Ďalšie odkazy
Other Links
Vysokor. trate
Vysokorýchlostné trate Talianska  

V Taliasku je plánovaný rozsah vysokorýchlostných tratí:

Sieť vysokorýchlostných tratí v Taliansku

Relatívne "pozvoľný" začiatok výstavby vysokorýchlostných tratí v krajine bol zapríčinený najmä jej veľmi členitým povrchom a z neho vyplývajúcim rozhodnutím (vtedy ešte unitárnych) FS pre rekonštrukciu dovtedajších tratí so zámerom využitia vlakových súprav s naklápacou skriňou Pendolino. Neskorším technologickým pokrokom ako aj zvýraznením potreby mobility v EÚ však došlo k prehodnoteniu tejto stratégie v 90-tych rokoch, a výstavba nabrala "svižnejšie" tempo.

Existujúce trate

V prevádzke sú nasledujúce trate TAV:

"Direttissima", prvá trať TAV
Trakčný napájací systém 3 kV js.
Schválenie projektu 1968/9. Začiatok výstavby 25. VI. 1970
Prevádzková rýchlosť: 250 km/h
Sprevádzkovanie úsekov:
Roma Tiburtina - Città della Pieve 24. II. 1977
Città della Pieve - Arezzo 29. IX. 1985
Valdarno - Firenze Rovezzano 30. V. 1986
Arezzo - Valdarno 26. V. 1992
Výstavba začala v r. 1994, sprevádzkovanie sa uskutočnilo 19. XII. 2005. Posledných 20 km na neapolskom "konci" trate (od Gricignano di Aversa) je ešte vo výstavbe s plánovaným sprevádzkovaním v priebehu r. 2009.
Trakčný napájací systém 25 kV 50 Hz ss.
Prevádzková rýchlosť: 300 km/h (počas testov dosiahla súprava ETR 500 rýchlosť 347 km/h), ETCS
125 km dlhý úsek trate Torino - Novara bol sprevádzkovaný 10. II. 2006.
Výstavba 40 km dlhého úseku Novara - Milano začala v r. 2002 a jej sprevádzkovanie je plánované na 12. XII. 2009.
Trakčný napájací systém 25 kV 50 Hz ss.
23 km dlhá trať vybudovaná RFI S.p.a. bola sprevádzkovaná v r. 2007.
Trakčný napájací systém 3 kV js.
23 km dlhá trať vybudovaná RFI S.p.a. a sprevádzkovaná v r. 2007.
Trakčný napájací systém 3 kV js.
Výstavba začala v r. 2000, tento úsek bol sprevádzkovaný 13. XII. 2008
Trakčný napájací systém 25 kV 50 Hz ss.

Trate vo výstavbe

Výstavba začala v r. 1996; a jej sprevádzkovanie je plánované na 12. XII. 2009.
Trakčný napájací systém 25 kV 50 Hz ss.

Plánované trate

Projektovanie začalo v období 2006/7, výstavba trate Verona - Padova ešte nezačala. Trať Milano - Verona je projektovaná od r. 2003 výstaba však taktiež doteraz nezačala. Trať Milano - Treviglio bude súčasťou trate Milano - Verona.
Trakčný napájací systém :
Treviglio – Verona – Padova : 25 kV 50 Hz ss.
Projekt bol schválený v r. 2006; stavebné práce ešte nezačali.
Trať Lyon - Torino spojí Lyon, Chambéry, a Torino, t.j. siete francúzskej RFF a talianskej TAV; a jej sprevádzkovanie je plánované na r. 2013.
Trať spájajúca sieť TAV so Švajčiarskom a nadväzne i Nemeckom by mala značne znížiť rozsah tranzitnej dopravy cez Alpy, súčasťou budú aj tunely Gotthard a Lötschberg .
Brenerský tunel spojí mestá Verona, Innsbruck a München, čím prepojí siete Talianska, Rakúska a Nemecka. Tunel je vľmi dôležitou súčasťou projektu rýchleho spojenia Berlína v Nemecku s Palermom na Sicílii ako súčasti Trans-Európskej dopravnej siete.
Spojenie s Ľubľanou umožní vyšší štandard železnice do východnej Európy a umožní kvalitnejší prístup pre slovinské Pendolino ETR 310 a sieť TAV.
    Webring vysokorýchlostných vlakov (USA)     Na začiatok strany

Vysokorýchlostný vlak - vlak idúci aspoň po časti trate rýchlosťou minimálne 250 km/h ( norma UIC a ) - novinári v krajinách V4 hovoriaci o "vysokorýchlostných" vlakoch a tratiach, príp. používajúci jazykový nezmysel "rýchlovlak" pre trate a vlaky pre rýchlosť 160 km/h ( ŽSR / ZSSK / ČD ) a 200 km/h ( MÁV / PKP ), dokazujú len svoj amaterizmus a neznalosť problematiky.
S ich vývojom začalo Japonsko ( Šinkansen ), ktoré vybudovalo (a naďalej buduje) hustú sieť vysokorýchlostných tratí, avšak neskôr začal ich rozvoj aj v Európe, kde vlaky skupiny TGV ( krátke obdobie ICE ) držia svetové rýchlostné rekordy.
Vysokorýchlostné vlaky premávajú rýchlosťou

  • minimálne 250 km/h v krajinách: Španielsko , Francúzsko , Veľká Británia , Belgicko , Taliansko , Nemecko , Južná Kórea , Japonsko, Turecko
  • do 250 km/h aj v krajinách: Holandsko, Luxembursko, Švajčiarsko , Rakúsko , Kazachstan, Čína , USA , Kanada
  • V rôznych štádiách príprav je premávka rýchlosťou minimálne 250 km/h v krajinách: Portugalsko , Holandsko, Švajčiarsko , Poľsko , Rusko , Turecko , Maroko , India , Čína , USA , Mexiko , Brazília , Argentína ; projekt v Austrálii bol zastavený.

    Svetový rekord v oblasti konvenčných koľajových vlakov je z 3. apríla 2007 a drží ho francúzsky TGV POS č. 4402, ktorý dosiahol rýchlosť 574,8 km/h, v oblasti ostatných vlakov je to japonský magneticky nadľahčovaný vlak (Maglev) MLX01, ktorý dosiahol rýchlosť 581 km/h.

    Na začiatok stranyVysokorýchlostná železničná trať - verejná dopravná dráha s prevádzkovou rýchlosťou minimálne 250 km/h, ako ich doplnenie sú alebo budú existujúce trate špeciálne rekonštruované na rýchlosť 200 km/h ( norma UIC a ). Ich výstavba je nákladnejšia voči úpravám štandarných tratí pre prevádzku "naklápacích" vlakov a zväčša nie sú používané nákladnými vlakmi, čím umožňujú prevádzku rýchlosťami do 350 km/h, perspektívne i vyššími.

    Vlaky s naklápacou technológiou umožňujú na štandardných tratiach s menšími polomermi oblúkov voči vysokorýchlostným tratiam ich prejazd rýchlosťami vyššími až do 30 % voči štandarným vlakovým súpravám. Existujú 2 typy naklápacích systémov:

  • aktívny - vyvinutý talianskou spoločnosťou Fiat Ferroviaria (od r. 2000 Alstom Ferroviaria) použitý v súpravách TGV P 01 , Sm3-S220 , ETR ( 104 , 105 , 310 , 390 , 401 , 450 , 460/480 , 470 , 480-Alfa Pendular , 490 , 500 , 600 , 610 , 650 , 680 ), ICT , ICT-D a RABDe 500 , atď.
  • pasívny - vyvinutý španielskou spoločnosťou Talgo
  • Ďalšie odkazy/Other Links:Na začiatok strany


    Strana vytvorená / Site created : 18-III-2009
    Posledná aktualizácia / Last update : 01-IX-2009
    Všetky informácie bez záruky.
    Zdroje:
    Wikipedia
    International Railway Journal
    Späť na " Addams' Rail Page "