CRH 3
ICE 3 / Velaro CN

  • Základná charakteristika
  • Zloženie vlaku
  • Technické údaje
  • Odkazy
  • CRH3 v žst. TianjinZákladná charakteristika

    CRH3 / 型电力动车组 je jedným z radov vysokorýchlostných vlakov používaných v Číne.

    Zloženie vlaku

    8-vozňové súpravy sú podobného dizajnu ako Velaro E v Španielsku, ale o 300 mm širšie pre dosiahnutie cca o 50% väčšieho počtu sedadiel v usporiadaní 2+3; 200 m dlhá súprava CRH3 tak poskytne sedadlá 556 cestujúcim.

    Technické údaje

    V prevádzke 2008 - súčasnosť
    Výrobca Siemens,
    Tangshan Railway Vehicle
    Názov radu Siemens Velaro
    Počet vo výrobe CRH3C: 46 súprav (368 vozňov)
    CRH3D: 100 súprav (vo vývoji)
    Počet zostrojených CRH3C: 14 súprav (112 vozňov) - august 2009
    Konfigurácie CRH3C: 8 vozňov/súprava (4M4T)
    CRH3D: 16 vozňov/súprava (8M8T)
    Kapacita CRH3C: 556
    - 16 trieda Deluxe (len 8 sedadiel pre cestujúcich v koncovom vozni)
    - 50 1. trieda
    - 490 2. trieda
    Prevádzkovateľ Ministerstvo železníc
    Beijing Railway Bureau
    Obsluhované trate Peking - Tianjin
    Špecifikácia
    dĺžka súpravy CRH3C: 200 m
    šírka 3265 mm
    výška 3890 mm
    výška nástupísk 1250 mm
    hmotnosť 447 ton
    trakčný systém IGBT VVVF inverter control
    výkon CRH3C: 8,8 MW
    Max. rýchlosť 350 km/h
    Rozchod koľaje 1 435 mm
    Napájací systém 25 kV ss nad strechou

    24. júna 2008 dosiahla CRH3 najvyššiu rýchlosť 394,3 km/h počas skúšok na vysokorýchlostnej trati Peking - Tianjin.

    História

    V novembri 2005 Ministerstvo železníc (MoR - Ministry of Railways) objednalo 60 súprav Velaro pre používanie na vysokoroýchlostnej trati Peking-Tianjin . Prvé 3 boli zostrojené v SRN vo fy Siemens , ostatné budú yostrojené vo fy Tangshan Railway Vehicle.

    27. 7. 2006 bola otvorená kancelária spoločného podniku v Tangshane. Prvá nemecká súprava dorazila z Bremerhavenu 19. decembra 2007. Prvá súprava CRH3 zostrojená v Číne bola predstavená 11. 4. 2008.

    Modely

     

     

    Odkazy

  •  

  • Zdroje:
    Wikipedia
    Railway Gazette International
    International Railway Journal
    Siemens

    Vďaka:

    -Tobias Benjamin Köhler ( unci@tigerden.com ) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií;

    + vytvorené slovenské texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade. Over si ich, prosím, na originálnej strane a ak poznáš dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie súvisiace informácie-informuj ma .
    Strana vytvorená: 28-VIII-2008
    Posledná aktualizácia: 23-I-2010

    Späť na ICE - ICT ( http://www.rail.sk/ice/ice3c.htm )