¨ETR 310
ICS

ETR 401

ETR 450

ETR 460/480

ETR 470
Cisalpino

ETR 480 AP
Penduloso

ETR 490
Alaris

ETR 500

ETR 650

ETR 680

ETR 370 Pendolino
(ED250, PKP InterCity)

Jjajjo, Wrocław Gl., 12.VIII.2013, CC BY-SA 3.0

Typ 7-vozňová EMU bez naklápania skrine
Vozňový park 20 vlakových súprav
Objednávka 30.05.2011
Začiatok prevádzky 14.12.2014
Schválene pre Poľsko, Nemecko, Rakúsko, Česká rep.
Maximálna prevádzková rýchlosť 250 km/h
Dĺžka súpravy 187, 4 m
Záťaž na os 17 t
Rozchod 1 435 mm
Trolejové napätie 25 kV 50 Hz, 15 kV 16,7 Hz, = 3 kV
Trakčný výkon 5 500 kW
Celkový počet sedadiel 402
Montáž Taliansko
Bezpečnosť 2 kamery / vozeň

30.05.2011 poľská štátna železničná spoločnosť PKP podpísala zmluvu s fy Alstom na 20 vlakových súprav Pendolino ETR 610 s termínom dodania v r. 2014. Prvá súprava bola dodaná 12.08.2013. Súpravy nazývané Pendolino ED250, budú jazdiť na tratiach Gdynia - Warszawa a po CMK (Centralna Magistrala Kolejowa/Linia kolejowa nr 4) Kraków/Katowice - Warszawa.

Rýchlostné skúšky súpravy Pendolino ED250 na CMK začali v novembri 2013. V prvý deň skúšok, 16. novembra súprava dosiahla rýchlosť 242 km/h (150 mph).17. novembra 2013 vytvorila nový poľský rýchlostný rekord, keď súprava ED250 dosiahla rýchlosť 291 km/h (181 mph), prekonaním dovtedajšieho rekordu 250,1 km/h (155 mph) vytvoreného11.05.1994 súpravou ETR 460. V posledný deň skúšok na CMK, 24. novembra 2013 Pendolino dosiahlo 293 km/h (182 mph).

Zmluva medzi PKP Intercity a Alstom obsahuje ustanovenie o dodaní prvých 8 súprav Pendolino ED250 do 6. mája 2014, ukončení testovania ('homologizácie') pre prevádzku rýchlosťou 250 km/h (155 mph) použitím zabezpečovacieho systému "European Train Control System (ETCS) - Level 2". Skúšky v stanovenom termíne ukončené neboli, a PKP oznámili Alstomu, že 6. mája 2014 v zmysle zmluvy budú žiadať penalizáciu.[8] Alstom odpovedal, že homologizácia v Poľsku na 250 km/h použitím ETCS Level 2 nie je možná, pretože ETCS Level 2 sa nikde v Poľsku nie je v prevádzke, a CMK, kde prvá súprava ED250 Pendolino dosiahla počas skúšok rýchlosť 293 km/h je vybavená ETCS Level 1, nie však Level 2. 26. júna 2014 bol dosiahnutý kompromis medzi PKP a Alstomom o dodaní súprav Pendolino v 2-fázovej homologizácii - v 1. fáze homologizované pre prevádzku použitím ETCS Level 1 a prípadnou homologizáciou aj pre ETCS Level 2. Plánované nasadenie súprav do prevádzky je predpokladané 14.12.2014.

 

Odkazy/Links:
  • Naklápacia technológia ALSTOM
  • EriksRailNews - správy o vysokorýchlostnej želelezničnej doprave (len anglicky)
  • Eurailpress - železničné správy z Európy (len nemecky)
  • International Railway Journal (len anglicky)
  • Railway Gazette International (len anglicky)
  • UIC: vysokorýchlostná železničná doprava
  • Železničná technológia (len anglicky)
  • Zdroje/Sources:

    ¨ETR 310
    ICS

    ETR 401

    ETR 450

    ETR 460/480

    ETR 470
    Cisalpino

    ETR 480 AP
    Penduloso

    ETR 490
    Alaris

    ETR 500

    ETR 650

    ETR 680

    Späť na Index ETR  
    Strana vytvorená : 30-XI-2014
    Posledná aktualizácia : 23-11-2014
    ( etr370.htm )