Dieselové motorové rušne radu
711

711 621/T 314 1621 (11 -> 141 kB)
Rušeň ZSSK loco 711 621/T 314 1621
(RD/Loc depot Zvolen 14 .IX. 2002-10:41 hod./hr.)
(Veľká fotografia je dostupná len na Rail CD / Big photo is at Rail CD available only)
©
Addams

334.1 REKO (711)

Pôvodný rušeň T 334.0 s dieselhydraulickým prenosom výkonu bol vyrábaný v ČKD Praha a TSM Martin. Rekonštrukcia rušňa zmenila prenos výkonu tohto rušňa na dieselelektrický a modernizovala hnací agregát. Rušeň sa tak dostane na kvalitatívne novú úroveň - pôvodne dieselhydraulický prenos výkonu s nižšou celkovou účinnosťou bol nahradený prenosom s vyššou účinnosťou. Rušeň dosahuje po rekonštrukcii značné úspory pohonných hmôt.
Rekonštruovaný 3-nápravový rušeň radu 711 s dieselelektrickým prenosom výkonu je určený pre posun na vlečkách priemyselných firiem (huty, železiarne a pod.) a pre posunovaciu a ľahkú traťovú službu ako aj na posun v koľajových obvodoch rušňových a vozňových diep ŽSR .
Svojimi parametrami plne nahradí lokomotívy radov

  • 700 (ex T 211.0)
  • 701 (ex T 211.1)
  • 702 (ex T 212.0)
  • 703 (ex T 212.1)
  • 710 (ex T 334.0)
  • a v určitých smeroch sa vyrovná rade 704 (ex T 238.0).

    STRUČNÝ POPIS :

    Celá vrchná časť rušňa je vyrobená nová. Pod predným predstavkom je celý hnací agregát s riadiacimi prvkami. Pod zadným predstavkom je palivová nádrž, hlavné vzduchojemy a trakčný elektromotor. Oba predstavky sú tvarovo zhodné. Medzi nimi je kabína rušňovodiča, ktorá je zvukovo i tepelne izolovaná. V nej sú nové pulty rušňovodiča s novým ovládaním a hlavným rozvádzačom. Kabína je bohato presklená a umožňuje tak dobrý výhľad rušňovodiča, dôležitý v prevádzke. Pod kabínou v samostatnom priestore sú uložené batérie. Pojazd ostáva 3-nápravový nezmenený. Maximálna rýchlosť bola znížená na 40 km/h pri zachovaní ťažnej sily pri rozjazde. Zdrojom výkonu je automobilový motor LIAZ M 1 .2C 640, ktorý poháňa trakčný alternátor A 355 S 04.
    Rušeň má elektronickú reguláciu výkonu, čo zabezpečuje komfort jej ovládania spolu s nízkou spotrebou paliva. Energia z trakčného alternátora poháňa trakčný motor TE 01 5 C, ktorý cez prevodovku zabezpečuje skupinový pohon dvojkolí prostredníctvom kardanových hriadeľov. Pomocné pohony sú poháňané elektricky. Rušeň má tlakovzdušnú priamočinnú i nepriamočinnú brzdu systému DAKO. Do rušňa je možné namontovať i elektrodynamickú brzdu.

    ZÁKLADNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE :

    RUŠEŇ

    Usporiadanie C
    Obrys STN 28 0312
    Rozchod 1 435 mm
    Dĺžka cez nárazníky 9440 mm
    Rázvor v podvozku 2200/2000 mm
    Celkový rázvor 4200 mm
    Priemer hnacích kolies (nový) 1 000 mm
    Výška (nad TK) 4000 mm
    Šírka (cez plechy) 3063 mm
    Hmotnosť v službe max. 42.00 t
    Zaťaženie na nápravu 1 40 kN
    Minimálna ťažná sila 1 00 kN
    Trvalá ťažná sila 65 kN
    Maximálna prípustná rýchlosť 40 km/h
    Prenos výkonu elektrický,striedavo - jednosmerný
    Polomer najmenšieho prechádzaného oblúka podľa UIC /pri 1 0 km/h / 80 m

    NAFTOVÝ MOTOR (EURO 1, EURO II)

    Typ LIAZ M 1.2C-640 S(F)
    Druh motora preplňovaný, diesel
    Menovitý výkon 242 kW
    Otáčky pri men. výkone 2000 ot/min
    Voľnobežné otáčky 650 ±25 ot/min
    Merná spotreba 210 g./kWh
    Počet valcov 6
    Priemer valcov 135 mm
    Zdvih piestu 150 mm
    Objem valcov 13.74 dm3
    Chladenie vodou
    Prenos výkonu DE-dieselelektrický

    ELEKTRICKÁ VÝZBROJ

    Trakčný alternátor

    Typ A 355 S 04 al. 1 FC2
    Druh trojfázový, striedavý
    Výkon 240 al. 250 al. 320 kW
    Chladenie vzduchové, vlastné

    Trakčný motor

    Typ TE 015 C
    Druh jednosmerný, sériový
    Príkon na lokomotíve 185 al. 220 kW
    Chladenie vzduchové, nútené

    Štartovacia batéria

    Typ 12 D3
    Druh štartovacia. olovená

    Brzdová sústava

    Brzdič typ 1 x DAKO - BSE
    Ovládač 2x DAKO - OBE 1
    Vzduchotlaková DAKO BP
    Mechanická ručná brzda  

    V prípade záujmu možnosť osadenia i zahraničným motorom firmy CATERPILLAR, resp. MTW.

    REKONŠTRUKCIE

    na zlepšenie úžitkových vlastností sú jednou z možností na ďalšie vylepšenie možností a komfortu obsluhy, ktorým disponuje tento rušeň.

    Možné sú tieto doplnkové rekonštrukcie:

  • predohrev chladiacej vody z AKU-batérií
  • vypínateľná spojka kompresora
  • núdzový pojazd z batérií
  • systém katalyzačnej prípravy paliva ECU-CAT
  • chladenie kabíny
  • vybavenie stanovišťa rušňovodiča chladničkou a sociálnym kútom
  • ( ŽOS Zvolen )


    Späť / Back Strana vytvorená / Site created : 02-X-2000
    Posledná aktualizácia / Last update : 28-VII-2004
    ( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/711.htm )