Rušne radu
210

Rušeň 210.048-5; výrobné číslo: 7266, rok výroby: 1979 (Bratislava-Nové Mesto 1. XI. 2001 - 14:21 hod.)
Rušeň ZSSK loco 210.048-5; výrobné číslo: 7266, rok výroby: 1979
(Bratislava-Nové Mesto 1. XI. 2001 - 14:21 hod.
/hr.)
©
Martin ROTTMANN

Základné technické údaje

Rad:   210
Pôvodný rad:   S 458.0
Výrobca:   Škoda Plzeň
Rozchod:   1435 mm
Usporiadanie pojazdu:   Bo'Bo'
Napájací systém:   25 kV 50 Hz
Hodinový výkon:   984 kW
Trvalý výkon:   880 kW
Dĺžka cez nárazníky:   14400 mm
Rázvor celkový:   9600 mm
Rázvor podvozkov:   2800 mm
Vzdialenosť otočných čapov podvozkov:   6800 mm
Najvyššia dovolená rýchlosť:   80 km/h
Minimálny polomer prechodnosti oblúka:   120 m
Hmotnosť rušňa:   62 t
Prevodový pomer:   1 : 4,06
Priemer kolies:   1050 mm
Vlakové kúrenie:  
 
1,5 kV 50 Hz
3 kV 50 Hz
Továrenský typ:   51 E0, 51 E3

Popis

 

Po získaní dobrých skúseností z prevádzky jednosmerných elektrických rušňov radu 110 rozhodlo FMD o potrebe striedavých elektrických posunovacích rušňov. Prototyp s pôvodným označením S 458.0001 bol vyrobený už v roku 1972 a v januári 1973 bol pristavený pre skúšobné jazdy na ŽSO v Cerheniciach. Po úspešnom vykonaní overovacích skúšok bol odovzdaný pre ČSD. Mechanická časť rušňa, ako aj podvozky, vychádzajú z jednosmerných rušňov radu 110. Rozdiel je len v spôsobe uloženia trakčných motorov. Už v roku 1973 bola realizovaná prvá dodávka 30 sériovo vyrobených rušňov s pôvodným označením S 458.0002 až 031. Celkovo bolo vyrobených 74 rušňov tohoto radu ešte v dvoch sériách v rokoch 1979 a 1983. Na prototypovom rušni 210.001 bola v roku 1990 vykonaná rekonštrukcia elektrickej výzbroje, pričom bolo zmenené aj označenie rušňa na 209.001.

MDPaT 9.11.1998

210/210044.jpg 210 044
© Európsky železničný server
210017-0 Rušeň ZSSK loco 210 017-0
(Žiar nad Hronom 14 .IX. 2002-09:29:22 hod./hr.)
(Veľká fotografia je dostupná len na
Rail CD / Big photo is at Rail CD available only)
© Addams

 

Použitie - vlaky osobnej dopravy: Používané na niektorých miestnych vlakoch na elektrifikovaných tratiach juhozápadného Slovenska.
Použitie - vlaky nákladnej dopravy: Používané na všetkých miestnych nákladných vlakoch na elektrifikovaných tratiach juhozápadného Slovenska : trate číslo 110, 114, 116, 120 (v úseku Bratislava - Trenčianska Teplá), 130, 133, 135, 150. Na trati 130 spolu s dieselovým radom 742, na trati 150, v úseku Zvolen - Levice spolu s dieselovým radom 721.
Použitie - posun: V niektroých staniciach juhozápadného Slovenska (napr. Bratislava hl. st., Bratislava-N. Mesto, Trenčianska Teplá, Zvolen). 

 

číslo rušňa rušňové depo
210 006  Zvolen 
210 007  Zvolen
210 009  Zvolen
210 010  Zvolen
210 011  Zvolen
210 012  Zvolen
210 013  Zvolen
210 017  Zvolen
210 018  Zvolen
210 019  Zvolen 
210 033  Leopoldov
210 034  Leopoldov
210 048  Leopoldov
210 068  Leopoldov 
210 069  Leopoldov 
210 070  Leopoldov 
210 071  Leopoldov 

( Petr Kadeřávek , Addams )

Prezývky: Jazvec
Žehlička

( Zdroj )


Späť / Back Nasledujúci / Next
Strana vytvorená / Site created : 05-VI-2000
Posledná aktualizácia / Last update : 28-VII-2004
( http://www.rail.sk/arp/slovakia/rolstock/210.htm )