Rušne radu
182

182-183/zsr182mc.jpg
© Európsky železničný server

Základné technické údaje

Rad:   182
Pôvodný rad:   E 669.2
Výrobca:   Škoda Plzeň
Rozchod:   1435 mm
Usporiadanie pojazdu:   Co'Co'
Napájací systém:   3 kV js
Hodinový výkon:   3000 kW
Trvalý výkon:   2790 kW
Dĺžka cez nárazníky:   18940 mm
Rázvor celkový:   13000 mm
Rázvor podvozkov:   2500/2100 mm
Vzdialenosť otočných čapov podvozkov:   9400 mm
Najvyššia dovolená rýchlosť:   90 km/h
Minimálny polomer prechodnosti oblúka:   125 m
Hmotnosť rušňa:   120 t
Prevodový pomer:   1 : 4,24
Priemer kolies:   1250 mm
Vlakové kúrenie:   3 kV js
Továrenský typ:   59 E1 až 59 E3

Popis

V rokoch 1963 až 1965 pokračovali dodávky elektrických jednosmerných rušňov zo Škody Plzeň s usporiadaním pojazdu Co'Co'. U ČSD boli tieto rušne označené ako rad E 669.2, pričom výrobca ich označil ako 59 E1 až 59 E3. Tieto rušne mali oproti predchádzajúcemu radu E 669.1 z dôvodu lepšej prechodnosti oblúkmi zmenšený celkový rázvor podvozkov na hodnotu 4600 mm, t.j. o 200 mm. Prvý rušeň s pôvodným označením E 669.2001 bol 1.10.1963 dodaný do RD Žilina a následne bola dňa 18.10.1963 vykonaná TBS. Postupne boli z výroby do bývalej Východnej dráhy dodané ďalšie rušne tohoto radu. Dostali ich depá Spišská Nová Ves, Košice a Žilina. Do Žiliny sa dostali aj ďalšie rušne prvej série, v súčasnosti s číslami 182.003 a 182.005. Tieto rušne boli výlučne určené pre vozbu nákladných vlakov na prvom hlavnom ťahu Čierna nad Tisou - Košice - Spišská Nová Ves - Žilina - Bohumín - Ostrava a na trati Žilina - Púchov - Vsetín - Hranice na Moravě, kde slúžia aj v súčasnosti.

MDPaT 9.11.1998

Použitie - vlaky nákladnej dopravy: Rady 182 a 183: používané na tých istých tratiach ako rad 131, ale nie veľmi často. 183 zväčša používané na tlačenie v niektorých hornatých častiach: Púchov - Horní Lideč (125), Kysucké Nové Mesto - Česká republika (127), Ružomberok - Štrba, Spišská Nová Ves - Štrba (180). Takmer všetky nákladné vlaky premávajúce cez stanicu Štrba majú tlačiaci rušeň na konci. 

 

číslo rušňa rušňové depo
182 003  Žilina
182 005  Žilina
182 007  Košice
182 010  Košice
182 015  Košice
182 016  Košice
182 021  Žilina
182 022  Žilina
182 023  Žilina
182 025  Žilina
182 028  Košice
182 029  Košice
182 035  Košice
182 037  Košice
182 039  Košice
182 041  Spišská Nová Ves
182 046  Žilina
182 047  Žilina
182 049  Košice
182 053  Žilina
182 060  Košice
182 062  Košice
182 063  Košice
182 064  Košice
182 068  Spišská Nová Ves
182 082  Košice
182 084  Košice
182 087  Žilina
182 088  Žilina
182 089  Žilina
182 090  Žilina
182 093 Košice
182 094  Košice
182 095  Košice
182 096  Žilina
182 097  Žilina
182 098  Košice
182 101  Košice
182 102  Košice
182 111  Košice
182 115  Košice
182 117  Žilina
182 119  Žilina
182 120  Žilina
182 122  Košice
182 124  Spišská Nová Ves
182 125  Košice
182 126  Košice
182 127  Košice
182 129  Žilina
182 132  Žilina
182 133  Žilina
182 136  Košice
182 137  Košice
182 139  Košice
182 142  Žilina
182 146  Košice
182 148  Košice
182 149  Košice
182 153  Žilina
182 159  Košice
182 162  Spišská Nová Ves
182 166  Košice
182 167  Košice

 

( Zdroj )

Prezývky: Cecilka
Coca-Cola
Šesťkolák

( Zdroj )

URL o rušňoch ŽSR radu 182

  • Klubu priateľov železníc na Dopravnej fakulte v Pardubiciach
  • Ľubora Bánika

  • Späť / Back Strana vytvorená / Site created : 05-VI-2000
    Posledná aktualizácia / Last update : 26-VII-2004
    ( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/182.htm )