Železničná trať / Railway line
Poprad-Tatry - Žilina
napäťová sústava/Power supply: = 3 kV

- 8. XII. 1871 sprevádzkovanie trate / line opening

( Zdroj / Source : 33 )

Zoznam staníc / Station list

1862 - vydanie koncesie na stavbu trate Hranice na Mor. - Púchov - Poprad - Košice

( Zdroj /Source : 33/99 )

- prev. dĺžka trate Čadca - Žilina - Košice: 279, 624 km.

( Zdroj/Source : 27/1931/2/605 )

V Kraľovanoch sa na stanici rekonštruuje aj bez slnka
Komplexná rekonštrukcia zvršku a trakcného vedenia na trati Turany - Kralovany, spolu s vynovenímnástupišta, zacala síce vlani a ukoncenie je plánované v budúcom roku, ale gro prác ide na plné obrátky v týchto mesiacoch. Aj ked je už výluk menej, v apríli až máji ich bolo 38.
(úplné znenie clánku: Ž-Semafor 11/2006)

Niekde už vlaky premávajú, pribudli však ďalšie obmedzenia (19. 11. 2004)

Preprava vlakmi ... je odstavená (19. 11. 2004)

Na Liptove sa zrazil vlak s drezinou
SITAŽILINA 4. 11.2004 - Medzi stanicami Paludzka a Liptovskými Vlachmi sa dnes dopoludnia zrazil nákladný vlak s malým obslužným motorovým koľajovým vozidlom, tzv. drezinou. Agentúru SITA informoval hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Žiline Igor Mahút. Koľaj je zatiaľ neprejazdná. Drezina narazila v protismere do nákladného vlaku, pričom sa v nej ľahko zranili dve osoby. Podľa Mahúta mali oba mechanizmy povolené jazdiť súbežne, ale drezina išla opačným smerom.

Pätnásťročného mladíka zo Stankovian usmrtil osobný vlak
TASRBratislava 26. 10.2004 - Život 15-ročného mladíka z obce Stankovany v okrese Ružomberok vyhasol po tom, čo ho v pondelok krátko pred 14.00 h zrazil osobný vlak v úseku Stankovany – Kraľovany . Podľa rušňovodiča chlapec vyskočil spoza stožiara trolejového vedenia asi tri metre pred prichádzajúci vlak, ktorý ho zachytil pravým schodíkom rušňa.
Lekár pri obhliadke tela konštatoval, že smrť nastala v okamihu po náraze. U rušňovodiča, ktorý pre mimoriadne krátku vzdialenosť zatiahol rýchlobrzdu až po kolízii, nezistili požitie alkoholu. Doprava na koľaji, kde k tragédii došlo, bola na 2,5 hodiny zastavená, čo si vyžiadalo meškanie siedmich vlakov.
TASR o tom dnes informoval hovorca Železničnej polície Jozef Búranský.

V Hrboltovej prešiel vlak ...
TASRBratislava 18. 10.2004 - Nákladný vlak prešiel v sobotu na zastávke v Hrboltovej ...
Rušňovodič vo výpovedi uviedol, že ... asi 150 m pri príchode vlaku do zastávky. Keď použil výstražné zvukové znamenie, ... Napriek tomu, že rušňovodič použil rýchlobrzdu, pre krátku vzdialenosť už nedokázal predísť ... Železničná polícia nezistila u rušňovodiča požitie alkoholu.
TASR informáciu poskytol hovorca Železničnej polície Jozef Búranský.

Na železničnej trati Poprad – Svit našli dnes ráno ...
TASRBratislava 21. 07.2004 - Dnes v skorých ranných hodinách našli na železničnej trati Poprad – Svit ...
Podľa lekára mal .... je v štádiu vyšetrovania. Udalosť si vyžiadala zastavenie železničnej dopravy na prvej koľaji od 04.55 h do 6.40 hod.
TASR o prípade informoval hovorca Železničnej polície Jozef Búranský.

Pod kolesami rýchlika ...
TASRRužomberok 28. 06. 2004 - ... Zhodou nešťastných náhod v tom čase prechádzal stanicou rýchlik Lomnica idúci z Bratislavy do Popradu. Jeho rušňovodič vypovedal, že ... Použil výstražné zvukové znamenie a rýchlobrzdu. Nešťastiu už nedokázal zabrániť, uviedol dnes pre TASR hovorca Železničnej polície Jozef Búranský.
V súvislosti s tragédiou v stanici Ružomberok-Rybárpole prerušili dopravu na takmer dve hodiny. Zmeškali pritom tri rýchliky, jeden IC vlak a tri osobné vlaky.
Od začiatku tohto roka zahynulo na slovenských železniciach 34 ľudí, z nich väčšina prišla o život pre podcenenie nebezpečenstva. Nedovolene vstúpili do koľajiska, prípadne nepozorne prechádzali dopravným prostriedkom cez železničné priecestie, kde ich zachytil idúci vlak, uviedol Búranský.

Polícia zatiaľ nezistila totožnosť mŕtveho muža
TASRLiptovský Mikuláš 16. 06.2004 - Polícia zatiaľ nezistila totožnosť mŕtveho muža, ktorého našli ...
Mŕtvy muž nemal pri sebe žiadne doklady a predmety. Mal približne 35 rokov, hnedé oči, meral 172 cm, bol štíhly - vážil asi 75 kg. Čierne, husté prešedivené vlasy, nad ušami dlhé asi deväť centimetrov, si spredu česal do pravej strany. V ústach na hornej čeľusti vpravo mal tri korunky zo žltého kovu (na zuboch 3, 4 a 5). Na jeho tele nezistili žiadne známky po starších úrazoch alebo operáciách. Mal oblečenú tmavomodrú mikinu bez značky, bledomodré šuštiakové nohavice na pravej prednej časti s modrým nápisom "budmil", na nohách čierne ponožky a čiernohnedé turistické topánky, veľkosť 8.
Akékoľvek informácie, ktoré by pomohli objasniť totožnosť mŕtveho muža, prípadne okolnosti trestného činu, môžu občania ohlásiť na oddelenie Železničnej polície Liptovský Mikuláš, tel. 044 5514152 alebo mobil 0905 414 805.
TASR informovalo o tom dnes oddelenie Železničnej polície v Liptovskom Mikuláši.

Povolanec Michal vyskočil z rýchlika a skončil v nemocnici s otrasom mozgu
TASRBratislava 5. 05.2004 - Zranením s dobou liečenia až štyri mesiace sa v utorok dopoludnia skončilo putovanie 19-ročného povolanca Michala zo Sniny k vojenskému útvaru v Kežmarku.
Mladík s o rok starším kamarátom cestoval rýchlikom Dargov. V Poprade však nestihli vystúpiť, preto sa rýchlo presunuli do posledného vozňa, kde Michal odistil a otvoril koncové posuvné dvere, vyhodil na trať tašku a za jazdy zo súpravy vyskočil.
Jeho spolucestujúci sa zľakol a vystúpil až v Štrbe , odkiaľ šiel peši hľadať Michala. Zraneného mladíka previezli do nemocnice v Poprade. Michal má otras mozgu ťažkého stupňa a rôzne pomliaždeniny hlavy a tela. Lekári mu odobrali aj krv na zistenie prítomnosti alkoholu. Jeho spoločníkovi v dychu policajti namerali 1,33 promile alkoholu.
TASR o tom dnes informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.

Muž pred zrážkou s vlakom rozpažil ruky
TASRBratislava 24. 3.2004 - Na následky mnohopočetných poranení na mieste zomrel 46-ročný muž z Liptovského Petra, ktorý sa v pondelok pred pol jedenástou v noci ...
TASR o tom dnes informoval hovorca ŽP Jozef Búranský.

Železnice majú postaviť nový terminál
Hospodárske noviny4. 3.2004, hn/dj - ŽSR majú do príchodu KIA Motors vybudovať nový terminál v Tepličke pri Žiline. Ten je zahrnutý v investičnom programe železníc, a preto ministerstvo dopravy na urýchlenie výstavby prispeje minimálne. Minister predbežne ...

Vrútockí železniční policajti odhalili mladíkov, ktorí si prilepšili krádežami
TASRBratislava 16. 1.2004 - Príslušníci Železničnej polície vo Vrútkach odhalili dvoch 22-ročných mladíkov z Považskej Bystrice a Martina, ktorí sa rozhodli prilepšiť si krádežami.
Tandem ešte v noci z 29. na 30. decembra minulého roka z miestnosti vozmajstrov na nákladnej stanici vo Vrútkach odcudzil ...

Železnice postavia vlastnú GSM sieť
Sme 04.09.2003, Tomáš Bella - Na Slovensku sa začína v týchto mesiacoch stavať tretia GSM sieť. Pokrývať však bude len hlavné koridory okolo železničných tratí a využívať ju budú len zamestnanci ŽSR . Priniesť by mala zvýšenie bezpečnosti vlakovej dopravy a zhustenie frekvencie vlakov na najvyťaženejších úsekoch. Hlavným dôvodom na zavedenie novej siete GSM-R určenej najmä pre komunikáciu rušňovodičov s centrami riadiacimi vlakovú dopravu je zjednotenie komunikačných štandardov pre celú Európu. “Pri ceste vlaku po Európe totiž treba dnes často vymieňať rušeň len preto, lebo v rôznych krajinách sa používajú na komunikáciu rôzne štandardy,“ hovorí Johann Garstenauer, viceprezident pre predaj ...
Železnice navyše ani nevypísali výberové konanie na GSM-R a zákazku zverili priamo firme Kapsch. S ňou sa v súčasnosti snažia dohodnúť na zmene kontraktu tak, aby zohľadňoval horšiu finančnú situáciu podniku. Podľa J. Keresteša je totiž “už dnes jasné, že nie je v možnostiach ŽSR finančne pokryť objem podpísaných zmlúv“. Len cena za realizáciu prvej z piatich etáp výstavby GSM-R na trati Kúty - Bratislava – Nové Zámky by mala byť okolo pol miliardy korún.

Pod hladinou Liptovskej Mary
Preložené trate
Hospodársky denník02.09.2003, z materiálov Ž semaforu pripravil Jozef Kunik - Aj vy ste strávili leto na brehu liptovskej priehrady? Možno ste si ani neuvedomili, že aj tam dole, pod vodnou hladinou, sa kedysi preháňali medzinárodné rýchliky a hrmotné nákladné vlaky? Veru, nebolo ...

Železniční policajti objasnili sobotňajšiu lúpež na zastávke v Štrbe
Uverejnené 01.08.2003 v Novom dni
TASRBratislava 31. 07.2003 - Objasniť sobotňajšiu lúpež, ktorá sa stala v objekte železničnej zastávky v Štrbe , sa podarilo ...

Spadol pred rýchlik
Nový Čas 03.07.2003 hud, ŠTRBA – K hroznej tragédii sa schylovalo v utorok na železničnej trati medzi Štrbou a Lučivnou . O 18.45 h tu rýchlik Spišan narazil do ...

Rýchlik Spišan narazil pri Štrbe do traktora
SITABRATISLAVA 1. júla 2003 - Vlaková nehoda sa dnes stala na východe Slovenska. Rýchlik Spišan o 18:45 pri železničnej zastávke Lučivná pri Štrbe narazil do traktora. Ako agentúru SITA informoval riaditeľ odboru komunikácie ZSSK Miloš Čikovský, ...

Na Liptove vyčíňa voda, je stav ohrozenia
Voda z topiaceho sa snehu znepríjemňuje život aj obyvateľom obce Huncovce, okr. Kežmarok.
Sme ANDREA HARMANOVÁ, 13. 3. 2003, KRÁĽOVA LEHOTA – Už niekoľko dní vyčíňa na Liptove voda, v obci Kráľova Lehota vyhlásili stav ohrozenia. Oteplenie a dážď spôsobuje, že sneh sa topí a voda sa prúdom valí z kopcov a svahov na časť dediny zvanú ...
(krátené)

Nárazový vietor spôsobil prerušenie železničnej dopravy
Železnice Slovenskej republikyBratislava (28.10.2002) - Zhoršené počasie, predovšetkým silný nárazový vietor a na východnom a strednom Slovensku i silný dážď, počas dnešnej noci z 27. na 28. októbra spôsobili na viacerých miestach problémy vo vlakovej doprave.
Zlá situácia sprevádzaná padaním stromov a poruchami trakčného vedenia bola počas dnešnej noci aj na ďalších tratiach ŽSR . V čase od 21.32 od 1.13 h bola obmedzená doprava v úseku Ružomberok - Ľubochňa , pričom od 0.51 h sa podarilo ...(krátené)

Zlé počasie ochromilo z nedele na pondelok železničnú dopravu
Železničná spoločnosť, a. s.Bratislava (28.10.2002) - Silný vietor, dážď i padajúce lístie spôsobili meškania vlakov osobnej dopravy na mnohých úsekoch železničných tratí na Slovensku. Najviac postihnuté je územie Vysokých Tatier a okolie.
V nedeľu v noci o 22.00 bola prerušená doprava na Ozubnicovej železnici Štrba - Štrbské Pleso , keď na trať v dôsledku ...(krátené)

Rozuzlenie najskôr v rokoch 2005 - 2006
GEN. RIADITEĽ ŽSR ING. LADISLAV SAXA: PLÁNUJEME OŽIVENIE TEPLIČKY

Miroslav PAVLÍK

Rozostavanej a už viac rokov čiastočne zakonzervovanej "novostavbe" zriaďovacej stanice Žilina-Teplička prischol nelichotivý názov "stavba storočia". Je však isté, že jej dostavaním by sa vyriešilo veľa problémov v zriaďovacích prácach nielen v uzle Žilina, ale v celej sieti ŽSR.

(úplné znenie článku sa nachádza v č. 9/2002 časopisu Ž-Semafor z 1. V. 2002)

Krpeľany, stavba železnice, preložky v okolí vodného diela

Výstavba Košicko-bohumínskej železnice a štátnej železnice z Vrútok do Salgótarjánu začiatkom sedemdesiatych rokov 19. storočia hospodársky pozdvihli mestečká a obce v Turci, ktoré ležali pri železnici. Krpeľany nemali z dopravného hľadiska výhodnú zemepisnú polohu, lebo obec obchádzala dôležitá cesta a železnica síce prechádzala chotárom obce, ale na pra­vom brehu Váhu, s ktorou bolo spojenie len pomocou ...
Výstavba vodnej nádrže si vyžiadala preložiť teleso železničnej trate ČSD v dĺžke 6,79 km a to od Turian po kraľoviansky tunel. V apríli 1949 bola vytýčená nová trasa železničnej trate a v júli sa započalo s budovaním nového telesa trate. Pri výstavbe novej trate v priestore Pod Boroviny prekážala štátna cesta I. triedy, ktorú bolo potrebné premiestniť. Z tohto dôvodu sa uskutočnila v rokoch 1951 až 1952 výstavba obchádzky cesty cez obec Šútovo, na ktorú bola odklonená celá cestná doprava. Práce na preložke telesa železničnej trate skončili roku 1954 a v rokoch 1955 až 1956 sa robili práce na ...
Po prvý raz sa spomínala potreba výstavby novej zastávky v roku 1960, pretože z obce väčšina obyvateľov dochádzala do zamestnania železnicou. Roku 1961 sa prerokovávala oprava zastávky, ktorá sa mala obložiť durizolový­mi doskami a omietnuť. Traťová dištancia Žilina v januári 1961 vykonala ...
Asanácia starej stanice Krpeľany, ktorá ležala mimo železničnej trate bola vykonaná v lete 1974 športovcami TJ, ktorí si materiál rozobrali na výstavbu sociálneho zariadenia. Druhá budova zastávky slúžila ako obchod pre zeleninu.

Lacko, R. a kolektív: Krpeľany (NADAS-AFGH, Vrútky 1995)

Buďte rušňovodičom na trati Žilina - Liptovský Mikuláš - Spišská Nová Ves
TABLET.TV vďaka spolupráci s ZSSK prináša našim čitateľom zážitok, inšpirovaný hitom severských televízií. Projekt umožňuje precestovať reálnu vlakovú trať Žilina - Liptovský Mikuláš - Spišská Nová Ves v roli rušňovodiča!
Bratislava 11. apríla 2015 (Teraz.sk/TABLET.TV) - TABLET.TV vám vďaka spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK) predstavuje videoexperiment, aký na takejto úrovni na Slovensku ešte nikto nerealizoval. Podobné projekty sú však hitom mnohých zahraničných, najmä severských televízií.
Na rozdiel od neho však budete mať výhodu infografiky, ktorá vám v priebehu cesty opíše, čo sa v danom okamihu okolo vás nachádza. Ďalšie informácie o projekte nájdete pod videooknom, ktoré znamená prechod do vlakovej reality. Príjemnú cestu!


Žilina - Liptovský Mikuláš , 480 x 270

 

Úplná verzia je dostupná len na Rail CD .
Full version is available at
Rail CD only.

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

kilometrická
poloha podľa
hekto-
metrovníkov ¤
Kilometer position
due to Hectometer
stones ¤

štatistické
číslo
Statistic
No.
umiestnenie
budovy
Building
position
názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
__0 199, 390 + 132506 xx oo Poprad-Tatry [ 180-2 , 183 , 185 ] Poprad-Veľká; Poprád-Veľka; Poprádfelka
___ 203, 270 / 203, 35 ______ xo xx hlásnica Veľká  
__7 206, 541 132308 oo xx Svit [ 505 ] Batizovce; Batizfalva
xxx 207, 37_ xxxxxx xx xx most/bridge  
___ 208, 770 ______ __ __ ? hlásnica Šuňava  
_10 ___, ___ ______ __ __ Mengušovce z. (zrušená zastávka / canceled stop) Menguszfalva
___ 210, 420 ______ __ __ ? hlásnica Šuňava  
_11 210, 725 132407 xo xx Lučivná Lučivná kúpele; Lucsivnafürdö mh.
___ 210, 850 ______ __ __ ? hlásnica Tatry  
___ 212, 003 ______ __ __ ? hlásnica Tatry  
___ 213, 375 ______ __ __ ? hlásnica Mlynica  
___ 214, 715 ______ __ __ ? hlásnica Mlynica  
___ 215, 342 ______ __ __ ? hlásnica Štrba  
_16 215, 357 132209 xo xx Štrba zastávka  
___ 216, 516 ______ __ __ ? hlásnica Štrba  
_19 218, 315 132001 oo xx Štrba [ 182 ] Csorba
___ 224, 562 ______ __ __ vlečka  
_25 224, 700 132100 xx oo Važec nz Vágfalva
___ 225, 083 ______ __ __ vlečka  
___ 226, 3__ ______ xo xx ?  
_31 230, 581 131714 oo xx Východná  
___ 233, 474 ______ __ __ ? hlásnica Hybe  
___ 234, 662 ______ __ __ ? hlásnica Hybe  
___ 234, 710 ______ __ __ ? hlásnica Hybe  
___ 235, 860 ______ __ __ ? hlásnica Hybe  
___ 236, 900 ______ __ __ ? hlásnica Mrlianka  
___ 238, 170 ______ __ __ ? hlásnica Mrlianka  
___ 238, 545 ______ __ __ ? hlásnica Mrlianka  
___ 240, 045 ______ __ __ vlečka  
_42 241, 432 131615 xx oo Kráľova Lehota [ 495 ] Királylehota
_47 246, 542 / 246, 7 131417 xx oo Liptovský Hrádok [ 495 ] Hrádok na Slovensku; Liptó Ujvár; Liptóujvar
xxx 247, 2__ xxxxxx xx xx most/bridge  
_50 249, 887 131516 xx xo Podtureň z Sv. Ján Podturňa z.; Szt. Iván Póttornya mh.
___ 250, 090 ______ __ __ hlásnica Topoľ  
___ 250, 970 ______ __ __ ? hlásnica Poruba  
___ 252, 470 ______ __ __ ? hlásnica Poruba  
___ 253, 448 ______ __ __ ? hlásnica Vŕba  
_54 253, 694 131318 xx xo Okoličné z Okolično z.; Okolicsnó mh.
xxx 254, 0__ xxxxxx xx xx most/bridge  
___ 254, 564 ______ __ __ ? hlásnica Vŕba  
___ 255, 620 ______ __ __ ? hlásnica Vŕba  
_58 257, 591 131011 xx oo Liptovský Mikuláš [ 483 ] Liptovský Svätý Mikuláš; Liptó Szent Miklós; Liptószentmiklós
xxx 258, 159 xxxxxx __ __ Začiatok preložky [ 483 ]  
xxx 259, 05_ xxxxxx xx xx most/bridge  
___ 264, 403 / 264, 5 ______ oo xx výhybňa Paludza (264,15 - 265,15)  
_68 268, 018 131813 xx xo Liptovské Vlachy z  
xxx 275, 065 / 271, 441 xxxxxx __ __ Koniec preložky [ 483 ]  
_76 272, 077 / 272, 2 130815 xx oo Liptovská Teplá [ 483 ] Liptótepla
___ 275, 512 ______ xx oo výhybňa Lisková / súbeh tratí / connection of lines 180 / 338  
_81 276, 880 / 276, 93 13071_
(131716)
xo xx Lisková z Liszkófalva mh.
___ 278, 2__ ______ xx xo súbeh tratí / connection of lines 180 / 338  
_84 280, 353 130419 xx oo Ružomberok [ 338 , 482 ] Rózsahegy
_86 282, 607 130617 oo xx Ružomberok-Rybárpole z Rybárpole; Rózsahegy fonógyár
___ 282, 681 ______ __ __ Vlečka  
___ 285, 221 ______ xo xx hlásnica Lipa  
_89 285, 723 / 285, 9 130518 xx xo Hrboltová z Hrbolto mh.
___ 289, 609 ______ xx xo hlásnica Komjatná Gombas z.
_94 290, 820 / 290, 75 130310 xo xx Švošov  
___ 291, 323 ______ __ __ hlásnica Hubová  
_97 293, 133 130112 xx oo Ľubochňa [ 481 ] Fenyöháza
_99 295, 128 130211 __ __ Stankovany z Sztankován mh.
xxx 298, 0__ xxxxxx xx xx most/bridge  
xxx 298, 1__ xxxxxx xo xx súbeh tratí / connection of lines 180 / 181  
102 298, 571 174755 xx oo Kraľovany [ 181 ] Kralován
xxx 300, 50 - 300, 95 xxxxxx xx xx ( Kraľoviansky tunel )  
___ 302, 235 ______ __ __ hlásnica Šútovo  
106 302, 237 174854 xo xx Šútovo z Ratkov Sútovo z.; Ratko Suttó mh.
___ 303, 173 ______ __ __ ? hlásnica Krpeľany  
___ 304, 294 ______ __ __ ? hlásnica Šútovo Sútovo z.; Suttó mh.
___ 304, 173 ______ __ __ ? hlásnica Krpeľany  
108 304, 186 178350 xo xx Krpeľany z  
xxx 305, 5__ xxxxxx xx xx most/bridge  
___ 306, 583 ______ __ __ ? hlásnica Krpeľany  
111 308, 068 / 308, 03 178251 oo xx Turany Nagyturany
xxx 309, 4__ xxxxxx xx xx most/bridge  
115 311, 866 / 311, 93 177857 xx oo Sučany [ 480 ] Szucsany mh.
118 314, 963 ______ oo xx Vrútky nákladná stanica / Freight Station [ 320 ]  
xxx ___, ___ xxxxxx xx xo súbeh tratí / connection of lines 180 / 320  
xxx ___, ___ xxxxxx xx xo súbeh tratí / connection of lines 170 / 180  
120 316, 765 / 316, 65 178954 xx oo Vrútky [ 170 ] Ruttka
___ 319, 850 ______ __ __ VLEČKA MR D.Skala odb.výh .M1  
___ 319, 858 17905_ xx oo Vrútky zastávka (zrušená zastávka / canceled stop)  
xxx 322, 80 - 323, 12 xxxxxx xx xx ( tunel Strečno I )  
xxx 323, 70 - 324, 30 + 323, 72 - 324, 27 xxxxxx xx xx ( tunel Strečno II + III )  
129 326, 004 / 326, 03 178756 xx xo Strečno z Sztrecsény
___ 327, 695 ______ __ __ ODBOČKA Potok  
133 329, 374 / 329, 7 178657 oo xx Varín Varna
___ 333, 300 ______ __ __ ODBOČKA Váh  
138 334, 122 / 334, 35 178855 xx xo Teplička nad Váhom z Teplička z.; Teplicska mh.
141 337, 627 179150 xx oo Žilina [ 120 , 126 , 127 ] Zsolna
¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building
+ z bodu/ from point Čop Gr./št. hr./State Border

Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Vlaky_net / Railway discussion at server Vlaky_net (Trains) in Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava / Railway discussion at server Mestská doprava in Bratislava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report Railways in Slovakia - discussion Ostrava's magazine K-Report

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 05-V-1999
    Posledná aktualizácia / Last update : 25-12-2015
    (h180-1.htm)