TABUĽKA 2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Výkony
vo verejnom záujme - prehľad dlhu štátu
k Železniciam SR za osobnú dopravu |
|
|
stav
k 31.12.2001 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v tis Sk |
|
|
|
|
1994 |
1995 |
1996 |
1997 |
1998 |
1999 |
2000 |
2001* |
Spolu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1994-2001 |
|
Skutočné
náklady |
|
5 261,0 |
6 377,4 |
6 348,2 |
7 923,9 |
9 624,0 |
10 970,0 |
13 363,0 |
11 342,0 |
71 209,5 |
|
EON
podľa ŽSR |
|
5 261,0 |
5 442,0 |
5 471,0 |
6 507,0 |
7 732,0 |
8 475,0 |
10 551,0 |
9 241,0 |
58 680,0 |
|
EON
po audite E&Y, PWC |
5 261,0 |
5 328,0 |
5 241,0 |
5 859,0 |
7 028,0 |
8 475,0 |
10 520,0 |
9 242,0 |
56 954,0 |
|
Rozdiel
(t.j. korekcia výšky EON) |
0,0 |
-114,0 |
-230,0 |
-648,0 |
-704,0 |
0,0 |
-31,0 |
1,0 |
-1 727,0 |
|
Tržby
z prepravy |
|
1 129,9 |
1 382,6 |
1 541,8 |
1 580,4 |
1 560,9 |
1 734,0 |
2 090,0 |
2 073,0 |
13 092,6 |
|
Úhrada
zo ŠR - záloha |
1 848,0 |
1 730,0 |
1 998,0 |
2 200,0 |
2 210,0 |
2 210,0 |
4 238,8 |
3 624,0 |
20 058,8 |
|
Ostatné
tržby |
|
0,0 |
159,0 |
89,1 |
373,5 |
498,0 |
482,0 |
1 723,0 |
1 490,0 |
4 814,6 |
|
Tržby
celkom |
|
2 977,9 |
3 271,6 |
3 628,9 |
4 153,9 |
4 268,9 |
4 426,0 |
8 051,8 |
7 187,0 |
37 966,0 |
|
Pohľadávky
voči štátu |
2 283,1 |
2 056,4 |
1 612,1 |
1 705,1 |
2 759,0 |
4 049,0 |
2 468,2 |
2 054,1 |
18 987,0 |
|
z
toho k 31.1.2002 uhradené |
300,0 |
300,0 |
300,0 |
300,0 |
2 759,0 |
3 943,0 |
0,0 |
0,0 |
7 902,0 |
|
neuhradené |
1 983,1 |
1 756,4 |
1 312,1 |
1 405,1 |
0,0 |
106,0 |
2 468,2 |
2 054,1 |
11 085,0 |
|
Príslušenstvo k 31.12.2001 |
|
|
2 739,3 |
2 275,6 |
1 151,5 |
1 201,8 |
|
|
|
|
7
368,1 |
|
Spolu |
|
|
4
722,4 |
4
032,0 |
2 463,6 |
2
606,9 |
0,0 |
106,0 |
2 468,2 |
2 054,1 |
18
453,1 |
|
|
|
|
|
Stav
bankových úverov a fin. výp. k 31.12. |
321 569 |
1 064
715 |
5 116
494 |
13 677
277 |
16 925
237 |
21 458
252 |
26 674
068 |
38 738
329 |
|
|
Ročný
nárast alebo pokles ban. úv. a fin. výp. |
-252 745 |
743 146 |
4 051 779 |
8 560 783 |
3 247 960 |
4 506 015 |
5 215 816 |
12 064 261 |
|
|
* - údaje
za rok 2001 obsahujú osobnú dopravu
vykonávanú na báze zmluvy (tj. bez EC, IC vlakov) |
|
|
|
|
|
TABUĽKA
3. |
|
|
Výška
ekonomicky neoprávnených nákladov za jednotlivé roky a časť pripadajúca na
železničnú dopravnú cestu v mil. Sk |
|
|
|
|
|
|
|
1994 |
1995 |
1996 |
1997 |
1998 |
1999 |
2000 |
2001* |
Spolu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1994-2001 |
|
Ekonomicky
neoprávnené náklady po audite |
0 |
1 049,4 |
1 107,2 |
2 064,9 |
2 596,0 |
2 495,0 |
2 843,0 |
2 101,0 |
14 257 |
|
- z toho ENN za použitie žel.dopr.cesty |
0 |
935,0 |
877,0 |
1 086,0 |
1 706,0 |
2 080,0 |
2 487,0 |
1 673,0 |
10 844 |
|
- z toho ENN za použitie žel.dopr.cesty v % |
0 |
89% |
79% |
53% |
66% |
83% |
87% |
80% |
76% |
|
|
|
|
* - údaje za rok 2001 neboli auditované a obsahujú len osobnú
dopravu vykonávanú na báze zmluvy (tj. bez EC, IC vlakov) |
|
uvedené
ENN za použitie žel.dopr.cesty za roky 1995 - 2001 nemohli byť učtované do
EON za osobnú dopravu nakoľko zákon o dráhach č.164/1996 Z.z. |
|
tieto
právne neupravoval.Tieto náklady predstavujú rozdiel medzi skutočne
ekonomicky účelne vynaloženými nákladmi na prevádzku dopravnej cesty a
regulovanou cenou |
|
za
používanie dopravnej cesty pre účely osobnej dopravy. |
|
Z
dôvodu zabezpečenia bezpečnosti prevádzky dopravnej cesty a jej základnej
údržby, tieto náklady boli finančne kryté čerpaním bankových úverov. |
|
Zákon
č.260/2001 Z.z.ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskem
republiky č.164/1996 Z.z.o dráhach a zmene zákona č.455/1991 Zb. o
živnostenskom |
|
podnikaní
/živnostenský zákon/ v znení neskorších predpisov v znení zákona
č.58/1997Z.z. upravuje v § 24 b ods.4 právo prevádzkovateľa dráhy na
úhradu preukázateľnej |
|
straty,
ktorá mu vznikla v dôsledku plnenia zmluvného záväzku.Od
roku 2002 je to nárokovateľná čiastka na základe zmluvy medzi Železnicami SR
a MDPT o výkonoch |
|
vo
verejnom záujme pri prevádzkovaní dráhy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|