ICE-3M
(InterCityExpress 3.
generácia - multisystémová)
Tretia generácia ICE bola radikálnou zmenou voči predchádzajúcim generáciám. Kvôli vyššej najvyššej rýchlosti a strmšiemu sklonu na novej vysokorýchlostnej trati Frankfurt - Köln bolo potrebné rozložiť pohon po celom vlaku výhodnejšie než použitím 1 alebo 2 hnacích vozidiel. Bude jednosystémová (ICE 3) a multisystémová (ICE-3M) verzia. Doplnenie "M" znamená viacnapäťový alebo tiež multisystémový. Tieto súpravy vyhovujú pre 4 rôzne typy napájania, ktoré umožňujú premávku vo niekoľkých rôznych krajinách. Okrem Deutsche Bahn tiež NS (Holandské železnice) objednali štyri súpravyICE-3M a tieto budú prvými exportovanými súpravami ICE. Súpravy NS ICE-3M môžu byť rozpoznané tmavomodrým NS-logom na mieste DB-loga. Je možné, že NS chcú objednať dodatočné vlaky ICE-3M. Súpravy NS ICE-3M budú udržované k Leidschendame počas obdobia piatich rokov.
ICE 3 sú budované firmami Siemens a ADtranz v Nemecku. V tejto novej generácii ICE rozloženie pohonu bude rozložené po celom vlaku namiesto použitia hnacieho vozidla(-iel). ICE 3 pozostávat z 8-vozňových "polovičných vlakov" so 4 hnacími vozidlami . Veľmi podobný ICE 2 , ICE 3 má tiež automatickú spojku, s ktorou ICE 3 môže byť jednoducho a rýchlo spojená. Dizajn je tiež úplne odlišný. Priečelie je viac aerodynamické a ICE 3 má veľký oválne okno aerodynamického štítu namiesto 2 obdĺžnikových okien aerodynamického štítu. ICT, naklápací ICE má podobný dizajn, ale je menej aerodynamický. ICE 3 je konštruovaný Alexandrom Neumeistrom. ICE 3 má tiež vyššiu najvyššiu rýchlosť, 330 km/h a v bežnej premávke ICE 3 bude premávať najvyššou rýchlosťou 300 km/h na vysokorýchlostných tratiach. ICE 3 má pod striedavým prúdom výkon 8000kW a pod jednosmerným prúdom trvalý menovitý výkon 4300kW (len multisystémová verzia). Multisystémová verzia je okrem toho vhodná pre 15 kV 16,7 Hz AC (Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko) tiež vhodný pre 25 kV 50 Hz AC, 1,5 kV DC a 3,0 kV DC umožňuje ich jazdu tiež v Holandsku, Belgicku a Francúzsku . ICE-3M štandard je vybavený v kabínou rušňovodiča signalizačnými systémami Nemecka, Švajčiarska a Holandska.
Spoločnosť | Objednaných | Číslovanie | Voltáže |
DB AG | 37 | 403 001-037 | 15 kV 16,7 Hz |
DB AG | 13 | 406 001-013 | 15 kV 16,7 Hz, 25 kV 50 Hz, 1,5 kV, 3 kV |
NS | 4 | 406 051-054 | 15 kV 16,7 Hz, 25 kV 50 Hz, 1,5 kV, 3 kV |
Interiér
Najzreteľnejšie na ICE 3 sú oddiely za stanovišťom rušňovodiča ktoré je oddelené len sklenenou stenou, tak cestujúci môže vidieť ponad rušnovodičove plece. V prípade núdze stena (LCD) môže byť znepriehľadnená. Jednosystémová verzia ICE 3 bude mať 141 sedadiel 1.triedy a 250 sedadiel 2. triedy. Multisystémová verzia bude mať 136 sedadiel 1.triedy a 244 sedadiel 2. triedy, menej ako v jednosystémovek verzii kvôli rozsiahlejšiemu zariadeniu. Všetky sedadlá majú zástrčky pre slúchadlá a sedadlá 1.triedy majú tiež video-monitor v operadle. Reštaurácia ICE 3 je konštruovaná v štýle TEE s množstvom dreva. Tam je tiež telefón a fax a ešte môže byť používaný mobilný telefón. Tiež poskytuje detský kútik.
Rôzne
Posledná zmena: 24-10-2000.
ICE-3M - URL Petra Schokkenbroeka (aktuálna verzia / len holandsky a anglicky)
Strana vytvorená / Site created :
4. VI. 2001 Posledná aktualizácia / Last update : 4. VI. 2001 |
|
![]() |
( http://www.rail.sk/ice/ice3ukps.htm ) |