TGV-časť filmu
Mission: Impossible 1

Základné údaje filmu:

Názov SK/CZ
Názov EN, príp. iný
rok výroby herci v hl. úlohách dĺžka vysielaný
(kde, kedy)
popis
Mission: Impossible 1
( 20090622a , Original DVD9 )
1996
Tom Cruise, Jon Voight, Emmanuelle Béart, Henry Czerny, Jean Reno, Ving Rhames, Kristin Scott Thomas, Vanessa Redgrave, Marcel Iures, Ion Caramitru, Marek Vašut, Rolf Saxon, Karel Dobrý, Carmela Marner, Jiřina Trebická, Emilio Estevez
110'
07.11.2018 / 20.30
STV 1
31.12.2016 / 18.15
Dajto
22.01.2015 / 01.25
Dajto
21.01.2015 / 20.15
Dajto
20.10.2012 / 02:30
Markíza
19.10.2012 / 22:50
Markíza
06.11.2011 / 00:20
Markíza
12.11.2010 / 23:35
Markíza
30.07.2009 / 22:45
Markíza
23.06.2007 / 22:45
Markíza
28.04.2006 / 21:20
Markíza
20.10.2001
Nova
Akční / Dobrodružný / Thriller
USA

Režie: Brian De Palma

Tom Cruise v hlavní roli špionážního thrilleru. Film byl zčásti natočený v Praze, vznikl na motivy populárního stejnojmenného televizního seriálu, který se u nás vysílal pod názvem Nulová šance. Ve Spojených státech se film, v nemž Tom Cruise nejen ztelesnil ústředního hrdinu, ale také jej produkoval, stal diváckým superhitem. Pri akci na americké ambasádě v Praze dojde k masakru elitní špionážní jednotky CIA. Šéf chce odhalit zrádce ve vlastních řadách a podezírá mimorádne schopného agenta Ethana Hunta. Nespravedlivě podezíraný mladík se proto pouští do pátrání na vlastí pěst a na každém kroku mu při tom hrozí smrtelné nebezpečí. Odhalená pravda je šokující pro všechny. (oficiální text distributora)
( FDB.cz , csfd.cz , Markiza.sk , IMDb.com )

Na DVD od: 17.01.2001
TV upútavka, SK : 1 , 2 , 3
Upútavka/Trailer, EN
"Železničná" časť filmu sa odohráva v čase 1:24'49" - 1:40'07" z celkovej dĺžky 1:41'59" (podľa TV verzie), resp. 1:24'39" - 1:39'59" z celkovej dĺžky 1:45'42" (podľa DVD verzie), čiže tvorí vlastne takmer celý záver.

Čiastočné inojazyčné verzie:
- Trainsurfing the TGV - Mission Impossible
- Goldfrapp vs. Mission Impossible

Tento fim veľa so železnicou spoločného nemá (skôr je obdobou Bondoviek s Pierce Brosnanom), avšak jeho záver "motajúci sa" okolo TGV stojí za vzhliadnutie, i keď k dokonalosti mu niekoľko vecí chýba ...

Súpis nezmyslov

čas   popis
00'28"   žst. London Terminus neexistuje (do 13. 11. 2007 premávali vlaky z pevniny na žst. London Waterloo International, od 14. 11. 2007 na žst. London St.Pancras)
00'44"   scéna sa odohráva v/na TGV PSE/Atlantique/Reseau (upresnenie sa mi však z dôvodu nízkeho rozlíšenia nepodarilo), z ktorích ani jeden nemá povolenú jazdu cez Eurotunnel, i keď podľa scenára je to vlak z Londýna do Paríža.
00'44"   unikátom je "Dieselový TGV", idúci po nezadrôtovanej trati, čo má síce čiastočnú súvislosť s realitou, nakoľko vlaky z pevniny pouzivaju pre jazdu na britskej trati bez napätia 25 kV 50 Hz 3.vodiacu koľajnicu, i tak sú to však zadrôtované trate (takýto stroj síce v prvopočiatkoch vývoja TGV síce existoval, ale v inom dizajne, ale jeho vývoj bol zastavený, t.j. bežných cestujúcich preto nikdy neviezol)
09'28"   naháňačka na jeho streche je len "backroundom" pre nahánačku dvoch protagonistov filmu, čo je taktiež fyzicky nemožné (raz som na trati DB vystrčil hlavu z okna pri rýchlosti "len" 200 km/h, a som rád, že mi zostala na krku).
12'23"   križovanie vlakov v Eurotunneli nie je možné: skladá sa z 2 jednokoľajných (na vonkajších stranách) a 1 cestnej - servisnej (v strede) tunelovej rúry; z tohoto dôvodu by bol schopný letu v Eurotunneli len modelársky vrtuľník, ktorý by však neuniesol ani 1 človeka.

Po neskoršej analýze filmu (vyššej kvality) som zistil ďalšie:

  • obe miestenky držané dôstojníkom CIA sú na to isté miesto: miesto 46 vozňa 12
  • lístok do 1.triedy z Londýna do Paríža za 97,50 FRF=cca 16 EUR by som bral aj ja
  • všetky vlaky Eurostar majú číslo 9xxx, nie 8709
  • miestenky na vlaky Eurostar majú túto skutočnosť osobitne vpísanu na každej miestenke pod nápisom Billet
  • použitý TGV má 12 vozňov, čo v skutočnosti nemá žiadny TGV v Európe
  • V januári 2009 som sa dopracoval k DVD verzii, z ktorej ďalej doplňujem:

  • nakreslené TGV má voči skutočnému širšie čelo
  • na konci vlaku nesvietia žiadne svetlá (v skutočnosti musia)
  • koľaje v tuneli majú 3. napájaciu koľajnicu
  • Takýto rad výmyslov produkcie Hollywoodu môže "zožrať" len človek, ktorý pozná železnicu len z okna auta ...


     

    Strana vytvorená : 20. VIII. 2007

    Späť na TGV ( http://www.railsk/tgv/mi1.htm )