Železničná stanica/Railway station
Marchegg
(Toto nie je oficiálna strana
ÖBB / Hier ist ÖBB offizielle webseite nicht / Here is ÖBB official page not)
(
pohľad na stanicu zo satelitu )

Cesta z Viedne do Bratislavy by mala po výstavbe nového spojenia trvať 35 minút

Prijímacia budova - pohľad od juhu (028933a: 5 ->187 kB) Prijímacia budova - pohľad od juhu
©
Addams 18. IX. 2003/14:38:24
Prijímacia budova - pohľad od západu (028933b: 5 ->187 kB) Prijímacia budova - pohľad od západu
©
Addams 18. IX. 2003/14:16
Prijímacia budova - pohľad od východu (028933c: 4,2 ->141 kB) Prijímacia budova - pohľad od východu
©
Addams 18. IX. 2003/14:29
Prijímacia budova - pohľad od severu (028933d: 4,5 ->117 kB) Prijímacia budova - pohľad od severu
© Addams 18. IX. 2003/14:27
Dieselový motorový vozeň 5047 058-2 (vt7058a: 7 -> 81 kB) Dieselový motorový vozeň 5047 058-2
© Addams 6. XII. 2003/15:38:38
(Veľká fotografia je dostupná len na
Rail CD / Big photo is at Rail CD available only)
Výrobný štítok dieselového motorového vozňa 5047 058-2 (vt7058b: 7 -> 86 kB) Výrobný štítok dieselového motorového vozňa 5047 058-2
©
Addams 6. XII. 2003/15:40

Dieselové motorové vozne radu 5047 ÖBB (v SR označované ako rad VT 70) v súčasnosti - júl 2004 - premávajú o. i. na trati Marchegg - Gänserndorf tesne za slovensko-rakúskou štátnou hranicou. Tieto vozne už dávnejšie mali prevádzkovať vlaky BRKS , avšak stále sa odďaľuje termín ukončenia schválenia ich technickej spôsobilosti pre SR, hoci už roky sú v prevádzke na miestnych tratiach ÖBB . Zrejme tu účinkuje lobby nepriateľov BRKS sídliacich neďaleko jazera Štrkovec v Bratislave ...
Počas GVD 2003/4 mal 1 takýto vozeň premávať na tratiach ŽSR na konci ER 2562 do žst. Bratislava hl. st. a späť samostatne ako ER 2569. 1. zmenou GVD však bol oficiálne nahradený bežným vozňom ÖBB radu Bp ( na ER 2569 ťahaný rušňom radu 2143 ÖBB ), avšak asi k tomu fyzicky nedošlo z vyššieuvedených príčin. Žiaľ uvádzam len "asi", nakoľko sa mi podarilo pozabudnúť na preverenie tejto drobnosti v prevádzke.
Od 12. XII. 2004 sú vedené vozňami radu 5047 vlaky zo žst. Bratislava hl. st. cez Marchegg do Gänserndorfu, kde budú nadväzovať na vlaky trate Wien - Hohenau - Bernhardsthal (- Břeclav), následkom čoho som prepokladal, že dôjde k zrušeniu priamych vlakov Bratislava hl. st. - Marchegg - Wien Südbahnhof . Skutočnosť ma však prekvapila, vzhľadom na to, že na začiatku obnovovania žel. spojení Ba - Wien po r. 1989 sa ÖBB vyjadrili, že chcú zachovať regionálny charakter trate Stadlau - Marchegg. Postupne však pravdepodobne zmenili názor, pretože rok čo rok rastie počet vlakov práve cez Marchegg :-( .

Odkazy/Links:

  • Železničná trať / Railway line Devínska Nová Ves - Marchegg
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • ÖBB - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • "Železničné správy z tlače" / Railway news from press

  • Strana vytvorená / Site created : 09-XII-2003
    Posledná aktualizácia / Last update : 11-IV-2007
    ( 028933.htm )