Železničná trať / Railway line
Zvolen nákl. st. - Banská Bystrica
napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz

3. IX. 1873 sprevádzkovanie trate / line opening

( Zdroj : 33 )

10. XII. 2006 Zvolen mesto - Banská Bystrica: začiatok pravidelnej elektrickej prevádzky / Opening of Regular Electric Operation

Zoznam staníc / Station list

Do B. Bystrice po novom žel. moste
(úplné znenie clánku: Ž-Semafor 10/2006)

České firmy získali prvé zákazky financované z európskych fondov v SR a Poľsku (26. 10.2004)

... bude elektrifikovat trať Zvolen - Banská Bystrica
(zpravodaj ČTK) ZVOLEN 20. 10.2004 - Vítězem mezinárodního tendru na elektrifikaci zhruba 20-kilometrové trati mezi Zvolenem a Banskou Bystricí se stalo konsorcium firem vedených ...
"Tato suma byla nižší, než nabídka dalšího zájemce v pořadí, kterým bylo konsorcium firem v čele s ..." uvedla mluvčí.
Práce na elektrifikaci by měly začít ... Podle Blaškové jde už o druhou zakázku, kterou ... "Tou první byla zakázka za zhruba pět miliard korun na modernizaci železniční tratě v úseku Piešťany - Trnava , která ..." dodala.
Elektrifikace tratě Zvolen – Banská Bystrica je prvním projektem slovenských železnic, který se financuje ze strukturálních fondů Evropské unie. "Přibližně 75 procent zaplatí unie, zbytek uhradí stát," řekla mluvčí.
ŽSR vyhlásí do konce letošního roku ještě další tendr, a to na modernizaci tratě Nové Mesto nad Váhom - Piešťany , která umožní vlakovým soupravám dosahovat rychlosti 160 kilometrů za hodinu. Odhadované náklady by se měly pohybovat od čtyř do pěti miliard korun ....

Miliardový tender
TASRHospodárske noviny20.10.2004, Bratislava - Medzinárodný tender na dodávku elektrifikačných prác na železničnej trati Zvolen - Banská Bystrica vyhralo konzorcium firiem vedené ... Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. Druhý uchádzač, konzorcium vedené ... Ide o prvý železničný projekt, ktorý bude ...

Na modernizáciu železničnej infraštruktúry v SR sa v r. 2005 vynaloží 5,5 mld.Sk (21. 09.2004)

Investori potrebujú ...

Zvolen - Magecany
200-kilometrová stredoslovenská magistrála patrí k dráharsky najatraktívnejším tratiam ŽSR, najmä jej východná polovica. Za éry ČSD tvorila v cest. poriadku ...

(Jaroslav Přibyl, Tulák po drahách č. 35/3. III. 2004)

MDPT pokračuje v príprave projektov financovaných z europeňazí podľa plánu

Pri Iliaši sa zrazil vlak s osobným autom
TASRBanská Bystrica 18. 12.2003 - K zrážke medzi nákladným vlakom a osobným autom Citroën Berlingo došlo dnes asi pol hodiny pred poludním na nechránenom železničnom priecestí pri ...

Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
SITABRATISLAVA 4. 09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový generálny riaditeľ ŽSR Roman Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA. Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v rámci realizácie projektu Šenkvice - Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil. eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva projekty. Ide o pokračovanie úseku Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady projektu trate Trnava - Piešťany odhadujú železnice rovnako na 150 mil. eur. Podľa Veselku železnice výsledky tendra ohlásia v prvom štvrťroku 2004. V budúcom roku ŽSR vypracujú projekt modernizácie úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom , v roku 2005 to bude projekt trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov , pričom náklady každého z nich odhaduje Veselka na 100 mil. eur. Výška finančných prostriedkov potrebných na realizáciu projektov by bola 15 %, keďže až 85 % prostriedkov plánujú železnice čerpať z kohéznych a štrukturálnych fondov EÚ. Na začiatku roku 2005 začne aj ...

ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
TASRBratislava 4. 09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4 miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne, ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných výkazov tak ŽSR napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609 miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886 miliardy Sk. ...

Kolesá vlaku rozrezali telo mladíka na polovicu
TASR22.4.2003 14:48 - Telo človeka ležiace na koľajniciach zbadal v pondelok krátko po pol jedenástej v noci rušňovodič osobného vlaku idúceho zo stanice Banská Bystrica mesto do Zvolena. Nachádzalo sa asi 60 metrov pred rušňom po tom, čo opustil stanicu a vyšiel zo zatáčky. Napriek tomu, že rušňovodič zapol výstražné znamenie a použil rýchlobrzdu, nedokázal zrážke zabrániť a kolesá vlaku telo rozrezali na polovicu.
Usmrteným bol mladík vo veku od 20 do 25 rokov. Jeho totožnosť, ako dnes pre TASR uviedol zdroj z Oblastnej správy Železničnej polície Zvolen, sa zatiaľ zistiť nepodarilo. Nie je známe ani to, či muž pred tragédiou ešte žil, alebo jeho mŕtvolu niekto na koľajnice položil. Príčinu smrti určia pri pitve. K zraneniu iných osôb nedošlo.
Skúška na alkohol potvrdila, že rušňovodič pred jazdou nepil. Kvôli nehode meškali dva vlaky, jeden 84 a ďalší 74 minút.

Nárazový vietor spôsobil prerušenie železničnej dopravy
Železnice Slovenskej republikyBratislava (28.10.2002) - Zhoršené počasie, predovšetkým silný nárazový vietor a na východnom a strednom Slovensku i silný dážď, počas dnešnej noci z 27. na 28. októbra spôsobili na viacerých miestach problémy vo vlakovej doprave. ....(krátené)

Keď železnica bola bránou do sveta
G. BŐMCHESOVÁ

S výročiami sa vrece roztrhlo. Len železničiari si ich v týchto dňoch pripomínajú hneď niekoľko. Desia­teho septembra 1993 uplynulo presne 120 rokov, čo na prvú cestu z Banskej Bystrice do Zvolena vypravili vlak. Rovnako 120 rokov si pripo­mínajú aj na trati Zvolen - ( nesprávny údaj: trať Zvolen nákl. st. - Hr. Dúbrava - Vrútky bola sprevádzkovaná 12. VIII. 1872; t. j. o 1 rok a 3 týždne skôr, rozdielny bol do 30. X. 1949 tiež rozchod koľaje - pozn. Addams ) Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica a 80 ro­kov uplynulo od začatia pravidelnej vlakovej premávky na trati Banská Bystrica - Uľanka .
Skôr než sme nastúpili do “histo­rického vlaku" ; ktorý pri tejto príleži­tosti vypravili železničiari z Banskej Bystrice do Zvolena; stretli sme sa na kus reči s Ing. Jánom Ryšavým. Je prednostom Železničnej stanice v Banskej Bystrici a hoci sa na uda­losti spred 120 rokov nemôže pa­mätať, vie o nich veľmi zaujímavo rozprávať. Zdrojom jeho vedomostí je Pamätná kniha, ktorú až do roku 1930 viedol Karol Černák, vtedajší prednosta dopravného úradu. Je pamäťou železnice, ale aj samotnej Banskej Bystrice, pretože z jej strá­nok sa možno dozvedieť všetko, čo so životom súviselo....

( Práca 13.9.1993 )

Projekt elektrifikácie zmrzol

ANNA CHOVANOVÁ - ,,Elektrifikácia železničnej trate v úseku Banská Bystrica - Zvolen , na ktorú bol už vypracovaný projekt, mala stáť zhruba 1,5 mld. korún. Vzhľadom na situáciu Železníc SR ( ŽSR ) a vyťaženie tejto trate, keďže nepatrí medzi hlavné ťahy, si to v súčasnom období nemôžeme dovoliť. Chceme však na nej zmodernizovať motorové jednotky a zrealizovať najnutnejšie opravy. Ak by sme sa odhodlali elektrifikovať, tak potom trasu zo Zvolena smerom na Košice," povedal pre PRÁCU Ladislav Saxa, zástupca generálneho riaditeľa ŽSR a technický námestník zodpovedný i za investície, ktorý v minulých dňoch navštívil zvolenské rušňové depo. Podľa neho, aby sme úrovňou železničnej infraštruktúry boli ...

Buďte rušňovodičom na trati Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen
TABLET.TV vďaka spolupráci s ZSSK prináša našim čitateľom zážitok, inšpirovaný hitom severských televízií. Projekt umožňuje precestovať reálnu vlakovú trať Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen osobná stanica v roli rušňovodiča!
Bratislava (Teraz.sk/TABLET.TV) - TABLET.TV vám vďaka spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK) predstavuje videoexperiment, aký na takejto úrovni na Slovensku ešte nikto nerealizoval. Podobné projekty sú však hitom mnohých zahraničných, najmä severských televízií.
Na rozdiel od neho však budete mať výhodu infografiky, ktorá vám v priebehu cesty opíše, čo sa v danom okamihu okolo vás nachádza. Ďalšie informácie o projekte nájdete pod videooknom, ktoré znamená prechod do vlakovej reality. Príjemnú cestu!


Vrútky - Banská Bystrica - Zvolen osobná stanica , 480 x 270

 

Úplná verzia je dostupná len na Rail CD .
Full version is available at
Rail CD only.

( Práca 21.9.2000 )

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

Kilometrická
poloha podľa
hekto-
metrovníkov
Kilometer
position due to
Hectometer
stones

štatistické
číslo
Statistic
No.
umiestnenie
budovy
Building
position
názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
00 00, 000 132332 oo xx Zvolen nákladná stanica / Freight Station [ 160 , 321 , 477 ] Zvolen ; Zvoleň; Altsohl; Zólyom
xx __, ___ xxxxxx xx xo súbeh tratí / connection of lines 321 / 160  
xx 01, 029 xxxxxx xx xo odbočka Zvolen mesto / súbeh tratí / connection of lines 321 / 170-1  
02 01, 194 132639 xx xo Zvolen mesto z. [ 170-1 , 321 ] Zólyom megálló mh.
07 05, 885 134437 oo xx Sliač kúpele Sliač; Szliacsfürdö
09 07, 738 134635 xx xo Vká Lúka z Nagyrét mh.
11 09, 761 134536 xx xo Hronsek z Hronec; Garamszeg mh.
13 12, 231 134239 (139634) xx oo Vlkanová Vlkanová Peťová z.; Farkaspetöfalva mh.
18 __, ___ xxxxxx __ __ Eliaš (zrušená zastávka/canceled stop) Illésfalva mh.
19 17, 922 134031 oo xx ( Banská Bystrica - ) Radvaň Radvány mh.
21 20, 043 133835 xo xx Banská Bystrica mesto (1873) Banská Bystrica Sv. Ján.; Beszterczbánya Szt. János
xx 21, 0__ xxxxxx xxxxxx most/bridge  
22 21, 349 133637 xx oo Banská Bystrica [ 170-3 , 172 , 478 ] Neusohl; Beszterczbánya

 

číslo trate/Line No. od/since

úsek/section

43    
430    
319 2. I. 2000 Zvolen nákl. st. - Zvolen mesto
170 1993 Zvolen mesto - Banská Bystrica
321 13. III. 2001 Zvolen nákl. st. - Zvolen mesto

Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • Rušňové depo Zvolen ( 1 , 2 , 3 )

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 02-I-2000
    Posledná aktualizácia / Last update : 25-12-2015
    ( h170-2.htm )