InterCityExpress (ICE)/InterCity-NeiTech (ICT)

Úvod , Eschede , Wien , V , 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 21 , T , VT , sieť , história , odkazy

Posledná aktualizácia : 08-12-2013

ÚvodNa začiatok strany

Vitaj na ICE/ICT stránkach!

Tieto neoficiálne stránky poskytujú informácie o súčasných a budúcich generáciách ICE - vysokorýchlostných vlakoch v Nemecku, Rakúsku, Belgicku, Holandsku, Švajčiarsku, Francúzsku a Španielsku, čoskoro aj v a iných susedných krajinách. Tiež obsahujú informácie o ICT, odvodenom naklápacom vlaku, kompatibilnom s ICE. Informácie na týchto stránkach sú zhromaždené zo všeobecne prístupných informačných zdrojov, napr. internetu, železničných časopisov a kníh. Pokúsil som sa zhrnúť nejaké získateľné informácie o aktuálnych a budúcich verziách týchto vlakov. Ak nájdeš nejaké nepresnosti alebo chceš niečo pridať, prosím pošli mi e-mail .

Tu čítaj o nehode ICE 1 3. VI. 1998 v Eschede. Na začiatok strany

Toto nie sú oficiálne stránky DB AG ani žiadnej zo spoločností budujúcich a prevádzkujúcich ICE a ICT, obsahujú pôvodné (a zaujímavejšie) logo ICE, ktoré DB AG už nepoužíva.

ICE 1 už len 47 km od BratislavyNa začiatok strany

ICE® je registrovaná ochranná známka DEUTSCHE BAHN AG .

Pokúšal som sa dostať slovenskú URL o súpravách ICE/ICT na server spoločnosti Siemens, ale Siemens Slovensko ma odkázal na Siemens Österreich, a odtiaľ na Siemens Deutschland, kde mi oznámili: "we have our Siemens websites only in two languages,english and german. That is the Siemens corporate design." (Web-strany Siemensu sú len v 2 jazykoch, anglickom a nemeckom. To je design spoločnosti Siemens.)


Generácie ICENa začiatok strany

ICE-V (rad 410.0 a 810.0)

ICE - V
InterCityExperimental, jedinečný experimentálny vlak, zostrojený v r. 1985. Počas krátkeho obdobia držal svetový rekord rýchlosťou 406,9 km/h (252.9 mph).Na začiatok strany

ICE 1 (rad 401, 801, 802, 803 a 804)

ICE 1
Prvá generácia InterCityExpress, zostrojovaná od 1991. Dlhý vlak (dva rušne s desiatimi až dvanástimi vozňami) pre nemecké trate a spojenie do Švajčiarska/Rakúska. 60 súprav ICE 1 je v súčasnosti v pravidelnej prevádzke rýchlosťami do 280 km/h (jeden bol zničený pri nehode v r. 1998). Na začiatok strany

ICE 2 (rad 402, 805, 806, 807 a 808)

ICE 2
Druhá generácia, zostrojované od r. 1996, pozostávajú len z jedného rušňa so siedmimi vozňami.Sprevádzkovaných bolo 44 súprav, ktoré sú používané na nemeckých tratiach pri rýchlosti do 280 km/h.Na začiatok strany

ICE 3 (rad 403 a 406, Velaro E, RUS, CN)

ICE 3
Tretia generácia, zostrojované od r. 1997, sa vedia pohybovať rýchlejšie (technicky do 350 km/h, v pravidelnej prevádzke do 320 km/h), na vysokorýchlostných tratiach v Nemecku i v iných krajinách. Preto 50 budovaných súprav nemá samostatné rušne, ale motory vo vložených vozňoch.Na začiatok strany

ICE 4

Nástupca ICE 3. Projektované sú rôzne konfigurácie. Na začiatok strany

ICE 5

Aj keď je založený na kompletne odlišnej technológii, je to nepopierateľne podnet pre vlaky s magnetickým nadľahčovaním Transrapid s názvom ICE 5. Zatiaľ jediná trať s komerčnou prevádzkou je v čínskom Šanghaji. Projekty tratí však existujú aj pre Európu, Ameriku i Blízky Východ.

ICE 21

ICE 21

ICE 21 bol plánovaný ako ďaľší experimentálny vlak pre testovanie novej technológie spolu s technikou, takou ako alternatívny klasický podvozok používaný v dnešných generáciách ICE. Ale tomuto vlaku je na nekonečne zadržiavaný vývoj pretože ešte nebol nájdený spôsob jeho financovania. Akokoľvek, nebude zostrojený počas nasledujúcich piatich rokov - pravdepodobne nie skôr ako bude uvádzaný do života ICE 4.


Generácie ICTNa začiatok strany

ICT/ICE-T (rad 411 a 415)

ICT
43 naklápacích vlakov InterCity s piatimi alebo siedmimi vozňami - je odvodený z rodiny ICE pre zrýchlenie spojení na bežných tratiach rýchlosťou do 230 km/h, sprevádzkované boli v r. 1998.Na začiatok strany

ICT-VT/ICT-D/ICE-TD (rad 605)

ICT - VT
20 diesel-elektrických súprav so štyrmi vozňami bolo objednaných pre vylepšenie diaľkovej prepravy na neelektrifikovaných tratiach v r. 1999, premávajú rýchlosťou 200 km/h.


Na začiatok stranyHistória ICE a ICT

1982:
ICE-V objednaný (prvý experimentálny vlak).

1985:
ICE-V dodaný na DB AG.

1989:
ICE-V dosiahol svetový rekord (406,9 km/h).

1990:
Vysokorýchlostná trať Fulda - Würzburg otvorená (najprv len tlakotesnými vlakmi InterCity radu 120.1).

Na začiatok strany1991:
ICE 1 dodaný na DB AG.
Prvá ICE trať otvorená (Hamburg - Frankfurt - München).
Vysokorýchlostné trate Hannover - Würzburg a Mannheim - Stuttgart štartuje úplnú prevádzku.

1994:
Propagačné turné ICE v USA pre
Amtrak .

1996:
Prvý
ICE 2 dodaný na DB AG (najprv dlhé vlaky).

1997:
ICE 2 prepracované na polovičné vlaky s vozňami so stanovišťom rušňovodiča.

1998:
Začiatok testovania
ICT (elektrických naklápací vlakov).
3. júna chybná obruč kolesa
ICE 1 zapríčinila katastrofálnu nehodu v Eschede (medzi Hannoverom a Hamburgom). Všetky ICE 1 boli dočasne mimo služby.
15. septembra - vysokorýchlostná trať Hannover - Berlin otvorená ( zväčša obsluhovaná
ICE 2 ).

1999:
Začalo testovanie ICE 3 pre DB AG a NS .
Otvorenie prvej trate ICT (Stuttgart - Zürich).
Prvé vozidlá ICT-VT (diesel-elektrické naklápacie vlaky) dokončené pre testovanie.

2000:
Začiatok prevádzky ICE 3 (Amsterdam - Köln a špeciálne vlaky na EXPO 2000).
Otvorenie tratí ICT Berlin - München a Dresden - Frankfurt.
V novembri sprevádzkovaná prvá trať ICT-VT (Dresden - Nürnberg).

2001:
10. júna začal premávku 1 pár vlakov ICT-VT (ICE-TD) na trati München ( DB ) - Bregenz ( ÖBB ) - Zürich (SBB-CFF-FFS) označený ako ICE 92/5.

2002:
25. júla prešiel po NBS Köln - Frankfurt/M. prvý vlak ICE 3 .
1. augusta - oficiálne otvorenie vysokorýchlostnej trate Köln - Frankfurt s vlakmi ICE 3 . Verejná doprava začala 1. augusta v 2-hodinovom takte, od 15. septembra bol zmenený na 1-hodinový; úplná prevádzka začala až so začiatkom platnosti cestovného poriadku 15. decembra. Týmto dňom sa začala premávka 1 páru vlakov ICE 1 Innsbruck ( ÖBB ) - München - Berlin, ako aj pravidelná obsluha vlakmi ICE 3 trate Frankfurt/M - Köln - Bruxelles (SNCB) / Amsterdam (NS).


Na začiatok stranySieť ICE
Táto mapa všetkích pravidelných tratí ICE (leto 2000) bola vytvorená Hisayukim Huhom v Japonsku, ktorá beží na strane Železnice v Nemecku v angličtine a japončine, a aktualizovaná Tobiasom Benjaminom Köhlerom zobrazuje nové trate ICT.

Sieť ICE

Zmeny v r. 2000Na začiatok strany
V máji 2000 boli otvorené dve trate ICT (s obsluhou každé dve hodiny): Berlin - Leipzig - Nürnberg - München a Dresden - Leipzig - Frankfurt (Main).
Tiež (nezobrazené na mape) množstvo špeciálnych vlakov (EX , EXE) obsluhujúcich z rôznych miest na EXPO 2000 na Hannover-výstavisko (Messe Laatzen), použitím všetkých generácií vozidiel ICE, vrátane prvých pravidelných jázd ICE 3.

Pozri tiež zoznam všetkých vlakov ICE a EXE v lete 2000 od Marcela GRAHNERT-a.

Vo Francúzsku zatýkanie, v Nemecku problém na železnici
TASRNárodná obrodaSpiegel, 5. 4.2004, am - Nemecký rušňovodič rýchlovlaku ICE sa stal v sobotu nedobrovoľným hrdinom. Jeho reakcia pravdepodobne zabránila katastrofe. Na koľajnice niekto namontoval kovové platne, ktoré si, našťastie, všimol. Hneď použil rýchlobrzdu, a tak vlak po nich prešiel „iba“ v rýchlosti 90 km/hod. Za bežných okolností ide v tomto mieste, medzi stanicami Kamen a Nordbögge, súprava 160 km/hod. Vo vlaku bolo vtedy asi 200 cestujúcich. Nikomu sa, našťastie, nič nestalo. Páchateľ mal na namontovanie platní iba 18 minút. Pred toľkými minútami tam totiž išiel posledný vlak. „Nemáme žiadneho páchateľa ani žiadne stopy vedúce k nemu alebo k motívu tohto činu,“ vyhlásila včera prokuratúra v Dortmunde.

Ausbau- und Neubaustrecke Karlsruhe-Basel
DB AG - Der viergleisige Ausbau der Rheintalstrecke auf einer Länge von insgesamt rund 195 Kilometer soll die bisherige Streckenkapazität deutlich erhöhen und die Reise- und Transportzeiten verkürzen.
Die Herstellung der durchgehenden Viergleisigkeit zwischen Karlsruhe und Basel ist für das Jahr 2012 vorgesehen.

Streckenabschnitte
Die Ausbau- und Neubaustrecke Karlsruhe-Basel besteht aus insgesamt drei Streckenabschnitten. Der aktuelle Projektstand:
Streckenabschnitt Karlsruhe-Rastatt: Länge rund 25 Kilometer in Planung, voraussichtliche Inbetriebnahme im Jahr 2012
Streckenabschnitt Rastatt-Offenburg: Länge rund 45 Kilometer, Teilabschnitt Bühl-Offenburg: Inbetriebnahme im Juni 2000 (Länge rund 27 Kilometer), Rest des Abschnittes im Bau
Streckenabschnitt Offenburg-Basel: Länge rund 125 Kilometer, in Planung, bei unterschiedlichem Planungsstand, voraussichtliche Inbetriebnahme erfolgt 2012.
Ausbau- und Neubaustrecke sowohl für überregionalen als auch internationalen Verkehr wichtig
Die Ausbau- und Neubaustrecke Karlsruhe-Basel hat aufgrund ihrer Lage eine wichtige Funktion für den überregionalen wie auch für den internationalen Verkehr. Insbesondere als wichtigste Zulaufstrecke für die bereits im Bau befindlichen Neuen Eisenbahn Alpentransversalen (NEAT) der Schweiz: den Lötschberg- und den Gotthard-Basistunnel. Mit der Fertigstellung dieser beiden neuen Alpenübergänge bis 2012 wird der Schienenverkehr auf der Rheintalbahn stark zunehmen - so zeigen die Prognosen.
Zwei Hauptziele werden mit dem Aus- und Neubau verfolgt: Zum einen die deutliche Erhöhung der Streckenkapazität und zum anderen die Verkürzung der Reise- und Transportzeiten nach Inbetriebnahme. Für die Strecke zwischen Karlsruhe und Basel bedeutet dies beispielsweise eine Reduzierung der Reisezeit von heute 100 Minuten auf dann 69 Minuten.

Freigabe der Planungsmittel
Am 8. Mai 2001 hat der Vorstand der DB AG die Planungsmittel in Höhe von rund 150 Millionen Mark für den Streckenabschnitt Offenburg-Basel der Ausbau- und Neubaustrecke Karlsruhe-Basel freigegeben. Die für das Baurecht erforderlichen Planungen für den rund 125 Kilometer langen südlichen Streckenabschnitt können somit in den nächsten Jahren beginnen.
Die Neubaustrecke Köln-Rhein/Main wird im Auftrag von DB Netz von der Tochtergesellschaft DBBauProjekt GmbH umgesetzt.
Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an:
DBBauProjekt GmbH
Herriotstraße 5
60528 Frankfurt
Tel.: (069) 265 - 2 94 15
Fax: 069/265-2 94 04

Klage gegen ICE-Strecke Stuttgart-Ulm abgewiesen
Eurailpress 29.01.2002 - Der Verwaltungsgerichtshof (VGH) in Mannheim hat Klagen der Städte Weilheim an der Teck, Kirchheim unter Teck und der Gemeinde Holzmaden (alle Kreis Esslingen) sowie eines Landwirtes gegen die geplante Schnellfahrstrecke Stuttgart-Ulm zurückgewiesen.
Die neue ICE-Trasse soll im Abschnitt Kirchheim-Weilheim-Aichelberg entlang der Autobahn 8 geführt werden. Gegen den Planfeststellungsbeschluss hatten die drei Gemeinden geklagt, die bisher schon unter dem Autobahnlärm zu leiden haben. Sie forderten von der DB einen zusätzlichen Schallschutz, damit die gesetzlichen Grenzwerte insgesamt nicht überschritten werden.
Anders sahen dies die Richter des 5. Senats. Es sei rechtens, dass die Deutsche Bahn einen "über das gesetzlich Gebotene hinausgehenden Schallschutz" ablehnt. Die DB AG müsse nur sicherstellen, dass ihre Züge die Grenzwerte einhalten. Die "Lärmvorbelastung" durch die Autobahn müsse nur dann berücksichtigt werden, wenn die Gesundheit der Anwohner gefährdet ist. Dies sei aber nicht der Fall, glauben die Richter.
Regierungspräsident Udo Andriof hofft nun auf einen Schub insbesondere für das Großprojekt Stuttgart 21. Er rechne damit, dass die Planfeststellungsunterlagen für die Stuttgarter Talquerung und die Tieferlegung des Hauptbahnhofs bereits im März öffentlich ausgelegt werden und die Bürger ihre Einwendungen machen können.

Čo sú zóny pre mobily ?
Tu sú vytvorené technické predpoklady pre nerušené telefonovanie s mobilmi vďaka vstavaným takzvaným "REPEATER-om" (zosilňovačom) v príslušných vozňoch. (V tunelových oblastiach môže dôjsť k obmedzeniam používania mobilov). Zóny pre mobily sú označené zodpovedajúcimi piktogramami.

Čo sú tiché zóny ?
Je možné nerušene cestovať, tu sú nevítané telefonáty, hlasné rozhovory a používanie laptopov, notebookov, gameboyov a iných prístrojov.
Stručne: dovolené je všetko, čo nespôsobuje hluk. Tiché zóny sú označené zodpovedajúcimi piktogramami.

Je možné rezervovať miesto priamo do týchto zón (v ICE s naklápacou technikou až od jesene 2000).

  • Železničná URL Bertrama Wlasaka o naklápacích vlakoch (len nemecky a anglicky)Na začiatok strany
  • Vlaky s naklápacími súpravami - URL Klubu přátel železnic
  • Vysokorychlostní žel. doprava v Evropě
  • Elektrická jednotka radu 403 a 406 DB AG - ICE 3
  • ICE-Fansite
  • Obrázky / Images of ICE
  • Transrapid ( ICE 5 )
  • Prehľad vlakov a použitých typov súprav ICE v GVD 2011/2
  • Naklápěcí technika u ICE vlaků
  • Ak chceš dostávať informácie o zmenách na tejto URL, prihlás sa na Mailing list:

    Úpravy

    Dátum

    Nové/New

    Na začiatok stranyAktualizované/Updated

    26. II. 2007   ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie mapy)
    22. II. 2007   ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie textu)
    18. XII. 2006   ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie textu)
    25. X. 2006   ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie textu)
    2. XI. 2005   ICT
    (doplnenie textu)
    31. I. 2005   ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie textu)
    3. I. 2005   Správy z tlače o Transrapide
    (doplnenie textu)
    30. XI. 2004 ICE 3 - Fotografie - interiér ICE 3 - Fotografie
    (doplnenie fotografií)
      Správy z tlače o Transrapide
    (doplnenie textu)
    15. XI. 2004 ICE 3 - Fotografie ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie textu a fotografie)
      ICE 1 - obrázky/časť 3
    (doplnenie textu a fotografie)
      ICE 3
    (oprava odkazu)
      ICE 5
    (doplnenie fotografie)
    5. X. 2004   ICE 5
    (doplnenie textu)
    23. IV. 2004   ICT-D
    (doplnenie fotografie)
    26. IV. 2004   Správy z tlače o Transrapide
    (doplnenie textu)
      index
    (doplnenie textu)
      ICE 5
    (doplnenie fotografie)
    5. IV. 2004   Správy z tlače o ICE 3
    (doplnenie textu)
    5. III. 2004   Správy z tlače o Transrapide
    (doplnenie textu)
      ICE 5
    (doplnenie textu)
    7. I. 2004   ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie textu)
    17. XII. 2003   ICE 1 už len 47 km od Bratislavy
    (doplnenie textu)
    12. VIII. 2003   Správy z tlače o Transrapide
    (doplnenie textu)

    20. V. 2003

    Správy z tlače o ICE 3 ICE 3
    (vyradenie správ)
    Správy z tlače o Transrapide ICE 5
    (vyradenie správ)
    10. II. 2003   Eschede-Prozess: Laut Anklage war Radreifen verschlissen
      ICE 3
    (doplnenie textu)
      ICE 5
    (doplnenie textu)

    3. II. 2003

    Zoznam vlakov na tratiach FS prevádzkovaných súpravami ICE/ICT DB v období / ICE/ICT DB at FS lines trains list at period 14. XII. 2002 - 13. XII. 2003  
    Zoznam vlakov prevádzkovaných súpravami ICE/ICT DB v období / ICE/ICT DB at DB lines trains list at period 14. XII. 2002 - 13. XII. 2003  
    13. I. 2003   ICE 5
    16. X. 2002   ICE 5
    (oprava textu)
    8. X. 2002   ICE 5
    (doplnenie textu a fotografií)
    1. X. 2002   ICE 5
    (doplnenie textu a fotografií)
    18. IX. 2002   ICE 5
    (doplnenie textu)
    16. VII. 2002   ICE
    (úprava odkazov)
    11. III. 2002   ICE 1 (3)
    (doplnenie fotografií)
    23. VII. 2001   ICE 5
    (doplnenie textu)
    16. VII. 2001   Výlet z Bratislavy k ICE 1
      Výlet vlakom ICE 1
      ICE 966 , 967
    (oprava textu)
    2. VII. 2001   Nehoda ICE 1 3. júna 1998 v Eschede
    (doplnenie textu)
    4. VI. 2001 Naklápěcí technika u ICE vlaků ICE 90 , 91 , 966 , 967
    5. II. 2001   index
    (doplnenie odkazov)
      ICE 5
    7. II. 2000   ICE 1
    (doplnenie fotografie)

    Staršie úpravy


    Vďaka:

  • Tobias Benjamin Köhler ( unci@tigerden.com ) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií

  • + vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Overte si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáte dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informujte ma .
    Strana vytvorená: 17. I. 1999