ŽSR očakávajú po vstupe SR do EÚ
štvornásobný nárast čerpania fondov únie
12.5.2003 12:20, TASR
Železnice SR (ŽSR) očakávajú po vstupe SR do EÚ až štvornásobný
nárast čerpania finančných výpomocí z fondov únie, ktoré
z ISPA pre ŽSR doteraz dosiahli 144 miliónov EUR.
Uvádza sa to vo výzve generálneho riaditeľa ŽSR Ladislava
Saxu k účasti na blížiacom sa referende o vstupe SR do EÚ,
ktorú TASR poskytol hovorca ŽSR Ján Keresteš. Zdroje z fondu
ISPA využívajú ŽSR na modernizáciu tratí a staníc z
Bratislavy smerom na Trnavu. Okrem týchto zdrojov ŽSR v roku
2004 rátajú s ďalšími prostriedkami z fondov EÚ vo výške
88,2 milióna EUR, ktoré chce spoločnosť použiť na modernizáciu
staníc v Košiciach, Prešove, Spišskej Novej Vsi, Poprade a na
modernizáciu zabezpečovacieho zariadenia na trati Zvolen -
Banská Bystrica. "Bez týchto prostriedkov by nebolo možné
modernizovať sieť ŽSR," upozornil L. Saxa. Pre lepšiu
koordináciu využívania finančných výpomocí z fondov EÚ
zriadili ŽSR nový Odbor pre realizáciu programov zahraničnej
pomoci.
ŽSR sú členmi medzinárodných železničných organizácií
OSŽD (Organizácia pre spoluprácu železníc) a UIC (Medzinárodná
železničná únia). Spoločnosť je však podľa J. Keresteša
najmä členom združenia železníc Európskej únie - Spoločenstva
európskych železníc CER. Sieť ŽSR je tiež súčasťou
organizácie RailNetEurope, ktorá je medzinárodným združením
prevádzkovateľov železničnej infraštruktúry. ŽSR sú plne
závislé od využitia svojej siete domácimi i zahraničnými
dopravcami a objem tranzitných prepráv im prináša nemalé
zisky. "Pri neplatnom referende by všetky tieto výhody
boli vážne ohrozené a hrozil by aj kolaps ŽSR, čo by malo
vplyv aj na zamestnanosť na ŽSR. Preto vyzývam všetkých
zamestnancov ŽSR a ich rodinných príslušníkov, aby sa zúčastnili
na referende a odporúčam im hlasovať za vstup Slovenska do EÚ.
Zároveň vyzývam aj vedenia dodávateľských firiem, aby
podobne vplývali na svojich zamestnancov," dodal L. Saxa.
MZV upozorňuje občanov cestujúcich
do Viedne na možnosť obmedzenia dopravy
13.5.2003 08:59, TASR
Ministerstvo zahraničných vecí SR upozorňuje slovenských občanov,
ktorí dnes cestujú do Viedne, na možnosť výrazných obmedzení
cestnej dopravy z dôvodu masových odborárskych demonštrácií
v popoludňajších hodinách.
Demonštrácie sa začnú o 17.00 h pred železničnými
stanicami Südbahnhof a Westbahnhof a vyvrcholia o 19.00 h na
Heldenplatz pred Hofburgom. Blokády sa očakávajú aj na viacerých
miestach diaľničného obchvatu Viedne. Bez obmedzení bude premávať
len železnica (S-Bahn) a metro.
TASR o tom informoval Tlačový a komunikačný odbor MZV SR.
Priecestia sú nebezpečné aj u nás
Sme, 13.5.2003
RICHARD FILIPKO
Podobná tragédia ako v Maďarsku, kde vlak narazil do turistického
autobusu, ktorého vodič si na priecestí bez závor nevšimol
prichádzajúci vlak a usmrtil vyše tridsať ľudí, sa môže
stať aj u nás. V sieti Železníc Slovenskej republiky je skoro
dvetisícpäťsto priecestí, ale závory alebo svetelná
signalizácia nie sú ani na polovici. Väčšinou je pri
priecestí len obyčajná značka upozorňujúca vodičov, že
prichádzajú k železnici.
„To, či je na trati len obyčajná značka, svetelná signalizácia,
alebo závory, závisí od frekvencie a rýchlosti na trati a
frekvencie cesty, ktorá cez trať prechádza. Závory sú najmä
na hlavných tratiach, obyčajné značky na bočných. Ešte stále
máme dosť prejazdov, kde sú závory obsluhované ručne, ale
tie sú pomerne bezpečné,“ hovorí predseda Odborového združenia
železničiarov Jozef Schmidt.
Ručne ovládané závory sa snaží železnica vymieňať za
automatické, ale na hromadnú výmenu nemá peniaze. „Minulý
rok sme nahradili mechanické zabezpečenie automatickými na
desiatich priecestiach a projektovo je na tento rok pripravených
ešte ďalších päť,“ povedal hovorca Železníc SR Ján
Keresteš.
Na priecestiach so závorami sa stáva pomerne málo nehôd, ale
na tých ostatných je to oveľa horšie. Po zrušení osobnej
dopravy na regionálnych tratiach si vodiči na priecestiach často
nedávajú pozor, hoci občas tade prejde nákladný vlak.
Na hlavných železničných koridoroch sa v budúcnosti po
modernizácii koľajníc počíta so zvýšením rýchlosti
vlakov na 160 kilometrov za hodinu. V dedinách, cez ktoré prechádzajú
hlavné koridory, sa už hovorí, že priecestia sa zrušia a
nahradia ich nadjazdy pre autá.
Zrážky na priecestiach sú bežné aj
u nás
Sme, 13.5.2003
Veľké železničné nešťastia ako minulý týždeň v Maďarsku,
keď sa zrazil vlak s plným autobusom nemeckých turistov, zapĺňajú
stránky novín. Menšie zrážky na železničných priecestiach
sú však bežné aj u nás.
Častým miestom železničných nešťastí je napríklad železničné
priecestie v Iliaši - mestskej časti Banskej Bystrice. Vlaky sa
tu s autami zrazili už aspoň deväťkrát. Z jednej strany
cesta prichádza ku koľajniciam ostrou zákrutou, navyše
svetelnú signalizáciu takmer prekrýva krík.
Väčšinu kolízií približne na 12-kilometrovej trase medzi
Banskou Bystricou a Hronsekom údajne spôsobili domáci alebo ľudia,
ktorí cestu poznali. Aj naposledy v Hronseku, kde v aute
zahynuli dve ženy.
„Koľkokrát tŕpnem. Signalizácia zvoní, bliká červená a
aj tak tadiaľ autá prefrčia. Možno by pomohli závory,
neviem,“ hovorí žena, ktorá býva len pár metrov od
priecestia a z okna vidí priamo na miesto, kde sa cesta križuje
s koľajnicami. Kedysi v Iliaši závory boli.
Manželia z Iliaša si pamätajú zrážky a spolu počítajú.
„Zahynuli traja ľudia,“ hovorí muž a niektorých pozná aj
po mene. Pamätá si aj farbu niektorých áut.
„Bolo to asi pred tromi-štyrmi rokmi, vyšla som práve na
balkón, keď sa to stalo. Modré auto najprv zastalo pred koľajnicami,
a potom sa vodič nepochopiteľne rozhodol, že predsa len prejde.
Vlak narazil do auta a vyše 200 metrov ho tlačil pred sebou.
Bolo to strašné,“ spomína si na tragédiu očitá svedkyňa.
Posádka Avie, ktorá sa zrazila s vlakom, mala väčšie šťastie.
Žena hovorí, že oboch vyhodilo z auta a dopadli ani nie meter
od koľajníc. Manželský pár si spomína aj na vyrovnávanie
účtov, keď niekto pristavil na priecestie drahé auto a nechal
ho tam. Idúci vlak ho úplne zničil.
Muž z Iliaša hovorí: „Sú týždne, keď vidím aj štyri
autá, čo prejdú cez koľajnice a hneď za nimi vlak.“ Vždy
si povie - mali šťastie.
Rajecká Anča zažila už veľa havárií
Sme, 13.5.2003
Na hlavnom ťahu medzi Žilinou a Rajcom, ktorý pokračuje na
Prievidzu, sa cesta križuje so železnicou štyrikrát. Ďalšie
priecestia sú aj priamo v Žiline. Závory sú len na jednom-dvoch,
všade je však signalizácia.
Rajecká Anča síce tento rok nezrazila nikoho, minulé zrážky
sa však väčšinou skončili tragicky, prinajlepšom s vážnymi
zraneniami.
„Môžu si za to vodiči,“ tvrdí výpravkyňa na trati. To
isté si myslí aj Jozef Sečník z oblastnej správy Železničnej
polície v Žiline: „Pri takýchto nehodách jednoznačne vodiči
nerešpektujú značenie a signalizáciu.“
Približne pred 10 - 12 rokmi bola podľa miestnych situácia horšia,
dnes už trať nie je taká frekventovaná. Vodiči sú aj tak
netrpezliví. „Niekedy bliká znamenie aj päť minút, vznikajú
kolóny a vlaku nikde. Vodiči potom radšej prechádzajú cez koľajnice
aj na červenú,“ hovorí mladá žena, ktorá cestuje medzi
Rajcom a Žilinou denne.
Za najhoršie miesto na trati označil Sečník priecestie v Žiline
pri kasárňach, ktorým sa odbočuje do prímestskej časti Bánová.
Premávka je rušná, v blízkosti je priemyselná zóna a veľkoobchody.
Vlani tu zahynula napríklad mladá cyklistka s walkmanom na ušiach,
ale aj vodič osobného auta, ktorý ignoroval výstražné
znamenie a chcel predbehnúť vzniknutú kolónu áut.
Rušňovodiči tvrdia: Šoféri sú veľmi
nedisciplinovaní
Sme, 13.5.2003
Strojvodcovia, ktorí jazdia na tratiach, kde je veľa nezabezpečených
priecestí, sa na vodičov automobilov sťažujú. „Niektorí
aj provokačne zastavia na priecestí a tesne pred vlakom odídu.
To sa stáva bežne. Hazardujú, prebehnú aj dvadsať metrov
pred vlakom,“ hovorí rušňovodič, ktorý má domovské sídlo
na stanici v Zohore.
„Párkrát sa stalo, že vodič išiel na priecestie aj keď
boli spustené závory, kľučkoval medzi nimi. Pred dvoma rokmi
medzi Sekulami a Kútmi rýchlik zobral osobné auto aj s prívesným
vozíkom. Vodič sa asi ponáhľal a nevyšlo mu to,“ spomína.
Práve zo Zohora vedú okrem hlavného koridoru do Čiech aj dve
regionálne trate, na ktorých nie sú žiadne závory. Iba
svetelná signalizácia, alebo len dopravné značky - kríže.
Po tratiach jazdia aj nákladné vlaky, najmä z cementárne v
Rohožníku, z píly v Plaveckom Mikuláši a z betonárne v Záhorskej
Vsi.
„Zrážky na priecestiach sú veľmi nepríjemné. Nám vo veľkých
nákladných mašinách nehrozí nič, ale rušňovodič sa
dostane do šoku, má výčitky, aj keď za to nemohol. Mne sa to
stalo v Lozorne,“ hovorí rušňovodič. „Za dedinou je
chatová oblasť a na priecestí nie sú závory. Išiel som v
noci s nákladným vlakom od Jablonového do Lozorna a od
chatovej oblasti vychádzalo auto. Lenže vodič netrafil dobre
na priecestie, jedným kolesom vošiel medzi koľaje a nemohol sa
dostať von. Vytruboval som, ale nič. Odrazu prišla rana.
Polovica auta ostala tam a druhú som tlačil pred sebou. Chytal
som sa za hlavu, že som niekoho zabil. Až potom som zistil, že
šofér bol v aute sám. Pred zrážkou vybehol von.“
Ľudia v dedinách sa vraj na železničiarov aj hnevajú, keď
stále vytrubujú a pískajú pred priecestiami. „My podľa
predpisov musíme používať výstražné zariadenia. Keď idem
napríklad z cementárne v Rohožníku do Zohora, je to 23
kilometrov. Väčšina priecestí je malých, v poli, kde je malý
predpoklad nehody. Veľký pozor musím dávať, keď je žatva,
jazdia traktory, kombajny. V dedinách sú zasa priecestia
frekventovanejšie, tak musím vytrubovať.“
Kolíziu mal aj jeho kolega. „Občas sa stane, že sa auto zrazí
s vlakom. Robím 27 rokov rušňovodiča, najazdil som s nákladnými
aj osobnými vlakmi tisíce kilometrov a nič sa nestalo. Pred
troma rokmi ma presunuli sem do Zohora a neďaleko v Lozorne som
mal nehodu.“
O nedávnej tragickej nehode v Maďarsku železničiari medzi
sebou dosť debatovali. „Pozor musíme dávať stále. Počas
jazdy vieme vopred, kde sa blížime k priecestiu bez závor. Rušňovodiči
trate poznajú a ak aj ide traťou niektorý prvýkrát, má brožúrku.
V nej je popísané, na ktorom kilometri je priecestie, s akým
zabezpečením. Spomalíme len vtedy, keď máme na návestidle
pri trati označené, že máme ísť pomalšie. Z návestidla rušňovodič
vyčíta, akou rýchlosťou môže ísť, či pôjde do odbočky,
alebo rovno. My môžeme dávať akýkoľvek pozor, ak je vodič
auta nedisciplinovaný. Vlak s plnými vagónmi sa nedá zastaviť
na mieste.“
O železnici rozhodne referendum
Pravda, 13.5.2003
Milan Kráľ
Trenčanov čaká pravdepodobne okrem hlasovania o vstupe do Európskej
únie ešte jedno referendum. V ňom budú môcť rozhodnúť,
kadiaľ má smerovať železničná trať cez mesto.
Poslanci predchádzajúceho mestského zastupiteľstva pred rokom
schválili tzv. nultý variant, čo znamená, že trať by aj po
modernizácii zostala umiestnená ako doteraz. Novému vedeniu
mesta sa však nepáči, že občania nemali možnosť zoznámiť
sa aj s inými možnosťami. "Železnice ponúkli mestu dva
varianty. Do konca mája chceme oba predstaviť verejnosti a
zvolať verejné rokovanie s občanmi mesta. Sme rozhodnutí
usporiadať aj referendum k tejto otázke," vyhlásil Juraj
Liška, primátor Trenčína.
Podľa druhého variantu by by mala železničná trať prechádzať
stredom mesta, a bolo by potrebné kvôli nej zbúrať niekoľko
stavieb, predovšetkým bazénov letnej plavárne, čo je pre
Trenčanov mimoriadne citlivá otázka. Na úvahy o búraní plavárne
zareagovali protestnou petíciou, ktorú svojimi podpismi
podporilo vyše 10000 ľudí. Snažia sa v nej presadiť riešenie,
ktoré by železničnú trať odklonilo úplne mimo centrum Trenčína.
V pondelok ju petičný výbor odovzdal primátorovi, postúpil
ju Trenčianskemu samosprávnemu kraju a oboznámil s ňou aj
ministerstvo životného prostredia a Európsku komisiu ako
spoluinvestora modernizácie trate.
"Stavba trate umožňujúcej rýchlosť do 160km za hodinu
je tendencia celého paneurópskeho koridoru, ktorý prechádza z
Talianska cez územie Slovenska do Čiernej nad Tisou. Druhý,
tzv. nultý variant znižuje traťovú rýchlosť na 70km za
hodinu. Ak sa však občania mesta rozhodnú pre ešte úplne iné
riešenie, bude sa postupovať novým smerom," ubezpečil
Slavomír Podmanický, generálny riaditeľ spoločnosti Reming
Consult, ktorá je projektantom modernizácie železničnej trate
na úseku Nové Mesto nad Váhom - Púchov. Modernizáciu železničnej
trate z Bratislavy do Žiliny spolufinancuje Európska únia. Na
to však treba včas predložiť do Bruselu žiadosť a celú
dokumentáciu. Tá je vypracovaná zatiaľ len k nultému
variantu, ktorý má stáť 1,3 miliardy korún. Nový variant má
byť o 1,5 miliardy drahší a predstavitelia mesta si myslia, že
o tieto peniaze z fondov EÚ by bolo škoda prísť. Či sa ho
podarí presadiť a včas zabezpečiť dokumentáciu, sa rozhodne
v najbližších dňoch.
Železnice obnovia deväť lokálok
Pravda, 13.05.2003
Predstavenstvo Železničnej spoločnosti rozhodlo v pondelok o
obnovení osobnej železničnej dopravy na deviatich regionálnych
tratiach od 15. júna. Informoval o tom hovorca spoločnosti Miloš
Čikovský.
Obnova prevádzky sa týka tratí Úľany nad Žitavou - Zlaté
Moravce, Šahy - Čata, Bánovce nad Ondavou - Veľké Kapušany,
Trenčín - Chynorany, Plešivec - Muráň, Žilina - Rajec,
Levice - Štúrovo, Hronská Dúbrava - Banská Štiavnica a Šaľa
- Neded. Na trati Žilina - Rajec je doprava obnovená už od 1.
mája tohto roka. Podľa Čikovského boli hlavnými kritériami
obnovy týchto regionálnych tratí ich najnižšia stratovosť,
snaha obnoviť dopravu na území s najhoršou obslužnosťou a
potenciálne zvýšenie efektívnosti týchto tratí v budúcnosti.
Náklady na prevádzku týchto tratí do konca tohto roka
predstavujú sumu takmer 50 mil. Sk.
V pôvodnom zozname obnovených tratí bola trať Zohor - Záhorská
Ves.
"Vzhľadom na to, že bratislavský vyšší územný celok
prejavil záujem túto trať prevádzkovať súkromnou spoločnosťou
na základe vlastnej licencie, sa do zoznamu obnovených tratí
dostala trať Šaľa - Neded," povedal Čikovský.
Pri Ríme došlo k zrážke dvoch
vlakov Intercity
14.5.2003 09:42, TASR
Dva vlaky typu Intercity sa dnes v rannej špičke zrazili v blízkosti
Ríma, informoval hovorca talianskej železničnej polície.
Pri incidente sa zranil doposiaľ nezistený počet ľudí.
Vlaky do seba vrazili neďaleko stanice Tiburtina v severovýchodnej
časti hlavného mesta o 8.30 h. Jedna zo súprav smerovala z
nemeckého Mníchova do Ríma, zatiaľ čo druhá išla na sever
zo Sicílie.
Polícia informovala o tom, že v dôsledku nárazu sa vykoľajila
jedna lokomotíva a šesť vozňov. Očití svedkovia potvrdili,
že aspoň jeden z vozňov leží prevrátený na jednu stranu.
Na miesto nehody už smerujú požiarne a záchranné vozidlá.
Zatiaľ nie je známe, akou rýchlosťou šli oba vlaky v čase
zrážky.
ŽSR zdraželi prejazdy vlakov
Pravda, 14.5.2003
Jana Morháčová
Regióny majú ťažšiu situáciu pri hľadaní financií na
obnovenie osobnej dopravy na niektorých lokálnych tratiach. Od
mája totiž ministerstvo dopravy zvýšilo ceny za železničnú
dopravnú cestu pre osobné vlaky. Poplatky za prejazd každého
nákladného či osobného vlaku smerujú do kasy Železníc SR.
Tie vlastnia všetky trate na Slovensku. Druhý železničiarsky
podnik, Železničná spoločnosť, síce od polovice júna obnoví
lokálky na deviatich tratiach, ale ďalších 16 tratí zostane
naďalej bez osobnej dopravy. Ak by mali na nich znova jazdiť
vlaky, tak jedine v prípade, že financovanie preberú regióny.
Zástupcovia vyšších územných celkov poukazujú na to, že
zvýšená cena za dopravnú cestu im znemožňuje nájsť nejaký
spôsob financovania lokálok. "Rozbehu dopravy na lokálkach
VÚC-kami bráni viacero prekážok, ale vysoké poplatky za
dopravnú cestu patria určite k tým najdôležitejším,"
povedal Milan Ozdinec z Banskobystrického samosprávneho kraja.
Potvrdil, že výšku tohto poplatku kritizovali aj podnikatelia,
ktorí rokovali so samosprávou o možnosti spolupodnikať v
osobnej doprave.
"Nové ceny priniesli lacnejšiu dopravnú cestu v nákladnej
doprave priemerne asi o jedno percento. V osobnej doprave došlo
k zdraženiu priemerne asi o 15 percent, čo sa však líši podľa
jednotlivých kategórií tratí," vysvetlil Anton Kukučka
z odboru kontrolingu Železníc SR. Podľa neho na tratiach
tretej kategórie, kde patrí väčšina tratí so zastavenými
lokálkami, došlo k zvýšeniu poplatkov len o štyri percentá.
Najviac zdraželi poplatky na tratiach druhej kategórie - o 25
percent, na hlavných tratiach to bolo o 15 percent.
Prakticky to znamená, že Železničná spoločnosť musí platiť
do kasy ŽSR vyššie sumy za prejazd vlakov. "Minulý rok
sme za využívanie dopravnej cesty zaplatili ŽSR spolu 8,2
miliardy korún. Nové ceny znamenajú zdraženie v osobnej
doprave, ale znížili sme počet osobných vlakov. Celkovo
zaplatíme približne rovnakú sumu," doplnil Pavol Gábor
zo Železničnej spoločnosti.
Predstavitelia ŽSR poukazujú na to, že udržovanie tratí je
drahé a štát im pridelil tento rok len 2,2 miliardy korún.
"Štát kryje dotáciami len 22 percent našich nákladov, a
preto musíme ostatné náklady vykrývať z poplatkov za dopravnú
cestu," zdôraznil Kukučka zo ŽSR. Znižovanie ceny za
dopravnú cestu podľa neho nie je možné ani na regionálnych
tratiach, pretože je drahé ich udržiavanie v bezpečnej prevádzke.
Vysoké ceny dopravnej cesty sú dôvodom, prečo VÚC-ky chcú
prevziať na seba aj samotné trate. Zbavili by sa povinnosti
platiť ŽSR vysoké poplatky za dopravnú cestu alebo by mohli
určovať vlastný cenník za jazdu nákladných vlakov po týchto
tratiach. ŽSR však varujú, že tým by regióny prevzali na
seba povinnosť financovať údržbu samotnej trate a tá je vraj
oveľa drahšia ako tržby z prejazdu vlakov.
Ako sa zmenili poplatky za železničnú dopravnú cestu od 1. mája
nákladná doprava -1 %
osobná doprava: +15 %
- trate 1. kategórie (hlavné) +15 %
- trate 2. kategórie +25 %
- trate 3. kategórie (lokálky) +4 %
Obnovia motoráčik!
Nový čas, 16.5.2003
Pustá stanička opäť ožije. Veľké Kapušany už nebudú
odrezané od zvyšku Slovenska! Po 3,5-mesačnom boji o lokálku
znovu obnovia trať medzi týmto mestom a Bánovcami nad Ondavou.
"Nevzdávali sme sa a dobrá správa sa naozaj príjemne počúva.
Od 15. júna bude na trati zase jazdiť náš motoráčik!"
hovorí prednosta tamojšieho mestského úradu Jozef Danáč a
dodáva: "Náš primátor úspešne loboval v Bratislave i
na ,vúcke` a sme radi, že sa kompetentných podarilo presvedčiť."
Argumenty boli jasné: cestujúci sa nevedeli dostať do 28 km
vzdialených Bánoviec, lebo ani náhradné autobusové spoje túto
trať nekopírovali po súbežnej trase! Zrušenie spomínanej
trasy bolo o to nepochopiteľnejšie, že táto železnica ani
nebola v sieti regionálnych dráh, ale celoštátnych...
Dočasné riešenie - do konca roka - potvrdil i hovorca Železničnej
spoločnosti Miloš Čikovský: "Našli sme rezervy a zvyšné
peniaze, doterajšie súpravy nahradia lacnejšie motoráčiky."
Na ľudí na "zabudnutom" Zemplíne sa teda nezabudlo.
"Dva páry ranných i popoludňajších spojov v oboch
smeroch našincom uľahčia život a konečne sa budú môcť
dostať aj k rýchlikovým spojom na Bratislavu," potešil
sa obnoveniu lokálky J. Danáč.
ŽSR , ZSSK , ČD , ÖBB , MÁV , PKP , UŽ , DB , SNCF , RENFE , SŽ , FS , FS Trenitalia , UIC , ŽOS Vrútky , ŽOS Zvolen , MDPT , IC a EC , EÚ , VÚD , Alstom , ZSE , VSE , Wagon Slovakia a.s. Bratislava , ŽU
Bratislava , Bratislava hl. st. , Bratislava-Petržalka , Piešťany - Trnava , Trnava - Bratislava-Rača , Malacky , Kúty , Senica , Jablonica , Pezinok , Trnava , Leopoldov , Piešťany , N. Mesto n/V. , Trenčín , Tr. Teplá , Púchov , Pov. Bystrica , Žilina , Čadca , Vrútky , Martin , Kraľovany , Ružomberok , L. Mikuláš , L. Hrádok , Štrba , Poprad , Sp. N. Ves , Margecany , Kysak , Košice , Prešov , Galanta , N. Zámky , Štúrovo , Komárno , Prievidza , Nitra , Zvolen , Bánovce n/O. , V. Kapušany , Čierna n/T. , TEŽ , koridory
ĽMJ , ETR 310 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480 - Alfa Pendular , 490 , 500 , 650 , 680 , ICE / ICT , ICE 1 , ICE 2 , ICE 3 , ICE 4 , ICT , ICT-VT , Sm3-S220 , TGV , -AVE 100 , -Acela , -AGV , -Atlantique , -Duplex , -Euromed , -Eurostar , -KTX , -La Poste , -P 01 (Pendulaire) , -PSE , -Réseau , -THALYS PBA, PBKA , Eurotunnel , Transrapid , Metrorapid , X 2/2000
Plavecký
Mikuláš - Rohožník - Zohor
Zohor -
Záhorská Ves
Brezová
pod Bradlom - Jablonica
Nemšová -
Lednické Rovne
Žilina -
Rajec
Neded - Šaľa
Komárno - Kolárovo
Kozárovce - Zlaté Moravce
, Zlaté
Moravce - Lužianky
Zbehy - Radošina
Nitrianske Pravno - Prievidza
Zlaté Moravce - Úľany nad
Žitavou
Banská Štiavnica - Hronská Dúbrava
Lučenec - Kalonda
Breznička - Katarínska Huta
Muráň - Plešivec
Slavošovce - Plešivec
Dobšiná - Rožňava
Medzev - Moldava nad Bodvou
Poltár – Rimavská Sobota
Levoča - Spišská Nová
Ves
Vranov nad Topľou - Trebišov
Veľké Kapušany - Vojany
, Vojany - Bánovce nad
Ondavou
Trenčín - Chynorany
Levice - Čata , Čata - Štúrovo
Zvolen - Krupina , Krupina - Šahy , Šahy - Čata