Gorila 350.004-8 s
novým náterom
Pavel Kukučík
Dvojsystémové elektrické rušne radu 350 prezývané "gorila", slúžia na našich tratiach už celé štvrťstoročie. Zatiaľ posledným rušňom, ktorý sa vrátil z dielenskej opravy EH, vykonanej v ŽOS Vrútky , a.s., bol rušeň radu 350.004-8
Tento stroj, upozorňujúci na
seba ojedinelým modrobielo-šedým náterom a o 180 stupňov
otočenými zberačmi, absolvoval 18. augusta skúšobnú jazdu
na jednosmernom napäťovom systéme na trati Vrútky
Považská Bystrica a späť. Po tej istej trati ho 22: augusta
previezla do depa Bratislava východ 2 jeho "mladšia
kolegyňa" 363.101-7, vracajúca sa
z opravy v Rušňovom depe Spišská Nová Ves.
O dva dni nato vykonal rušňovodič inštruktor Ján Klamo z
Rušňového depa Bratislava hl. st. technickú prehliadku a
súčasne rušeň pripravil na technickobezpečnostnú skúšku
(TBS) na rýchlosť 160 km/h. Pod dohľadom skúšobného
komisára Ing. Severíná Skotnického rušeň 350.004-8
prešiel z depa do Železničnej stanice BratislavaVajnory,
odkiaľ ako vlak číslo 74141 odišiel do Sládkovičova. Počas
tejto jazdy vykonal potrebnú technicko-bezpečnostnú
skúšku. Na jej základe je spôsobilý voziť vlaky
rýchlosťou 160 km/h, potrebnej pri vozbe vlakov kategórie IC
a EC, zatiaľ len na koridore železničnej správy ČD .
(Ž-Semafor 21/2000)
Rušeň 350 004 "Hugo" v žst. Bratislava hlavná
stanica
© Addams
![]() |
Strana
vytvorená / Site created : 4. VI. 2001 Posledná aktualizácia / Last update : 4. VI. 2001 |
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/350004.htm ) |