Neopravené rušne a vozne, ale sa prepúšťa

Andrea Stoklasová

Klikni (povinna inzercia servra www.miesto.sk)

Kam smerujú v ŽOS Vrútky peniaze, ak nie do výroby? Závodný výbor Odborového združenia železničiarov v ŽOS Vrútky a. s. prerokoval zoznamy na prepúšťanie zamestnancov a poslal nám do redakcie stanovisko k tomuto problému. Odborári v ňom upozorňujú, že privatizovaná firma ŽOS Vrútky a. s. je v súčasnosti v takom zlom stave, v akom ešte nebola. Kým za mesiac október v podniku opravili dvanásť vozňov a tri podvozky na elektrické lokomotívy, v novembri už len šesť vozňov a v decembri ešte takmer nič. A predtým sa opravovalo šesť vozňov denne. Odborári sú však presvedčení, že práce je dosť. Len vo fabrike čaká na opravu asi sto vozňov a dvadsaťpäť rušňov. Je tu zákazka pre Nemecko a firma vyhrala tender na Tatranskú elektrickú železnicu. Tým by sa podľa obchodno-výrobného riaditeľa mohlo zamestnať 350 ľudí a vytvoriť 150 nových pracovných miest.
Z týchto dôvodov si odborári kladú otázku, prečo zamestnávateľ prepúšťa. Vedenie tvrdí, že sú prob
lémy s financovaním a pretrváva aj určitý dlh zo strany ŽSR . Závodný výbor však tento spôsob riešenia situácie nepokladá za správny: "Ak by tu bol problém financií, tak treba riešiť financie. A ak ich nevieme vyriešiť pri 1 400 zamestnancoch, budeme ich vedieť vyriešiť pri 1 200 zamestnancoch? Samozrejme, nie." Zamestnanci odborárov upozorňujú, že zamestnávateľ smeruje financie inde, nie do výroby. Medzi pracovníkmi ŽOS Vrútky sa v tejto súvislosti potichu hovorí o ešte mohutnejšom prepúšťaní. Údajne sa má znížiť stav o niekoľko sto ľudí. Stanovisko k týmto informáciám sa nám však včera napriek snahe nepodarilo od vedenia podniku získať.

(Práca 981218)