Železničná trať / Railway line
Komárno - Dunajská Streda
neelektrifikovaná trať /Without Power supply

Zoznam staníc / Station list

17. XI. 1896 sprevádzkovanie trate / line opening

( Zdroj / Source: 23 , 33 )

xx. II. 2012 - začiatok propagačných jázd vlakov RegioJet na trati Komárno - Dunajská Streda - Bratislava hl.st.
04. III. 2012 - začiatok štandardnej prevádzky vlakov RegioJet na trati Komárno - Dunajská Streda - Bratislava hl.st.

- prevádzková dĺžka Nové Komárno - Bratislava-Nivy 97, 276 km

( 27/1925/604 )

Miestne dráhy v prevádzke štátnych dráh:

Bratislavsko-komárňanská združená ++)
B.K.
 
Bratislava-Nové Mesto - Komárno
Stavebná dĺžka: 96,313 km
Prevádzková dĺžka: 97,276 km
Otvorená: 17. XI. 1896
Zriaďovací kapitál: K 16.058.600

++) Správa spoločnosti v Bratislave, Michalská č. 9

( 27/1931/2, str. 622 )

NAD Dunajská Streda - Komárno od 7.1.2020
RegioJet / zdopravy.cz , 07.01.2020 - Počas pracovných dní od 07.01.2020 do odvolania bude vo vybraných časoch zavedená náhradná autobusová doprava v úseku Dunajská Streda - Komárno.

Vlaky nahradené autobusmi
     
Os 4301   04:40 Dun. Streda - 05:41 Komárno
REX 1772   06:43 Komárno - 07:50 Dun. Streda
Os 4309   08:20 Dun. Streda - 09:22 Komárno
Os 4322   09:42 Komárno - 10:54 Dun. Streda
Os 4327   15:07 Dun. Streda - 16:12 Komárno
Os 4346   18:37 Komárno - 19:50 Dun. Streda

 

Zastávky náhradnej autobusovej dopravy
     
Komárno   pred železničnou stanicou vľavo (vedľa autobus. stanice
Komárno závody   na autobusovej zastávke ,,MHD Komárno - Kaufland"
Nová Stráž   pred budovou železničnej stanice
Zlatná na Ostrove   pred budovou železničnej stanice
Horná Zlatná   na hlavnej ceste ku zastávke Horná Zlatná
Okoličná na Ostrove   na autobusovej zastávke pred železničnou stanicou
Zemianska Olča   pred budovou železničnej stanice
Bodza   na ceste pri železničnej zastávke
Veľký Meder   pred budovou železničnej stanice
Okoč   na ceste pri železničnej zastávke
Dolný Štál   pred budovou železničnej stanice
Dolný Bar   na autobusovej zastávke "Dolný Bar, Jednota"
Kútniky   na autobusovej zastávke "Kútniky, obecný úrad"
Dunajská Streda   pred budovou železničnej stanice
     
V autobusoch náhradnej dopravy bude obmedzená preprava bicyklov, kočíkov a cestujúcich na invalidnom vozíku

Veľkokapacitné poschodové súpravy budú nasadené na vlaky: Os 4308, REX 1770, Os 4319, Os 4328, Os 4331, Os 4332, REX 1771 a Os 4337.
Prosíme vás, aby ste v rámci možností prednostne využívali najmä tieto spoje, ktoré zaistia najvyšší komfort dopravy a vyššiu kapacitu oproti ostatným vlakom.
Podľa hovorcu RegioJetu Aleša Ondrůje sa náhradná autobusová doprava týka viacerých spojov v úseku Komárno - Dunajská Streda. "Bohužiaľ máme aktuálne dve súpravy mimo prevádzku z dôvodu vážneho poškodenia pri nezavinených nehodách. Naposledy krátko pred Vianocami došlo k ďalšiemu stretu s kamiónom na priecestí, ďalšie súpravy mali plánovanú revíznu údržbu. U jednej súpravy prebieha oprava prevodovky, pri druhej dvojkolesia."

Skončí RegioJet na trati Bratislava - Komárno? Ministerstvo začalo verejnú súťaž na dopravcu
webnoviny 10. 10. 2019 - Ministerstvo dopravy a výstavby SR (MDV) začalo ďalšiu verejnú súťaž na výber vlakového osobného dopravcu, tentoraz na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Oznámenie o súťaži rezort vo štvrtok zverejnil v súlade so zákonom o doprave na dráhach na svojej webovej stránke.
Na uvedenej regionálnej trati od marca 2012 jazdia vlaky súkromného dopravcu RegioJet. Ako informovalo Ministerstvo dopravy v tlačovej správe, zmluva vo verejnom záujme s touto spoločnosťou končí v decembri 2020.

Vyššia kvalita cestovania
Až potom môže na trať nastúpiť úspešný uchádzač, ktorý vzíde z tendra, pričom osobnú dopravu na nej bude zabezpečovať nasledujúcich desať rokov.
„Je to v poradí druhá súťaž, ktorú vyhlasujeme. Chceme ľuďom priniesť možnosť výberu, dostatok kapacity a predovšetkým vyššiu kvalitu cestovania. Ide o veľmi frekventovanú trať, preto verím, že verejná súťaž potvrdí všetky naše zámery a ľudia budú spokojní,“ povedal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd).
Zámer vyhlásiť verejnú súťaž na trati Bratislava – Komárno rezort dopravy zverejnil pred viac ako rokom v európskom vestníku. Potencionálni záujemcovia tak získali základnú informáciu, aby sa mohli včas pripraviť.
Lehota na predkladanie žiadostí o účasť vo verejnej súťaži bude do 15.11.2019 od zverejnenia oznamu na stránke ministerstva dopravy.

Mimoriadne vyťažená trať
Splnenie podmienok bude hodnotiť nezávislá komisia na ministerstve dopravy. „Dopravcom, ktorí splnia právne, technické a odborné podmienky na zabezpečenie dopravných výkonov, budú poskytnuté detailné súťažné podklady. Ich obsahom bude samotný rozsah vlakov na trati, cestovné poriadky či finančné podmienky,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy a výstavby Karolína Ducká.
Nový dopravca by mal trať Bratislava – Komárno začať obsluhovať od 13. decembra 2020, kedy sa končí aktuálne platná zmluva so súkromným dopravcom RegioJet .

Zapojí sa aj RegioJet
Spoločnosť RegioJet predbežne počíta s účasťou vo vyhlásenej verejnej súťaži na výber vlakového dopravcu na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.
RegioJet sa čo najskôr zoznámi s podmienkami vyhlásenej súťaže, ale predpokladáme, že sa do súťaže na prevádzkovanie vlakov na trase Bratislava – Komárno prihlásime s ponukou, ktorá zaistí ďalšie pokračovanie nárastu popularity cestovania vlakmi na tejto trati,“ uviedol vo štvrtok pre agentúru SITA hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj. Žlté vlaky tohto súkromného dopravcu jazdia na uvedenej trase vo verejnom záujme na objednávku štátu od marca 2012.
RegioJetu sa podaril počas prevádzky od roku 2012 z celoeurópskeho hľadiska unikátny nárast počtu cestujúcich, keď ich počet vzrástol až na päťnásobok oproti obdobiu, v ktorom na trati jazdil dopravca ZSSK (Železničná spoločnosť Slovensko – poz. red.),“ informoval Ondrůj.

O trať má záujem aj Leo Express
Trať Bratislava – Komárno je podľa dopravcu v súčasnosti najvyťaženejšou na Slovensku, vlaky tu jazdia v 20-minútových intervaloch a najviac vyťažené spoje využíva sedemsto cestujúcich.
RegioJet tento rok očakáva až viac než štyri milióny prepravených cestujúcich na tejto trase,“ dodal Ondrůj. Spoločnosť prevádzkuje na trati od septembra poschodové vozne, ktoré posilnili kapacitu vlakov v rannej a popoludňajšej špičke.
O súťaž na dopravcu na trati Bratislava – Komárno sa zaujíma aj ďalší český dopravca Leo Express. „O prihlásení sa rozhodneme po podrobnom preštudovaní dokumentácie. O termíne začatia prevádzky vieme a nie je pre nás teda prekvapením, na rozdiel od trate do Rajca,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca spoločnosti Leo Express Emil Sedlařík. „Predpokladáme, že na tejto linke uspeje dopravca, ktorý podá najlepšiu ponuku,“ dodal.
Celkom 95-kilometrová trať medzi Bratislavou a Komárnom patrí k mimoriadne vyťaženým a záujem o dopravu tam v posledných rokoch neustále narastá.

Pribudli poschodové súpravy
Dôvodom sú najmä pribúdajúce obytné zóny v okolí hlavného mesta, pričom každodenné dochádzanie vlakom do práce či škôl sa stáva najrýchlejším a najpohodlnejším spôsobom.
„V septembri na trati pribudli nové poschodové súpravy, ktoré sú nasadené v najviac frekventovaných časoch. Poskytujú predovšetkým viac miest na sedenie, a tým lepší komfort pre cestujúcich,“ priblížila Ducká.
Prvú súťaž na liberalizáciu železníc vyhlásil rezort dopravy začiatkom augusta. Záujem o prevádzkovanie osobnej dopravy na trati Žilina – Rajec v dĺžke 21 kilometrov prejavili traja dopravcovia.
„Po vyhodnotení vstupných podkladov splnili podmienky vstupu do súťaže dvaja z nich. Ministerstvo dopravy im aktuálne poskytlo súťažné podklady na predkladanie konkrétnych ponúk. Zámerom je, aby víťazný dopravca začal obsluhu regionálnej trate od februára 2020,“ dodala Ducká. Ministerstvo dopravy verí, že víťaz zatraktívni dopravu vlakmi a cestujúcich bude pribúdať.

 

Terénne auto vykoľajilo vo Veľkom Mederi osobný vlak
TASRVeľký Meder 17. 06.2004 - Terénne vozidlo Landrover vykoľajilo v stredu popoludní osobný vlak vo Veľkom Mederi . Dvadsaťpäťročný vodič nerešpektoval výstrahu zabezpečovacieho zariadenia a vošiel do jazdnej dráhy prichádzajúceho osobného vlaku. Vlak sa vykoľajil, ale neprevrátil.
Vodič terénneho auta utrpel pri nehode zranenia s dobou liečby 7 až 14 dní, vo vlaku nebol nikto zranený. Na aute vznikla škoda 900 tisíc, na vlakovej súprave 150 tisíc korún. TASR o nehode informoval trnavský policajný hovorca Martin Korch.

Zoznam staníc / Station list:

km podľa
knižného
cestovného
poriadku
km due to
bookish
Timetable

Kilometrická
poloha podľa
hekto-
metrovníkov ¤
Kilometer position
due to Hectometer
stones ¤

štatistické
číslo
Statistic No.

umiestnenie budovy
Building position

názov stanice / zastávky
Station / Stop name
Alternatívne názvy
Alternative names
_0 _0, 000 149062 xx oo Komárno [ 135 , 136 , 310 , 448 ] Nové Komárno; Ujkomárom
xx _1, 1__ xxxxxx xo xx súbeh tratí / connection of lines 131 / 136  
xx _2, 646 ______ xo xx Komárno stavadlo 4  
_3 _2, 793 149666 xo xx Komárno závody Komárno Roľnícka škola z.; Komárom földm. isk. mh.
_6 _6, 301 148668 xx oo Nová Stráž Örsujfalu
12 11, 823 148460 xx oo Zlatná na Ostrove [ 447 ] Aranyos; Csallóközaranyos
14 14, 150 148569 xo xx Horná Zlatná  
18 17, 880 148361 xx xo Okoličná na Ostrove (býv. nz) [ 446 ] Ekel
22 21, 913 148262 oo xx Zemianska Olča [ 445 ] Taň - Zemianska Óča; Taň - Zemianska Oča; Tany-Nemesócsa
xx 25, 65_ xxxxxx xx xx most/bridge  
26 25, 754 148163 xo xx Bodza Bogya-Felsogel.; Bogya-Felsögel.
30 30, 090 148064 xx oo Veľký Meder [ 432 ] Čalovo, Nagymegyer; Nagymégyer
xx 30, 85_ xxxxxx xx xx most/bridge  
34 34, 244 147967 oo xx Okoč (nz) [ 431 ] Ekecs
xx 36, 7__ xxxxxx xx xx most/bridge  
42 41, 880 147769 oo xx Hroboňovo Felistál-A.-nyarasd; Felistál-A.-nyárasd
46 46, 003 147660 xx xo Dolný Bar (býv. nz) Albar
xx 48, 05_ xxxxxx xx xx most/bridge  
49 49, 567 147561 xo xx Kútniky Ened Pustatina; Enyedpuszta
xx 51, 7 / 1, 4 ( 308 ) xxxxxx xx xo súbeh tratí / connection of lines 131 / 308  
53 53, 274 /
44, 043 ( 131-2 )
147363 oo xx Dunajská Streda [ 131-2 , 308 ] Duna Szerdahely; Dunaszerdahely

¤ 1. údaj / 1st date: stred stanice / station middle; 2. údaj / 2nd date: hlavná budova pre cestujúcich / main passenger building

Odkazy/Links:

  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Vlaky_net / Railway discussion at server Vlaky_net (Trains) in Bratislava
  • Železničná diskusia na bratislavskom servri Mestská doprava / Railway discussion at server Mestská doprava in Bratislava
  • Železnice na Slovensku - diskusné fórum ostravského časopisu K-Report Railways in Slovakia - discussion Ostrava's magazine K-Report
  • Komárno - nádvorie Európy - súbor budov, v ktorom sú tvorivo využité štýlové prvky európskej architektúry


  • Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí "Späť na " Z histórie slovenských železničných tratí " Back to " From History of slovakian Railway lines "Back to " From History of slovakian Railway lines "
    Strana vytvorená / Site created : 30-I-1999
    Posledná aktualizácia / Last update : 07-jan-2020
    ( h131-3.htm )