ŽSR očakávajú po vstupe SR do EÚ štvornásobný nárast čerpania fondov únie
12.5.2003 12:20, TASR
Železnice SR (ŽSR) očakávajú po vstupe SR do EÚ až štvornásobný nárast čerpania finančných výpomocí z fondov únie, ktoré z ISPA pre ŽSR doteraz dosiahli 144 miliónov EUR.
Uvádza sa to vo výzve generálneho riaditeľa ŽSR Ladislava Saxu k účasti na blížiacom sa referende o vstupe SR do EÚ, ktorú TASR poskytol hovorca ŽSR Ján Keresteš. Zdroje z fondu ISPA využívajú ŽSR na modernizáciu tratí a staníc z Bratislavy smerom na Trnavu. Okrem týchto zdrojov ŽSR v roku 2004 rátajú s ďalšími prostriedkami z fondov EÚ vo výške 88,2 milióna EUR, ktoré chce spoločnosť použiť na modernizáciu staníc v Košiciach, Prešove, Spišskej Novej Vsi, Poprade a na modernizáciu zabezpečovacieho zariadenia na trati Zvolen - Banská Bystrica. "Bez týchto prostriedkov by nebolo možné modernizovať sieť ŽSR," upozornil L. Saxa. Pre lepšiu koordináciu využívania finančných výpomocí z fondov EÚ zriadili ŽSR nový Odbor pre realizáciu programov zahraničnej pomoci.
ŽSR sú členmi medzinárodných železničných organizácií OSŽD (Organizácia pre spoluprácu železníc) a UIC (Medzinárodná železničná únia). Spoločnosť je však podľa J. Keresteša najmä členom združenia železníc Európskej únie - Spoločenstva európskych železníc CER. Sieť ŽSR je tiež súčasťou organizácie RailNetEurope, ktorá je medzinárodným združením prevádzkovateľov železničnej infraštruktúry. ŽSR sú plne závislé od využitia svojej siete domácimi i zahraničnými dopravcami a objem tranzitných prepráv im prináša nemalé zisky. "Pri neplatnom referende by všetky tieto výhody boli vážne ohrozené a hrozil by aj kolaps ŽSR, čo by malo vplyv aj na zamestnanosť na ŽSR. Preto vyzývam všetkých zamestnancov ŽSR a ich rodinných príslušníkov, aby sa zúčastnili na referende a odporúčam im hlasovať za vstup Slovenska do EÚ. Zároveň vyzývam aj vedenia dodávateľských firiem, aby podobne vplývali na svojich zamestnancov," dodal L. Saxa.

MZV upozorňuje občanov cestujúcich do Viedne na možnosť obmedzenia dopravy
13.5.2003 08:59, TASR
Ministerstvo zahraničných vecí SR upozorňuje slovenských občanov, ktorí dnes cestujú do Viedne, na možnosť výrazných obmedzení cestnej dopravy z dôvodu masových odborárskych demonštrácií v popoludňajších hodinách.
Demonštrácie sa začnú o 17.00 h pred železničnými stanicami Südbahnhof a Westbahnhof a vyvrcholia o 19.00 h na Heldenplatz pred Hofburgom. Blokády sa očakávajú aj na viacerých miestach diaľničného obchvatu Viedne. Bez obmedzení bude premávať len železnica (S-Bahn) a metro.
TASR o tom informoval Tlačový a komunikačný odbor MZV SR.

Priecestia sú nebezpečné aj u nás
Sme, 13.5.2003
RICHARD FILIPKO
Podobná tragédia ako v Maďarsku, kde vlak narazil do turistického autobusu, ktorého vodič si na priecestí bez závor nevšimol prichádzajúci vlak a usmrtil vyše tridsať ľudí, sa môže stať aj u nás. V sieti Železníc Slovenskej republiky je skoro dvetisícpäťsto priecestí, ale závory alebo svetelná signalizácia nie sú ani na polovici. Väčšinou je pri priecestí len obyčajná značka upozorňujúca vodičov, že prichádzajú k železnici.
„To, či je na trati len obyčajná značka, svetelná signalizácia, alebo závory, závisí od frekvencie a rýchlosti na trati a frekvencie cesty, ktorá cez trať prechádza. Závory sú najmä na hlavných tratiach, obyčajné značky na bočných. Ešte stále máme dosť prejazdov, kde sú závory obsluhované ručne, ale tie sú pomerne bezpečné,“ hovorí predseda Odborového združenia železničiarov Jozef Schmidt.
Ručne ovládané závory sa snaží železnica vymieňať za automatické, ale na hromadnú výmenu nemá peniaze. „Minulý rok sme nahradili mechanické zabezpečenie automatickými na desiatich priecestiach a projektovo je na tento rok pripravených ešte ďalších päť,“ povedal hovorca Železníc SR Ján Keresteš.
Na priecestiach so závorami sa stáva pomerne málo nehôd, ale na tých ostatných je to oveľa horšie. Po zrušení osobnej dopravy na regionálnych tratiach si vodiči na priecestiach často nedávajú pozor, hoci občas tade prejde nákladný vlak.
Na hlavných železničných koridoroch sa v budúcnosti po modernizácii koľajníc počíta so zvýšením rýchlosti vlakov na 160 kilometrov za hodinu. V dedinách, cez ktoré prechádzajú hlavné koridory, sa už hovorí, že priecestia sa zrušia a nahradia ich nadjazdy pre autá.

Zrážky na priecestiach sú bežné aj u nás
Sme, 13.5.2003
Veľké železničné nešťastia ako minulý týždeň v Maďarsku, keď sa zrazil vlak s plným autobusom nemeckých turistov, zapĺňajú stránky novín. Menšie zrážky na železničných priecestiach sú však bežné aj u nás.
Častým miestom železničných nešťastí je napríklad železničné priecestie v Iliaši - mestskej časti Banskej Bystrice. Vlaky sa tu s autami zrazili už aspoň deväťkrát. Z jednej strany cesta prichádza ku koľajniciam ostrou zákrutou, navyše svetelnú signalizáciu takmer prekrýva krík.
Väčšinu kolízií približne na 12-kilometrovej trase medzi Banskou Bystricou a Hronsekom údajne spôsobili domáci alebo ľudia, ktorí cestu poznali. Aj naposledy v Hronseku, kde v aute zahynuli dve ženy.
„Koľkokrát tŕpnem. Signalizácia zvoní, bliká červená a aj tak tadiaľ autá prefrčia. Možno by pomohli závory, neviem,“ hovorí žena, ktorá býva len pár metrov od priecestia a z okna vidí priamo na miesto, kde sa cesta križuje s koľajnicami. Kedysi v Iliaši závory boli.
Manželia z Iliaša si pamätajú zrážky a spolu počítajú. „Zahynuli traja ľudia,“ hovorí muž a niektorých pozná aj po mene. Pamätá si aj farbu niektorých áut.
„Bolo to asi pred tromi-štyrmi rokmi, vyšla som práve na balkón, keď sa to stalo. Modré auto najprv zastalo pred koľajnicami, a potom sa vodič nepochopiteľne rozhodol, že predsa len prejde. Vlak narazil do auta a vyše 200 metrov ho tlačil pred sebou. Bolo to strašné,“ spomína si na tragédiu očitá svedkyňa.
Posádka Avie, ktorá sa zrazila s vlakom, mala väčšie šťastie. Žena hovorí, že oboch vyhodilo z auta a dopadli ani nie meter od koľajníc. Manželský pár si spomína aj na vyrovnávanie účtov, keď niekto pristavil na priecestie drahé auto a nechal ho tam. Idúci vlak ho úplne zničil.
Muž z Iliaša hovorí: „Sú týždne, keď vidím aj štyri autá, čo prejdú cez koľajnice a hneď za nimi vlak.“ Vždy si povie - mali šťastie.

Rajecká Anča zažila už veľa havárií
Sme, 13.5.2003
Na hlavnom ťahu medzi Žilinou a Rajcom, ktorý pokračuje na Prievidzu, sa cesta križuje so železnicou štyrikrát. Ďalšie priecestia sú aj priamo v Žiline. Závory sú len na jednom-dvoch, všade je však signalizácia.
Rajecká Anča síce tento rok nezrazila nikoho, minulé zrážky sa však väčšinou skončili tragicky, prinajlepšom s vážnymi zraneniami.
„Môžu si za to vodiči,“ tvrdí výpravkyňa na trati. To isté si myslí aj Jozef Sečník z oblastnej správy Železničnej polície v Žiline: „Pri takýchto nehodách jednoznačne vodiči nerešpektujú značenie a signalizáciu.“
Približne pred 10 - 12 rokmi bola podľa miestnych situácia horšia, dnes už trať nie je taká frekventovaná. Vodiči sú aj tak netrpezliví. „Niekedy bliká znamenie aj päť minút, vznikajú kolóny a vlaku nikde. Vodiči potom radšej prechádzajú cez koľajnice aj na červenú,“ hovorí mladá žena, ktorá cestuje medzi Rajcom a Žilinou denne.
Za najhoršie miesto na trati označil Sečník priecestie v Žiline pri kasárňach, ktorým sa odbočuje do prímestskej časti Bánová. Premávka je rušná, v blízkosti je priemyselná zóna a veľkoobchody. Vlani tu zahynula napríklad mladá cyklistka s walkmanom na ušiach, ale aj vodič osobného auta, ktorý ignoroval výstražné znamenie a chcel predbehnúť vzniknutú kolónu áut.

Rušňovodiči tvrdia: Šoféri sú veľmi nedisciplinovaní
Sme, 13.5.2003
Strojvodcovia, ktorí jazdia na tratiach, kde je veľa nezabezpečených priecestí, sa na vodičov automobilov sťažujú. „Niektorí aj provokačne zastavia na priecestí a tesne pred vlakom odídu. To sa stáva bežne. Hazardujú, prebehnú aj dvadsať metrov pred vlakom,“ hovorí rušňovodič, ktorý má domovské sídlo na stanici v Zohore.
„Párkrát sa stalo, že vodič išiel na priecestie aj keď boli spustené závory, kľučkoval medzi nimi. Pred dvoma rokmi medzi Sekulami a Kútmi rýchlik zobral osobné auto aj s prívesným vozíkom. Vodič sa asi ponáhľal a nevyšlo mu to,“ spomína.
Práve zo Zohora vedú okrem hlavného koridoru do Čiech aj dve regionálne trate, na ktorých nie sú žiadne závory. Iba svetelná signalizácia, alebo len dopravné značky - kríže. Po tratiach jazdia aj nákladné vlaky, najmä z cementárne v Rohožníku, z píly v Plaveckom Mikuláši a z betonárne v Záhorskej Vsi.
„Zrážky na priecestiach sú veľmi nepríjemné. Nám vo veľkých nákladných mašinách nehrozí nič, ale rušňovodič sa dostane do šoku, má výčitky, aj keď za to nemohol. Mne sa to stalo v Lozorne,“ hovorí rušňovodič. „Za dedinou je chatová oblasť a na priecestí nie sú závory. Išiel som v noci s nákladným vlakom od Jablonového do Lozorna a od chatovej oblasti vychádzalo auto. Lenže vodič netrafil dobre na priecestie, jedným kolesom vošiel medzi koľaje a nemohol sa dostať von. Vytruboval som, ale nič. Odrazu prišla rana. Polovica auta ostala tam a druhú som tlačil pred sebou. Chytal som sa za hlavu, že som niekoho zabil. Až potom som zistil, že šofér bol v aute sám. Pred zrážkou vybehol von.“
Ľudia v dedinách sa vraj na železničiarov aj hnevajú, keď stále vytrubujú a pískajú pred priecestiami. „My podľa predpisov musíme používať výstražné zariadenia. Keď idem napríklad z cementárne v Rohožníku do Zohora, je to 23 kilometrov. Väčšina priecestí je malých, v poli, kde je malý predpoklad nehody. Veľký pozor musím dávať, keď je žatva, jazdia traktory, kombajny. V dedinách sú zasa priecestia frekventovanejšie, tak musím vytrubovať.“
Kolíziu mal aj jeho kolega. „Občas sa stane, že sa auto zrazí s vlakom. Robím 27 rokov rušňovodiča, najazdil som s nákladnými aj osobnými vlakmi tisíce kilometrov a nič sa nestalo. Pred troma rokmi ma presunuli sem do Zohora a neďaleko v Lozorne som mal nehodu.“
O nedávnej tragickej nehode v Maďarsku železničiari medzi sebou dosť debatovali. „Pozor musíme dávať stále. Počas jazdy vieme vopred, kde sa blížime k priecestiu bez závor. Rušňovodiči trate poznajú a ak aj ide traťou niektorý prvýkrát, má brožúrku. V nej je popísané, na ktorom kilometri je priecestie, s akým zabezpečením. Spomalíme len vtedy, keď máme na návestidle pri trati označené, že máme ísť pomalšie. Z návestidla rušňovodič vyčíta, akou rýchlosťou môže ísť, či pôjde do odbočky, alebo rovno. My môžeme dávať akýkoľvek pozor, ak je vodič auta nedisciplinovaný. Vlak s plnými vagónmi sa nedá zastaviť na mieste.“

O železnici rozhodne referendum
Pravda, 13.5.2003
Milan Kráľ
Trenčanov čaká pravdepodobne okrem hlasovania o vstupe do Európskej únie ešte jedno referendum. V ňom budú môcť rozhodnúť, kadiaľ má smerovať železničná trať cez mesto.
Poslanci predchádzajúceho mestského zastupiteľstva pred rokom schválili tzv. nultý variant, čo znamená, že trať by aj po modernizácii zostala umiestnená ako doteraz. Novému vedeniu mesta sa však nepáči, že občania nemali možnosť zoznámiť sa aj s inými možnosťami. "Železnice ponúkli mestu dva varianty. Do konca mája chceme oba predstaviť verejnosti a zvolať verejné rokovanie s občanmi mesta. Sme rozhodnutí usporiadať aj referendum k tejto otázke," vyhlásil Juraj Liška, primátor Trenčína.
Podľa druhého variantu by by mala železničná trať prechádzať stredom mesta, a bolo by potrebné kvôli nej zbúrať niekoľko stavieb, predovšetkým bazénov letnej plavárne, čo je pre Trenčanov mimoriadne citlivá otázka. Na úvahy o búraní plavárne zareagovali protestnou petíciou, ktorú svojimi podpismi podporilo vyše 10000 ľudí. Snažia sa v nej presadiť riešenie, ktoré by železničnú trať odklonilo úplne mimo centrum Trenčína. V pondelok ju petičný výbor odovzdal primátorovi, postúpil ju Trenčianskemu samosprávnemu kraju a oboznámil s ňou aj ministerstvo životného prostredia a Európsku komisiu ako spoluinvestora modernizácie trate.
"Stavba trate umožňujúcej rýchlosť do 160km za hodinu je tendencia celého paneurópskeho koridoru, ktorý prechádza z Talianska cez územie Slovenska do Čiernej nad Tisou. Druhý, tzv. nultý variant znižuje traťovú rýchlosť na 70km za hodinu. Ak sa však občania mesta rozhodnú pre ešte úplne iné riešenie, bude sa postupovať novým smerom," ubezpečil Slavomír Podmanický, generálny riaditeľ spoločnosti Reming Consult, ktorá je projektantom modernizácie železničnej trate na úseku Nové Mesto nad Váhom - Púchov. Modernizáciu železničnej trate z Bratislavy do Žiliny spolufinancuje Európska únia. Na to však treba včas predložiť do Bruselu žiadosť a celú dokumentáciu. Tá je vypracovaná zatiaľ len k nultému variantu, ktorý má stáť 1,3 miliardy korún. Nový variant má byť o 1,5 miliardy drahší a predstavitelia mesta si myslia, že o tieto peniaze z fondov EÚ by bolo škoda prísť. Či sa ho podarí presadiť a včas zabezpečiť dokumentáciu, sa rozhodne v najbližších dňoch.

Železnice obnovia deväť lokálok
Pravda, 13.05.2003
Predstavenstvo Železničnej spoločnosti rozhodlo v pondelok o obnovení osobnej železničnej dopravy na deviatich regionálnych tratiach od 15. júna. Informoval o tom hovorca spoločnosti Miloš Čikovský.
Obnova prevádzky sa týka tratí Úľany nad Žitavou - Zlaté Moravce, Šahy - Čata, Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany, Trenčín - Chynorany, Plešivec - Muráň, Žilina - Rajec, Levice - Štúrovo, Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica a Šaľa - Neded. Na trati Žilina - Rajec je doprava obnovená už od 1. mája tohto roka. Podľa Čikovského boli hlavnými kritériami obnovy týchto regionálnych tratí ich najnižšia stratovosť, snaha obnoviť dopravu na území s najhoršou obslužnosťou a potenciálne zvýšenie efektívnosti týchto tratí v budúcnosti. Náklady na prevádzku týchto tratí do konca tohto roka predstavujú sumu takmer 50 mil. Sk.
V pôvodnom zozname obnovených tratí bola trať Zohor - Záhorská Ves.
"Vzhľadom na to, že bratislavský vyšší územný celok prejavil záujem túto trať prevádzkovať súkromnou spoločnosťou na základe vlastnej licencie, sa do zoznamu obnovených tratí dostala trať Šaľa - Neded," povedal Čikovský.

Pri Ríme došlo k zrážke dvoch vlakov Intercity
14.5.2003 09:42, TASR
Dva vlaky typu Intercity sa dnes v rannej špičke zrazili v blízkosti Ríma, informoval hovorca talianskej železničnej polície.
Pri incidente sa zranil doposiaľ nezistený počet ľudí.
Vlaky do seba vrazili neďaleko stanice Tiburtina v severovýchodnej časti hlavného mesta o 8.30 h. Jedna zo súprav smerovala z nemeckého Mníchova do Ríma, zatiaľ čo druhá išla na sever zo Sicílie.
Polícia informovala o tom, že v dôsledku nárazu sa vykoľajila jedna lokomotíva a šesť vozňov. Očití svedkovia potvrdili, že aspoň jeden z vozňov leží prevrátený na jednu stranu.
Na miesto nehody už smerujú požiarne a záchranné vozidlá. Zatiaľ nie je známe, akou rýchlosťou šli oba vlaky v čase zrážky.

ŽSR zdraželi prejazdy vlakov
Pravda, 14.5.2003
Jana Morháčová
Regióny majú ťažšiu situáciu pri hľadaní financií na obnovenie osobnej dopravy na niektorých lokálnych tratiach. Od mája totiž ministerstvo dopravy zvýšilo ceny za železničnú dopravnú cestu pre osobné vlaky. Poplatky za prejazd každého nákladného či osobného vlaku smerujú do kasy Železníc SR. Tie vlastnia všetky trate na Slovensku. Druhý železničiarsky podnik, Železničná spoločnosť, síce od polovice júna obnoví lokálky na deviatich tratiach, ale ďalších 16 tratí zostane naďalej bez osobnej dopravy. Ak by mali na nich znova jazdiť vlaky, tak jedine v prípade, že financovanie preberú regióny.
Zástupcovia vyšších územných celkov poukazujú na to, že zvýšená cena za dopravnú cestu im znemožňuje nájsť nejaký spôsob financovania lokálok. "Rozbehu dopravy na lokálkach VÚC-kami bráni viacero prekážok, ale vysoké poplatky za dopravnú cestu patria určite k tým najdôležitejším," povedal Milan Ozdinec z Banskobystrického samosprávneho kraja. Potvrdil, že výšku tohto poplatku kritizovali aj podnikatelia, ktorí rokovali so samosprávou o možnosti spolupodnikať v osobnej doprave.
"Nové ceny priniesli lacnejšiu dopravnú cestu v nákladnej doprave priemerne asi o jedno percento. V osobnej doprave došlo k zdraženiu priemerne asi o 15 percent, čo sa však líši podľa jednotlivých kategórií tratí," vysvetlil Anton Kukučka z odboru kontrolingu Železníc SR. Podľa neho na tratiach tretej kategórie, kde patrí väčšina tratí so zastavenými lokálkami, došlo k zvýšeniu poplatkov len o štyri percentá. Najviac zdraželi poplatky na tratiach druhej kategórie - o 25 percent, na hlavných tratiach to bolo o 15 percent.
Prakticky to znamená, že Železničná spoločnosť musí platiť do kasy ŽSR vyššie sumy za prejazd vlakov. "Minulý rok sme za využívanie dopravnej cesty zaplatili ŽSR spolu 8,2 miliardy korún. Nové ceny znamenajú zdraženie v osobnej doprave, ale znížili sme počet osobných vlakov. Celkovo zaplatíme približne rovnakú sumu," doplnil Pavol Gábor zo Železničnej spoločnosti.
Predstavitelia ŽSR poukazujú na to, že udržovanie tratí je drahé a štát im pridelil tento rok len 2,2 miliardy korún. "Štát kryje dotáciami len 22 percent našich nákladov, a preto musíme ostatné náklady vykrývať z poplatkov za dopravnú cestu," zdôraznil Kukučka zo ŽSR. Znižovanie ceny za dopravnú cestu podľa neho nie je možné ani na regionálnych tratiach, pretože je drahé ich udržiavanie v bezpečnej prevádzke.
Vysoké ceny dopravnej cesty sú dôvodom, prečo VÚC-ky chcú prevziať na seba aj samotné trate. Zbavili by sa povinnosti platiť ŽSR vysoké poplatky za dopravnú cestu alebo by mohli určovať vlastný cenník za jazdu nákladných vlakov po týchto tratiach. ŽSR však varujú, že tým by regióny prevzali na seba povinnosť financovať údržbu samotnej trate a tá je vraj oveľa drahšia ako tržby z prejazdu vlakov.

Ako sa zmenili poplatky za železničnú dopravnú cestu od 1. mája
nákladná doprava -1 %
osobná doprava: +15 %
- trate 1. kategórie (hlavné) +15 %
- trate 2. kategórie +25 %
- trate 3. kategórie (lokálky) +4 %

Obnovia motoráčik!
Nový čas, 16.5.2003
Pustá stanička opäť ožije. Veľké Kapušany už nebudú odrezané od zvyšku Slovenska! Po 3,5-mesačnom boji o lokálku znovu obnovia trať medzi týmto mestom a Bánovcami nad Ondavou.
"Nevzdávali sme sa a dobrá správa sa naozaj príjemne počúva. Od 15. júna bude na trati zase jazdiť náš motoráčik!" hovorí prednosta tamojšieho mestského úradu Jozef Danáč a dodáva: "Náš primátor úspešne loboval v Bratislave i na ,vúcke` a sme radi, že sa kompetentných podarilo presvedčiť." Argumenty boli jasné: cestujúci sa nevedeli dostať do 28 km vzdialených Bánoviec, lebo ani náhradné autobusové spoje túto trať nekopírovali po súbežnej trase! Zrušenie spomínanej trasy bolo o to nepochopiteľnejšie, že táto železnica ani nebola v sieti regionálnych dráh, ale celoštátnych...
Dočasné riešenie - do konca roka - potvrdil i hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský: "Našli sme rezervy a zvyšné peniaze, doterajšie súpravy nahradia lacnejšie motoráčiky." Na ľudí na "zabudnutom" Zemplíne sa teda nezabudlo. "Dva páry ranných i popoludňajších spojov v oboch smeroch našincom uľahčia život a konečne sa budú môcť dostať aj k rýchlikovým spojom na Bratislavu," potešil sa obnoveniu lokálky J. Danáč.

ŽSR , ZSSK , ČD , ÖBB , MÁV , PKP , , DB , SNCF , RENFE , , FS , FS Trenitalia , UIC , ŽOS Vrútky ,  ŽOS Zvolen , MDPT , IC a EC , , VÚD , Alstom , ZSE , VSE , Wagon Slovakia a.s. Bratislava , ŽU

Bratislava , Bratislava hl. st. , Bratislava-Petržalka , Piešťany - Trnava , Trnava - Bratislava-Rača , Malacky , Kúty , Senica , Jablonica , Pezinok , Trnava , Leopoldov , Piešťany , N. Mesto n/V. , Trenčín , Tr. Teplá , Púchov , Pov. Bystrica , Žilina , Čadca , Vrútky , Martin , Kraľovany , Ružomberok , L. Mikuláš , L. Hrádok , Štrba , Poprad , Sp. N. Ves , Margecany , Kysak , Košice , Prešov , Galanta , N. Zámky , Štúrovo , Komárno , Prievidza , Nitra , Zvolen , Bánovce n/O. , V. Kapušany , Čierna n/T. , TEŽ , koridory

ĽMJ , ETR 310 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480 - Alfa Pendular , 490 , 500 , 650 , 680 , ICE / ICT , ICE 1 , ICE 2 , ICE 3 , ICE 4 , ICT , ICT-VT , Sm3-S220 , TGV , -AVE 100 , -Acela , -AGV , -Atlantique , -Duplex , -Euromed , -Eurostar , -KTX , -La Poste , -P 01 (Pendulaire) , -PSE , -Réseau , -THALYS PBA, PBKA , Eurotunnel , Transrapid , Metrorapid , X 2/2000

Plavecký Mikuláš - Rohožník - Zohor
Zohor - Záhorská Ves
Brezová pod Bradlom - Jablonica
Nemšová - Lednické Rovne
Žilina - Rajec
Neded - Šaľa
Komárno - Kolárovo
Kozárovce - Zlaté Moravce , Zlaté Moravce - Lužianky
Zbehy - Radošina
Nitrianske Pravno - Prievidza
Zlaté Moravce - Úľany nad Žitavou
Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava
Lučenec - Kalonda
Breznička - Katarínska Huta
Muráň - Plešivec
Slavošovce - Plešivec
Dobšiná - Rožňava
Medzev - Moldava nad Bodvou
Poltár – Rimavská Sobota
Levoča - Spišská Nová Ves
Vranov nad Topľou - Trebišov
Veľké Kapušany - Vojany , Vojany - Bánovce nad Ondavou

Trenčín - Chynorany
Levice - Čata , Čata - Štúrovo
Zvolen - Krupina , Krupina - Šahy , Šahy - Čata

TASR

 

Hospodárske noviny

Pravda

Sme

Národná obroda

SITA

 

Nový Čas

 

Hospodársky denník

 

Markíza

Dopravní noviny

Železnice Slovenskej republiky

 

FINI

 

Železničná spoločnosť, a. s.

 

Siemens

Inzine

 

Eurailpress

 

 

International Railway Journal

 


Strana vytvorená: 20-V-2003  
Späť na " Železničné správy z tlače " (pr0320.htm)