ICE 3 Spain / Velaro E / AVE S 103
24. III. 2001 vyhralo konzorcium vedené
fy Siemens polovicu z tendra RENFE
na dodávku 32 vysokýchlostných súprav (druhou
polovicou sú súpravy Talgo 350/AVE S 102). Upravené súpravy ICE 3 zahŕňali vyšší výkon, prevádzkyschopnosť pri vysokých teplotách a upravený interiér. 23. XII. 2005 RENFE objednali ďalších 10 identických súprav (označovaných vo fy Siemens ako Velaro E2). Všetkých 26 súprav je už bolo dodaných a sú už v prevádzke. Základná charakteristika RENFE
(Red Nacional de los Ferrocarriles
Espanoles) s
rozširujúcou sa sieťou vysokorýchlostných tratí (LAV
- Línea de Alta Velocidad) potrebovala ďalšie vozidlá
pre ich obsluhu, avšak už s prevádzkovou rýchlosťou
350 km/h, ktorá bola plánovaná najmä pre LAV
Barcelona - Camp de Tarragona - Lleida/Lerida - Zaragoza
- Madrid. Výber padol na Talgo 350 a ICE 3. |
![]() |
|
Súprava ICE 3 /
Velaro E / AVE S-103 ICE 3 / Velaro E / AVE S-103 Trainset © Bertram Wlasak |
Súpravy sú používané na LAV až od 22. VI. 2007 na vtedajšej trati Camp de Tarragona - Lleida/Lerida - Zaragoza - Madrid. V čase začiatku prevádzky nebol ešte systém ETCS 2 v prevádzke, a tak bola španielskymi úradmi na trati so systémom ETCS Level 1 od 7. V. 2007 povolená maximálna rýchlosť len 300 km/h (186 mph).
Od sprevádzkovania LAV Córdoba - Málaga 24. XII. 2007 sú súpravy AVE 103 puužívané tiež na trati Madrid - Málaga.
20. II. 2008 bola sprevádzkovaný posledný úsek LAV Madrid-Barcelona do Barcelony. Od tohoto dňa sú AVE 103 používané na rýchlu dopravu medzi Madridom a Barcelonou, keď dosahujú najkratší cestovný čas 2h 38min na spojenia bez medzizastavení.
Zloženie vlaku
8 vozňov
404 sedadiel pre cestujúcich:
Club: 30 + 7
1. trieda/Preferente: 103
2. trieda/Turista: 264 (vrátane 2 miest pre telesne
postihnutých na vozíku)
Technické údaje
rozchod podvozkov: 1 435 mm
dĺžka súpravy: 200, 84 m (658,9 ft)
šírka: 2, 95 m (9 ft 8 in)
výška: 3, 89 m (12.8 ft)
max. rýchlosť: 350 km/h (220 mph)
hmotnosť: 425 t (Wikipedia), 463 t (RENFE)
výkon: 8 800 kW
napäťový systém: 25 kV 50 Hz ss(AC) nad vlakom
v prevádzke: od r. 2006
zabezpečovací systémy: ETCS 1 a 2, LZB, ASFA
dĺžka vloženého vozňa: 24,18 m
dĺžka koncového vozňa: 25,38 m
Vďaka: -Tobias Benjamin Köhler ( unci@tigerden.com ) za poskytnutie niektorích z tíchto informácií; + vytvorené slovenské
texty môžu obsahovať mierne nepresnosti v preklade.
Over si ich, prosím, na originálnej strane a ak
poznáš dokonalejší preklad, prípadne ďaľšie
súvisiace informácie-informuj ma . |
zdroje: Wikipedia , RailFanEurope , Siemens |
![]() |
( http://www.rail.sk/ice/ice3e.htm ) |