Tunel Skalica

Stavba tunela
Tunel prechádza ryolitovým masívom, nachádza sa v traťovom úseku Trnavá Hora - Stará Kremnička.

Predlžovanie tunela
V roku 1936 (VpŽP 9.5.1936) Riaditeľstvo štátnych železníc v Bratislave vypísalo verejnú súťaž 1165/4-III na predĺženie vrútockého zhlavia tunela o 12 m a zvolenského o 8 m, ukončených portálmi. Stavba bola pridelená (VpŽP 8.8.1936) firme Ing. Richard Provazník, civilný stavebný inžinier v Bratislave. Predĺženie tunela sa realizovalo z obyčajného betónu.

Tunel v rokoch II.svetovej vojny
Tunel bol poškodeným 27.12.1944 transportom nemeckého práporu s asi 350 vojakmi, ktorý v dôsledku poruchy tlakovej brzdy narazil vo veľkej rýchlosti do šturca žst. Stará Kremnička, čo spôsobilo výbuch a požiar súpravy, od ktorého bol vážne poškodený aj tunel.

Tunel v súčasnosti
Tunel je v správe Tunelového obvodu Banská Bystrica.

Pitelovský portál - P1

Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 29.9.2001 Portál tunela, letopočet 1946, foto Emil Schenk, 29.9.2001

Tunelová rúra
Tunelová rúra sa nachádza v ľavotočivom oblúku. Tvorí ju 10 pásov (P1+2 až 9+P2). Pásy sú prevažne z betónu, okrem č.5 a 6, ktoré sú tvorené klasickou obmurovkou. Bezpečnostné výklenky sa v tunelovej rúre nenachádzajú.

Východ z tunelovej rúry P1, foto Emil Schenk, 29.9.2001
 
Východ z tunelovej rúry P2, foto Emil Schenk, 29.9.2001
 
Pohľad do tunelovej rúry od P2, foto Emil Schenk, 29.9.2001
 
Porucha na styku pásov 8/9, foto Emil Schenk, 29.9.2001
 

Kremnický portál - P2
Vstup trate do tunela, foto Emil Schenk, 29.9.2001 Portál tunela, foto Emil Schenk, 29.9.2001

Pramene:


Strana vytvorená : 26. XI. 2001
Strana aktualizovaná : 5. VIII. 2002
Dokument vytvoril : Miroslav KOŽUCH
Späť na tunely na Slovenskom Semmeringu