Zrušené regionálne spoje predmetom rokovania a spolupráce
Železničná spoločnosť, a. s.Bratislava (21. január 2002) - Za účasti štátnych tajomníkov MDPT SR Jána Kotuľu a Branislava Opaterného, generálnych riaditeľov ZSSK a ŽSR sa dnes uskutočnilo pracovné rokovanie so zástupcami VÚC a SAD.
Zmyslom rokovania bolo zabezpečenie dopravnej obslužnosti územných celkov po zastavení osobnej železničnej dopravy na 25 regionálnych tratiach. Zástupcovia ministerstva dopravy zdôraznili, že štát nemá k dispozícii ďalšie finančné prostriedky a podľa toho sa treba aj zariadiť. Železničné trate v regiónoch sa nerušia, osobná doprava sa obmedzuje alebo úplne zastavuje. Ak VÚC so zástupcami ZSSK nájdu riešenia na záchranu aspoň niektorých spojov, nie je vylúčené, že osobná doprava na týchto regionálnych tratiach sa môže znovu obnoviť. ZSSK je pripravená na takéto rokovania s podmienkou, že VÚC a samosprávy prejavia ochotu podieľať sa na financovaní strát príslušnej trate. Rozhodnutie o zastavení železničnej dopravy na regionálnych tratiach k 2. februáru 2003 sa už nebude odkladať. Vláda SR sa však k problematike do pol roka vráti a prerokuje informáciu, aby posúdila dopad redukcie na obslužnosť územia. Zástupcovia VÚC znovu zopakovali svoje postoje k riešeniu tohto problému a zároveň väčšina z nich prejavila záujem a ochotu spolupracovať pri zabezpečovaní autobusovej dopravy ako náhrady za železničné spoje.
Požadovali, aby štát zohľadnil, že autobusová doprava prevezme na seba navyše výkony vo verejnom záujme, ktoré nemá finančne kryté. Od ZSSK požadovali dostačujúce a podrobnejšie informácie o frekvencii cestujúcich na jednotlivých linkách podľa miesta a času, ako aj podľa skladby cestujúcich, najmä z hľadiska uplatňovaných zliav. Zástupcovia jednotlivých podnikov SAD vyhlásili, že sú pripravení zabezpečiť autobusovú dopravu namiesto železnice. O obslužnosti území v jednotlivých regiónoch však ešte budú musieť podrobnejšie rokovať so zástupcami VÚC a ZSSK .

Vrátenie cestovného v čase štrajku
Štrajk železničiarov (2)
Železničná spoločnosť, a. s.BRATISLAVA (27.január 2003)- Ak sa v dôsledku štrajku železničiarov sa 29. januára od 3 do 9 hodiny rannej zastaví na celom území Slovenska osobná železničná doprava, ZSSK vráti cestuúcim cestovné.
Ak si cestujúci zakúpil cestovný lístok v predpredaji alebo počas šesťhodinového štrajku a rozhodne sa v tejto mimoriadnej situácii necestovať, má nárok na vrátenie plnej výšky cestovného. Musí však v ten istý deň odovzdať cestovný doklad pred nástupom cesty vo výdajnom mieste železničnej stanice, kde si lístok zakúpil.
Ak sa cestujúci počas cesty vlakom rozhodne, že pre štrajk nepôjde až do cieľovej stanice, má dve možnosti. Požiada sprievodcu o pečiatku na cestovný lístok s oddôvodnením, že predčasne ukončí cestu alebo požiada o pečiatku vo výdajni cestovných lístkov v stanici, v ktorej predčasne vystúpi. Výdajňa cestovných lístkov odošle túto reklamáciu do Odúčtovne tržieb ZSSK , ktorá týmto cestujúcim vráti do 30 dní alikvotnú časť zvyšku cestovného.
Cestujúci, ktorí majú predplatné časové lístky (týždenné, mesačné alebo štvrťročné) a rozhodnú sa v deň avizovaného štrajku necestovať, Odúčtovňa tržieb železníc ZSSK im po uplynutí platnosti časového lístka vráti alikvotnú časť zľavneného cestovného za príslušný deň.Cestujúci však musí v deň štrajku vyplniť vo výdajni cestovných lístkov vo svojej nástupnej stanici reklamačnú prihlášku.

Predáci
Nový Čas27. 1. 2003 , Vladimír Donner - Počas rannej dopravnej špičky nemajú v stredu premávať vlaky. Železničiari protestujú proti zrušeniu osobnej dopravy na 25 lokálnych tratiach. Tvrdia, že to bude mať katastrofálny dosah na regióny s vysokou nezamestnanosťou. Železniční predáci chcú zabrániť prepusteniu približne 400 zamestnancov - v spoločnosti so stálou prezamestnanosťou.
Hodinovým generálnym štrajkom hrozí prezident odborov Ivan Saktor, predák s platom niekoľkonásobne prevyšujúcim priemernú mzdu. Nepáči sa mu deregulácia cien a navrhovaná novela Zákonníka práce. Vodu káže, víno pije!
Odboroví predáci vedia, že štrajky ochromujú hospodárstvo a tlačia na vládu. Je zláštne, že boli ticho, keď počas vládnutia mečiarovcov gauneri tunelovali fabriky. O tom, že prezamestnanosť brzdí ekonomický vývoj, akoby nepočuli.

Proti rušeniu tratí protestovalo 300 občanov
SITASme 27. 1. 2003, ŠAHY - Výzvu pozastaviť plánované zrušenie osobnej dopravy na 25 regionálnych železničných tratiach adresovalo v sobotu vláde vyše 300 účastníkov protestného zhromaždenia v Šahách. „Chápeme potrebu reformy na železniciach, ale rušenie týchto tratí nie je riešením. Na toto opatrenie najviac doplatia žiaci a študenti, ľudia pracujúci mimo svojho bydliska,“ povedal József Wollent, predseda Ipeľskej únie, ktorá protest organizovala. Na zhromaždení sa zúčastnili i predstavitelia Strany zelených na Slovensku a SMK. Podporu im prišli vyjadriť aj vicepremiér Pál Csáky a poslanec István Harna z SMK.

Železnice oponujú ministrovi: Cross-default nám nehrozí
ŽSR spravujú železničnú cestu a majú dlhy za takmer 50 miliárd korún.
SITASme 27. 1. 2003 , BRATISLAVA - Blížiaci sa štrajk železničiarov otvoril diskusiu o hrozbe cross-defaultu. Minister Pavol Prokopovič vyhlásil, že šesťhodinový štrajk železničiarov spôsobí minimálne desaťmiliónovú škodu. „Výrazne môže zneistiť veriteľov železníc, zvlášť banky v situácii, keď železniciam reálne každý deň hrozí cross-default,“ upozornil Prokopovič. ŽSR dnes majú dlhy za takmer 50 miliárd korún.
Generálny riaditeľ ŽSR Ladislav Saxa je presvedčený, že cross-default nehrozí. „Železnice rokujú so svojimi veriteľmi o podmienkach splácania starších úverov,“ povedal Saxa. Železnice si tiež na reštrukturalizáciu svojho úverového portfólia vezmú ďalší úver. Minister Prokopovič vyčíslil, že cross-default by znamenal zníženie zamestnanosti oboch železničných podnikov o 30 až 40 percent.
Železničiari chcú štrajkom prinútiť vládu, aby odstúpila od zámeru zrušiť 25 lokálnych liniek, čo bude znamenať prepustenie zhruba 440 pracovníkov ZSSK . Spoločnosť v tomto roku plánuje v rámci racionalizácie prepustiť ďalších 870 ľudí. Minister Prokopovič avizoval redukciu zamestnanosti na železniciach až o 30 percent, keďže je podľa neho v týchto podnikoch prezamestnanosť. Tá sa podľa jeho slov týka 15 000 pracovníkov.
Na 25 regionálnych tratiach, kde sa od 2. februára zastaví osobná doprava, bude ZSSK namiesto pôvodnej 24-hodinovej prevádzky nákladnú dopravu realizovať iba 12 hodín. S tým súvisí uvoľnenie ďalších 270 zamestnancov. Saxa tiež odmietol vyjadrenie šéfa rezortu dopravy o nehospodárnom nakladaní s financiami na železniciach. „Nemyslím si, že sú hospodárske výsledky ZSSK a ŽSR zlé, je tu vidieť isté zlepšenie, pričom sa zrealizovalo mnoho investícií,“ konštatoval Saxa.

Hranice KĽDR a Južnej Kórey kontroluje OSN
Sme (čtk) 28. 1. 2003, SOUL - Severná Kórea včera dočasne uznala kontrolu OSN pod vojenským vedením USA nad hraničným pásmom s Južnou Kóreou, ktorým majú prechádzať pozemné komunikácie spájajúce Kórejský polostrov. Podľa agentúry AFP tak v podstate odstránila poslednú prekážku k otvoreniu železničného a cestného koridoru, na ktorého výstavbe sa obe strany dohodli koncom minuloročného augusta. Juhokórejské ministerstvo obrany informovalo, že severokórejská strana podpísala dočasnú dohodu o hraničnom priechode. KĽDR tak ustúpila od svojho pôvodného stanoviska, lebo doposiaľ autoritu Velenia OSN v demilitarizovanej zóne rozdeľujúcej Kórejský polostrov na dve časti odmietala.

Minister a železničiari sa nedohodli, štrajk platí
Pravda 28. januára 2003 , Jana Morháčová, BRATISLAVA - BRATISLAVA - Rozhovory, ktoré mali viesť k odvráteniu štrajku na železniciach, sa skončili neúspešne. Dnes bude vyjednávanie pokračovať. "Budeme sa snažiť rokovať až do prvej minúty štrajku," doplnil šéf štrajkového výboru odborárov Jozef Schmidt.
Odborári včera sedeli s ministrom za rokovacím stolom vyše dvoch hodín, ale ten odmietol ustupovať ich požiadavkám. Preto štrajk ohlásený na stredu ráno od tretej do deviatej hodiny stále platí.
"Zatiaľ sme nenašli konsenzus, dohodli sme sa, že sa stretneme v utorok a každá strana posúdi predložené návrhy," povedal minister dopravy Pavol Prokopovič. Odborári trvajú na svojom, aby minister odložil opatrenia, avizované od 2. februára, keď sa má zastaviť doprava na 25 regionálnych tratiach a súčasne sa obmedzí ďalších vyše 200 vlakov. "Chceme len, aby minister odložil termín. Vznikol by čas na vyriešenie systému financovania regionálnych tratí," doplnil Schmidt.
Podľa ministra však termín nie je možné posunúť a škrty v doprave sa musia urobiť už 2. februára. "Nie som ochotný o tomto uvažovať, pretože každý mesiac by ZSSK doplácala na tieto vlaky sumou 40 miliónov korún. A ja im neviem prisľúbiť, že im peniaze dám, keď budú chýbať na konci roka," zdôraznil minister.
Súčasne upozornil odborárov, že štrajk môže vyvolať negatívne reakcie bánk, ktoré poskytli v minulosti úvery obom železničným podnikom.
Podľa odborárov minister ponúkol jedinú alternatívu - rokovať o financovaní vlakov na 25 regionálnych tratiach s vyššími územnými celkami. Minister včera tvrdil, že VÚC by mohli formou prenájmu prispievať na regionálne vlaky. Zástupcovia VÚC však včera popreli, že by mohli financovať železničnú dopravu, pretože prebrali zatiaľ len kompetencie v oblasti autobusovej dopravy. "Medzi tým, čo tvrdí minister, a realitou je rozdiel," potvrdili nám včera šéfovia finančných odborov niekoľkých samosprávnych krajov. Samosprávne kraje môžu vstupovať akurát do autobusovej dopravy, ktorá by mohla niekde nahradiť zastavené vlaky.
ZSSK , ktorá finančne zabezpečuje chod vlakov, dostala zo štátneho rozpočtu len 4,3 miliardy korún. Súčasne ministerstvo akceptovalo pri schvaľovaní zmluvy vo verejnom záujme, že za tieto peniaze sa dá realizovať len niečo vyše 31,1 milióna vlakových kilometrov, čo je o 3,8 milióna vlakových kilometrov menej ako minulý rok.
Odborári včera uzatvorili dohodu s vedením ZSSK o tom, ako bude prebiehať štrajk . "Nebojte sa, na železničných staniciach sa bude svietiť a v zastavených vlakoch sa bude kúriť. Súčasne však musí byť zachované právo každého zamestnanca štrajkovať," dodal Schmidt.
Podľa neho odborári nechcú, aby na staniciach bola anarchia. Touto dohodu by sa malo predísť stratám na majetku či možnému ohrozeniu cestujúcich.

Rokovania nanič: Štrajk bude!
Nový Čas(čtk) 28. 1. 2003 , BRATISLAVA - Železničiari na zajtra vyhlásili šesť- hodinový štrajk. Odborári naďalej trvajú na svojich požiadavkách a štrajk sa nepodarilo odvrátiť ani po včerajšom stretnutí železničiarov s ministrom dopravy P. Prokopovičom. "Upozornil som na dôsledky, ktoré môže štrajk priniesť," povedal. Za nepravdepodobnú označil minister možnosť posunutia termínu obmedzenia dopravy. "Každý mesiac doplácajú železnice na tieto trate štyridsať miliónov korún," povedal minister. Aj napriek tomu, že Prokopovič ešte vidí možnosť dohody, je to málo pravdepodobné. Železničiari teda zastavia v stredu vlakovú dopravu od tretej do šiestej ráno.

Schmidt: V stredu ráno nepočítajte s vlakmi
Sme 28. 1. 2003 (rf) - Predseda Centrálneho štrajkového výboru na železnici JOZEF SCHMIDT sa má ešte dnes stretnúť s ministrom dopravy, ktorý chce rokovať o oddialení štrajku. Schmidt však hovorí, že to už bude asi len informatívne stretnutie.
V minulých rokoch sa vždy podarilo štrajk železničiarov na poslednú chvíľu zastaviť. Teraz je už isté, že zajtra štrajk bude?
„My sme sa dohodli, že ešte chceme rokovať, ale to, čo sme počuli u pána ministra, je pre nás neprijateľné. My za svojimi požiadavkami stojíme a neustúpime od nich. Minister povedal, že je to ultimatívne. To znamená, že sme neprišli k dohode a štrajk sa uskutoční.“
Ak sa zajtra naozaj zastavia vlaky na šesť hodín, ale vláda a železnice neustúpia od zámeru zrušiť dopravu na regionálnych tratiach, čo bude nasledovať?
„O tom bude rozhodovať centrálny štrajkový výbor. Po štrajku budeme vyjednávať s vládou, ako ďalej. Ak nebudú rokovania úspešné, štrajkový výbor môže vyhlásiť ďalšiu nátlakovú akciu. Sú hlasy, aby sme potom nerobili len celodenný štrajk, ale aby sa išlo do nepretržitého štrajku, kým sa nevyrieši tento stav určitými systémovými krokmi.“
Čo bude na železnici počas štrajku? Zatvoria sa pokladne na staniciach, vlaky zastanú? Čo môžu ľudia čakať?
„Odporúčam cestujúcim, aby necestovali. Štrajk je už vyhlásený. Vlaky, ktoré budú na trati, sa budú musieť dostať do rána do tretej do niektorej z najbližších dohodnutých staníc. Tam zastavia a do deviatej budú stáť. Mašiny budú pripojené na elektriku a budú kúriť. Cestujúci budú môcť byť počas štrajku vo vlaku, alebo na staniciach, ktoré by mali byť otvorené aj v noci. Ostatné vlaky ani nevypravíme. Vyzvali sme všetkých železničiarov, aby sa do štrajku pridali. Môže prísť aj k tomu, že osobná pokladníčka sa pripojí k štrajku, nebude v pokladni a medzi treťou a deviatou hodinou nik nepredá cestovný lístok ani na vlaky na nasledujúce dni. Detailné podmienky si ešte dohodneme, ale chceme, aby boli čakárne otvorené.“
Aká je podpora štrajku medzi zamestnancami? Koľko železničiarov bude štrajkovať?
„Máme mandáty odborových organizácií, ktoré zastupujú asi osemdesiat percent všetkých zamestnancov oboch železničných spoločností.“
Znamená to, že keď aj niektorý z rušňovodičov nebude chcieť štrajkovať, ale výhybkár mu neprehodí výhybky, bude musieť jeho vlak stáť?
„Áno, je potom otázka, koľko ľudí, ktorí budú štrajkovať, máme v zmenách, ktoré budú od tretej do deviatej hodiny, teda v čase štrajku. Okrem toho sme vyzvali všetkých zamestnancov, aby prišli na stanice podporiť svojich kolegov. Nebude to štrajk tých, čo sú v zmene, ale všetkých železničiarov.“

Železničiari: Zajtra štrajkovať budeme
Sme 28. 1. 2003 - V miestenkovej pokladni na Hlavnej stanici v Bratislave predavačka včera hovorila, že vlaky v stredu ráno určite jazdiť nebudú.
Na informáciách železničnej stanice v Banskej Bystrici upozorňovali, že po polnoci asi bude lepšie vlakom necestovať. „Neviem povedať, ako bude štrajk prebiehať, neviem, či vlaky zastavia, alebo ich nevypravia.“
Informátorka na stanici v Košiciach nevedela povedať detaily, iba tušila, že štrajk sa pripravuje.
„Štrajk je vyhlásený, neviem, či sa zapoja všetci, ale podľa toho, čo som počula od ostatných zamestnancov, tak sú pripravení štrajkovať,“ povedala informátorka na stanici v Žiline.
Štrajk, ktorý sa má začať zajtra o tretej ráno a potrvá do deviatej ráno, pravdepodobne bude.
Pár hodín pred avizovaným štrajkom železničiarov sa minister dopravy Pavol Prokopovič včera stretol so zástupcami centrálneho štrajkového výboru, ale žiadna dohoda sa nečrtala.
Teoreticky by mohol byť štrajk na poslednú chvíľu zrušený, ak by vedenie železníc a ministerstva odložilo napríklad o mesiac rušenie lokálok a redukciu dopravy na hlavných tratiach. Minister to však odmieta: „Nie som ochotný o tomto uvažovať. Straty sú také, že si nemyslím, že by sa to dalo oddialiť.“ (rf)

Prokopovič apeluje "na zdravý rozum" železničiarskych odborárov
TASR28.1.2003 11:28, Bratislava - Minister dopravy Pavol Prokopovič zásadne nesúhlasí s ostrým štrajkom železničiarov, ktorý chystajú na stredu. Na rokovanie so zástupcami odborárov išiel, ako sám povedal, s apelom na zdravý rozum.
"Železničiari ostrým štrajkom idú sami proti sebe. Som presvedčený, že existujú iné formy nátlaku na dosiahnutie ich cieľov ako ostrý štrajk, ktorý spôsobí finančné škody železniciam," uviedol dnes dopoludnia pred stretnutím s odborármi P. Prokopovič. Finančné škody, ktoré vzniknú Železničnej spoločnosti ( ZSSK ) 6-hodinovým ostrým štrajkom, vyčíslil P. Prokopovič na 11 miliónov Sk. Ak by štrajk trval 24 hodín, škoda ZSSK by sa vyšplhala na 50 až 60 miliónov Sk. "Železničiari idú sami proti sebe. Som presvedčený, že majú mylné informácie od svojich odborárskych bossov," zdôraznil niekoľkokrát.
Štát totiž podľa neho tieto straty železniciam nevykryje "ani korunou". ZSSK si ich bude musieť uhradiť sama. Na apelovanie odborárov, či je morálne rušiť osobnú dopravu na regionálnych tratiach, odpovedal opačným apelom: "Je morálne, aby ostatní daňoví poplatníci dotovali stratové trate?" Ako doplnil, vláda v spolupráci s VÚC je pripravená zabezpečiť dopravnú obslužnosť územia. Zrušenie osobnej dopravy na 25 tratiach od 2. februára zdôvodnil P. Prokopovič nutnými ekonomickými opatreniami, aby sa zastavilo narastanie dlhov železníc. Náklady na prevádzku vlakov na dotknutých tratiach dosahujú podľa P. Prokopoviča mesačne 46 miliónov Sk.

Stredajší štrajk skomplikuje cestu do práce či školy asi desatine občanov
TASR28.1.2003 13:16, Bratislava - Stredajší šesťhodinový štrajk železničiarov môže skomplikovať zhruba desatine občanov Slovenska raňajší nástup do práce či škôl. Asi takým podielom železnice participujú na celkovej preprave osôb a viaceré podniky Slovenskej autobusovej dopravy už upozornili, že ich vyťažené vozové parky im neumožňujú zabezpečiť výpadok železničných spojov v rannej špičke.
Podľa hovorcu Železničnej spoločnosti ( ZSSK ) Miloša Čikovského posledné prehľady z vlaňajšieho roku hovoria o tom, že s takmer 63-% podielom dominuje v celkovej preprave osôb individuálna preprava automobilmi. Zo zostávajúcich 37 % výkonov pripadajúcich na verejnú dopravu potom samotné železnice popri autobusoch pokrývajú len asi štvrtinu. V konečnom dôsledku tak na železnice, ktoré sú silnejšie hlavne v preprave na dlhšie vzdialenosti, pripadá 10-% podiel.
Viaceré, najmä väčšie priemyselné podniky TASR informovali, že ich pracovníci neavizujú vážnejšie problémy s príchodom do zamestnania. "Naši zamestnanci sú iba z blízkeho okolia Šale a do práce sa vozia prevažne autobusmi," informoval hovorca Dusla Šaľa Jaroslav Barcúch. Podobne sa vyjadril aj personálny riaditeľ Nováckych chemických závodov Dušan Staňo. Dodal však, že dlhšie trvajúce železničné štrajky by zapríčinili oneskorenie surovinových dodávok, a to by následne zasiahlo ekonomiku závodov.
Štrajk medzi 3.00 a 9.00 h ráno spôsobí dlhé meškania všetkých medzinárodných rýchlikov, ale žiadny nebude zrušený. Z asi 80 zasiahnutých vnútroštátnych rýchlikov bude zrušených celkovo 15 a 4 budú mať skrátené trate. Väčšina osobných vlakov zo štrajkového času nebude ani po obnovení dopravy vôbec vypravená.
Z hľadiska vývoja slovenského trhu osobnej prepravy podľa M. Čikovského v posledných rokoch pritom dochádza k posilňovaniu úlohy individuálnej dopravy na úkor dopravy verejnej. Ešte v roku 1995 boli ich podiely zhruba rovnaké, ale dnes už individuálna doprava kryje vyššie uvedených 63 % výkonov.
"Terajší podiel železníc SR je stále výrazne vyšší ako vo vyspelých krajinách Európskej únie. Západ sa pritom snaží dostať železnice na vyššiu úroveň, pretože cestná doprava viac zaťažuje ekológiu, je tam veľa nehôd a na výstavbu diaľnic je potrebné zabrať pôdu. Nám únia radí, aby sme si svoj vyšší podiel udržali," povedal M. Čikovský.
Prerušenie železničnej dopravy na 25 regionálnych tratiach od 2. februára tohto roku, kvôli ktorému budú štrajkovať železničiari, je teda v rozpore so smerovaním západných krajín. Hovorca však upozorňuje, že v tomto prípade ide o reštrikčné opatrenia, keď štát už ďalej nemieni dotovať najstratovejšie trate. "Na regionálnych tratiach treba urobiť transformáciu, aby do ich spravovania a financovania vstúpili samosprávy," dodal M. Čikovský.

Štrajk železníc spôsobí problémy dvom tretinám pracujúcich z okresu Malacky
TASR28.1.2003 13:59, Malacky - Značné problémy spôsobí plánovaný štrajk železničiarov takmer dvom tretinám zamestnaných obyvateľov z okresu Malacky, ktorí dochádzajú za prácou do Bratislavy práve vlakovou dopravou.
Podľa štatutárnej zástupkyne malackého Okresného úradu (OÚ) Márie Cvečkovej budú ľudia nútení vybrať si dovolenku alebo náhradné voľno. "Mnohí už požiadali svojich zamestnávateľov, aby im na základe Zákonníka práce umožnili odpracovať chýbajúce hodiny v náhradnom termíne," konštatovala Cvečková.
Podľa nej sú obyvatelia okresu na vlaky úplne odkázaní. "Aj ja osobne dochádzam do práce vlakom a môžem povedať, že práve v čase, na ktorý železničiari plánujú štrajk, sú vagóny úplne preplnené," konštatovala štatutárna zástupkyňa OÚ.
Ako uviedla, problém vznikne i v súvislosti s rýchlikmi, prichádzajúcimi z Českej republiky. "Nie je nám totiž jasné, či tie budú môcť pokračovať v ceste, alebo zostanú odstavené na prvej zastávke na slovenskej strane. Ak zostanú stáť a pustia ich až po deviatej hodine, hrozí, že chaos na železniciach bude trvať ešte dlho po ukončení štrajku. Veď kým sa to všetko dostane 'do správnych koľají', bude aj poobede," zdôraznila Cvečková.
OÚ v Malackách nemôže podľa svojej štatutárnej zástupkyne v tomto smere podniknúť na zjednodušenie situácie žiadne kroky. "Nemáme na to finančné ani technické prostriedky," dodala Cvečková.
Plánovaný 6-hodinový štrajk železničiarov, ktorý má úplne paralyzovať osobnú i nákladnú prepravu, sa má uskutočniť v stredu medzi 3.00 a 9.00 h. Jeho cieľom je okamžité zastavenie vládou odsúhlaseného rušenia osobnej dopravy na 25 regionálnych tratiach a tiež okamžité ukončenie prác na rušení ďalších viac ako 200 vlakov na hlavných tratiach.

Opatrenia na zvládnutie štrajku sú pripravené
Štrajk železničiarov (4)
Železničná spoločnosť, a. s. BRATISLAVA (28.1.2003) - V čase šesťhodinového štrajku železničiarov nepôjde, prípadne bude zmeškaných asi 1/3 z takmer 2000 vlakov osobnej prepravy, pričom v medzištátnej doprave nebude ani jeden rýchlik zrušený. Z 80 vnútroštátnych rýchlikov bude 15 zrušených, trasa 4 rýchlikov bude skrátená, ostatné pôjdu zmeškané. Samozrejme, dôjde aj k zastaveniu nákladnej dopravy. Ústredný krízový štáb ŽSR a Železničnej spoločnosti, a. s. ( ZSSK ) má pripravené opatrenia, zamerané na zvládnutie situácie pred zastavením dopravy. Ide hlavne o bezpečné ukončenie jazdy vlakov v staniciach, a nie na trati. Situácia na železniciach počas štrajku bude priebežne monitorovaná ústredným krízovým štábom v Bratislave a regionálnymi krízovými štábmi v Trnave, Žiline, vo Zvolene a Košiciach. Vzniknuté problémy budú riešené operatívne tak, aby boli minimalizované dopady štrajku a v čo najkratšom čase po skončení štrajku obnovená osobná a nákladná doprava.

Rokovania pokračujú
Štrajk (5)
Železničná spoločnosť, a. s. PhDr. Miloš Čikovský, hovorca ZSSK , Mgr. Ján Keresteš, hovorca ŽSR , Bratislava (29.1.2003) - V súvislosti s ohláseným neobmedzeným štrajkom železničiarov bol dnes ustanovený Centrálny krízový štáb zložený so zástupcov Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií, ZSSK a ŽSR , ktorého predsedom je minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič. Na prvom zasadaní krízový štáb ponúkol Centrálnemu štrajkovému výboru rokovať o podmienkach odvrátenia štrajku. Centrálny štrajkový výbor prijal ponuku, a tak spoločné rokovanie sa uskutoční vo štvrtok 30. 1. 2003 o 9.00 h. Aj keď Centrálny krízový štáb je pripravený opätovne rokovať o riešení požiadaviek odborárov, súčasne pripravuje opatrenia na zamedzenie ohláseného štrajku.

Do štrajku sa zapojilo vyše 70 % železničiarov
Štrajk železničiarov (5)
Železničná spoločnosť, a. s.PhDr. Miloš Čikovský, hovorca ZSSK , Mgr. Ján Keresteš, hovorca ŽSR , BRATISLAVA (29.1.2003) – Bezprostredne po skončení štrajku železničiarov začali jednotlivé železničné stanice vypravovať rýchliky a osobné vlaky a v ojedinelých prípadoch aj nákladné vlaky. V tomto čase je prevádzka v osobnej železničnej doprave maximálne intenzívna, pretože stanice vypravujú zmeškané vlaky a súčasne aj vlaky, ktoré po 9. hodine mali ísť podľa cestovného poriadku. Je predpoklad, že väčšina železničných staníc bude v priebehu jednej hodiny vypravovať vlaky včas podľa cestovného poriadku.
Podľa informácií z jednotlivých regionálnych krízových štábov sa do štrajku železničiarov zapojilo vyše 70 % zamestnancov dopravnej cesty a 71,6 % dielenských pracovníkov Divízie železničných koľajových vozidiel Železničnej spoločnosti, a. s. ( ZSSK ). Vzhľadom na charakter práce sa doteraz nepodarilo získať presnú účasť štrajkujúcich zamestnancov vlakových čiat.
Najviac zamestnancov (87,8 %) sa do štrajku zapojilo v obvode Správy riadenia dopravy (SRD) Zvolen, potom v SRD Žilina (84,4 %), SRD Trnava (77,2 % ) a najmenej v obvode SRD Košice (47,7 %).
V čase štrajku sa v ŽSR a ZSSK nestala žiadna mimoriadna udalosť.

Osobná doprava cez pohraničné prechodové stanice počas štrajku dňa 29.januára 2003
Železničná spoločnosť, a. s.20030131
Pohraničný prechod Medzilaborce (ŽSR) – Lupkow (PKP)):

  • osobný vlak Os 8955 z Humenného s odchodom o 6.26 h do Medzilaboriec s pokračovaním do Poľska do Sanoku, odíde z Medzilaboriec do Lupkowa zmeškaný 150 minút,
  • osobný vlak Os 8958 z Poľska zo Sanoku s pravidelným príchodom do Medzilaboriec o 10.52 h, príde do Medzilaboriec zmeškaný 60 minút.
  • Pohraničný prechod Plaveč (ŽSR) – Muszyna (PKP)):

  • zrýchlený vlak Zr 382 s odchodom z Košíc o 6.07 h do Krakowa, odíde z Plavča do Muszyny zmeškaný 200 minút,
  • zrýchlený vlak Zr 385 z Krakowa do Košíc s pravidelným príchodom do Plavča o 10.39 h, príde do Plavča zmeškaný 120 minút,
  • osobný vlak Os 8751 z Poľska z Krynice s pravidelným príchodom do Plavča o 6.58 h, príde do Plavča zmeškaný 150 minút.
  • Pohraničný prechod Skalité (ŽSR) – Zwardoň (PKP)):

  • osobné vlaky z Čadce do Zwardoňa Os 4100 a Os 4102 s pravidelnými odchodmi z Čadce 6.30 h a 7.32 h nepôjdu,
  • v opačnom smere osobný vlak Os 4101 (pravidelný príchod do Skalitého o 9.25 h) zo Zwardoňa do Skalitého tiež nepôjde,
  • rýchlik R 332 Goral z Bratislavy hl. stanice do Katowíc s pravidelným odchodom z Čadce o 9.13 h odíde z Čadce zmeškaný 180 minút,
  • v opačnom smere rýchlik R 337 Báthory z Waršavy do Budapešti, s pravidelným príchodom do Skalitého o3.16 h, príde do Skalitého zmeškaný 360 minút.
  • Pohraničný prechod Čierna nad Tisou (ŽSR) – Čop (UZ):

  • rýchlik R 221 z Košíc do Kyjeva s pravidelným odchodom z Čiernej nad Tisou o 9.11, odíde z Čiernej nad Tisou zmeškaný 300 minút,
  • osobný vlak Os 8855 s pravidelným príchodom z Čopu do Čiernej nad Tisou o 4.32 h príde do Čiernej nad Tisou zmeškaný 540 minút.
  • Pohraničný prechod Slovenské Nové Mesto (ŽSR) – Sátoraljaújhely (MAV):

  • rýchlik R 318 z Čiernej nad Tisou do Budapešti, s odchodom z Čiernej nad Tisou o 3.26 h nepôjde,
  • Pohraničný prechod Čaňa (ŽSR) – Hidasnémeti (MAV):

  • rýchlik R 381 z Krakowa do Budapešti s pravidelným odchodom z Košíc o 5.10 h, odíde z Košíc zmeškaný 360 minút,
  • osobné vlaky Os 7204 a 7202 s z Hidasnémeti do Košíc, s príchodom do Košíc o 6.28 a 8.10 h nepôjdu,
  • v opačnom smere vlak 7201 s odchodom z Košíc o 6.32 h do Hidasnémeti, tiež nepôjde,
  • vlak IC 57 Hornád s odchodom z Košíc o 5.10 h do budapešti, odíde z Košíc zmeškaný 90 minút.
  • Pohraničný prechod Lenártovce (ŽSR) – Banréve (MAV):

  • osobné vlaky Os 6350 a 6352 s odchodom z Banréve do Lenartoviec o 6.35 a 8.55 h nepôjdu,
  • v opačnom smere osobné vlaky Os 6351 a 6353, s pravidelným odchodom z Lenártoviec do Banréve o 5.55 a 7.45 h tiež nepôjdu,
  • Pohraničný prechod Fiľakovo (ŽSR) –Somoskoújfalu (MAV):

  • rýchliky R 393 Salgo zo Zvolena s pravidelným odchodom o 4.11 h do Budapešti a R 395 Urpín z Čadce s pravidelným odchodom o 5.00 h do Budapešti, vystúpia do Maďarska zmeškané 90 minút,
  • osobné vlaky Os 6302 s odchodom o 6.53 h zo Somoskoújfalu do Lučenca a Os 6310 s odchodom o 10.10 h zo Somoskoújfalu do Fiľakova nepôjdu,
  • zrýchlaný vlak Zr 392 Salgo z Budapešti do Zvolena s pravidelným odchodom z Somoskoújfalu o 13.45 h vstúpi na ŽSR zmeškaný 180 minút,
  • zrýchlený vlak Zr 394 Urpín z Budapešti do Čadce s pravidelným odchodom z Somoskoújfalu o 18.45 h vstúpi na ŽSR zmeškaný 90 minút,
  • Pohraničný prechod Štúrovo (ŽSR) –Szob (MAV):

  • rýchlik R 337 Báthory z Waršavy do Budapešti s pravidelným odchodom zo Štúrova o 7.45 h, odíde do Maďarska zmeškaný 360 minút,
  • rýchlik R 235 Amicus z Waršavy do Budapešti s pravidelným odchodom zo Štúrova o 9.10 h, odíde do Maďarska zmeškaný 200 minút,
  • rýchlik R 231 Rastislav z Bohumína do Štúrova s pravidelným odchodom z Bratislavy hl. stanice o 9.15 h odíde zmeškaný 60 minút,
  • osobný vlak Os 2117 s pravidelným odchodom zo Štúrova o 7.20 h do Budapešti nepôjde, v opačnom smere nepôjde osobný vlak Os 2110 s pravidelným odchodom z Budapešti o 5.00 h do Szobu.
  • Pohraničný prechod Komárno (ŽSR) –Komárom (MAV):

  • osobný vlak Os 4303 Z Bratislavy Noveho Mesta do Budapešti s pravidelným odchodom z Komárna o 9.07 h, bude meškať 120 minút,
  • v opačnom smere osobný vlak Os 4300 z Budapešti do Bratislavy Nového Mesta, s pravidelným odchodom z Komáromu o 8.20 bude meškať 40 minút.
  • Pohraničný prechod Rusovce (ŽSR) – Rajka (MAV):

  • rýchlik R 375 Panónia z Prahy do Bukurešti s pravidelným odchodom z Bratislavy hl. stanice 5.23 h bude meškať 300 minút,
  • osobný vlak Os 4401 s pravidelným odchodom 6.10 h z Bratislavy Nového Mesta do Gyoru, bude zmeškaný 180 minút,
  • v opačnom smere osobný vlak Os 4402 z Gyoru do Bratislavy Nového Mesta s pravidelným odchodom z Rusoviec o 7.24 h, bude meškať 180 minút.
  • Pohraničný prechod Bratislava Petržalka (ŽSR) – Kiitsse (OBB):

  • rýchliky R 400 z Bratislavy hl. stanice s pravidelným odchodom o 6.02 h do Viedne a R 401 späť z Viedne do Bratislavy hl. stanice s príchodom o 9.32, nepôjdu,
  • osobné vlaky Os 7600, 7602, 7622 7604 s pravidelnými odchodmi z Bratislavy Petržalky o 5.00, 5.35, 6.09 a 7.10 h do Viedne nepôjdu,
  • v opačnom smere z Viedne do Bratislavy Petržalky nepôjde osobný vlak Os 7601 s pravidelným príchodom do Bratislavy Petržalky o 7.00 a vlak Os 7603 s pravidelným príchodom do Bratislavy Petržalky o 8.28 h príde zmeškaný 30 minút.
  • Pohraničný prechod Devínska Nová Ves (ŽSR) – Marchegg (OBB):

  • Euroregionálny vlak ER 2500 z Viedne ( 6.06 h) do Bratislavy hl. stanice (7.39 h) nepôjde,
  • Euroregionálny vlak ER 2503 z Bratislavy hl. stanice (5.00 h) do Viedne (6.30 h) nepôjde,
  • Euroregionálny vlak ER 2507 z Bratislavy hl. stanice (6.12 h) do Viedne (7.22 h) bude meškať 180 minút, Os 2061 z Viedne (6.57) do Bratislavy hl. stanice (9.01 h) bude meškať 90 minút a ER 2511 z Bratislavy hl. stanice (8.05 h) do Viedne (9.30 h) bude meškať 90 minút.
  • Pohraničný prechod Kúty (ŽSR) – Lanžhot (ČD):

  • rýchlik R 375 Pannonia z Prahy do Bukurešti s pravidelným príchodom do Kútov o 3.52 h bude meškať 330 minút,
  • rýchlik R 391 Bem zo Štetína do Bratislavy hl. stanice, s pravidelným príchodom do Kútov o 5.18 h bude meškať 240 minút,
  • rýchlik R 235 Amicus z Brna do Budapešti, s pravidelným príchodom do útov o 6.18 h bude meškať 180 minút,
  • rýchlik R 231 Rastislav z Bohumína do Štúrova, s pravidelným príchodom do Kútov o 8.18 h bude meškať 60 minút,
  • vlak eurocity EC 132 Slovenská strela s pravidelným odchodom z Bratislavy hl. stanice o 6.55 h do Prahy, bude meškať 120 minút,
  • vlak eurocity EC 76 Comenius z Budapešti do prahy, s pravidelným odchodom z Bratislavy hl. stanice o 6.34 h do Prahy, bude meškať 120 minút,
  • osobné vlaky Os 4661, Os 4663 a Os 4665 s pravidelnými odchodmi z Břeclavi o 4.12, 5.30 a 6.40 h do Kútov, nepôjdu,
  • v opačnom smere osobné vlaky Os 4660, Os 4662 a 4664 s pravidelným odchodom z Kútov do Břeclavi o 4.55, 6.15 a 7.12 h tiež nepôjdu.
  • Pohraničný prechod Holíč nad Moravou (ŽSR) – Hodonín (ČD):

  • osobné vlaky Os 22650 s pravidelným odchodom o 6.20 h z Holíča nad Moravou do Hodonína a v opačnom smere Os 22651 s pravidelným odchodom o 6.22 h z Hodonína do Holíča nad Moravou nepôjdú.
  • Pohraničný prechod Skalica na Slovensku (ŽSR) – Sudoměřice (ČD):

  • osobné vlaky Os 2450, Os 2452 s pravidelným odchodom o 5.35 a 7.55 h zo Skalice na Slovensku do Sudoměříc a v opačnom smere Os 2451 a 2453 s pravidelným odchodom o 5.58 a 8.03 h zo Sudoměříc do Skalice na Slovensku nepôjdu.
  • Pohraničný prechod Vrbovce (ŽSR) – Velká nad Veličkou (ČD):

  • osobné vlaky Os 2704, Os 2706 s pravidelným odchodom o 5.53 a 6.57 h z Vrboviec do Velkej nad Veličkou a v opačnom smere Os 2703 a 2705 s pravidelným príchodom o 5.51 a 6.54 h z Velkej nad Veličkou do Sudoměříc do Vrboviec nepôjdu.
  • Pohraničný prechod Horné Srnie (ŽSR) – Vlársky prúsmyk (ČD):

  • osobné vlaky Os 3500 a Os 3502 s pravidelným odchodom o 4.10 a 5.39 h z Trenčianskej Teplej do Vlárskeho prúsmyku a v opačnom smere Os 3501, 3503 a 3505 s pravidelným odchodom o 4.35, 6.03 a 6.51 h z Vlárskeho prúsmyku do Trenčianskej TeplejVelkej nad nepôjdu.
  • Pohraničný prechod Lúky pod Makytou (ŽSR) – Horní Lídeč (ČD):

  • rýchlik R 440 Vsacan zo Žiliny do Chebu, s pravidelným odchodom zo Žiliny 5.35 h, bude meškať 240 minút,
  • osobné vlaky Os 3270, 3272 a 3274 s pravidelným odchodom z Púchova o 3.55, 5.59 a 7.10 h do Horního Lidče a v opačnom smere osobné vlaky Os 3271, 3273 a 3275 s pravidelným odchodom o 5.15, 7.00 a 8.15 h z Horního Lidče do Púchova nepôjdu,
  • Pohraničný prechod Čadca (ŽSR) – Mosty u Jablunkova (ČD):

  • rýchlik R 436 Kysučan zo Žiliny do Brna, s pravidelným odchodom zo Žiliny o 6.45 h bude meškať 150 minút,
  • expres Ex 142 Odra zo Žiliny do Prahy, s pravidelným odchodom zo Žiliny o 8.40 h bude meškať 30 minút,
  • expres Ex 140 Detvan zo Zvolena do Prahy, s pravidelným odchodom zo Zvolena o 8.07 h bude meškať 60 minút,
  • rýchlik R 425 Laborec z Prahy do Medzilaboriec Žiliny s pravidelným príchodom do Čadce o 3.45 h bude meškať 330 minút,
  • rýchlik R 423 Cassovia z Prahy do Košíc s pravidelným príchodom do Čadce o 5.50 h bude meškať 210 minút,
  • rýchlik R 421 Excelsior z Chebu do Košíc s pravidelným príchodom do Čadce o 7.50 h bude meškať 90 minút,
  • osobný vlak Os 2908 z Čadce do Bohumína, s pravidelným odchodom z Čadce o 8.35, bude zmeškaný 30 minút,
  • osobné vlaky Os 2900, Os 2902, Os 2904 a Os 2906 s odchodom z Čadce o 3.38 h do Ostravy, 4,40 h, 5.35 h do Studénky a 6.35 h do Bohumína nepôjdu,
  • osobné vlaky Os 2901 a Os 2903 z Bohumína resp. zo Studénky, s príchodom do Čadce o 6.24 a 7.24 h nepôjdu.

  • Strana vytvorená: 5-II-2003 (pr0304t.htm)
    Späť / Back Nasledujúci / Next