TABUĽKA 2.
Výkony vo verejnom záujme - prehľad dlhu štátu  k Železniciam SR za osobnú dopravu
stav k 31.12.2001
v tis Sk
      1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001* Spolu
                  1994-2001
Skutočné náklady   5 261,0 6 377,4 6 348,2 7 923,9 9 624,0 10 970,0 13 363,0 11 342,0 71 209,5
EON podľa ŽSR 5 261,0 5 442,0 5 471,0 6 507,0 7 732,0 8 475,0 10 551,0 9 241,0 58 680,0
EON po audite E&Y, PWC 5 261,0 5 328,0 5 241,0 5 859,0 7 028,0 8 475,0 10 520,0 9 242,0 56 954,0
Rozdiel (t.j. korekcia výšky EON) 0,0 -114,0 -230,0 -648,0 -704,0 0,0 -31,0 1,0 -1 727,0
Tržby z prepravy   1 129,9 1 382,6 1 541,8 1 580,4 1 560,9 1 734,0 2 090,0 2 073,0 13 092,6
Úhrada zo ŠR - záloha 1 848,0 1 730,0 1 998,0 2 200,0 2 210,0 2 210,0 4 238,8 3 624,0 20 058,8
Ostatné tržby   0,0 159,0 89,1 373,5 498,0 482,0 1 723,0 1 490,0 4 814,6
Tržby celkom 2 977,9 3 271,6 3 628,9 4 153,9 4 268,9 4 426,0 8 051,8 7 187,0 37 966,0
Pohľadávky voči štátu 2 283,1 2 056,4 1 612,1 1 705,1 2 759,0 4 049,0 2 468,2 2 054,1 18 987,0
z toho k 31.1.2002 uhradené 300,0 300,0 300,0 300,0 2 759,0 3 943,0 0,0 0,0 7 902,0
                                neuhradené 1 983,1 1 756,4 1 312,1 1 405,1 0,0 106,0 2 468,2 2 054,1 11 085,0
Príslušenstvo k 31.12.2001     2 739,3 2 275,6 1 151,5 1 201,8         7 368,1
Spolu     4 722,4 4 032,0 2 463,6 2 606,9 0,0 106,0 2 468,2 2 054,1 18 453,1
Stav bankových úverov a fin. výp. k 31.12. 321 569 1 064 715 5 116 494 13 677 277 16 925 237 21 458 252 26 674 068 38 738 329
Ročný nárast alebo pokles ban. úv. a fin. výp. -252 745 743 146 4 051 779 8 560 783 3 247 960 4 506 015 5 215 816 12 064 261
* - údaje za rok 2001  obsahujú osobnú dopravu vykonávanú na báze zmluvy (tj. bez EC, IC vlakov)
TABUĽKA 3.
Výška ekonomicky neoprávnených nákladov za jednotlivé roky a časť pripadajúca na železničnú dopravnú cestu v mil. Sk
      1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001* Spolu
                      1994-2001
Ekonomicky neoprávnené náklady po audite 0 1 049,4 1 107,2 2 064,9 2 596,0 2 495,0 2 843,0 2 101,0 14 257
 - z toho ENN za použitie žel.dopr.cesty 0 935,0 877,0 1 086,0 1 706,0 2 080,0 2 487,0 1 673,0 10 844
 - z toho ENN za použitie žel.dopr.cesty v % 0 89% 79% 53% 66% 83% 87% 80% 76%
* - údaje za rok 2001 neboli auditované a obsahujú len osobnú dopravu vykonávanú na báze zmluvy (tj. bez EC, IC vlakov)
uvedené ENN za použitie žel.dopr.cesty za roky 1995 - 2001 nemohli byť učtované do EON za osobnú dopravu nakoľko zákon o dráhach č.164/1996 Z.z.
tieto právne neupravoval.Tieto náklady predstavujú rozdiel medzi skutočne ekonomicky účelne vynaloženými nákladmi na prevádzku dopravnej cesty a regulovanou cenou 
za používanie dopravnej cesty pre účely osobnej dopravy.
Z dôvodu zabezpečenia bezpečnosti prevádzky dopravnej cesty a jej základnej údržby, tieto náklady boli finančne kryté čerpaním bankových úverov.
Zákon č.260/2001 Z.z.ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskem republiky č.164/1996 Z.z.o dráhach a zmene zákona č.455/1991 Zb. o živnostenskom
podnikaní /živnostenský zákon/ v znení neskorších predpisov v znení zákona č.58/1997Z.z. upravuje v § 24 b ods.4 právo prevádzkovateľa dráhy na úhradu  preukázateľnej
straty, ktorá mu vznikla v dôsledku plnenia zmluvného záväzku.Od roku 2002 je to nárokovateľná čiastka na základe zmluvy medzi Železnicami SR a MDPT o výkonoch
vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dráhy.