ICE-3M
(InterCityExpress 3. generácia - multisystémová)

ICE-3M

Tretia generácia ICE bola radikálnou zmenou voči predchádzajúcim generáciám. Kvôli vyššej najvyššej rýchlosti a strmšiemu sklonu na novej vysokorýchlostnej trati Frankfurt - Köln bolo potrebné rozložiť pohon po celom vlaku výhodnejšie než použitím 1 alebo 2 hnacích vozidiel. Bude jednosystémová (ICE 3) a multisystémová (ICE-3M) verzia. Doplnenie "M" znamená viacnapäťový alebo tiež multisystémový. Tieto súpravy vyhovujú pre 4 rôzne typy napájania, ktoré umožňujú premávku vo niekoľkých rôznych krajinách. Okrem Deutsche Bahn tiež NS (Holandské železnice) objednali štyri súpravyICE-3M a tieto budú prvými exportovanými súpravami ICE. Súpravy NS ICE-3M môžu byť rozpoznané tmavomodrým NS-logom na mieste DB-loga. Je možné, že NS chcú objednať dodatočné vlaky ICE-3M. Súpravy NS ICE-3M budú udržované k Leidschendame počas obdobia piatich rokov.

ICE 3 sú budované firmami Siemens a ADtranz v Nemecku. V tejto novej generácii ICE rozloženie pohonu bude rozložené po celom vlaku namiesto použitia hnacieho vozidla(-iel). ICE 3 pozostávat z 8-vozňových "polovičných vlakov" so 4 hnacími vozidlami . Veľmi podobný ICE 2 , ICE 3 má tiež automatickú spojku, s ktorou ICE 3 môže byť jednoducho a rýchlo spojená. Dizajn je tiež úplne odlišný. Priečelie je viac aerodynamické a ICE 3 má veľký oválne okno aerodynamického štítu namiesto 2 obdĺžnikových okien aerodynamického štítu. ICT, naklápací ICE má podobný dizajn, ale je menej aerodynamický. ICE 3 je konštruovaný Alexandrom Neumeistrom. ICE 3 má tiež vyššiu najvyššiu rýchlosť, 330 km/h a v bežnej premávke ICE 3 bude premávať najvyššou rýchlosťou 300 km/h na vysokorýchlostných tratiach. ICE 3 má pod striedavým prúdom výkon 8000kW a pod jednosmerným prúdom trvalý menovitý výkon 4300kW (len multisystémová verzia). Multisystémová verzia je okrem toho vhodná pre 15 kV 16,7 Hz AC (Nemecko, Rakúsko a Švajčiarsko) tiež vhodný pre 25 kV 50 Hz AC, 1,5 kV DC a 3,0 kV DC umožňuje ich jazdu tiež v Holandsku, Belgicku a Francúzsku . ICE-3M štandard je vybavený v kabínou rušňovodiča signalizačnými systémami Nemecka, Švajčiarska a Holandska.

Spoločnosť Objednaných Číslovanie Voltáže
DB AG 37 403 001-037 15 kV 16,7 Hz
DB AG 13 406 001-013 15 kV 16,7 Hz, 25 kV 50 Hz, 1,5 kV, 3 kV
NS 4 406 051-054 15 kV 16,7 Hz, 25 kV 50 Hz, 1,5 kV, 3 kV

Interiér

Najzreteľnejšie na ICE 3 sú oddiely za stanovišťom rušňovodiča ktoré je oddelené len sklenenou stenou, tak cestujúci môže vidieť ponad rušnovodičove plece. V prípade núdze stena (LCD) môže byť znepriehľadnená. Jednosystémová verzia ICE 3 bude mať 141 sedadiel 1.triedy a 250 sedadiel 2. triedy. Multisystémová verzia bude mať 136 sedadiel 1.triedy a 244 sedadiel 2. triedy, menej ako v jednosystémovek verzii kvôli rozsiahlejšiemu zariadeniu. Všetky sedadlá majú zástrčky pre slúchadlá a sedadlá 1.triedy majú tiež video-monitor v operadle. Reštaurácia ICE 3 je konštruovaná v štýle TEE s množstvom dreva. Tam je tiež telefón a fax a ešte môže byť používaný mobilný telefón. Tiež poskytuje detský kútik.

Stanovište rušňovodiča
The cab of the ICE-3M.
1. trieda
First Class interior
2. trieda
Second Class interior
Reštaurácia
Interior of the restaurant, designed in TEE-style.
406 001
ICE-3M 406 001 during commisioning trails at Almelo on the 20th of October 1999
406 001
ICE-3M 406 001 under a clear blue sky at Wierden on the 20th of October 1999
406 001
Sideview of ICE-3M cabcar 406 501-7 at Wierden on the 20th of October 1999
406 001
ICE-3M 406 001 as train 82150 at Horst-Sevenum on the 12th of November 1999
406 001
ICE-3M 406 001 as train 82153 at Helmond 't Hout on the 12th of November 1999
406 053
NS ICE-3M 406 053 on display at Utrecht on the 15th of January 2000
406 054
NS ICE-3M 406 054 as ICE 1149 to the Expo 2000 at Zenderen op the 8th of June 2000
406 054
NS ICE-3M 406 054 as ICE 1149 at Zenderen on the 11th of June 2000
406 053
NS ICE-3M 406 053 as ICE 1149 at Wierden on the 19th of June 2000
406 053
NS ICE-3M 406 053 as ICE 1149 at Almelo on the 3rd of July 2000
406 003
DB ICE-3M 406 003 at Zenderen during a test run on the 21st of July 2000
406 003
DB ICE-3M 406 003 at Almelo during a test run on the 21st of July 2000
Klikni na obrázok pre zväčšenie. © Peter Schokkenbroek 1999-2000.

Rôzne

  • Premiéra ICE 3 sa uskutočnila 9. júla v skúškobnom centre Siemensu pri Wegberg-Wildenrathe.
  • V piatok 17. septembra 1999 prvých ICE-3M, DB 406 001 prišlo do Holandska na komisionálne skúšky. Počas tohoto obdobia súprava nosila NS-logo (pozri tiež galéria obrázkov). Práve teraz je táto súprava ešte stále v Holandsku na skúškach. ICE-3M majú tiež byť v Holandsku skúšané ako zložené jednotky.
  • V utorok 11. januára 2000 ICE-3M bol oficiálne prezentovaný pri Utrechte. ICE služby NS a DB budú nazývané "ICE International".
  • Počas EXPO 2000 odštartovala premávka prvých bežných ICE International zvláštnymi vlakmi do Hannoveru. Kvôli niektorým technickým chybám niektoré vlaky ich nahradili rušňom tahanými vlakmi (Touristik/EuroCity).
  • Teraz ICE -3M môžu už byť nájdené v polohe EC 140, 145, 148 a 153 medzi Amsterdamom a Kölnom. Od 5. novembra 2000 ICE International nahradí všetky vlaky EuroCity 14x a 15X. Neskôr keď bude otvorená NBS Köln - Frankfurt vlaky budú pokračovať do Frankfurtu.
  • Posledná zmena: 24-10-2000.

    ICE-3M - URL Petra Schokkenbroeka (aktuálna verzia / len holandsky a anglicky)


    Strana vytvorená / Site created : 4. VI. 2001
    Posledná aktualizácia / Last update : 4. VI. 2001
    Späť na InterCityExpress (ICE)/InterCity-NeiTech (ICT) ( http://www.rail.sk/ice/ice3ukps.htm )