Deutschsprachige Seite über die Geschichte der PressburgerbahnEnglish sectionŽelezničná trať/Railway Line/Eisenbahn Linie
Bratislava Carlton - Kopčany ( ŽSR ) - Wolfsthal ( ÖBB )
(Preßburgerbahn)

Nad zašlou slávou električky

22. I. 1914 sprevádzkovanie elektrickej miestnej železnice / opening of line Bratislava - Kopčany - Wolfsthal - Schwechat - Wien.

Zoznam staníc / Station list

ZACHRÁ(Ň)NILI SME: Rušeň P.O.H.É.V. Ganz Eg 6 pre Bratislavu!

(Našťastie už neaktuálna najhoršia časť textu:) NA KÚPU Eg 6 MÁME ČAS DO 27. 10.2011 INAK JE TO STRATENÉ A PÔJDE DO ŠROTU !!!!!
DARCOVIA, AK MÔŽETE PRISPEJTE, PRESVEDČITE AJ SVOJICH ZNÁMYCH! ĎAKUJEME!

Podla najčerstvejších info: Vo verejnej zbierke je 2800 E. Len na samotnú kúpu je potrebných 9000 E. Doprava s naložením, vyložením, demontážou pantografu - lebo sa nezmestí do prejazdného profilu je cca 4000 E. Takže chyba ešte dosť ...

================================================

Projekt tejto trate vypracoval Ing. Josef TAUBER do 3 úsekov:

1. mestská dráha Bratislava-Petržalka - Kopčany ( - 550 V)
2. medzimestská dráha Kopčany - Wolfsthal - Hainburg - Groß Schwechat (~ 15 kV 16,6 Hz) (ako 1. úsek Preßburgerbahn-u poslúžila vybudovaná časť trate Hainburg an der Donau - Petronell-Carnuntum - Bruck a. d. Leitha) ,
3. mestská dráha Groß Schwechat - Wien ( - 600 V)

(Kopčany a Petržalka sú už dnes súčasťou Bratislavy ako aj Schwechat súčasťou Viedne)

Dolnorakúsky snem však pre námietky politických a cirkevných kruhov ako aj spoločností, ktorím by trať konkurovala ...
Uhorské kráľovské ministerstvo obchodu vydáva 5. VI. 1909 koncesnú listinu na výstavbu bratislavského úseku (7,05 km stavebnej dĺžky).
I keď rakúske cisárstvo vydáva konečnú koncesiu až 24. VI. 1912 na svoj úsek (63,65 km stavebnej dĺžky), jeho stavba začína ...
V stanici Groß Schwechat sa zmena napätia riešila posunom parnými rušňami cez ...
Odchodom o 4.15 hod. z Viedne sa 5. II. 1914 začína pravidelná doprava na trati.
Onedlho však začína 1. sv. vojna, koncom ktorej (v noci 14./15. VIII. 1919) sa zabarikádovaním mostu prevádzka zastavuje.
Napriek tomu, že povolenie na opätovné sprevádzkovanie bratislavského úseku bolo vydané 2. X. 1919 (rakúskeho 18. XII. 1919) medzištátna doprava je obnovená až 21. V. 1920.
Cestujúci z Rakúska po colnej a pasovej kontrole v Kopčanoch však už prestupujú do vozidla "a. s. Elektrická miestna železnica Bratislava - krajinská hranica" (BKH-nástupca POHÉV-u).
V roku 1924 BKH prestavuje úsek Kopčany - Kopčany, št. hr. na - 550 V (po prechode beznapäťového úseku vlak pokračuje pod rakúskym napätím 15 kV 16,6 Hz).
"Bratislavská elektrická účastinárska spoločnosť" (BEÚS-nástupca PVVV a ...
7. X. 1938 je prevádzka zastavená pred obsadením Petržalky (nemecký názov Engerau) Nemcami 10. X. 1938.
Nemecké ríšske železnice (DR) zavádzajú opäť prevádzku Berg-Engerau 11. I. 1941 na rozchode 1435 mm, a po výhybňu Kopčany aj pod svojim napätím (slávnostné otvorenie prevádzky 10. I. 1941).
Pri príchode frontu 3. IV. 1945 vyhadzujú Nemci do vzduchu prostrednú z 5 častí Štefánikovho ...
Pretože trať pre 21. storočie musí vyhovovať náročným kapacitným i rýchlostným požiadavkám ....

(pôvodné znenie: Martin ROTTMANN , upravená verzia: Ž-Semafor 25/94)

Viedenská električka pred hotelom Savoy (dnes SAS Carlton) Viedenská električka pred hotelom Savoy (dnes SAS Carlton)
Vienna tramway in front of the Savoy hotel (todays SAS Carlton)
(Zdroj/Source:
www.bahi.host.sk , © Mirex )
Pohľad z autobusu (električky ?) počas prejazdu Starého mostu Pohľad z autobusu (električky ?) počas prejazdu Starého mostu
View from bus (tramway ?) crossing Starý most (Old bridge)
(Zdroj/Source:
www.mix.sk , © Mirex )
Začiatok 20-ročnej ruskej okupácie Bratislavy v auguste 1968 - žel. zast. Bratislava-Petržalka most Začiatok 21-ročnej ruskej okupácie Bratislavy v auguste 1968 - žel. zast. Bratislava-Petržalka most
Beginning 21-yearly Russian occupation of Bratislava in August 1968 - railway stop
Bratislava-Petržalka most
(Zdroj/Source:
www.mix.sk , © Mirex )
Železničná mapa regiónu Wien - Bratislava Železničná mapa regiónu Wien - Bratislava
Railway map of region Wien - Bratislava
© Addams
Táto mapa bola bez súhlasu autora použitá v denníku Pravda 5.1.2008
Pozostatky trate z Petržalky sú aj po desaťročiach vo Wolfsthale stále viditeľné ...
Remains of Track from Petrzalka are at Wolfsthal after decades even still visible ...
© Addams (18. IX. 2003/11:04 hod.)
Pozostatky trate z Petržalky sú aj po desaťročiach vo Wolfsthale stále viditeľné ...
Remains of Track from Petrzalka are at Wolfsthal after decades even still visible ...
© Addams (18. IX. 2003/11:06 hod.)
Pozostatky trate z Petržalky sú aj po desaťročiach vo Wolfsthale stále viditeľné ...
Remains of Track from Petrzalka are at Wolfsthal after decades even still visible ...
© Addams (18. IX. 2003/11:11 hod.)
Pozostatky trate z Petržalky sú aj po desaťročiach vo Wolfsthale stále viditeľné ...
Remains of Track from Petrzalka are at Wolfsthal after decades even still visible ...
© Addams (18. IX. 2003/11:12 hod.)
Pozostatky trate z Petržalky sú aj po desaťročiach vo Wolfsthale stále viditeľné ...
Remains of Track from Petrzalka are at Wolfsthal after decades even still visible ...
© Addams (18. IX. 2003/11:09:04 hod.)
Pozostatky trate z Petržalky sú aj po desaťročiach vo Wolfsthale stále viditeľné ...
Remains of Track from Petrzalka are at Wolfsthal after decades even still visible ...
© Addams (18. IX. 2003/11:09:16 hod.)

Spojenie s Rakúskom: ľady sa hýbu
Hospodárske noviny19.11.2004, Juraj Danielis - Z Bratislavy do Viedne za 25 minút? Rakúske a slovenské ministerstvá dopravy plánujú v blízkom čase podpísať ...
Podľa štátneho tajomníka ministerstva Jána Kotuľu k nim patrí napríklad vybudovanie železničného spojenia ...Železničná trať, ktorá vedie z Bratislavy do Viedne cez Marchegg , tiež ...
Tieto a ďalšie iné projekty majú podľa rakúskej administratívy zdynamizovať rast regiónu Bratislava – Viedeň – Győr. Financovať sa však nebudú spoločne a každá strana uhradí náklady na práce na svojom území. Investičná náročnosť projektov sa zatiaľ vyčísliť nedá. Isté však je, že to budú desiatky miliárd korún čiastočne pokryté z európskych fondov. Tie umožňujú spoluúčasť únie až do 85 percent. "Nie je ...

Bratislava a Viedeň si uvedomujú výhody vzájomného spojenia
Hospodárske a kultúrne prepojenie Bratislavy a Viedne si podľa Alberta Hochleitnera vyžaduje železničné i letecké spojenie
SITABRATISLAVA 16. 11. 2004 - Vo štvrtok 18. novembra sa stretnú zástupcovia Slovenska a Rakúska, aby podpísali memorandum o vzájomnej spolupráci smerujúcej k vytvoreniu regiónu bez hraníc medzi Bratislavou a Viedňou. Informoval o tom štátny tajomník MDPT Ján Kotuľa. Memorandum by tak podľa neho malo potvrdiť záujem oboch krajín o projekt Twin City.
Podľa prezidenta rakúskeho Združenia priemyselníkov Alberta Hochleitnera, dôležitým predpokladom pre realizáciu projektu ...
Veľmi dôležitá je podľa primátora Viedne aj spolupráca bratislavského a viedenského letiska. "Nejde tu o súťaž letísk, ale o vytvorenie podmienok pre kooperáciu, a tým zvýšenie konkurencieschopnosti," uviedol Häupl. V súčasnosti podľa neho totiž obe letiská ...
Vytvorenie Twin City si vyžaduje vysokú úroveň dôvery oboch zúčastnených strán. Podľa Häupla je Twin City dobrou možnosťou vytvorenia hospodárskeho a kultúrneho centra v rámci strednej Európy. Činnosť centra by sa potom mala orientovať nielen na hospodársku a priemyselnú prepojenosť, ale aj na spoločné projekty v oblasti vzdelávania, kultúry, turizmu či voľného času. (krátené)

Slovenská časť koridoru Bratislava – Viedeň (19. 10.2004)

AUA a viedenské letisko sa uchádzajú o podiel v bratislavskom letisku oddelene
TASRAPA Bratislava/Viedeň 17. 06.2004 - V Rakúsku sa začala súťaž o bratislavské letisko, ktoré sa má na ...
Podľa informácií tlačovej agentúry APA Häupl sa dnes poobede stretne so slovenským ministrom dopravy a o odovzdá ponuku na spoluprácu s tým, "že našu letiskovú železnicu CAT ...
Vytvorenie "letiska-dvojičky", teda vytvorenie zväzu letísk medzi Bratislavou a Viedňou, je jednou z požiadaviek, ktoré v rezolúcii formulovalo šesť rakúskych koncernov a slovenská dcéra nemeckého a francúzskeho koncernu. Túto rezolúcii dnes na obed dostali primátori Viedne a Bratislavy počas slávnostnej ceremónie.

Letisko Schwechat sa modernizuje
TASRPravda 26.05.2004 - Letisko Schwechat sa modernizuje. ... Okrem toho sa v pondelok (24.5.) slávnostne začalo budovanie železničnej stanice v blízkosti letiska. Predpokladá sa, že vlaky CAT (City Airport Train) budú neskôr pokračovať až do Bratislavy . (krátené)

Dobrá infraštruktúra: zatiaľ priveľa teórie
TREND 17/2004, 29.04.2004, ks - Investície do dopravnej infraštruktúry považujú za prioritu zástupcovia všetkých troch strán zlatého trojuholníka. Zároveň je to však finančne najnáročnejšia časť rozvoja regiónu. Aj preto zatiaľ viac hovoria o plánoch, než ich realizujú.
Okrem notoricky spomínanej výstavby .... šéfovia samospráv hovoria o obnove mostov či spolupráci letísk. V rovine teórií sú zatiaľ spoločné projekty vo verejnej doprave či vysokorýchlostné (?!?) železničné spojenie.
Pre pohraničné oblasti sú dôležité aj investične menej náročné dopravné projekty. Obnova mostov a .... zablokovaných počas komunistického režimu v nových členských krajinách je nevyhnutná. Slobodná výmena tovaru a voľný pohyb osôb môže v hraničných regiónoch výrazným spôsobom stimulovať ekonomiku. Kým problémy s tovarom odpadnú po vstupe do EÚ, slobodný pohyb ľudí obmedzuje okrem prechodných období aj nedostatočná infraštruktúra.
"Doteraz bolo nevyhnutné používať oficiálne hraničné priechody. Ak sa nám podarí dosiahnuť, aby aj EÚ podporovala obnovu historických ciest cez Dunaj, mohol by sa vyvinúť podstatne bezprostrednejší vzťah v cezhraničných oblastiach," myslí si I. Szakács.
Okrem obyvateľov to obmedzuje aj podnikateľov. Príkladom je projekt výstavby dvoch mostov ... .
Región disponuje dvoma medzinárodnými letiskami v Bratislave a vo Schwechate. Rôzne medzivládne dohody medzi Slovenskom a Rakúskom však nemali podľa OECD relevantný efekt na ich prevádzku a leteckú dopravu. Lepšia spolupráca môže priniesť ďalšie výhody celému regiónu. Vzájomné prepojenie môže vyvíjať aj dodatočný tlak na regionálnu spoluprácu napríklad v oblasti ochrany životného prostredia. Spoluprácu alebo vzájomné prepojenie však opäť sťažuje nedostatočná infraštruktúra.
Záujem o privatizáciu ...
Poctivé zámery Rakúšanov s bratislavským letiskom má potvrdiť aj možnosť výmeny akcií samospráv v jednotlivých letiskách. Za spojenie oboch letísk je aj Ľ. Roman. "Vo výhľadových plánoch sa nám zdá výhodné mať v regióne dve spolupracujúce letiská," hovorí. Podľa neho však nestačia vyjadrenia, že rakúska strana letisko chce. Treba preto aj niečo urobiť. "So starostom ... (krátené)

Kraj rokuje o železnici Petržalka – Wolfsthal
Sme25. 3.2004, Dan Sládek - Bratislavský samosprávny kraj rokoval vo Viedni o železničnom prepojení Petržalky s rakúskou obcou Wolfsthal . Za kraj sa rokovania slovensko-rakúskej medzivládnej komisie zúčastnil predseda krajskej dopravnej komisie Roman Filistein. "Z hľadiska železničnej dopravy v našom euroregióne je pre nás jednou z priorít predĺženie regionálnej trate Viedeň - Wolfsthal až do Bratislavy-Petržalky ," povedal Filistein.
Vybudovanie tohto úseku trate by znamenalo obnovenie pôvodnej železničnej trate medzi Viedňou a naším hlavným mestom ...
Samosprávny kraj si už nechal vypracovať štúdiu železničného spojenia Bratislavy s Wolfsthalom , v ktorej sú dve reálne alternatívy trasy na slovenskej strane. Podľa prvej by trať viedla z petržalskej železničnej stanice cez výrobný areál Matadoru, druhá predpokladá čiastočnú obchádzku petržalskej priemyselnej zóny. Obidve alternatívy obsahujú napojenie na rakúsku stranu trate v blízkosti ...

Cesta z Viedne do Bratislavy by mala po výstavbe nového spojenia trvať 35 minút
TASRViedeň/Bratislava 3. 3.2004 - Rakúsko a Slovensko plánujú výrazne zlepšiť dopravné spojenie medzi Viedňou a Bratislavou, píše rakúsky denník Die Presse. Obe hlavné mestá ...
V súčasnosti sa diskutuje o výstavbe štyroch železničných tratí. Prvou možnosťou je trasa vedúca cez Gänserndorf a Marchegg , ktorá ešte nie je elektrizovaná a využíva se len pre nákladnú dopravu. Druhým variantom by bolo spojenie ...
Predĺženie trate S7 na Slovensko zaujíma aj vlakovú spoločnosť CAT (City Airport Train), ktorú prevádzkujú ÖBB a letisko Schwechat. Obchodný riaditeľ CAT Friedrich Lehr považuje projekt za realistický. ÖBB si zasa vedia predstaviť skombinovanie ...( oprava niekt. geogr. názvov: Addams )

Presadzujú výstavbu rýchlodráhy
Hospodárske noviny28.01.2004, Zverková Soňa - Rakúski priemyselníci presadzujú výstavbu dráhy pre rýchlovlaky medzi Viedňou a Bratislavou. Nedostatočné dopravné spojenie je totiž podľa názoru odborníkov najväčšou prekážkou pre integráciu stredoeurópskeho regiónu.
Cesta vlakom medzi týmito dvoma metropolami, vzdialenými 50 kilometrov, trvá približne hodinu, a autom to netrvá oveľa kratšie. Informoval o tom včera denník Die Presse.
Problém nedostatočného železničného spojenia ešte Rakúsko nerieši. Aj generálny dopravný plán schválený pred dvoma rokmi ho odsunul na vedľajšiu koľaj. Rakúske združenie priemyslu tento postoj kritizuje a žiada urýchlenú výstavbu ...

VÚC diskutuje s rakúskou ÖBB aj o vytvorení spoločného železničného podniku
TASRBratislava/Viedeň 19. 12.2003 - Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť ( BRKS ), a.s., s Rakúskymi spolkovými železnicami ( ÖBB ) uvažuje o vytvorení spoločného podniku, ktorý by zabezpečoval spojenie Bratislavy a Viedne, neskôr ...
V súčasnosti nevytvára podľa Filisteina naša legislatíva priaznivé podmienky na realizáciu tohto zámeru. Novela zákona o dráhach, ktorej účinnosť sa predpokladá po roku 2005, by mala umožniť prechod právomoci podpisovať zmluvy ...
Na tratiach ŽSR dnes denne okrem soboty a nedele premávajú tri motorové a jeden prívesný vozeň BRKS . Okrem nich si spoločnosť prenajala dve dieselové lokomotívy a štyri vagóny od ÖBB.
Okrem Bratislavského samosprávneho kraja sú akcionármi BRKS spoločnosti ŽOS Vrútky s 20 %, Wagon Service Travel s 12 %, obce Záhorská Ves, Vysoká pri Morave, Rohožník a Lozorno (4 %). Strategickým zahraničným partnerom sa stal Connex Transport AB so sídlom v Štokholme, ktorý vlastní 13 %.

Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť chce spolupracovať s Rakúšanmi
TASRViedeň/Bratislava 17. 12.2003 - Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť ( BRKS ) ako neštátna železničná firma predstavuje na Slovensku pre štátny monopol prvú vážnu konkurenciu. Uviedol to dnes rakúsky denník Die Presse.
V slovenskom parlamente sa intenzívne lobuje, aby mohla táto regionálna spoločnosť prevziať viacero železničných spojení, pretože je schopná prevádzkovať ich za nižšie náklady.
BRKS má veľký záujem aj o spoluprácu na rakúskom území, pričom už dlhší čas rokuje ...

Štátni tajomníci Rakúska a SR rokovali o spolupráci medzi národnými letiskami
TASRViedeň 16. 12.2003 - Úzka spolupráca medzi letiskami Viedeň a Bratislava ako i otázky infraštruktúry boli predmetom stretnutia rakúskeho a slovenského štátneho tajomníka ministerstiev dopravy Helmuta Kukacku a Ján Kotuľu vo Viedni.
Viedenské letisko a letecká spoločnosť Austrian Airlines majú ...
Stretnutie oboch tajomníkov sa ďalej sústredilo na ...
Železničné spojenie z Viedne cez Schwechat do Bratislavy by mala zhruba do 20 % financovať Európska únia.

Električka by bola vo Viedni za 40 minút
Pravda 8.12. 2003 - Bratislava, Soňa Pacherová
* Ako predstaviteľ rakúskeho podnikateľského združenia prichádzate s námetom, ako vyriešiť dlhodobý dopravný problém Bratislavy. V čom váš plán spočíva?
- Odporúčame staviť na koľajovú dopravu a čo najviac využiť už jestvujúce mestské a prímestské železničné trasy - v Petržalke, Vrakuni, Podunajských Biskupiciach, Novom Meste, Rači... Treba ich ...
* Poďme k vašim konkrétnym predstavám.
- Dali by sa zhrnúť do troch bodov. Po prvé - radi by sme oživili symbol niekdajšej viedenskej električky. Dnešné spojenie s Viedňou z Petržalky cez Parndorf ... Cestu z Viedne do Bratislavy odhadujem po dokončení trate na 40 minút.
* Hmm, smelá myšlienka. Čo druhý bod?
- V rámci neho zase plánujeme vyriešiť nosný systém hromadnej dopravy v meste. Desaťročia sa hovorilo, že v Bratislave vznikne metro. Tvrdíme, že ...
* Bratislavu najviac páli koľajové prepojenie Petržalky s ľavobrežným mestom. Ako by ste ho zabezpečili?
- V Petržalke by sa vybudovalo krátke koľajové napojenie zhruba z Janíkovho dvora na železničnú trať vedúcu cez Prístavný most. Ten by bol spojnicou s ľavým brehom. Na to, aby nosný systém pokryl prakticky celé mesto, stačí dotvoriť niektoré krátke úseky. Nenáročná preložka pri Letisku M. R. Štefánika by ...
* A do tretice?
- V poslednej etape by sme sa všetko to, čo sa vybuduje v prvých dvoch, usilovali previazať s traťami v širšom regióne. Rýchlo a pohodlne by sa potom dalo dostať hoci priamo z centra Bratislavy až do Malaciek, Pezinka, Senca, Dunajskej Stredy či Győru. Významne by sa tým ...
* Koľko by celý projekt stál a kde naň zoženiete peniaze?
- Nijakú podrobnú kalkuláciu zatiaľ neuvediem, v tomto štádiu by to nebolo seriózne. Rokovania s niektorými zahraničnými bankami však boli viac ako nádejné... Bratislavské železničné trate sú predsa nielen súčasťou mestských a regionálnych, ale aj transeurópskych dopravných ciest. Čiastočne by sa preto ...

Úplná verzia je dostupná len na Rail CD .
Full version is available at
Rail CD only.

Odkazy/Links:

  • Majetkové a prevádz. pomery na pohran. tratiach ČSD
  • Železničný uzol Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • ÖBB - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report
  • Bratislava - Staré mesto - oficiálne stránky mestskej časti Bratislava-Staré mesto
  • Bratislava - oficiálna stránka hlavného mesta Slovenskej republiky
  • Petržalka - oficiálne stránky mestskej časti Bratislava - Petržalka
  • "Železničné správy z tlače" / Railway news from press
  • Deutschsprachige Seite über die Geschichte der Pressburgerbahn
  •  5. II. 1914 was opening of electrified line Bratislava - Kopcany - Wolfsthal - Schwechat - Wien. Section Kopcany - Wolfsthal of this line 3. IV. 1945 was damaged.

    Zoznam staníc / Station list:

    km

    km

    štatistické číslo
    Statistic No.
    stanica / zastávka
    Station
        404004 Bratislava-Petržalka most (zrušená zastávka) [ 401 ]
        404002 Bratislava propeler [ 405 ]
        404001 Bratislava Carlton [ 405 ]
        404003 Bratislava Luxor
        404004 Bratislava-Petržalka most (zrušená zastávka) [ 401 ]
      0 145763 Bratislava-Petržalka [ 101 , 120, 132-3 , 132-4 , 401 ŽSR , 701 ÖBB ]
        404005 Bratislava-Kopčany
        404006 Bratislava-Kopčany št. hr. / Gr. / State border
      3,2 404007 Berg (Niederdonau) (zast. pri hl. ceste Petržalka - Wolfsthal)
    0 7,7   Wolfsthal ( 907/S 7 ÖBB )
    5 12,3   Hainburg Ungartor ( 907/S 7 ÖBB )
    6 13,0   Hainburg an der Donau Personenbahnhof ( 907/S 7 ÖBB )
    7   02934-8 Hainburg an der Donau Frachtbahnhof ( 907/S 7 ÖBB )
    9 16,0 02933-0 Bad Deutsch Altenburg ( 907/S 7 ÖBB )
    14 20,6 02932-2 Petronell-Carnuntum ( 907/S 7 ÖBB )
    19 25,8   Wildungsmauer ( 907/S 7 ÖBB )
    21 27,5   Regelsbrunn ( 907/S 7 ÖBB )
    26 32,8   Haslau (Donau) ( 907/S 7 ÖBB )
    28 34,4   Maria Ellend an der Donau ( 907/S 7 ÖBB )
    34 40,5   (Markt) Fischamend ( 907/S 7 ÖBB )
      41,3   Dorf Fischamend ( 907/S 7 ÖBB ) - zrušená
      42,8   Fischamend Reichstr. ( 907/S 7 ÖBB ) - zrušená
      45,3   Heidfeld - zrušená
    40     Flughafen Wien ( 907, 917/S 7 ÖBB )
    44     Mannswörth ( 907/S 7 ÖBB )
    46 51,3   Schwechat ( 907/S 7 ÖBB ) (ex Gross Schwechat)
    48     Wien Kaiserebersdorf ( 907/S 7 ÖBB )
    52     Wien Zentralfriedhof ( 907/S 7 ÖBB )
    55     Wien Geiselbergstraße ( 907/S 7 ÖBB )
    57     Wien St. Marx (Vienna Bio Center) ( 907/S 7 ÖBB )
    58     Wien Rennweg ( 900, 901, 902, 903, 907/S 7 ÖBB )
    59     Wien Mitte ( 900, 901, 902, 903, 907, 917/S 7 ÖBB )
    61   02802-7 Wien Nord ( 800, 810, 900, 901, 902, 903, 907/S 7 ÖBB )
    63     Wien Traisengasse ( 900, 901, 902, 903, 907/S 7 ÖBB )
    64     Wien Handelskai ( 900, 901, 902, 903, 907, 945/S 7 ÖBB )
    66     Wien Floridsdorf ( 800, 810, 900, 901, 902, 903, 907, 908/S 7 ÖBB )

     

    číslo trate/Line No. od/since úsek/section
    404 1. I. 1999 Bratislava Carlton - Wolfsthal
    920 ? Wolfsthal - Wien Nord
    907 11. XII. 2005 Wolfsthal - Wien Nord - Wien Floridsdorf

    Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Bratislava 01-I-1999
    Posledná aktualizácia / Last update : 07-X-2011
    ( h404.htm )