Rušne radu
193 / 383
Vectron
  Rušeň Vectron 193.205-2 [ 193205] RJ/ELL odstupujúci od súpravy vlaku RJ 401   v Železničná Stanica Košice
Rušeň 193.205-2 ELL/RJ odstupujúci od súpravy vlaku RJ 401
Železničná stanica Košice, 16.04.2016 / 10:45
©
Addams
Vectron je rad modulárnych viaceúčelových rušňov zamýšľaný ako nástupca úspešného radu EuroSprinter a síce bol pôvodne ohlásený ako výhradne elektrický, na veľtrhu InnoTrans 2010 bola predstavená i verzia so spaľovacím motorom.

Na tratiach ŽSR sú prevádzkované rušne vo vlastníctve nemeckej fy ELL vo vlastnom dizajne a v dizajne fy RegoJet, LTE, LokoTrain a EP Cargo, rušne fy PKP Cargo a rušne fy PSŽ (rad 193) a ČD Cargo (rad 383).
Rôzne verzie jazdia na tratiach krajín: Nemecko, Rakúsko, Taliansko, Maďarsko, Švédsko, Fínsko, Slovensko, Poľsko, Švajčiarsko, Holandsko, Luxembursko, Bulharsko, Rumunsko.

 

Základné technické údaje

Rad:   193 (ELL, PKP)
383 (ČD Cargo)
Výrobca:   Siemens Mobility
Usporiadanie pojazdu:   Bo'Bo'
Napájací systém:   ~ 25 kV 50 Hz
~ 15 kV 16,7 Hz
= 3 kV
= 1,5 kV
Rozchod koľaje (mm):   1 435
1 524
1 668
Trvalý výkon:   2 400 kW (dieselelektrická verzia)
5 200 kW (niektoré verzie)
5 600 kW (niektoré verzie)
6 400 kW (niektoré verzie)
Dĺžka:   18 980 mm
Šírka:   3 012 mm
Výška:   4 248 mm
Najvyššia dovolená rýchlosť:   160 km/h (niektoré verzie)
200 km/h
(niektoré verzie)
Hmotnosť rušňa:   79 - 96 t
Exteriérová prevádzková teplota:   -30°C až +40°C

Vďaka variabilite je možné vyrobiť až 5 rôzných modifikácií pohonu, z ktorích 4 sú elektrické a 1 dieselová:

383 004-9 v čele NEx 45306 projíždí Hněvicemi. 23.10.2016   383 004-9 ČDC v čele NEx 45306 projíždí Hněvicemi. 23.10.2016
©
Milan Pišvejc
     
383 004-9 v čele NEx 45306 projíždí Hněvicemi. 23.10.2016   193 820 PSŽ, Salzburg, 12.01.2016
©
Christian Blumenstein
     
     

  Zdroje / Sources:
01.
Wikipedia
02.
Siemens


Späť / Back  
Strana vytvorená / Site created : 23-X-2016
Posledná aktualizácia / Last update : 09-1-2017
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/193.htm )