Deutschsprachige Seite über die Geschichte der PressburgerbahnEnglish sectionŽelezničná trať/Railway Line/Eisenbahn Linie
Bratislava Carlton - Kopčany ( ŽSR ) - Wolfsthal ( ÖBB )
(Preßburgerbahn)

Rušeň P.O.H.É.V.
Ganz Eg 6
(
LiLo E 20.004 / E 22.004 )

Viedenská električka a Bratislava (verejná prednáška)
23.11.2011/17:00 - 19:00
Miesto:
Staromestská sieň, Vajanského nábrežie 3, Bratislava, Slovakia

Rušeň Eg 6 opäť na slovenských koľajach
MDC - Samotný prevoz rušňa Eg 6 sa uskutočnil pomocou špeciálnej cestnej návesovej súpravy ako preprava nadrozmerného nákladu v dňoch 25. a 26. októbra 2011. Dňa 26. októbra bol rušeň v stanici Bratislava-Vajnory opäť položený na koľajnice a pomocou rušňa T 444.0060 dopravený do obvodu rušňového depa Bratislava východ. Tam bude v priestoroch Železničného múzea deponovaný až do začatia náročnej renovácie.

Projekt záchrany Viedenskej električky (verejná prednáška)
Viedenská električka - Pressburgerbahn & Bratislavský kraj, najlepšie miesto pre život, 3.11.2011 - V reštaurácii Reduta sa uskutočnila verejná prednáška o projekte záchrany legendárnej Viedenskej električky a diskusia o súčasnosti a budúcnosti integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji za účasti župana Pavla Freša, starostky Starého Mesta Tatiany Rosovej a hlavného dopravného inžiniera Bratislavy Tibora Schlossera.


Eg 6 už v MDC , žst. Bratislava východ
(C) Roman Delikát

Tempo rekonštrukcie závisí od peňazí
Bratislavské Noviny, Radoslav Števčík (2.11.2011, 9:35) - Lokomotíva Viedenskej električky je už v depe v Rendezi, kde ju čaká rekonštrukcia. Na podrobnosti sme sa spýtali predsedu Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy Michala MILATU.

- Rušeň Ganz Eg 6 momentálne pripravujeme na rekonštrukciu. Začali sme s jeho prieskumom - skúmame pôvodné farby, v akom stave sú jednotlivé súčasti. Chceme ho zrekonštruovať do pôvodného stavu, aby nebol len vystavovateľný, ale aj plne funkčný. Najskôr ho bude potrebné spojazdniť, potom opraviť karosériu a vnútorné vybavenie.

Jej dvojičku Ganz Eg 5, ktorá je v Mariazelli, zrekonštruovali pred niekoľkými rokmi v Brne. Budete električku rekonštruovať svojpomocne?
- Budeme ho rekonštruovať sami s výnimkou odborných prác, na ktoré je potrebné mať príslušné povolenia a licencie. Sme v kontakte s Brnom, ale rokujeme aj so slovenskými firmami. Všetko je to otázka ceny a tiež pomeru ceny a kvality. Zbierka, ktorú sme vyhlásili na záchranu tejto historickej lokomotívy pokračuje, podarilo sa nám zohnať peniaze na kúpu vozidla a jeho prepravu do Bratislavy, teraz sa snažíme získať peniaze na jej rekonštrukciu.

Majú Bratislavčania možnosť vidieť lokomotívu v Rendezi už teraz?
- Oficiálne nie je rušeň prístupný verejnosti v zmysle, že by tam boli nejaké návštevné hodiny. Ten areál je však prístupný, takže ho môže vidieť každý. Do konca roka chceme urobiť pre verejnosť oficiálne predstavenie rušňa v jeho súčasnom stave. Pre nás je však prvoradé, aby sme ho ešte pred zimou dostali do dielní, kde by sa začala jeho rekonštrukcia. Na jar by sme ho už chceli mať z väčšej časti opravený - aby bol pojazdný a mal pôvodný zelený náter. Všetko bude závisieť od peňazí.

Koľko bude stáť rekonštrukcia?
- Odhadujeme to na 10 000 EUR. Nejaké peniaze máme zo zbierky, niečo nám prisľúbil Bratislavský samosprávny kraj. Rokujeme s ďalšími partnermi, aby podporili jeho renováciu. Ak Bratislavčania uznajú za vhodné, môžu prispieť na obnovu Viedenskej električky na účet v Slovenskej sporiteľni číslo 0635505694/0900, variabilný symbol: 1914.

Staromestské noviny november 2011: Električka je už doma

Rušeň Viedenskej električky je späť
Bratislavské Noviny, Slavo Polanský (2.11.2011, 9:30) - V stredu 26. októbra 2011 sa rušeň legendárnej Viedenskej električky vrátil do Bratislavy. Po 70 rokoch sa vrátil tam, odkiaľ od roku 1914 do roku 1935 jazdil do susednej Viedne a späť. Vrátil sa vďaka úsiliu a zbierke nadšencov z Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálne dopravy.

Éru električky ohraničili dve svetové vojny. Bola stelesnením rakúsko-uhorskej monarchie, veď rušeň Ganz Eg 6 bol vyrobený v Budapešti a pendloval medzi Bratislavou a Viedňou. Po rozpade monarchie ju, našťastie, nepostihol osud bratislavského súsošia Márie Terézie a až do roku 1935 spájal Bratislavu s Viedňou.

Kvôli kombinácii širokého rozchodu koľajníc a osobitného napájania mal bližšie k električke ako k vlaku, a tak sa pre neho vžil názov električka. Zachovali sa oba rušne. Jeden je po rekonštrukcii v Dopravnom múzeu v rakúskom Mariazelli, druhý jazdila ešte vlani v okolí Linzu. Odvtedy bol takmer storočný rušeň, ktorý pamätá ešte cisára Františka Jozefa I., odstavený v Eferdingu a tento rok mal byť zošrotovaný. Priateľom mestskej hromadnej a regionálnej dopravy sa ju však podarilo zachrániť. „Od januára, keď sme sa dozvedeli, že existuje aj druhý rušeň, sme boli v kontakte s rakúskou stranou. Podarilo sa nám ho získať za 9000 eur, čo bola cena za 30 ton šrotu," povedal Roman Delikát z Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy. Na jeho záchranu vyhlásili zbierku, do ktorej prispelo mnoho individuálnych darcov z Bratislavy ale aj zo zahraničia, ale najmä Bratislavský okrášľovací spolok.

Rušeň priviedli paradoxne po ceste - doviezol ju ťahač na hraničný priechod Petržalka - Berg, odkiaľ putoval na vajnorskú železničnú stanicu a odtiaľ už po koľajniciach do depa v Rendezi. Čaká ho rekonštrukcia a určite sa stane novou bratislavskou atrakciou. „Budeme radi, keď bude vystavený na dôstojnom mieste. Naším tajným snom však je, aby rušeň opäť jazdil v uliciach mesta," povedal Maroš Mačuha z Bratislavského okrášľovacieho spolku.

Legendárna električka oddychuje na Rendezi (31. Október 2011)

Do Bratislavy se z Rakouska po 70 letech vrátila legendární 'električka' ( rozhlas.cz 30. októbra 2011)

Slavná lokomotiva, která pamatuje Franze Josefa, neskončí ve šrotu (novinky.cz 30. októbra 2011)

Rozsiahla fotoreportáž z transportu (imhd.zoznam.sk)

Stařičká lokomotiva 'vídeňské tramvaje' je v Bratislavě (relax.lidovky.cz 27. októbra 2011)

Električka, ktorá prevážala muníciu: Po 70 rokoch späť v Bratislave!
(topky.sk 27.10.2011 06:50) - Viedenská električka sa po 70 rokoch vrátila na Slovensko.Viedenská električka sa po 70 rokoch vrátila na Slovensko.

BRATISLAVA – Legendárna viedenská električka z roku 1913 je späť v Bratislave! Lokomotívu, ktorá jazdila medzi Viedňou a Bratislavou, v utorok večer priviezli z viedenskej stanice na hraničný priechod Petržalka-Berg. Starý stroj, na ktorý s nostalgiou spomínajú predovšetkým bratislavské babičky, tak zachránili pred zošrotovaním.
Električka, ktorá hneď v prvom roku svojej prevádzky (1914) previezla z Viedne do bratislavských Kopčian až milión cestujúcich a jej rušeň GANZ Eg 6 počas I. svetovej vojny ťahal vagóny s muničnými zásobami, „odišla do dôchodku“ vo výbornom stave až minulý rok. Hrozilo, že skončí na šrotovisku.
Napokon sa však stroj podarilo zachrániť, čo potešilo aj rakúskych rušňovodičov, ktorí ho obsluhovali až do decembra minulého roku. „Ľudia v Rakúsku sa pred prevozom rušňa zastavili a ďakovali, že sa nám starú električku podarilo zachrániť a neskončila na smetisku dejín,“ povedal autor projektu záchrany Roman Delikát.
Električku, ktorej po 98 rokoch funguje zo štyroch motorov už len jeden, plánujú namaľovať na tmavozeleno a upraviť tak, aby zodpovedala svojej niekdajšej podobe. Bude potrebné odstrániť moderné obslužné zariadenia a približne o rok ju chcú vystaviť v centre hlavného mesta, prípadne v Múzeu dopravy. Presné miesto zatiaľ nie je známe.
Na vykúpenie starej električky bolo potrebných 9 500 eur, na čo prispeli Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy, Bratislavský okrášľovací spolok, samospráva Bratislavského kraja, fond starostky Starého Mesta Táne Rosovej ako aj ďalší jednotlivci vo verejnej zbierke. Približne rovnakú čiastku bude potrebné vynaložiť aj na jej rekonštrukciu a ďalšie peniaze na to, aby mohla premávať po bratislavských koľajniciach.
Predseda BSK Pavol Frešo električku pokrstil šampanským. „Ide pre nás o silný symbol, ktorý hovorí o tom, že koľajová doprava v Bratislave má svoju tradíciu, že spájala Bratislavu aj s Viedňou a že máme na čo nadväzovať pri našich spoločných snahách znova revitalizovať jednak historickú koľajovú dopravu a tiež pokračovať v súčasnom úsilí o eurofondy.“

Lokomotíva GANZ EG6 je zachránená! (railtrains.sk 26.10.2011)

Rušeň Ganz Eg 6 Viedenskej električky po 70-tich rokoch späť v Bratislave! (kotp.railnet.sk, jdurinda, 26.10.2011)

Do Bratislavy sa vrátila historická električka   (bratislava.sme.sk, 26.10.2011)

ZACHRÁ(Ň)NILI SME:

Rušeň P.O.H.É.V. Ganz Eg 6

pre Bratislavu!

(Našťastie je už neaktuálna najhoršia časť pôvodného textu:)
NA KÚPU Eg 6 MÁME ČAS DO 27. 10.2011 INAK JE TO STRATENÉ A PÔJDE DO ŠROTU !!!!!
DARCOVIA, AK MÔŽETE PRISPEJTE, PRESVEDČITE AJ SVOJICH ZNÁMYCH! ĎAKUJEME!

Podla najčerstvejších info: Vo verejnej zbierke je 2 800 EUR. Len na samotnú kúpu je potrebných 9 000 EUR. Doprava s naložením, vyložením, demontážou pantografu - lebo sa nezmestí do prejazdného profilu je cca 4000 EUR. Takže chýba ešte dosť ...

================================================

Rušeň Ganz Eg 6 je dodnes u prevádzkovateľa, firmy Stern und Hafferl ako E22.004 v Eferdingu v Rakúsku na trati Linzer Lokalbahn (LiLo, LLB).

Podľa informácií, ktoré sme získali, už nie je nasadzovaný do prevádzky, pretože ma nefunkčné motory (1 funkčný, 3 nefunkčné). Tento rok má byt vyradený z prevádzky a je určený na zošrotovanie alebo odpredaj. Keďže je to vozidlo, ktoré bolo neoddeliteľnou súčasťou prevádzky P.O.H.É.V., podniká o. z. Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy všetky kroky a opatrenia, aby sa toto vzácne vozidlo dostalo späť na miesto svojho pôvodného určenia a pôsobenia - do Bratislavy, pretože sme presvedčení, že musí byt zachránené !!!

Cena za odpredaj (počítané ako šrot) bola určená na 9.000 (deväťtisíc) EUR.

K tomu je potrebné pripočítať cenu za prepravu do Bratislavy.

Preto vás chceme požiadať o radu alebo návrh, kde by sme mohli nájsť sponzora (sponzorov) na získanie tejto finančnej hotovosti (alebo jej časti), aby sa nám tento zámer podarilo úspešne zrealizovať. Taktiež budeme radi za akýkoľvek relevantný podnet, nápad, pripomienku, radu alebo pomoc v súvislosti s týmto projektom.

Táto stránka ma troch administrátorov, každý z nás svojou časťou prispieva k jej obsahu podľa možností a dostupných informácií. Našou snahou je, aby sme vytvorili pohľad na túto podľa nás veľmi zaujímavú prevádzku, ktorá patrila k neoddeliteľnému obrazu nášho mesta v rokoch 1914 až 1945.

Naše e-mailové kontakty:

ADMIN 1: info@ron-del.net
ADMIN 2: kpmhard@gmail.com
ADMIN 3: pohev@yahoo.fr

Historickú lokomotívu chcú zachrániť pred zošrotovaním
Starší Bratislavčania si pamätajú jazdy elektrickou lokálnou železnicou Pressburgerbahn na trase Bratislava – Viedeň.

Pravda, ba, 7. októbra 2011 15:56 - Tento úsek obsluhovali v rokoch 1914 – 1945 dve lokomotívy. Takzvané sestry Ganz EG5 a Ganz EG6. Jedna lokomotíva skončila v rakúskom múzeu, druhú chce jej súčasný majiteľ firma Stern a Hafferl predať alebo zošrotovať.
Momentálne sú niektoré z jej motorov nefunkčné. Rakúska firma určila 27.10.2011 ako dátum, dokedy sa rozhodne o jej osude. Pokiaľ ju nikto neodkúpi, skončí ako šrot. Predpokladaná cena lokomotívy je 9 000 – 10 000 eur. Druhú možnosť fanúšikovia dopravnej histórie a samospráva bratislavského kraja nepripúšťajú.
"Do slova a do písmena je zázrak, že v minulom roku druhá lokomotíva ešte slúžila v nákladnej doprave v okolí rakúskeho mesta Linz," nadchýňa sa Michal Milata, predseda Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave.
Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave vyhlásil na záchranu tohto historického artefaktu verejnú zbierku, zatiaľ získali približne 4 500 eur. Klub verí, že aj vďaka finančnej podpore Bratislavského samosprávneho kraja a Bratislavského okrášľovacieho spolku sa Bratislava dočká návratu významnej technickej pamiatky.
"Na záchranu lokomotívy sú dva dôvody. Prvý je historický. Koľajová doprava má v Bratislave skoro 100-ročnú tradíciu. Bolo to niečo, čo spájalo Československo s Rakúskom. Druhý je aktuálny. Župa, ministerstvo dopravy a samotné mesto Bratislava v tejto chvíli zápasia o stovky miliónov eur z eurofondov. Peniaze z nich by sme mohli použiť aj na záchranu lokomotívy," vyjadril sa Pavol Frešo, predseda Bratislavského samosprávneho kraja.
Náklady na prevoz električky predstavujú asi 4 000 eur. Cena za rekonštrukciu lokomotívy do vystavovateľnej podoby je približne 10-tisíc eur. Po úpravách a menších opravách by lokomotíva mala slúžiť ako výstavný exponát pre verejnosť. V druhej časti rekonštrukcie, ktorá si vyžiada ďalšie financie, chcú lokomotívu sfunkčniť. Po jej kompletnej oprave by ju mohli využívať pri špeciálnych príležitostiach.

Legendárnu bratislavskú električku zachránili pred zošrotovaním!
Nový Čas, jt, 08. 10. 2011 00:00 - Historická električka, ktorá v prvej polovici minulého storočia jazdila medzi Bratislavou a Viedňou, sa vráti späť do hlavného mesta Slovenska.
V súčasnosti je vo vlastníctve rakúskej firmy, ktorá ju plánovala zošrotovať. Kúpa električky, jej preprava a rekonštrukcia budú stáť približne 24-tisíc eur. „Predpokladaná kúpna cena lokomotívy predstavuje 10-tis. €, náklady na prevoz sú približne 4-tis. €.
Cena za rekonštrukciu lokomotívy do vystavovateľnej podoby je zhruba 10-tis. €,“ povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo. Časť peňazí vyzbieral Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy, finančnú podporu poskytol Bratislavský samosprávny kraj a Bratislavský okrášľovací spolok.
Na električku premávajúcu medzi dvoma hlavnými mestami spomínajú najmä starší Bratislavčania. V časoch socializmu predstavovala stratený symbol spojenia našej krajiny so západom. Elektrická lokálna železnica Bratislava - Viedeň bola v prevádzke v rokoch 1914 - 1945. Po jej zániku dve špeciálne vyrobené vozidlá pre Bratislavu GANZ Eg 5 a 6 skončili v Rakúsku. Jedno sa nachádza v tamojšom múzeu, druhé plánovali majitelia zošrotovať. Neuveriteľné však je, že ešte tento rok jazdilo.
Napriek tomu treba upraviť konštrukciu lokomotívy, odstrániť hrdzu, obnoviť pôvodný náter a interiér. Na Slovensko by sa mala vrátiť do dvoch mesiacov.

     
Rušeň Eg 6 na konečnej stanici v Prešporku, námestie Korunovačného pahorku. Na prvom podvozku je krásne vidno šmýkadlo na odber prúdu z tretej koľajnice.
Foto: Herrmann.
  Diaľkový vlak Preßburgerbahnu ťahaný rušňom Eg 6 v zastávke Petržalka výhybňa (Liget kitero).
Zdroj: Regi Magyar Villamosok.
  Leták k verejnej finančnej zbierke.   Informácie u administrátorov.
             
     
V Staromestských novinách, v septembrovom čísle na strane 5, nájdete aj kratučký článok o projekte záchrany: staremesto.sk/data/MediaLibrary/2/2819/SMnoviny_r3_c7.pdf   Článok o záchrane rušňa GANZ Eg6 v tlačenom vydaní Bratislavských novín.   Ex - Eg 6 v stanici Eferding 3. V. 2005.
Zdroj: bahnbilder.de
  Ex - Ganz Eg 6.
Zdroj: bahnbilder.de
             
     
Ex Ganz Eg 6.
Foto: Georg Hofer.
  Ex Ganz Eg 6.
Foto: Georg Hofer.
  30. 1. 2011 - ex P.O.H.É.V. Eg 6 na stanici v Eferdingu. Visí nad ňou Damoklov meč vo forme zošrotovania.
Foto: Herbert Pschill
Zdroj: elektrolok.de/n ews/sichtungen-a.php
  Eferding, 30. 5. 2011 - ex P.O.H.É.V. Ganz Eg 6: toto chceme doniesť do Bratislavy!
             
       
RušeňEg 6 v Linci (cca 1982), dúfam, že čoskoro nám takto zapózuje v Bratislave, keď sa vráti domov z dlhej prechádzky ! :)   Ex Ganz Eg 6.
Foto: Georg Hofer.
  Riadiaca jednotka na jednej strane
Eferding, 30. 5. 2011
   
             
       
Nový čas nedeľa 18.9.2011 (1/2)   Nový čas nedeľa 18.9.2011 (2/2)   Rušeň Eg 5
Zdroj: worldrailfans.info by Alan Rees.
   

O rušni spoločnosti P.O.H.É.V. GANZ Eg 6 v skratke:

Rušeň Eg 6 spolu s rušňom Eg 5 sú vozidlá, ktoré patrili spoločnosti P.O.H.É.V. (Pozsony Országhatárszeli Helyiérdekú Villamos Vasút ). Táto spoločnosť prevádzkovala časť Pressburgerbahnu (elektrická lokálna železnica Bratislava - Viedeň) na Uhorskom (od roku 1919 Slovenskom) území. Tieto vozidlá slúžili pre ťahanie kurzových (osobných) vozňov diaľkových vlakov v úseku námestie Korunovačného pahorku - Krajinská hranica v Kopčanoch, kde bola výmena rušňov z dôvodu inej napäťovej sústavy pre úsek Kopčany - Gross Schwechat.

Tieto vozidlá vyrobila firma GANZ Budapešť v roku 1913 ako dva štvorosové elektrické rušne s otáčajúcimi sa podvozkami ŠPECIÁLNE pre Bratislavu.

Museli spĺňať tieto podmienky:

1. Vyhovovať bežnej železničnej trati, ale museli byt vhodné aj pre pouličnú dopravu.

Boli teda vybavené železničným ako aj električkovým spriahadlom.

2.Museli vyhovovať podmienkam pre ťahanie vlaku cez mostné rampy a vlastný Dunajsky most.

Tento cestný most kládol podmienky, že i po jeho zosilnení nemohol byt žiaden osový tlak vyšší ako 6,5 tony. Tým bola stanovená aj najvyššia hmotnosť vozidla na 26 ton.

3.Museli byt vybavene šmýkadlom na odber prúdu z tretej napájacej koľajnice, ktorá bola použitá v prepriahacej stanici Kopčany (výmena rušňov jednosmerné/striedavé napätie).

Použitie elektrických rušňov Eg 5 a Eg 6 v prevádzke netrvalo dlho. Doprava pri prechode I. svetovej vojny výrazne poklesla a frekvencia diaľkových vlakov Viedeň - Bratislava bola slabá a oba rušne boli od roku 1920 používané len sporadicky, boli väčšinou v zálohe a boli neskôr v roku 1935 s konečnou platnosťou odstavené v depe Kopčany (prestavba Bratislavskej trate na úzky rozchod 1 000 mm). Cez sprostredkovanie firmy Siemens, alebo DR (Nemecké ríšske dráhy) boli rušne Eg 5 a Eg 6 v roku 1941 predané. Dostali sa do vlastníctva firmy Stern und Hafferl. Rušeň Eg 5 dostal po viacerých prečíslovaniach číslo E 22.003 a Eg 6 22.004. Eg 5 bol odkúpený Tramway museum Mariazell a v roku 2000 zrekonštruovaný do jeho pôvodnej podoby, akú mal v časoch svojho pôvodného pôsobenia u firmy P.O.H.É.V.

Info spracované administrátormi tejto stránky.

Použité poznámky a archív Ing. Milana Krála, Petra Martinka.

Fotografie z obhliadky rušňa Eg 6 (máj 2011) ADMIN 1, ADMIN 2.

Kto chce prispieť na záchranu technickej pamiatky, rušňa Viedenskej elektricky, môže svoje peniaze poslať sem:

ČÍSLO ÚČTU: 635505694/0900

VARIABILNÝ SYMBOL: 1914

Ďakujeme.

Videoarchív

   
"Stratená Bratislavčanka" sa má vrátiť do Bratislavy
TV BA 7.10.2011-17:13, Erik Nemec - „Stratenú Bratislavčanku“, teda rušeň, ktorý v minulosti jazdil na trase Bratislava - Viedeň, chcú zachrániť pred zošrotovaním a vrátiť späť do hlavného mesta. Rušeň je momentálne v Rakúsku. Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy v Bratislave ho chce s finančnou pomocou bratislavskej župy a Bratislavského okrášľovacieho spolku doviezť späť na Slovensko, zrekonštruovať a vystaviť pre verejnosť.
  Viedenská električka Eg 6 sa má vrátiť do Bratislavy
Slovensko DNES 20111007/19:15
STV1
  [hlasitosť zvuku je dosť nízka: zvýšte !]
Viedenská električka Eg 6 sa má vrátiť do Bratislavy
20111007/19:38
TV Markíza
         
   
Viedenská električka Eg 6 sa má vrátiť do Bratislavy
NOVINY O 12,00 20111008
TV JOJ
  Eg 6 - E 22 004 na svojej poslednej ceste v Eferdingu
(C) Viedenská električka - Pressburgerbahn
  Eg 6 - Príchod do Petržalky - Bergu
(C) Viedenská električka - Pressburgerbahn
         
   
Eg 6 - prvá jazda na Slovenskom území
(C) Viedenská električka - Pressburgerbahn
  Eg 6 je už v Bratislave
Slovensko DNES
20111026/19:15
STV1
  Električka, ktorá prevážala muníciu: Po 70 rokoch späť v Bratislave!
topky.sk
27. októbra 2011
         
   
Eg6 - Po 70 rokoch opäť doma
20111026/19:23
TV Markíza
  Eg6-Električka je na Slovensku
NOVINY 20111026
TV JOJ
  Návrat historickej električky (bez komentára)
20111026
TA3
         
       
Eg 6-Návrat historickej električky (reportáž)
20111026
TA3
       
         

Ďalšie informácie / More info: https://www.facebook.com/viedenskaelektricka


Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
Bratislava 04-X-2011
Posledná aktualizácia / Last update : 06-XI-2011
( h404eg6.htm )