Železničná trať
Trnava - Bratislava filiálka
správy z tlače

Medzinárodné železničné koridory potrebujú efektívnejšiu prestavbu (18. 11. 2004)

Monitorovací výbor pre Kohézny fond hodnotí implementáciu 40 projektov
TASRBratislava 10. 11.2004 - Vecné a finančné hľadisko implementácie 40 projektov z rezortu dopravy a životného prostredia hodnotí dnes Monitorovací výbor pre Kohézny fond (KF), ktorý sa zišiel v Bratislave. V každom projekte osobitne precizuje súlad aktuálnej realizácie projektov s pravidlami stanovenými Európskou komisiou (EK) pre oblasť poskytovania finančnej pomoci konečným prijímateľom na Slovensku.
Členmi výboru sú zástupcovia zainteresovaných ministerstiev, Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) SR, EK, platobného orgánu, protikorupčného odboru Úradu vlády SR a mimovládnych neziskových organizácií. Prizvaní sú aj zástupcovia konečných prijímateľov pomoci, aby bolo monitorovanie transparentné a sporné záležitosti sa na mieste vyjasnili.
Predseda monitorovacieho výboru štátny tajomník rezortu výstavy Zsolt Lukáč podotkol, že rokovanie je prvé po vstupe SR do Európskej únie. Keďže projekty, ktoré sa pôvodne uchádzali o spolufinancovanie z predvstupového fondu ISPA, sa už transformovali na projekty povstupového KF, ich implementácia sa bude riadiť pravidlami pre KF.
Zástupcovia rezortu dopravy informovali členov výboru o stave projektov v oblasti železničnej dopravy. Spomedzi nich odborníkom EK predložili sumár stavu prác na projekte modernizácie železničnej trate Trnava - Bratislava v úseku Šenkvice – Bratislava-Rača , na realizáciu ktorého budú ŽSR čerpať príspevok z KF. Podľa rezortu dopravy zo ...
Okrem záverov zmonitorovaných projektov výbor ...

České firmy získali prvé zákazky financované z európskych fondov v SR a Poľsku (26. 10.2004)

ŽSR vypíšu do konca roku tender na modernizáciu trate Nové Mesto/Váhom – Piešťany (18. 10.2004)

Na modernizáciu železničnej infraštruktúry v SR sa v r. 2005 vynaloží 5,5 mld.Sk (21. 09.2004)

Konzultantom pri modernizácii trate iC Consulenten/Ramboll
SITABRATISLAVA 10. 08.2004 - Tender na konzultačné služby pre modernizáciu železničnej trate Šenkvice – Cífer a staníc Trnava - Bratislava-Rača vyhralo rakúsko-dánske konzorcium iC Consulenten/Ramboll. ŽSR v druhej ...
Spoločnosť iC Consulenten ... Druhá spoločnosť v konzorciu, dánsky Ramboll, sa ...

Pre rekonštrukciu tratí meškajú niektoré vlaky
SITABRATISLAVA 3. 08.2004 - Pre rozsiahle rekonštrukčné práce na železničných tratiach meškajú niektoré vlaky, ZSSK preto prosí verejnosť o pochopenie. V pondelok začatá nepretržitá výluka v úseku Šenkvice – Pezinok , ktorá potrvá ...
Hovorca ZSSK Miloš Čikovský ďalej agentúru SITA informoval, že od začiatku roka plní ZSSK grafikon vlakovej dopravy na 97,65 %. V posledných štyroch dňoch je to plnenie na 96,08%, 96,45 %, 98,23 % a 96,05 %, z čoho je možné podľa Čikovského usudzovať, že nejde o meškania vlakov vo veľkom rozsahu. (krátené)

Začala druetapa modernizácie V. železničného koridoru (13. 06.2004)

Tchas se bude podílet na modernizaci železnice na Slovensku
Česká tisková kancelářOSTRAVA 13. 06.2004 - Stavební firma Tchas získala zakázku na modernizaci železničních tratí na Slovensku za 22,5 milionu eur (698 milionů korun). "Vítězství v soutěži je pro firmu výrazným úspěchem, neboť se poprvé prosadila na zahraničním trhu," řekla ČTK mluvčí společnosti Jana Šafaříková.
Zakázka se týká modernizace úseku ...
Zkušenosti s modernizací železnic získala společnost při realizaci staveb prvního a druhého železničního koridoru v České republice. Od roku 1997 Tchas provádí práce související s modernizací železničního spodku a svršku, železničních stanic a mostních objektů. Byl například generálním dodavatelem modernizace trati Huštěnovice - Otrokovice nebo Ostrava - Petrovice.

Slávnostné otvorenie stavby ŽSR na V. železničnom koridore (11. 06.2004)

Železničnú trat Šenkvice – Cífer zmodernizuje ...
TASRBratislava 7. 06.2004 - Konzorcium vedené spoločnostou ...
Modernizácia má umožnit vlakom dosiahnut maximálnu traťovú rýchlost 160 kilometrov za hodinu. Celková dlžka trate Šenkvice – Cífer je 9,6 kilometra, v oboch smeroch 19,2 kilometra. Zákazka okrem toho zahrna aj rekonštrukciu ...
Projekt bude z polovice financovaný zo zdrojov predvstupového fondu EÚ ISPA. Finančné memorandum k nemu schválila vláda SR už v marci 2002.
V poradí druhý tender vyhlásili ŽSR v ...

Do trate Svätý Jur – Šenkvice už investovali miliardu
SITASme06.05.2004 - Modernizáciu takmer 8,7 (v skutočnosti 12, 453 - pozn. Addams) km úseku železničnej trate Svätý Jur – Šenkvice by mali ukončiť ...
Informovala o tom hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. "Tento úsek je súčasťou modernizácie viacerých koridorov slovenskej železničnej trate pre rýchlosť 160 km za hodinu," povedala Blašková. Podľa nej sú celkové náklady na modernizáciu úseku vo výške ...

Na Veľkonočný pondelok 53-ročného muža zrazil vlak
SITABRATISLAVA 13. 4.2004 - Jeden ľudský život vyhasol na Veľkonočný pondelok na trati medzi Šenkvicami a Pezinkom , kde rýchlik R 608 Spišan zrazil 53-ročného muža. Ako agentúru SITA informoval hovorca Železničnej polície Jozef Búranský, tragédia sa odohrala päť minút pred piatou hodinou ráno. Krátko pred incidentom rušňovodič uvidel asi z 50 metrovej vzdialenosti osobu, ktorá kráčala v smere jazdy vlaku. Aj keď použil rýchlobrzdu, najhoršiemu už nemohol zabrániť a Šenkvičan podľahol na mieste nehody následkom traumatických amputácií časti hlavy a dolných a horných končatín. Železničná polícia nezistila u rušňovodiča požitie alkoholu. Doprava na druhej traťovej koľaji bola zastavená takmer na tri hodiny.

Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
SITABRATISLAVA 4. 09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový generálny riaditeľ ŽSR Roman Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA. Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v rámci realizácie projektu Šenkvice - Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil. eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva projekty. Ide o pokračovanie úseku Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady projektu trate Trnava - Piešťany odhadujú železnice ...

ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
TASRBratislava 4. 09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4 miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne, ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných výkazov tak ŽSR napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609 miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886 miliardy Sk. ŽSR dosiahli za prvých 7 mesiacov tohto roka výnosy 8,6 miliardy Sk a náklady 9,865 miliardy Sk. Najväčšiu časť výnosov tvorili tržby z prevádzkovania železničnej dopravnej cesty v sume 4,2 miliardy Sk. Zvyšok výnosov tvorili tržby nesúvisiace priamo s hlavnou činnosťou v sume 1,76 miliardy Sk a iné príjmy vo výške 919 miliónov Sk. Celkové záväzky ŽSR dosiahli na konci júla 47,96 miliardy Sk, pričom od začiatku roka klesli už o 2,74 miliardy Sk. ...

Štvorminútové meškanie vlaku spôsobil v nedeľu 46-ročný muž
TASRBratislava 9. júna 2003 - Štvorminútové meškanie nákladného vlaku spôsobil v nedeľu skoro ráno 46-ročný muž z Budmeríc, ktorý "neprítomne" sedel na koľaji na železničnom priecestí v Cíferi. Keďže bol zjavne pod silným vplyvom alkoholu, vôbec nereagoval na výzvy hliadky Železničnej polície z Trnavy. Budmeričan preto putoval na vytriezvenie do trnavskej záchytky. Keď vytriezvel, nevedel vôbec uviesť motív svojho konania, ktorým ohrozil nielen seba, ale aj bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy.
TASR informácie poskytol hovorca Železničnej polície Jozef Búranský

ŽSR vyvlastnia pozemky na trati do Trnavy za zlomok trhovej ceny
TASR 17.3.2003 10:43 Bratislava - Vlastníci pozemkov, ktoré ŽSR vyvlastnia kvôli modernizácii trati Bratislava - Trnava, dostanú za pôdu len okolo 10 % trhovej ceny.
Trhová hodnota pozemkov sa podľa odhadov pohybuje od 600 do 1 100 Sk za štvorcový meter. ŽSR ich však získajú za 70 až 150 Sk/m2. Ako TASR informoval hovorca železníc Ján Keresteš, ŽSR sa ako investor na cene pozemkov s občanmi nedohodol. Spoločnosť sa preto obrátila na príslušné okresné úrady so žiadosťami o začatie vyvlastňovacích konaní. Keďže na modernizáciu železničnej trate pôjdu aj zdroje zo štátneho rozpočtu, úrady stanovili ceny pozemkov na základe vyhlášky o cenách stavieb a pozemkov z roku 1991. Možnosť na vyššie ceny za pozemky dával občanom po ich protestoch verdikt Krajského súdu v Bratislave z februára tohto roka. Súd konštatoval, že ŽSR mali pri stanovení kúpnych cien pozemkov požiadať v zmysle vyhlášky o výnimku MDPT SR a MF SR. Udelenie výnimky však ŽSR považuje za nepravdepodobné.
Po rozhodnutí krajského súdu oslovili ŽSR zatiaľ rezort dopravy. "MDPT SR vydalo 3. marca nesúhlasné stanovisko k žiadosti ŽSR o zvýšenie ponúkanej kúpnej ceny. V najbližších dňoch po získaní všetkých požadovaných dokladov bude podaná žiadosť o udelení výnimky na MF SR. Keďže podľa vyhlášky sú ŽSR povinné žiadať na MF SR okrem iného priložiť súhlasné stanovisko MDPT (stanovisko je nesúhlasné), považujeme za nepravdepodobné aby MF SR výnimku udelilo," vysvetlil J. Keresteš. "V takomto prípade nie je možné poskytnúť vlastníkom vyššiu cenu," dodal.
Podľa vyhlášky dostanú občania od štátu, resp. ŽSR za pozemky pri vyvlastnení 150 Sk/m2 v oblasti spadajúcej pod Pezinok, 100 Sk/m2 pri Modre, v okolí Svätého Jura 70 Sk/m2 a Veľkých Šenkvíc tiež 70 Sk/m2.

Nárazový vietor spôsobil prerušenie železničnej dopravy
Železnice Slovenskej republikyBratislava (28.10.2002) - Zhoršené počasie, predovšetkým silný nárazový vietor a na východnom a strednom Slovensku i silný dážď, počas dnešnej noci z 27. na 28. októbra spôsobili na viacerých miestach problémy vo vlakovej doprave. Najhoršia situácia bola v noci a dnes ráno vo Vysokých Tatrách, kde je doprava obmedzená na viacerých úsekoch Tatranských elektrických železníc ( TEŽ ) a priechodná je iba celá trať Poprad - Starý Smokovec .
Vo Vysokých Tatrách bola včera po 22.00 h najprv prerušená trať na ozubnicovej železnici Štrba - Štrbské Pleso , na ktorú spadli 4 stromy a porušili tadiaľ vedúce trakčné vedenie. Aj keď sa do rána podarilo z trate odstrániť všetky padnuté stromy, na odstraňovaní poruchy trakčného vedenia sa stále pracuje a dopravu na ozubnicovej železnici v oboch smeroch zabezpečuje od dnešného rána náhradná autobusová doprava. Dnes ráno sa kvôli stromu padnutému na trať musel vrátiť do východzej stanice aj osobný vlak Os 8201, ktorý bol vypravený z Tatranskej Lomnice do Starého Smokovca o 5.44 h. Po 8.00 h dnes ráno bola z rovnakých dôvodov prerušená aj vlaková doprava v úseku Štrbské Pleso - Vyšné Hágy . ŽSR priebežne odstraňujú prekážky na dotknutých úsekoch TEŽ a poruchy na trakčnom vedení, na dopravu cestujúcich nasadili náhradné autobusy.

Zlé počasie ochromilo z nedele na pondelok železničnú dopravu
Železničná spoločnosť, a. s.Bratislava (28.10.2002) - Silný vietor, dážď i padajúce lístie spôsobili meškania vlakov osobnej dopravy na mnohých úsekoch železničných tratí na Slovensku. Najviac postihnuté je územie Vysokých Tatier a okolie.
V nedeľu v noci o 22.00 bola prerušená doprava na Ozubnicovej železnici Štrba - Štrbské Pleso , keď na trať v dôsledku silného vetra spadli stromy a poškodili trakčné vedenie. Od rána je doprava na ozubnicovej železnici nahradená autobusmi. Vlak Os 8201 Tatranská Lomnica - Starý Smokovec s odchodom 5.21 nedošiel dnes ráno do cieľovej stanice a musel sa vrátiť. Doprava bola ráno zastavená aj na úseku Štrbské Pleso - Vyšné Hágy . Na TEŽ , v úsekoch so zastavenou vlakovou dopravou, jazdí náhradná autobusová doprava.
V úseku Ružomberok - Ľubochňa došlo včera v noci pod vplyvom dažďa a silného vetra k poruche trakčného vedenia, v dôsledku čoho boli vylúčené obe traťové koľaje do 0.51 resp. 1.13 hodiny. Rýchlik R 424 Laborec meškal 71 minút.
Na trati Trnava - Cífer strhol strom trolej, pričom sa na hodinu zastavila doprava.
Z úseku Krupina - Sása-Pliešovce dispečing hlásil prekročenie cestovného času osobného vlaku Os 6013 o pol hodinu z dôvodu prešmykovania kolies na hnacom vozidle kvôli napadanému lístiu na koľajniciach. Z niektorých tratí na Slovensku bolo hlásené poškodenie traťových a priecestných zabezpečovacích zariadení. Na odstránení následkov veternej kalamity na železnici sa priebežne pracuje, vzhľadom na zlé počasie však cestujúci musia naďalej rátať s meškaním vlakov. Silný vietor a dážď ochromil dopravu v celej západnej Európe. Meškať preto bude viacero medzinárodných rýchlikov.

Semafor
Hospodársky denník30.Augusta 2002 - V dôsledku modernizácie trate Trnava - Bratislava-Rača na traťovú rýchlosť 160 km/h, vylúčili od 10. augusta z prevádzky jednu traťovú koľaj. Keďže v tomto úseku jazdia vlaky po jednej koľaji v oboch smeroch rýchlosťou zníženou až na 50 km/h, niektoré vlaky osobnej dopravy meškajú 5 až 15 minút. Cestujúcim, ktorí prestupujú na nadväzujúce vlaky, preto odporúčajú použiť skoršie spojenia. Zároveň upozorňujú cestujúcich, že vykláňať sa z okien vlaku v tomto úseku trate je mimoriadne nebezpečné, pretože na susednej koľaji pracujú ťažké mechanizmy. Výluka potrvá do 18. októbra 2002.

Rušno na 5. koridore
POČAS NEPRETRŽITEJ 70-DŇOVEJ VÝLUKY OBNOVIA PRVÚ KOĽAJ MEDZI SVATÝM JUROM A BRATISLAVOU-RAČOU
Vladimír SALZER

Dlho očakávaná udalosť sa stala skutočnosťou. Po podpísaní zmluvy medzi ŽSR ako obstarávateľom, Delegáciou Európskej komisie a víťazom medzinárodného tendra na zhotoviteľa stavby Doprastavom, a. s., Bratislava, sa výlukou prvej koľaje na úseku Svätý Jur - Bratislava-Rača začala modernizácia železničnej trate Trnava - Bratislava-Rača.

(úplné znenie článku sa nachádza v č. 12/2002 časopisu Ž-Semafor z 12. VI. 2002)

Pred 150 rokmi začali kone na Slovensku ťahať prvý vlak
Modrania sa obávali poklesu mravnosti
DANUŠA DRAGULOVÁ-FAKTOROVÁ
Krmivo pre kone bolo lacnejšie ako uhlie do parného rušňa

Úplná verzia je dostupná len na Rail CD .
Full version is available at
Rail CD only.

Späť   
Strana vytvorená / Site created : 14-III-1999
Posledná aktualizácia / Last update : 27-XII-2004
( h120-70.htm )