenie, vznik, postavenie a právne pomery železničnej spoločnosti sa spravujú osobitným zákonom, 2) ak tento zákon neustanovuje inak. Zákon č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov sa nepoužije. § 3 Predmet vkladu (1) Na založenie železničnej spoločnosti sa použije majetok pod7a odseku 2, ktorý ministerstvo rozhodnutím vyjme ku dňu vzniku železničnej spoločnosti z majetku, ktorý majú v správe železnice. (2) Predmetom nepeňažného vkladu do železničnej spoločnosti sú tieto samostatné, účtovne oddelené organizačné zložky železníc, ktoré majú povahu častí podniku pod7a osobitného zákona3) (-alej len „čas4 podniku železníc“): a) divízia železničných ko7ajových vozidiel, b) divízia osobnej prepravy, c) divízia nákladnej prepravy, d) tatranské lanové dráhy, e) obchodno-prekládkové centrum, f) odúčtovňa tržieb železníc, g) ústredie. (3) Predmetom nepeňažného vkladu do železničnej spoločnosti nie je železničná dopravná cesta a Východoslovenské prekladiská Čierna nad Tisou a Ma4ovce. 4) (4) Rozdelenie majetku železníc na jednotlivé časti podniku železníc pod7a odseku 2 schváli ministerstvo pred spracovaním znaleckého posudku pod7a § 4. (5) Ustanovenia § 477 ods. 3 časti vety za čiarkou a § 478 Obchodného zákonníka sa nepoužijú. § 4 Určenie hodnoty nepeňažného vkladu (1) Hodnota nepeňažného vkladu do železničnej spoločnosti sa určí znaleckým posudkom pod7a osobitného predpisu5) ako všeobecná hodnota vkladaného majetku na základe posudku jedného znalca vypracovaného ku dňu založenia železničnej spoločnosti; § 59 ods. 3 tretia a štvrtá veta Obchodného zákonníka sa nepoužije. (2) Hodnota nepeňažného vkladu do železničnej spoločnosti určená pod7a odseku 1 je peňažným vyjadrením súčtu hodnoty vkladu do jej základného imania a hodnoty rezervného fondu vytvoreného dňom jej vzniku vo výške pod7a § 8 ods. 2. § 5 Prechod vlastníckeho práva (1) K návrhu na zápis železničnej spoločnosti do obchodného registra sa neprikladá doklad o splatení 1) Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 258/1993 Z. z. o Železniciach Slovenskej republiky v znení zákona č. 152/1997 Z. z. 2) Obchodný zákonník. 3) § 5, § 59 ods. 4 a § 487 Obchodného zákonníka. 4) § 10 ods. 3 písm. a) zákona č. 92/1991 Zb. o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby v znení neskorších predpisov. 5) Vyhláška Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 255/2000 Z. z. o stanovení hodnoty podniku, jeho častí a zložiek majetku podniku. nepeňažného vkladu pred vznikom železničnej spoločnosti. (2) Vlastnícke právo k nepeňažnému vkladu prechádza na železničnú spoločnos4 dňom jej vzniku. Podkladom na vykonanie záznamu o prechode vlastníckeho práva k nehnute7nostiam v katastri nehnute7ností je súpis nehnute7ností,6) ktorý tvorí prílohu k zakladate7- skej listine. Ku dňu vzniku spoločnosti je zakladate7 povinný odovzda4 a železničná spoločnos4 je povinná prevzia4 veci zahrnuté do nepeňažného vkladu. O odovzdaní a prevzatí sa spíše zápisnica podpísaná oboma stranami. (3) Ustanovenia § 59 ods. 2 tretej vety, § 60 a § 483 ods. 3 Obchodného zákonníka sa nepoužijú. § 6 Práva k niektorým nehnute7nostiam (1) K nehnute7nostiam užívaným ku dňu vzniku železničnej spoločnosti železnicami pri činnosti niektorej z častí podniku uvedených v § 3 ods. 2, ktoré nemôžu by4 súčas4ou predmetu vkladu do železničnej spoločnosti z dôvodu nevyporiadania vlastníctva a ich užívanie je nevyhnutné na zabezpečenie činnosti železničnej spoločnosti, vzniká v prospech železničnej spoločnosti dňom jej vzniku právo zodpovedajúce vecnému bremenu, 7) ktorého obsahom je užívanie nehnute7ností. Podkladom na vykonanie záznamu o vzniku vecného bremena v katastri nehnute7ností je súpis nehnute7ností, ku ktorým vzniklo v prospech železničnej spoločnosti právo zodpovedajúce vecnému bremenu;6) tento súpis tvorí prílohu k zakladate7skej listine. (2) Železnice sú povinné vyporiada4 vlastníctvo nehnute 7ností uvedených v odseku 1 v prospech štátu. (3) Po vyporiadaní vlastníctva nehnute7ností uvedených v odseku 1 ich ministerstvo rozhodnutím vyjme z majetku v správe železníc a vloží tieto nehnute7nosti vo forme nepeňažného vkladu do základného imania železničnej spoločnosti. (4) Na určenie hodnoty nepeňažného vkladu do základného imania železničnej spoločnosti pod7a odseku 3 sa vz4ahuje § 4. § 7 Stanovy Stanovy železničnej spoločnosti okrem náležitostí ustanovených osobitným predpisom8) obsahujú: a) základné organizačné usporiadanie železničnej spoločnosti, b) spôsob tvorby a využívania fondov ustanovených osobitnými predpismi,9) c) spôsob vo7by predstavenstva a spôsob jeho rozhodovania. § 8 Základné imanie, rezervný fond a akcie (1) Základné imanie železničnej spoločnosti pri jej vzniku tvorí hodnota nepeňažného vkladu znížená o hodnotu rezervného fondu; § 58 ods. 1 Obchodného zákonníka sa pri založení a vzniku železničnej spoločnosti nepoužije. (2) Rezervný fond železničnej spoločnosti pri jej vzniku tvorí 5 % z hodnoty nepeňažného vkladu do majetku spoločnosti. (3) Akcie železničnej spoločnosti znejú na meno a majú podobu zaknihovaného cenného papiera. § 9 Predmet podnikania (1) Železničná spoločnos4 môže podnika4 v rozsahu činností, ktoré vykonávali ku dňu účinnosti tohto zákona železnice,1) s výnimkou predmetu podnikania pod7a odseku 3 po dobu 18 mesiacov odo dňa jej vzniku. Po uplynutí tejto doby môže železničná spoločnos 4 vykonáva4 tieto činnosti len na základe oprávnenia na podnikanie pod7a osobitných predpisov.10) (2) Železničná spoločnos4 môže vykonáva4 tiež iné činnosti pod7a podmienok ustanovených osobitným predpisom.11) (3) Predmetom podnikania železničnej spoločnosti nemôže by4 prevádzkovanie celoštátnej železničnej dráhy.12) Orgány železničnej spoločnosti § 10 Valné zhromaždenie Práva štátu ako akcionára vykonáva ministerstvo. 6) § 34 a 42 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnute7ností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnute7nostiam (katastrálny zákon). 7) § 151n až 151p Občianskeho zákonníka. 8) § 173 a 174 Obchodného zákonníka. 9) Napríklad § 67 a 217 Obchodného zákonníka, zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde a o zmene a doplnení zákona č. 286/1992 Zb. o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov. 10) Napríklad zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. o dráhach a o zmene zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 58/1997 Z. z., zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov. 11) Napríklad zákon č. 455/1991 Zb. v znení neskorších predpisov. 12) § 4 ods. 1 písm. a) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č.164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov. Predstavenstvo § 11 (1) Predstavenstvo má pä4 členov. Členov predstavenstva volí a odvoláva valné zhromaždenie. (2) Valné zhromaždenie vymenuje z členov predstavenstva predsedu, ktorý bude vykonáva4 aj funkciu generálneho riadite7a železničnej spoločnosti. § 12 (1) Na právne úkony železničnej spoločnosti pod7a § 14 písm. b), c) a d) sa vyžaduje predchádzajúci súhlas dozornej rady. (2) Do pôsobnosti predstavenstva okrem pôsobnosti, ktorá mu prislúcha pod7a osobitného predpisu,2) patrí a) schva7ova4 tarify13) na prepravu osôb, zvierat a vecí s výnimkou taríf ustanovených cenovým orgánom rozhodnutím o regulácii cien v rozsahu pod7a osobitného predpisu,14) b) navrhova4 tie tarify, ktoré neschva7uje pod7a písmena a), c) určova4 osobitnú tarifu na prepravu zamestnancov železničnej spoločnosti, pre osoby im blízke15) v rozsahu určenom železničnou spoločnos4ou a pre dôchodcov, ktorí boli pred odchodom do dôchodku zamestnancami železničnej spoločnosti. (3) Na požiadanie ministerstva je predstavenstvo povinné vypracova4 výročnú správu o hospodárení železničnej spoločnosti a o využívaní prostriedkov zo štátneho rozpočtu poskytnutých na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe.16) Dozorná rada § 13 (1) Dozorná rada má sedem členov. Funkčné obdobie člena dozornej rady je pä4 rokov. Tú istú osobu možno za člena dozornej rady zvoli4 najviac na dve po sebe idúce obdobia. (2) Spôsob rokovania, rozhodovania a hlasovania dozornej rady upravuje rokovací poriadok dozornej rady, ktorý na návrh dozornej rady schva7uje valné zhromaždenie. (3) Spôsob vo7by členov dozornej rady volených zamestnancami upravuje volebný poriadok schválený valným zhromaždením. § 14 Do pôsobnosti dozornej rady okrem pôsobnosti, ktorá jej prislúcha pod7a osobitného predpisu,2) patrí a) prerokova4 výročnú správu o hospodárení železničnej spoločnosti a o využívaní prostriedkov zo štátneho rozpočtu poskytnutých na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe16) vypracovanú predstavenstvom, b) dáva4 predchádzajúci súhlas na nakladanie s majetkom železničnej spoločnosti, najmä na predaj, vklad do základného imania inej obchodnej spoločnosti, zriadenie záložného práva, nájom, v hodnote presahujúcej v každom jednotlivom prípade čiastku určenú stanovami železničnej spoločnosti, c) dáva4 predchádzajúci súhlas na prevzatie ručite7- ského záväzku v hodnote presahujúcej v každom jednotlivom prípade čiastku určenú stanovami železničnej spoločnosti, d) dáva4 predchádzajúci súhlas na vystavenie, prijatie zmenky a aval zmenky s výnimkou obchodných vz4ahov so železnicami, a to v hodnote presahujúcej v každom jednotlivom prípade čiastku určenú stanovami železničnej spoločnosti, e) schva7ova4 organizačný poriadok železničnej spoločnosti. § 15 Pôsobnos4 Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky (1) Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky pri výkone práv akcionára a) predkladá vláde Slovenskej republiky výročnú správu o hospodárení železničnej spoločnosti a o využívaní prostriedkov zo štátneho rozpočtu poskytnutých jej na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe vypracovanú jej predstavenstvom a prerokovanú dozornou radou, b) presadzuje plnenie zásad štátnej dopravnej politiky. (2) Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky ako ústredný orgán štátnej správy je oprávnené a) v prípade všeobecného ohrozenia, nehody alebo vzniku mimoriadnej udalosti17) rozhodnutím priamo uklada4 železničnej spoločnosti povinnosti v rozsahu nevyhnutnom na zabezpečenie ochrany života a zdravia osôb, ochrany majetku a životného prostredia, b) uzatvára4 za podmienok ustanovených osobitným predpisom16) so železničnou spoločnos4ou zmluvu 13) § 14 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave. 14) Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení zákona č. 196/2000 Z. z. 15) § 116 Občianskeho zákonníka. 16) § 30 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov. 17) § 48 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov. o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe. Spoločné ustanovenia § 16 Na rozhodnutie ministerstva pod7a § 3 ods. 1 a 4, § 6 ods. 3 a § 15 ods. 2 písm. a) sa nevz4ahujú všeobecné predpisy o správnom konaní.18) § 17 Práva a povinnosti vyplývajúce z pracovnoprávnych vz4ahov k zamestnancom železníc, ktorí zabezpečujú úlohy častí podniku železníc vkladaných do železničnej spoločnosti, prechádzajú zo železníc na železničnú spoločnos4 dňom jej vzniku.19) § 18 (1) Na prevod majetkovej účasti štátu na podnikaní železničnej spoločnosti sa vz4ahujú predpisy o podmienkach prevodu majetku štátu na iné osoby.20) (2) Pri rozhodovaní o privatizácii majetkovej účasti štátu na podnikaní železničnej spoločnosti musí by4 zachovaná trvalá majetková účas4 štátu v rozsahu minimálne 51 %. Čl. II Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 258/1993 Z. z. o Železniciach Slovenskej republiky v znení zákona č. 152/1997 Z. z. sa mení a dopĺňa takto: 1. V § 2 ods.1 písm. a) prvý bod znie: „1. prevádzkovanie železničných dráh a lanových dráh pod7a osobitného predpisu,1)“. Poznámka pod čiarou k odkazu 1 znie: „1) Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. o dráhach a o zmene zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov.“. 2. V § 2 ods. 1 písm. a) druhý bod znie: „2. činnosti súvisiace s prevádzkovaním železničných dráh a lanových dráh:“. 3. V § 2 ods. 1 písm. a) sa v druhom bode vypúš4ajú podbody 2.1, 2.3 a 2.8. Doterajšie podbody 2.2, 2.4, 2.5, 2.6, 2.7, 2.9, 2.10, 2.11, 2.12, 2.13 a 2.14 sa označujú ako podbody 2.1 až 2.11. 4. V § 2 ods. 1 písm. a) v druhom bode novooznačený podbod 2.2 znie: „2.2 výstavba, úpravy a údržba železničných dráh a lanových dráh1) vrátane zariadení ekologického charakteru,“. 5. V § 2 ods.1 sa písmeno a) dopĺňa tretím bodom, ktorý znie: „3. prevádzkovanie dopravy na dráhe1) na účely 3.1 výstavby, úprav a údržby železničných dráh a lanových dráh, 3.2 poskytovania manipulačných služieb, obslužných dopravných služieb a obslužných prepravných služieb pre prevádzkovate7ov dopravy na dráhe,“. 6. V § 2 odsek 2 znie: „(2) Prevádzkovaním železničných dráh sa na účely tohto zákona rozumejú činnosti, ktorými sa zabezpečuje a obsluhuje železničná dopravná cesta určená na pohyb železničných ko7ajových vozidiel vrátane pevných železničných zariadení potrebných na zabezpečenie pohybu týchto vozidiel a zariadení slúžiacich na zabezpečenie bezpečnej železničnej prevádzky (-alej len „železničná dopravná cesta“).“. 7. V § 4 ods. 2 sa vypúš4ajú slová „a jeho zástupcu“. 8. V § 5 ods. 6 sa na konci pripája táto veta: „Vz4ah medzi železnicami a členmi správnej rady sa primerane spravuje ustanoveniami osobitného zákona, 2a) ak z dohôd uzatvorených medzi železnicami a členmi správnej rady alebo zo zákona nevyplývajú iné práva a povinnosti.“. Poznámka pod čiarou k odkazu 2a znie: „2a) § 566 až 576 Obchodného zákonníka.“. 9. V § 6 sa odsek 1 dopĺňa písmenom i), ktoré znie: „i) koncepciu hospodárenia s majetkom štátu v správe železníc vrátane plánu ich postupného oddlženia a plánu vyporiadania nevyporiadaného vlastníctva nehnute7ností užívaných železnicami, ktoré sú pod7a osobitného predpisu4a) za4ažené vecným bremenom.“. Poznámka pod čiarou k odkazu 4a znie: „4a) Zákon č. 259/2001 Z. z. o Železničnej spoločnosti, a. s., a o zmene a doplnení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 258/1993 Z. z. o Železniciach Slovenskej republiky v znení zákona č. 152/1997 Z. z.“. 10. V § 6 ods. 2 písmená a) a b) znejú: „a) návrh ceny za používanie dopravnej cesty, b) návrh na vymenovanie a odvolanie generálneho riadite7a,“. 11. V § 6 sa odsek 2 dopĺňa písmenom g), ktoré znie: „g) ročnú správu o plnení plánu vyporiadania nevyporiadaného vlastníctva nehnute7ností užívaných železnicami, ktoré sú pod7a osobitného predpisu4a) za4ažené vecným bremenom.“. 12. V nadpise § 7 sa vypúš4ajú slová „a jeho zástupca“. 13. V § 7 ods.1 sa vypúš4a druhá veta. 14. V § 7 ods. 2 sa vypúš4ajú slová „a jeho zástupcu“. 18) Zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok). 19) § 250 Zákonníka práce. 20) Zákon č. 92/1991 Zb. v znení neskorších predpisov. 15. V § 8 ods. 1 písm. c) sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „a spoločnosti založenej pod7a osobitného predpisu.4a)“. 16. V § 9 sa vypúš4a písmeno b). Doterajšie písmená c) až f) sa označujú ako písmená b) až e). Poznámka pod čiarou k odkazu 5 sa vypúš4a. 17. V § 12 sa odsek 1 dopĺňa písmenami e) a f), ktoré znejú: „e) príjmy za použitie dopravnej cesty,6a) f) úhrada straty za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dráhy za podmienok ustanovených osobitným predpisom.6b)“. Poznámky pod čiarou k odkazom 6a a 6b znejú: „6a) Zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení zákona č.196/2000 Z. z. 6b) § 24a zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.“. 18. V nadpise Štvrtej časti sa vypúš4ajú slová „celoštátnych dráh“. 19. V § 19 odsek 1 znie: „(1) Železnice sú povinné umožni4 využívanie železničnej dopravnej cesty iným osobám (žiadate7om), ktoré pred uzavretím zmluvy preukážu spôsobilos4 pod7a osobitného predpisu7a) a technickú spôsobilos4 dráhových vozidiel8) na zabezpečenie bezpečnej a plynulej železničnej prevádzky, a to za podmienok ustanovených osobitnými predpismi9) a dohodnutých v zmluve medzi zúčastnenými stranami.“. Poznámky pod čiarou k odkazom 7a, 8 a 9 znejú: „7a) § 46 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č.164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov. 8) § 49 až 51 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov. 9) § 20 písm. a) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 164/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.“. 20. § 20 znie: „§ 20 Za podmienok ustanovených osobitným predpisom6b) majú železnice právo na poskytnutie úhrady preukázate7nej straty z prevádzkovania dráhy vo verejnom záujme na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dráhy.“. 21. § 21 a 22 sa vypúš4ajú. 22. V § 23 sa za slovo „zmlúv“ vkladajú slová „o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dráhy“. 23. V § 28 ods. 1 sa na konci bodka nahrádza čiarkou a pripájajú sa tieto slová: „s výnimkou postupu pod7a osobitného predpisu.4a)“. 24. § 28 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie: „(3) Nehnute7ný majetok štátu, ktorý tvorí mobilizačné rezervy17) a ktorý je ku dňu 1. augusta 2001 v správe železníc, prevedú železnice bezodplatne do správy Správy štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky. 18)“. Poznámky pod čiarou k odkazom 17 a 18 znejú: „17) § 6 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 82/1994 Z. z. o štátnych hmotných rezervách. 18) § 4 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 82/1994 Z. z.“. 25. Za § 28 sa vkladá § 28a, ktorý vrátane nadpisu znie: „28a Prechodné ustanovenie (1) Do vzniku Železničnej spoločnosti, a. s., sa postavenie a právne pomery železníc spravujú zákonom Národnej rady Slovenskej republiky č. 258/1993 Z. z. o Železniciach Slovenskej republiky v znení zákona č. 152/1997 Z. z. (2) Železnice sú povinné do jedného roka od 1. augusta 2001 uvies4 do súladu zápis o predmete svojej činnosti v obchodnom registri s § 2 tohto zákona.“. 26. Slová „právo hospodárenia s majetkom“ vo všetkých tvaroch sa v celom texte zákona nahrádzajú slovami „správa majetku“ v príslušnom tvare. 27. V prílohe k zákonu písmeno a) znie: „a) pozemky, na ktorých sú umiestnené súčasti železničnej dopravnej cesty uvedené v písmenách b) až i),“. Čl. III Predseda Národnej rady Slovenskej republiky sa splnomocňuje, aby v Zbierke zákonov Slovenskej republiky vyhlásil úplné znenie zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 258/1993 Z. z. o Železniciach Slovenskej republiky, ako vyplýva zo zmien a doplnení vykonaných zákonom č. 152/1997 Z. z. a týmto zákonom. Čl. IV Účinnos4 Tento zákon nadobúda účinnos4 1. augusta 2001. Rudolf Schuster v. r. Jozef Migaš v. r. Mikuláš Dzurinda v. r.