Ďalšie odkazy
Other Links
Vysokor. trate
Vysokorýchlostné trate Belgicka  

 

V Belgicku je plánovaný rozsah vysokorýchlostných tratí:

  • HSL/LGV 1: Wannehain (št. hr. Francúzsko) - Bruxelles/Brussel ; sprevádzkovanie: 14. XII. 1997
  • HSL/LGV 2 + 3: Bruxelles/Brussel - Liège - Aachen - Köln , úsek Bruxelles/Brussel - Liège , 61 km, sprevádzkovaný v decembri 2002. Trať po dokončení úseku po št. hr. so SRN, 42 km, prepojila 14.6.2009 vysokorýchlostné siete Francúzska, Belgicka a Nemecka, čím umožňuje takmer súvislú jazdu vlakov THALYS na trati Paris - Bruxelles/Brussel - Köln rýchlosťou 300 km/h
  • HSL/LGV 4: Antwerpen-Luchtbal - Noorderkempen - Rotterdam - Amsterdam (NS: HSL Zuid - 125 km + SNCB/NMBS: LGV 4 - 32 km), vo výstavbe, plánované úplné sprevádzkovanie (viackrát odložené): 13. 12. 2009
  •   Siet LGV Belgicka

    HSL/LGV 4
    HSL 4 / HSL-Zuid- je vysokorýchlostnou traťou nadväzujúcou na holandskú HSL Zuid (125 km) smerujúcej z Amsterdam na juh. Ich spoločným účelom je zrýchliť cestovanie vlakom na trase Paríž - Brusel - Antverpy - Rotterdam - Amsterdam , bude vybavená najnovším zabezpečovacím zariadením ETCS 2 a stanovenou maximálnou prevádzkovou rýchlosťou 300 km/h. Trakčný napájací systém tratí na HSL bude (ako takmer v celej Európe) 25 kV 50 Hz ss.
    Vnútroštátna skúšobná doprava cestujúcich začala 15. 6. 2009 na 24 km dlhom úseku
    Noorderkempen - Antwerpen-Centraal klasickými EMU r. M6 SNCB/NMBS v hodinovom takte od 6. do 20. hodiny v pracovné dni vlakmi InterRegional .
    Štandardná vnútroštátna i medzinárodná vysokorýchlostná prevádzka je plánovaná od 13. 12. 2009 vlakmi Thalys a neskôr v r. 2010 vlakmi V 250 Fyra (výrobca: AnsaldoBreda) spoločnosti NS Hispeed zakladateľov železničnej NS a leteckej KLM.

    Trať skráti cestovné časy :

        Webring vysokorýchlostných vlakov (USA)     Na začiatok strany

    Vysokorýchlostná železnica je druh verejnej železničnej dopravy s rýchlosťou minimálne 250 km/h - bolo pôvodné znenie normy UIC. Neskôr bola zrušená, čoho následkom je, že si každá krajina tento pojem vysvetľuje "po svojom".
    S vývojom vysokorýchlostných vlakov Japonsko ( Šinkansen ), ktoré vybudovalo (a naďalej buduje) hustú sieť vysokorýchlostných tratí, avšak neskôr začal ich rozvoj aj v Európe, kde vlaky skupiny TGV ( krátke obdobie ICE ) držia svetové rýchlostné rekordy.
    Vysokorýchlostné vlaky premávajú rýchlosťou

  • minimálne 250 km/h v krajinách: Španielsko , Francúzsko , Veľká Británia , Belgicko , Taliansko , Nemecko , Južná Kórea , Japonsko, Turecko
  • do 250 km/h aj v krajinách: Holandsko, Luxembursko, Švajčiarsko , Rakúsko , Kazachstan, Čína , USA , Kanada
  • V rôznych štádiách príprav je premávka rýchlosťou minimálne 250 km/h v krajinách: Portugalsko , Holandsko, Švajčiarsko , Poľsko , Rusko , Turecko , Maroko , India , Čína , USA , Mexiko , Brazília , Argentína ; projekt v Austrálii bol zastavený.

    Svetový rekord v oblasti konvenčných koľajových vlakov je z 3. apríla 2007 a drží ho francúzsky TGV POS č. 4402, ktorý dosiahol rýchlosť 574,8 km/h, v oblasti ostatných vlakov je to japonský magneticky nadľahčovaný vlak (Maglev) MLX01, ktorý dosiahol rýchlosť 581 km/h.

    Na začiatok stranyVysokorýchlostná železničná trať - verejná dopravná dráha s prevádzkovou rýchlosťou minimálne 250 km/h, ako ich doplnenie sú alebo budú existujúce trate špeciálne rekonštruované na rýchlosť 200 km/h ( norma UIC a ). Ich výstavba je nákladnejšia voči úpravám štandarných tratí pre prevádzku "naklápacích" vlakov a zväčša nie sú používané nákladnými vlakmi, čím umožňujú prevádzku rýchlosťami do 350 km/h, perspektívne i vyššími.

    Vlaky s naklápacou technológiou umožňujú na štandardných tratiach s menšími polomermi oblúkov voči vysokorýchlostným tratiam ich prejazd rýchlosťami vyššími až do 30 % voči štandarným vlakovým súpravám. Existujú 2 typy naklápacích systémov:

  • aktívny - vyvinutý talianskou spoločnosťou Fiat Ferroviaria (od r. 2000 Alstom Ferroviaria) použitý v súpravách TGV P 01 , Sm3-S220 , ETR ( 104 , 105 , 310 , 390 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480-Alfa Pendular , 490 , 500 , 600 , 610 , 650 , 680 ), ICT , ICT-D a RABDe 500 , atď.
  • pasívny - vyvinutý španielskou spoločnosťou Talgo
  • Ďalšie odkazy/Other Links:Na začiatok strany


    Strana vytvorená / Site created : 25-X-2008
    Posledná aktualizácia / Last update : 30-VII-2009
    Všetky informácie bez záruky.
    Zdroje:
    Wikipedia
    International Railway Journal
    Späť na " Addams' Rail Page "