Rušne radu
210
Rušeň ZSSK loco 210.048-5; výrobné číslo: 7266, rok výroby:
1979
(Bratislava-Nové Mesto 1. XI. 2001 - 14:21 hod./hr.)
© Martin ROTTMANN
Základné technické údaje
Rad: | 210 |
Pôvodný rad: | S 458.0 |
Výrobca: | Škoda Plzeň |
Rozchod: | 1435 mm |
Usporiadanie pojazdu: | Bo'Bo' |
Napájací systém: | 25 kV 50 Hz |
Hodinový výkon: | 984 kW |
Trvalý výkon: | 880 kW |
Dĺžka cez nárazníky: | 14400 mm |
Rázvor celkový: | 9600 mm |
Rázvor podvozkov: | 2800 mm |
Vzdialenosť otočných čapov podvozkov: | 6800 mm |
Najvyššia dovolená rýchlosť: | 80 km/h |
Minimálny polomer prechodnosti oblúka: | 120 m |
Hmotnosť rušňa: | 62 t |
Prevodový pomer: | 1 : 4,06 |
Priemer kolies: | 1050 mm |
Vlakové
kúrenie: |
1,5 kV 50 Hz 3 kV 50 Hz |
Továrenský typ: | 51 E0, 51 E3 |
Po získaní dobrých skúseností z prevádzky jednosmerných elektrických rušňov radu 110 rozhodlo FMD o potrebe striedavých elektrických posunovacích rušňov. Prototyp s pôvodným označením S 458.0001 bol vyrobený už v roku 1972 a v januári 1973 bol pristavený pre skúšobné jazdy na ŽSO v Cerheniciach. Po úspešnom vykonaní overovacích skúšok bol odovzdaný pre ČSD. Mechanická časť rušňa, ako aj podvozky, vychádzajú z jednosmerných rušňov radu 110. Rozdiel je len v spôsobe uloženia trakčných motorov. Už v roku 1973 bola realizovaná prvá dodávka 30 sériovo vyrobených rušňov s pôvodným označením S 458.0002 až 031. Celkovo bolo vyrobených 74 rušňov tohoto radu ešte v dvoch sériách v rokoch 1979 a 1983. Na prototypovom rušni 210.001 bola v roku 1990 vykonaná rekonštrukcia elektrickej výzbroje, pričom bolo zmenené aj označenie rušňa na 209.001.
MDPaT 9.11.1998
210 044 © Európsky železničný server |
|
Rušeň ZSSK loco 210 017-0 (Žiar nad Hronom 14 .IX. 2002-09:29:22 hod./hr.) (Veľká fotografia je dostupná len na Rail CD / Big photo is at Rail CD available only) © Addams |
Použitie - vlaky osobnej dopravy: | Používané na niektorých miestnych vlakoch na elektrifikovaných tratiach juhozápadného Slovenska. |
Použitie - vlaky nákladnej dopravy: | Používané na všetkých miestnych nákladných vlakoch na elektrifikovaných tratiach juhozápadného Slovenska : trate číslo 110, 114, 116, 120 (v úseku Bratislava - Trenčianska Teplá), 130, 133, 135, 150. Na trati 130 spolu s dieselovým radom 742, na trati 150, v úseku Zvolen - Levice spolu s dieselovým radom 721. |
Použitie - posun: | V niektroých staniciach juhozápadného Slovenska (napr. Bratislava hl. st., Bratislava-N. Mesto, Trenčianska Teplá, Zvolen). |
číslo rušňa | rušňové depo |
210 006 | Zvolen |
210 007 | Zvolen |
210 009 | Zvolen |
210 010 | Zvolen |
210 011 | Zvolen |
210 012 | Zvolen |
210 013 | Zvolen |
210 017 | Zvolen |
210 018 | Zvolen |
210 019 | Zvolen |
210 033 | Leopoldov |
210 034 | Leopoldov |
210 048 | Leopoldov |
210 068 | Leopoldov |
210 069 | Leopoldov |
210 070 | Leopoldov |
210 071 | Leopoldov |
( Petr Kadeřávek , Addams )
Prezývky: | Jazvec Žehlička |
( Zdroj )
Strana vytvorená / Site created :
05-VI-2000 Posledná aktualizácia / Last update : 28-VII-2004 |
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/210.htm ) |