Mosty na trati konskej železnice Bratislava - Trnava - Sereď

Trasa konskej železnice z Bratislavy do Serede aj keď prechádzala rovinatým územím, na trati sa vybudovalo niekoľko na tú dobu unikátnych mostov. Mosty mali príťažlivý architektonický vzhľad, vyššiu pevnosť, lebo pri ich výstavbe sa rátalo a neskoršou parostrojnou prevádzkou.
Medzi najväčšie patril báhoňský viadukt s deviatimi oblúkmi, z ktorých tri prostredné mali až 30 stôp (9,5 m), ostatné po 12 stôp (3 m), s priemerom zákruty 810 siah. Most preklenul jeden rad domova dve ulice.
Podobný most preklenul aj Šenkvické údolie. Unikátnym bol aj most pri Cíferi.
Na predĺženom úseku z Trnavy so Serede bol cez Dudváh vybudovaný osemsiahový (150 m) drevený priehradový most podľa amerického systému LONG. Za jeho tvorcu sa pokladá bratislavský tesársky majster Spinzl. Most mohol slúžiť aj po zavedení parnej prevádzky.

Pramene:


Strana vytvorená : 31. XII. 2001
Strana aktualizovaná : 28. I. 2002
Dokument vytvoril : Miroslav KOŽUCH
Späť na mosty na železničných tratiach na Slovensku