Železničná trať / Railway line
Zlatovce - Nové Mesto nad Váhom
napäťová sústava/Power supply: ~ 25 kV 50 Hz

Zoznam staníc / Station list

1. V. 1878 sprevádzkovanie trate / line opening

( Zdroj : 1 )

1. V. 1878 sprevádzkovanie trate Trenčín - Nové Mesto nad Váhom - nesprávny údaj / line opening bad date

( Zdroj /Source : 33/120 )

1904 - sprevádzkovanie 2. koľaje Galanta - Leopoldov - Žilina.

( Zdroj : 1 )

prev. dĺžka Galanta - Žilina (exkl.) 169,344 km.

( Zdroj : 27/1925/604 )

Medzinárodné železničné koridory potrebujú efektívnejšiu prestavbu (18. 11. 2004)

Pri železničnej trati našli mŕtveho 16-ročného chlapca z Ivanoviec
TASRTrenčín 25. 10.2004 - Mŕtveho 16-ročného chlapca z Ivanoviec v okrese Trenčín našli v nedeľu ráno pri železničnej trati. V blízkosti svojej záhrady ho objavil 37-ročný muž z Ivanoviec, ktorý prípad oznámil na polícii.
Telo bolo asi štyri metre od koľaje. Privolaný lekár zistil, že mladík zomrel na následky ťažkého poranenia hlavy a chrbtice. Podľa hovorcu Železničnej polície Jozefa Búranského chlapca v nedeľu krátko po šiestej hodine ráno v Trenčíne-Zlatovciach vyprevádzal z diskotéky na vlak jeho o rok starší kamarát z Ivanoviec.
Prípadom sa zaoberá Železničná polícia v Žiline, ktorá už začala stíhanie pre trestný čin ublíženia na zdraví.

Veselka chce udržať objem tranzitnej prepravy na ŽSR
SITABRATISLAVA 4. 09.2003 - Čerpanie fondov Európskej únie bude pre Železnice Slovenskej republiky ( ŽSR ) mimoriadne dôležité. "Sme na to relatívne dobre pripravení," uviedol vo štvrtok nový generálny riaditeľ ŽSR Roman Veselka. Podľa neho ide predovšetkým o modernizáciu koridoru č. V, ktorá začala čerpaním prostriedkov z fondu ISPA. Modernizácia je podľa Veselku, ktorý nastúpil do funkcie riaditeľa 1. augusta, mimoriadne dôležitá, ak sa chce zabrániť odkloneniu tranzitnej nákladnej prepravy na železničné siete okolitých štátov. V súčasnosti ŽSR čerpajú prostriedky z fondov EÚ v rámci realizácie projektu Šenkvice - Cífer , kde na dokončenie treba ešte dočerpať 42 mil. eur. Do konca roku vyhlásia železnice tender na ďalšie dva projekty. Ide o pokračovanie úseku Šenkvice - Cífer s nákladmi okolo 150 mil. eur. Náklady projektu trate Trnava - Piešťany odhadujú železnice rovnako na 150 mil. eur. Podľa Veselku železnice výsledky tendra ohlásia v prvom štvrťroku 2004. V budúcom roku ŽSR vypracujú projekt modernizácie úseku Piešťany - Nové Mesto nad Váhom , v roku 2005 to bude projekt trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov , pričom náklady každého z nich odhaduje Veselka na 100 mil. eur. Výška finančných prostriedkov potrebných na realizáciu projektov by bola 15 %, keďže až 85 % prostriedkov plánujú železnice čerpať z kohéznych a štrukturálnych fondov EÚ. Na začiatku roku 2005 začne aj elektrifikácia úseku Zvolen - Banská Bystrica s odhadovanými nákladmi 40 mil. eur. Plánovaná modernizácia nástupíšť staníc Prešov a Poprad by podľa projektu mala stáť spolu 50 mil. eur. Železnice vykázali v prvom polroku stratu vo výške 1,276 mld. Sk, čo je v medziročnom porovnaní o 212 mil. Sk menej. Celkové náklady sa pohybovali na úrovni 7,386 mld. Sk. Na konci roka očakávajú železnice stratu vo výške 2,277 mld. Sk.

ŽSR rátajú s prehĺbením straty 1,21 mld. Sk z júla na koncoročných 2,27 mld. Sk
TASRBratislava 4. 09.2003 - Železnice SR ( ŽSR ) dosiahli na konci júla stratu 1,21 miliardy Sk. Na konci roka očakával podnik v pôvodnom pláne stratu 3,4 miliardy Sk. Plán však už revidoval na stratu 2,277 miliardy Sk. Ako TASR informovala hovorkyňa ŽSR Nela Blašková, v pôvodnom pláne, ktorý železnice tvorili v máji, nevedela spoločnosť predpokladať viaceré príjmy a výdavky. Do očakávaných výkazov tak ŽSR napríklad pôvodne nezahrnuli úver v sume 2 miliardy Sk, ktorý spoločnosť prijala ešte v decembri minulého roka, ale čerpať ho začala až v súčasnosti. Aj preto ŽSR nedávno k upravili koncoročné plánované príjmy z pôvodných 12,6 miliardy Sk na 16,609 miliardy Sk. Celkové výdavky za rok 2003 plánujú ŽSR na úrovni 18,886 miliardy Sk, čo je nárast oproti pôvodnému plánu z mája tohto roka o 2,886 miliardy Sk. ŽSR dosiahli za prvých 7 mesiacov tohto roka výnosy 8,6 miliardy Sk a náklady 9,865 miliardy Sk. Najväčšiu časť výnosov tvorili tržby z prevádzkovania železničnej dopravnej cesty v sume 4,2 miliardy Sk. Zvyšok výnosov tvorili tržby nesúvisiace priamo s hlavnou činnosťou v sume 1,76 miliardy Sk a iné príjmy vo výške 919 miliónov Sk. Celkové záväzky ŽSR dosiahli na konci júla 47,96 miliardy Sk, pričom od začiatku roka klesli už o 2,74 miliardy Sk. ŽSR pritom očakávajú, že od 1. januára 2004 prevezme štát záväzky vo výške 13 miliárd Sk. Štát za prvých 7 mesiacov tohto roka železniciam zatiaľ uhradil výkony vo verejnom záujme v sume 1,72 miliardy Sk a do konca roka by mal prefinancovať ešte výkony za 0,57 miliardy Sk. Pohľadávky firmy dosiahli na konci sledovaného obdobia 12,96 miliardy Sk. Z hľadiska investícií realizujú ŽSR v tomto roku väčšinu projektov financovaných cez zdroje EÚ. Na konci júla zostalo spoločnosti pre tento rok viazaná dotácia 644,45 milióna Sk z fondu ISPA. Ďalšie viazané dotácie v sume 355 miliónov Sk zostávali ŽSR na čerpanie ešte zo zdrojov štátu. Dominantným projektom pre železnice je modernizácia trate z Bratislavy smerom na Žilinu. ŽSR , respektíve štát, sa na financovaní týchto projektov podieľajú 15 % a zvyšných 85 % zdrojov je možné čerpať z európskych fondov. Modernizácia trate zo Šenkvíc do Cífera je rozpočtovaná na 150 miliónov EUR a podobná suma by mala byť v budúcom roku preinvestovaná aj na trati z Trnavy do Piešťan . V roku 2004 by sa tiež mala zrealizovať rekonštrukcia trate z Piešťan do Nového Mesta nad Váhom za 100 miliónov EUR. Následne v roku 2005 sa vykoná modernizácia trate na úseku do Púchova . V roku 2005 plánujú ŽSR vďaka čerpaniu zdrojov z fondov EÚ začať práce na elektrifikácii trate zo Zvolena do Banskej Bystrice z odhadovaným rozpočtom 40 miliónov EUR. Na projekt modernizácie nástupíšť na staniciach Prešov a Košice by malo ísť ďalších zhruba 50 miliónov EUR.

Po vykoľajení vagónov v Zlatovciach je už opäť sprevádzkovaná aspoň jedna koľaj
TASR15.4.2003 10:18 - Slovenským železniciam sa postupne darí obnovovať dopravu na trati v Zlatovciach pri Trenčíne . K jej prerušeniu došlo v pondelok vo večerných hodinách v dôsledku vykoľajenia dvoch vozňov zrýchleného nákladného vlaku z Košíc do Bratislavy. Príčinou nehody bolo pritom zlyhanie ľudského faktora.
Z dvoch zablokovaných koľají na tomto úseku bola už o 3. h ráno plne sprevádzkovaná aspoň prvá koľaj, a tak osobné vlaky na tomto úseku už aktuálne premávajú, aj keď s meškaním v rozsahu 20 až 40 minút.
Po odstránení vykoľajených vagónov sa ale naďalej pracuje na sprevádzkovaní koľaje druhej, pretože došlo k priamemu poškodeniu jej profilu. Obnovenie dopravy na tejto druhej trati sa očakáva najskôr v priebehu stredy. TASR o tom informoval hovorca ŽSR Ján Keresteš s tým, že príčinou havárie so škodami na úrovni asi 350 000 Sk bolo zlyhanie dvoch obslužných pracovníka ich spoločnosti. "V šetrení havárie pokračujeme po vlastnej linke. Má byť ustanovená operatívna komisia generálneho riaditeľa ŽSR . Obom pracovníkom boli odobrané preukazy odbornej spôsobilosti a boli už upozornení na možnosť rozviazania pracovného pomeru," dodal J. Keresteš.
K vykoľajeniu vagónov trati v Zlatovciach pri Trenčíne došlo v pondelok tesne po 17.00 hodine. Keďže jeden z vykoľajených vozňov zasahoval aj do profilu vedľajšej koľaje, nehoda spôsobila úplné prerušenie dopravy. ŽSR potom pre cestujúcich zabezpečili náhradnú autobusovú dopravu s tým, že súpravy vlakov osobnej dopravy z Bratislavy sa otáčali v Melčiciach a súpravy zo smeru od Košíc sa zas otáčali v Trenčíne . Vlak IC 503 Kriváň z Bratislavy do Košíc a IC 500 Tatran z Košíc do Bratislavy vypravili ŽSR odklonom cez Zvolen .
Železničná spoločnosť ( ZSSK ), a. s., prisľúbila cestujúcim, ktorí mali zakúpene lístky na nehodou dotknuté spoje, ale napokon necestovali, že im celú sumu cestovného vráti späť.

Buďte rušňovodičom na trati Trnava - Trenčín
TABLET.TV vďaka spolupráci s ZSSK prináša našim čitateľom zážitok, inšpirovaný hitom severských televízií. Projekt umožňuje precestovať reálnu vlakovú trať Trnava - Trenčín v roli rušňovodiča!
Bratislava (Teraz.sk/TABLET.TV) - TABLET.TV vám vďaka spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK) predstavuje videoexperiment, aký na takejto úrovni na Slovensku ešte nikto nerealizoval. Podobné projekty sú však hitom mnohých zahraničných, najmä severských televízií.
Na rozdiel od neho však budete mať výhodu infografiky, ktorá vám v priebehu cesty opíše, čo sa v danom okamihu okolo vás nachádza. Ďalšie informácie o projekte nájdete pod videooknom, ktoré znamená prechod do vlakovej reality. Príjemnú cestu!


Trenčín - Trnava , 480 x 270

 

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

Kilometrická
poloha podľa
hekto-
metrovníkov
¤
Kilometer
position due to
Hectometer
stones ¤

štatistické
číslo
Statistic
No.
umiestnenie
budovy
Building
position
názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
_0 121, 755 138461 xx oo Zlatovce [ 120-12 ] Istebník pri Trenčíne; Trencsén Vághid.
__ 119, 8__ ______ __ __ ?  
__ 119, 095 ______ __ __ (zrušené hradlo Nový Svet)  
_4 117, 500 138560 ox xx Kostolná-Záriečie (z) Vágegyháza mh.
__ 116, 593 ______ __ __ hradlo Sihoť  
__ 113, 290 ______ __ __ hradlo Nivy  
10 111, 103 138362 oo xx Melčice Melsicz
__ 109, 010 ______ __ __ hradlo Skala (dočasne uzavreté)  
15 105, 957 138263 xx oo Trenčianske Bohuslavice Bogoszló
__ 104,260 - 102,485 ______   xx (tunel Turecký vrch)  
__ 102, 200 ______ ox xx hradlo Búdy (dočasne uzavreté)  
22 _99, 320 138164 oo xx Nové Mesto nad Váhom [ 120-10 , 121 ] Vágujhely

¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building

Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Vlaky_net / Railway discussion at server Vlaky_net (Trains) in Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava / Railway discussion at server Mestská doprava in Bratislava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report Railways in Slovakia - discussion Ostrava's magazine K-Report
  • Koncepcia technického riešenia tunela Turecký vrch
  • Železnica po Považí 105. rok
  • Železničné koridory/Railway Corridors

  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 30-I-1999
    Posledná aktualizácia / Last update : 25-12-2015
    (h120-11.htm)